bstokkan

Apprendista
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om bstokkan

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Da var bilen solgt.
  2. Hei. Har en 166 2.0 Turbo Super som nå blir demontert, jeg skal ha motor,girkasse, drivverk og bremser selv. men resten av bilen vil bli solgt i deler før den går skroten. Hvis dere trenger noen deler venligst send meg en melding eller ta kontakt på 90åtte32812. Bjørnulv
  3. Hei. ER 155 solgt, eller var det Mustangen som var solgt. Kunne tenke med 155. Bjørnulv
  4. Hvordan går det med innsveising av nye deler Erik? Noen bilder. Bjørnulv
  5. Hei. Har du vurdert å kun bytte utveksling I bakakselen? Mener at det er ikke så stor forskjell på utveksling på kassene. Jeg har en 16oo kasse liggende Bjørnulv. 90åtte 32812
  6. 500 nok. Bjørnulv 90832812
  7. Hei. Jeg har en 2L Nord motor liggende, men uten Bertone bunnpanne. Motoren må overhales fullt og helt. (Pris kan diskuteres) Har også en ny overhalt 2 liter Nord motor med tøffe trimkammer til en Bertone . Forgasser motor , men har ikke utført noe arbeid på forgassere. ( pris avtales på PM) Bjørnulv 90åtte32812
  8. Hei. Er det noen som kjenner til om det er noe forskjell på girkassa til en 2,5V6 og en 2l TS 8 ventilert motor til Alfa Rome 155? Hvis noen har girkasser liggende kan jeg være interesert. Bjørnulv 90832åtte12
  9. Hei. Liten oppdatering. Under opprettingen av feilene som oppsto på prøveturen på Rudskogen, er nå simmerringen bak reimhjulet skiftet. Ingen lekkasje nå . Fant en luft lekkasje i plenumet, det var et 6 mm hull som var oversett som lakk luft rett ut i motorrommet. Hullet er nå tette og kan være noe av årsaken til at turbotrykket ikke har hold seg opp??. Plenumet er nå sikret mot toppen slik at det ikke sklir ut når trykket kommer opp, som også skjedde under "prøveturen". Så vi er litt spente på neste forsøks runde som blir ID på Vålerbanen lørdag 20 august. Håper på bedre lykke denne gangen. Bjørnulv
  10. Hei. Bilen ble testet rett på navene, nå. Hva som er utført tidlige kjenner jeg ikke til. Du har helt rett vedrørende turboen, den bør skiftes til en større. Men dette for bli neste step. Har så mye å lære om turbo motorer og hva som må til for å få de til å holde og være drift sikre. Så i dag at dette med å forankring av alle slanger og plenum på trykksiden er en nødvendighet. Så det ble ikke mer en tre runder på Rudskogen med en fult ut virkende motor. Men mye lærdom. Sliter med en olje lekkase i simmerringen i forkant, har nok satt inn en med feil materialer, eller at det er for høyt trykk i veivhuset?? Mvh. Bjørnulv
  11. Hei. Både veiv og blokk er fra 155, men den gamle 155 blokka var varmkjørt og hadde sylindersig, slik at den er nå blitt en mock up blokk og ny er innstallert med "Windage tray" montert i bunnen. Målte avstand I fra toppen av sylinderen og ned til stempelet på både 75 blokka og 155 blokka og her var avstand helt lik, så kompressjon skal i teorien være lik. Det blir spennede med første prøvetur på Rudskogen i morgen tidlig. Blir stor forskjell fra tidliger med 137 bhk og 160 Nm og til det som sitter i nå. Så det blir en ny utfordeing for sjåføren :-) Bjørnulv
  12. En liten oppdatering om denne motoren, da jeg kjøpte motoren var tanken å plassere den i en Bertone GTAM replica, men prosjketet har stått stille over lenger tid. Da motoren i vår Alfa 155 Corsa racer ikke ville være med lenger kom ideen. Vi bygger denne mtoren om til å passé 155. Så satte vi igang. 75 blokka passet jo ikke, så ny 155 blokk matte skaffes, Veiva fra den gamle 155 blokka ble benyttet og så startet tilpassningene I bilen. Da alt på den opprinnelige turbo motoren var ment for en langsgåend installasjon og ikke tverrstilt, ble det mye ombygging. Men det gikk tilslutt. Den opprinnelige turbo motoren var blitt plukket frahverandre og totalt overhalt. ( Sikkert ikke nødvendig men det ble utført) Alt av styringssytemet er blitt byttet til Max ECU da vi hadde dette på 155 fra før. mapping av motoren ble utført i går av Jonus Racing og topp effekten bla 265 bhk ( på hjula) med en moment på nesten 400 NM. Dette med et turbo trykk på ca 1,45 bar. Da tømte vi både turbo og bensin dyser så det var ikke mer å hente. Som dere kan se så er top effekten noe ned i hht det opprinnelige bremsepapirene , men dette er såpass lite at det kan skylles to forskjellige bremsebenker, men momente er opp nesten 80 Nm. som er velgig bra. Kurvene viser også at vi har mye mer moment på et laver turtall. En annen endring er at vi nå har tatt I bruk kam-variatoren den slår inn ved 2000 rpm og ut ved 4000 rpm og plenumet til den opprinnelige 155 motoren ble benyttet, da 75 plenumet ble litt for stort. Vi har laget tre forskjellige map alternativer, en for regnvær, en normal og en boost. Forskjellene ser dere på bildene. Mvh. Bjørnulv.
  13. Hei. Er det noen som har et sett med Race kammer til en Alfa 2L TS liggende på hylla? Bjørnulv