WillieNillie

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    151
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

WillieNillie vant sist dagen den 4. juli

WillieNillie hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

17 Buona

Om WillieNillie

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Tromsø
  1. Skrev feil, ventilene står åpen ikke lukket. Vil ikke lukke seg, derfor merker på kammen. Kan ikke kjøre komp test på åpne ventiler sier de.
  2. regreima er hel, motoren snur den, men de sa at alle ventilene vil ikke opp igjen. når jeg tenker meg om så var det en god del mer tikkelyd når jeg tok på det nye beltet 1 min før motoren slo seg av.. tenkte ikke så mye på det når jeg inspiserte belte. da hadde den allerede kjørt 3km med et revent belte som slo på reg reima hele veien hjem. de visste ikke hva som fantes under toppen, mest sannsynlig bøyde ventiler og kanskje mer. komp test skal jeg spørre. motoren har gådd 235k vil jeg tro.
  3. Etter skifte av bensin pumpe og filter så, skjedde det samme, jeg har gitt opp. fikk NAF til å hente bilen. hadde time i dag, og fikk vite at Alle Number 2 på bildet sitter fast og det er merker på camakselen.. det vil koste mer å diagnosere hele motoren enn å kjøpe ny brukt motor.. så det blir det helt sikkert så fort jeg finner en i england som sender til norge på palle. Trist er det, min egen feil er det også. dyr lære penge. Jeg som hadde kjøpt det fine camcoveret også som jeg installerte i går. å ny bensin pumpe
  4. Du hadde helt riktig.. nesten.. ser ut til at det er enten bensin pumpe rele eller bensin pumpa som er gådd. Kjøpte nytt batteri.. overkill delux.. passer perfekt i batteri boksen 351 x 174 x 190. slår på bilen.. alfa code blir borte etter jeg gikk tilbake til original ecu.. samme ting skjer som i første video.. crank crank crank.. beltene..spin spin spin... pop pop pop fra eksos det lille som har drøppet. vi har tenning men ingen bensin. hører ikke noe ``priming`` av bensin pumpe heller på MAR. Det blir biltema bensin pumpe rele i morgen så får vi se.. har bestillt oem spec bensin pumpe som er på vei..
  5. Fant en key code warning på instrument clusteren, samme skjedde når jeg satt i squadra chippen feil vei. dette skjedde 1 måned siden. så tenkte at det var skjedd noe med ecuen..byttet tilbake til original ecu vet ikke helt hva jeg skal se etter nå..
  6. Fikk litt lyd fra serpentine belte strammeren. kjøpte ny + belte. satt alt på.. kjørte opp bakken som du ser på bilde i forje post. så slår bilen seg av midt i kjøringen... Vil ikke starte. ingen bensin pumpe lyder lengre ved oppstart. hører et lite pop fra eksosen som tilsier at vi har tenning på det lille bensinen som drøpper. Sjekket alle sikringer til alt på hele bilen. ingenting som har gådd. flyttet plass på relene i motorrom som har samme 20 amp for å se om det gjorde noe. Workshop PDFen sier at fuel pump relay er i motorom og andre på forumer sier det er i bagasje rommet. Dette er noe jeg er svært dårlig på. Er en rele eller bensin pumpa som gikk..
  7. Etter skifte av radiator vifte så har den ikke fungert. Koblet til bil batteriet i vifta og sjekket, og begge viftene som alfa forhandleren sa var ødelagt fungerer fint. Har skiftet alle sikringene i hele bilen maxi og normal, skiftet alle typer sensorer fra kjøle til vifte og thermostat. eneste som gjenstår er en ledning eller rele som er gådd. målingen går aldri over 75-80 grader på nålen i bilen uansett hvor lenge jeg kjører eller hvor lite jeg kjører. Fant ut at man kan gi 12v til fan vifte sensoren som er på radiatoren på en eller en annen måte og så sjekke om rela gjør noe. ellers så Fant en eller annen rele som er blitt tatt av. ny chip nye 60 mm hubs from china.
  8. kjørte meg tur i dag, var fint vær med litt regn.
  9. Da har vi installert Sparco Milano setene. Det tok sin tid. Subframene er ikke laget til GTV enda det står at det er det. Man må drille 4-8 ekstra hull og gjøre hullene bredere ettersom skruene bak kun vil skrues inn på en viss vinkel. Ulemper: Nede på dør plastikk panelet er 0 mm klarering på venstre side og 1-2mm klarering på høyre side. = squeek squeek Oppe er det 2mm klarering fra skulder til dør. Det er kun plass til barn på kjører side bak, ingen voksne. hvis kjører er over 175 høy. Er vanskelig å justere belte høyde posisjon pågrunn av skulder nivået er så høy og bred på milano setene. Setebelte går nesten ikke å ta fram hvis døra er lukket. er du over 40 inch i hofte parti passer ikke setene deg. (L-XL størrelse) bukse. Fordeler: Det er enda rom bak på passasjer side om du trekker setene helt fram inntil ca 1.65 høy. hvis ``shotgun`` passasjer er 180 høy. Du sitter en del lavere, kunne ikke se blinklys indikator på oem setene ved høyeste ratt posisjon, det kan jeg nå gjøre med milano setene. Du sitter helt fast i setene, sitter ikke å holder meg fast med lårene i dørken eller støtter G kreftene med rattet. Alcantara holder deg bedre fast enn lær. spinal justering Lår justering Passer 30 inch til 38 inch hofte parti. S-L størrelse bukser ca 10 kilo lettere enn oem per sete. Så fiksa vi ny brukt radiator resistor og vifte som ble anmerket hos alfaforhandler.
  10. æsj, skulle sette inn sparco milano stolene, står svært lite om det på nettet. har søkt men ingen info om hvordan man skal gå frem så jeg prøver. Alt går fint, drillet hullene i subframen som skal til for å få plass til stolene med mm å spare på begge sider, er sikkelig tight men det passer fint. Og de er helt utrolige å sitte i. Fester skruene bak først siden det er lettest med handen og den sitter fast, bom fast. presser opp og ned på skruen mens jeg skrur men den vil ikke opp eller ned igjen. den sitter helt fast i samme gjengen men snurrer helt fint. så tar vinkel sliper og kutter hele driten, nå er jeg lei. Trenger tips på hvilken mm drill bit jeg skal bruke. gjengtappen finner jeg ut selv. m8 skrue. tror det er 6 eller 6.5mm for å få den ut. Det skal aldri være lett... blir å lage nye gjenger i alle 8 hullene etter denne episoden.
  11. Litt bilder fra en liten tur jeg tok i forje uke.
  12. http://www.picresize.com/batch.php 75% reduce
  13. hehe, Var visst laget i irland av en racing sjappe, null peil om det er 100,200 eller 400 cell. I dag ordnet jeg en KRITISK mod, kanskje mitt beste verk hittil. Kaller det Tape the hole, dette er en mod som alle 916 eiere burde gjøre. Husker når jeg først tok av cuppen for 2 år siden og så at alt var fylt med sand helt til toppen, kunne ikke fatte hvorfor det var hull ned dit. 2 år senere så skjønner jeg enda ikke hvorfor det er hull på toppen, derfor har vi ``Tape the hole`` mod.
  14. I dag fikser vi Go lyden tilbake, fikk forstillings kontroll og etterkontroll på torsdag.