TommyL

Apprendista
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

2 Neutro

Om TommyL

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Hei, de blir liggende fram til påske.. deretter forsvinner de nok i forbindelse med "vårrusken":-)
  2. Fram- og bakseter til Alfa Giulia. Framsetene har utsparring til nakkeputer så da der de vel til Nuova-serien. Som framgår av bildene mangler det ene setet rails og det er litt å gjøre med de. Pluss for at de er rette og et bra utgangspunkt for restaurering. Pris: Giveaway ved avhenting Fredrikstad,
  3. Hei. Pen 147 du har. Hva er prisantydningen da?
  4. Da har jeg omsider fått loddet inn en loddetråd 1,5 mm tykk (den avbrente var 1.0mm) mellom de to terminalene og lirket viftemotstanderen på plass igjen.. and guess?? vifta går igjen på alle trinnene. Takk til OddAtle for tipset
  5. Skal se å få loddet inn en ny "pinne" mellom to av terminalene og sjekke om den fungerer da. Tar den alternativt med til Frstad Vikleverksted, under mesterens hånd den nede.. Jeg tipper rot-årsaken ligger i at selve viftemotor med årene går tregt.
  6. Så kom dagen da kupevifta ikke virker lenger... Fant ut etter en del googling at feilen trolig er defekt viftemotstander.. Denne sitter inne i varmeappararet-boksen og kan lett lokaliseres bak/under denne inne i kupeen. Den er festet med et klips og er styrt av 3-trinns bryteren på midtkonsollet ( fire ledninger fra denne). Fant at den ene "pinnen" er brent av.. trolig pga for høy varme eller for mye spenning... En bypass av denne viste at vifta går. Er det noen på forumet som kan dele erfaring med reparasjon av disse? evt har en slik unit liggende? Et par gode linker som forklarer prinsippen med denne type viftemotstander.. http://www.alfabb.com/bb/forums/milano-75-1985-1993/170961-heater-fan-resistor-pack-resistance-values.html http://www.resistorguide.com/applications/blower-resistor/
  7. Motor'n kommer nok fra en -67 GT Junior.. en Scalino serie 1. Motorserien anno 1967 for 105.30-bilene var #3707-16544. For Alfa ble Scalinoene en kjempesuksess på hjemmebane. Synd du ikke har resten av bilen.. //
  8. Innvendig dørpanel 2000 GTV høyre side. Nytt,- repro, men toppers kvalitet. Pris 1000,- Innvendige armlener 1750 GTV,- nedre delen, høyre og venstre. Nye,- repro, passform ikke så god vil jeg si, men bedre enn gamle og sprukne Pris 500,- //Tommy
  9. Hei Rune, legg gjerne ut litt tanker og planer for din Tourismo Internazionale.. Slikt er inspirerende for oss som gjerne skulle hatt en slik elegant gammel dame i garasjen //Tommy
  10. Takk for gode tips her.. Planen var å få bestilt ricambio'en før helgen... men nå er helgen her og ingenting gjort.. jeg skylder på kulda som driver en på defensiven (opp i godstolen med Giulia-bøker)... Kort leveringstid vil veie tungt..//T
  11. Hei i vinterkulda og takk for tipsene. Merkelig nok sier både Mekonomen og Bilextra at de ikke kan skaffe disse lenger uten å få de fra RSA. Jeg håpet noen har pumpa liggende på overskuddshylla si og kan realisere some cash for selger og rask leveranse til meg:-). Men igjen,- takk for gode tips
  12. Hei alle, jeg søker etter clutch hovedpumpe til min daglige slitervenn,- Alfa 156 SW fra 2000. Det er pumpen som er koblet til pedalen..se bildet. Hør gjerne fra deg om du har en slik 4sale:-) //Photo-viking
  13. Hei, dette blir en interessant tråd å følge. Legg gjerne ut flere bilder av framdriften på din seterenovering. De er til stor inspirasjon for oss andre som sitter mest i sofaen når vi heller burde være i garasjen og renovere.. Jeg gjorde tilsvarende for 4-5 år siden, brukte en møbeltapetserer, men var lur nok til å ikke ta et eneste bilde underveis.. I ettertid har jeg fått seteskinnene glassblåst og lakkert nå nær originalt som mulig i matt kokssvart colore. Bilder finnes av dette hvis interessant. Hvor fikk du kjøpte de nye seteryggene.. de var ikke å oppdrive da jeg gjorde mine 105.02-seter? //Tommy,