ritmo

Capo
  • Innholdsteller

    670
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

5 Neutro

Om ritmo

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  1. Ser ut som brukermanualen også kan lastes ned herfra: http://aftersales.fiat.com/ELUM/home.aspx (Man må bare velge Alfa Romeo, Giulia, owner manual og så spesifisere år og måned.)
  2. Den tyrkiske Dacia-konkurrenten der er det vel dødfødt å lansere i Norge...
  3. De som er opptatt av kjøreglede vil nok heller kjøpe Giulia enn en traktor.
  4. Men så bør man kanskje også tenke på den nokså tvilsomme M32-girkassen fra GM som vel sitter i en del (tidlige?) 159-er, hvis man ønsker å kjøpe en slik bil på "studentbudsjett"?
  5. 1750 TBI er vel det eneste godkjente svaret (Men lommeboka er kanskje ikke enig...)
  6. Årets bil i Europa blir vel noe tull som Ampera-e eller slikt
  7. Finn chassisnummeret på bilen ved å slå opp registreringsnummeret hos Statens Vegvesen. Slå så chassisnummeret opp på ePer, så finner man produksjonsdato.
  8. Hva betaler man ikke for å slippe dieselmotor...
  9. Man kan jo alltids håpe at de bytter ut grillen i siste liten, til noe mer passende. Som f.eks. noe à la denne:
  10. Er det en nyere versjon av SMF det skal oppgraderes til, eller er det et annen software?
  11. Giulietta er basert på Fiat-konsernets Compact-plattform/C-Evo, en videreutvikling av Stilo-plattformen (men bare så vidt - noe sånt som 95 % er nytt, bare en del av gulvet er videreført fra Stilo), og er altså i dag det som ville ha tilsvart Tipo-plattformen i gamle dager (som kjent var stort sett alt fra Fiat-konsernet i C- og D-segmentene basert på Tipo-plattformen i perioden fra den originale Tipo-en og frem til og med Alfa Romeo GT). Giuliettas plattform ble så videreutviklet til CUSW (Compact US Wide, onde tunger vil ha det til at amerikanerne av en eller annen grunn må ha bredere biler), som Chrysler-delen av FCA har benyttet seg av, og som også Fiat Viaggio og Ottimo benytter seg av i Kina (disse er derivater av Dodge Dart). Siden FCA altså allerede har en plattform for biler i C- og D-segmentet, ville det være naturlig at de tok i bruk denne for å utvikle etterfølgeren til Bravo, men de valgte heller billigløsningen, og fikk utviklet en bil i Tyrkia basert på B-segment-plattform isteden. Så det er jo ikke helt i tråd med Fiats historie, Bravoen var tross alt en mer påkostet sak enn denne "ny-Tipoen". Apropos Giulietta og Punto, så har Fiat-konsernet faktisk lånt en del fra Punto innvendig, hele "rattregionen", med rattet, spaker og tenningslås er som tatt rett ut av Punto (og Mito, for den saks skyld, men den er jo en Punto). Men Giuliettas plattform er altså en annen.
  12. Det blir vel omvendt - diesel bør være i tullebilen.
  13. Det var vel den eneste fordelen jeg kunne komme på, også, men drivstofforbruk er vel neppe noe man legger vesentlig vekt på når man kjører eller kjøper Alfa... for da hadde man sannsynligvis kjøpt noe annet.
  14. Nei, at bilen selges andre steder er det vel ingen som bestrider (faktisk skal den også selges i Mexico som Dodge Neon!). Men det er virkelig trist at Fiat ikke har større ambisjoner for Golf-segmentet i Europa enn at de importerer en asiatisk Punto-plattform-basert billigbil som strengt tatt ikke er konkurransedyktig på annet enn pris. De kunne jo isteden ha utviklet en CUSW-basert bil (CUSW-plattformen er en videreutvikling av Giulietta-plattformen, og brukes av Jeep Cherokee, Dodge Dart og Chrysler 200), og virkelig gitt Golf, Focus, Astra, etc, reell konkurranse. Isteden plasserer de seg et sted mellom Skoda og Dacia i markedet...