ritmo

Capo
  • Innholdsteller

    697
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

13 Buona

Om ritmo

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  1. ePer kommer til nytte her. Har man chassisnummeret på bilen (forutsatt at den er laget av Fiat-konsernet), kan man finne produksjonsdato.
  2. Ingen av disse tredje verden-bilene er tilstrekkelig interessante i mine øyne til at jeg har ønsket å prøvekjøre dem.
  3. Vel, om man vil ha en tilsvarende bil som legger listen like lavt som Fiat har gjort med Tipo sedan, så er Skodaen et naturlig alternativ, kanskje det nærmeste man kommer når Fiaten ikke er tilgjengelig i Norge.
  4. Man kan jo sammenligne dimensjonene til Fiaten og Skodaen: Lengde: Tipo sedan 4532 mm, Rapid sedan 4483 mm Bredde: Tipo sedan 1792 mm, Rapid sedan 1706 mm Høyde: Tipo sedan 1497 mm, Rapid sedan 1461 mm Bagasjeplass: Tipo sedan 520 l, Rapid sedan 550 l Så Tipo sedan er 4,9 cm lengre, 8,6 cm bredere og 3,6 cm høyere enn Rapid sedan, men har 30 l mindre bagasjeplass. Vil påstå at bilene er ganske jevnstore.
  5. Nei, ikke i denne omgang, men ville heller ha kjøpt en Skoda sedan enn Tipoen til Fiat, eller for den saks skyld en traktor med Alfa-emblem.
  6. Det kan jo være at det er visse land man ikke ønsker å bidra økonomisk til, for eksempel av moralske eller politiske årsaker.
  7. Kjøp en Skoda Rapid sedan isteden. Samme konseptet som Tipo (billigbil basert på gammel, velprøvd teknologi fra Polo-klassen), ganske like dimensjoner, men laget i Tsjekkia istedenfor i Tyrkia.
  8. Det måtte i så fall være hvis man er tyrkofil.
  9. Det kryr dessverre av miljøtalibanere blant våre politikerne, mange av disse vil bilismen til livs, så man behøver ikke akkurat være så veldig konspiratorisk når man mistenker motorhavari som en villet konsekvens av denne politikken. Godt at man alltids kan sykle.
  10. Når denne Tipoen i tillegg egentlig bare er en oppblåst Punto fra Tyrkia, så kan man vel like gjerne droppe denne halvhjertede Fiaten til fordel for konkurrentenes mer forseggjorte alternativer. Skjønner ikke engang hvorfor FCA gidder å tilby denne bilen i Norge.
  11. Tenker bare høyt her, altså, men mener å huske fra gammelt av med Fiat Stilo at man kunne slippe unna dette ved å kjøre "proxi alignment" eller hva det nå het, via MultiEcuScan? Eller husker jeg feil?
  12. Det er jo nesten en leiebil i uken, det
  13. Feil, Pirelli er kinesisk.
  14. "First Edition" - skal det være et salgsargument? De aller første eksemplarene av en bil (eller traktor i dette tilfellet) er jo gjerne de som har barnesykdommer...
  15. FCA tilbyr allerede massevis av SUV-er, så det er nok ikke der skoen trykker. Det handler heller om hvorvidt man skal forvalte en merkevare med langsiktighet, eller om man skal selge sjelen for kortsiktig økonomisk vinning, men med merkevarens død som endelig konsekvens.