Rudolf

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    200
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Rudolf vant sist dagen den 27. april

Rudolf hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

63 Superbo

Om Rudolf

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Klart for jobbing med interiør: Tidligere har jeg prøvd en metode for behandling av den innvendige delen av karosseriet. Fjerning av alt løst (rust, lakk + gammal moro) med stålbørste, påføring av Brunox og lakkering med Bengalakk. Lancia Montecarlo Det har fungert fint, så derfor gjør jeg det samme her. Fjerning av løst med rustbørste på vinkelsliper og drill: Etter omgangen med fjerning av alt løst har jeg fremdeles ikke funnet noe rust av betydning Erik
  2. Virket det ? For fire år siden tok jeg en sjau innvendig i Montecarloen. Alt inventar ble plukket ut og karosseriet fikk en omgang med stålbørste (på drill og på vinkelsliper). Så behandlet jeg alt med Brunox. Og lakkerte med Bengalakk. Så er spørsmålet; Holder en slik behandling? Hvordan ser det ut etter fire år med aktiv bruk av bilen. Som kjent har jeg vært "land og strand" runt med Montecarloen. Danmark, Finland, Kroatia, Østerrike og masse treff og turer i inn- og utland. Bilen har på alle disse turene blitt utsatt for vanlig vær med regn og blåst, godvær og sol. Slik ser det ut under mattene i dag: Litt rusk og rask og lim fra lyd-matter, men egentlig helt perfekt Så da kan jeg bruke den metoden på andre prosjekter også. Erik
  3. Setene er gitt bort og har allerede forlatt kongeriket. Erik
  4. Hmm. Det var i grunnen en veldig god idé. Da fikk jeg noe å tenke på ...... .... omsider. Erik
  5. Grunnen til at jeg ønsker å dele opp med sort "halvpart" er å få en match med de ENORME støtfangerene. Ja, jeg vet at jeg kan finne gamle-typen av støtfangere som er penere.... Men jeg synes den to-fargede varianten passer bra med amerika-fangerne, litt tro med Bertone-stilen fra 80-tallet. Derfor Ja dette er 5-girs 1500 varianten. Erik
  6. Jeg er enig i at jeg har fått ordnet meg bra med verksted og garasjeplass til åtte biler innenfor ring 2. Nesten så jeg må klype meg i armen ...... Forrige dagen fornyet jeg kontrakten for leie av verkstedet i 5+5 år, så da pustet jeg lettet ut. Så får vi håpe at ikke parkerings-blårussen ombestemmer seg i forhold til mine aktiviteter i katakombene under de nordlige deler av Grünerløkka. Jeg holder pusten ........ Erik parkeringsbaron
  7. Noen som kjenner til noen som skal til Gelleråsen? Erik eksportør av bildeler?
  8. Seter til X1/9 gis bort. Setene er trukket med lyst skinn av god kvalitet. De er helt uten sltasje og nesten ikke brukt men førersetet trenger en god vask/rens. Setene kan hentes i Sinsengarasjen etter avtale på PM. Erik
  9. Takk for det. Jeg heller også mot varianten med farge-skille midt på døra. (Selv om den andre varianten pirrer litt i "stygg-pen" følelsen) Slik: Dette er fargekombinasjonen som ble brukt på Bertone X1/9 Limited Edition i USA i 1982. Overgangen mellom sort og rødt skal være i gull. Nr. 2 på denne "listen" over fargevarianter fra Bertone. Jeg kan også finne på å velge røde tepper slik som vist på dette bildet Jammen vanskelig med alle disse valgene gitt ..... Jeg deler verkstedet "Sinsengarasjen" med flere venner (med mange fine biler). Mine biler lagrer jeg hovedsaklig i et parkeringshus på Grünerløkka der jeg har vært heldig og funnet slike "løsninger". Plass nr. 50 ser jo ut som 1 parkeringsplass, men er i virkeligheten 4 (for meg). Så da er det bare å gå i gang med forhandlinger ..... Og når jeg har funnet flere slike "huler", så hjelper det betraktelig på parkeringsutgiftene. Erik
  10. Da var det på tide å vekke Bertil fra vinterdvalen også Litt urgen og med hovedbremsesylinder som hadde "hengt seg opp". Bremsesylinderen måtte ut, men maken lå i skuffen i påvente av montering i en Montecarlo. Det er fordelen med flere av bilene mine; de er i så nær familie, at menge deler er felles for flere av bilene: My bremsedeler er likt på Lancia Montecarlo og Fiat/Bertone X1/9. Og så var det på tide å få på plass det nye interiøret som jeg fikk laget i Polen. Jeg synes det ble fint. Litt roligere og mer elegant enn de lyse trekkene jeg hadde på stoler og dørsider før. Så da blir det bare å få tid og penger til å lakkere nederste delen av karosseriet i sort. Erik
  11. Jeg tilhører gruppen som mener at slike flotte biler skal brukes Stå på, la andre få mulighet til å se at slike biler faktisk fins i virkeligheten og ikke bare i bil-blader og/eller på internettet. Erik
  12. Jo takk bare bra. Montecarloen (den røde) har det bare bra den .... Startet som et skudd etter vinterdvalen og var klar for nye eventyr. Det første eventyret er allerede nå til helgen: Classic Car Show Oslo 2017. Utstillingen går av stabelen nå i helgen (lørdag, søndag OG mandag) på Exporama, Hellerudsletta. Der stiller bilen IKKE sammen med de øvrige Lanciaene, men blant GT-biler etter ønske fra arrangøren. I følge Wikipedia er definisjonen på GT-bil: A grand tourer (GT) is a performance and luxury automobile capable of high speed and long-distance driving. Og det vil jeg si meg enig i at denne bilen er. Med alle de langturene jeg har hatt med den så er vel det demonstrert Som nevnt i Fiat 2300 - tråden så ble Montecarloen behørig polert i helgen og i kveld ble bilen plassert i utstillingshallen. Jeg kan love at de som tar seg en tur til Hellerudsletta ikke blir skuffet. Fantastisk mange spennende kjøretøy å se. Vi ses. Erik
  13. Trompeten. Jeg viste for en tid tilbake bilde av den mystiske Trompeten som var koblet til vakum-porten på innsuget. Siden jeg har pusset litt i motorrommet er det litt artig med før-etter bilde: Også var det Trompeten da ..... Denne: Etter at motoren er startet og forgasserne er justert, så har jeg vært på flere kjøreturer i Sinsengarasjen. Da er Trompeten nyttig. Fordi det er en Trompet Oddatle hadde rett, og har herved vunnet en appelsin. (Appelsinen kan hentes i Sinsengarasjen etter nærmere avtale) Min kjære Fiat har altså to elektriske horn, to kompressor horn og en vakum-tute. Fenomenalt !!! Vakum-tuta låter mere som en sirene og varierer lydnivå og tone i takt med turtall på motoren. Hysterisk morsomt Erik
  14. Shining og Shopping ..... Min gode venn Ove fra Sandnes pleier å komme på besøk i løpet av våren for å polere bilene mine. Dette synes jeg er en veldig fin tradisjon I år bestemte vi oss for å konsentrere oss om min Lancia Montecarlo som skal stilles ut på Exporama til helgen. Men vi var enige om at det ville vært gøy å se hva som skjedde hvis vi nærmet oss Fiaten med poler-utstyret. Vi har faktisk ikke polert i det hele tatt, bare rubbet bort den svært ujevne overflaten i lakken. Så Ove sier at bilen blir riktig fin så fort jeg har på litt voks og polerer den på "vanlig" måte. Men jeg synes den ble flott etter litt rubbing også .... Ove i farta: Etter: Tysk og Italiensk eBay er stedet for det lille som finnes av deler til 2300 S Coupe ute på markedet. For noen uker siden så dukket det opp en utrolig annonse på Tysk eBay. En eldre dame ved navn Miriam, skulle selge noe utstyr fra frisørsalongen sin + en kasse med deler til Fiat 2300 S Coupe Det var helt uaktuelt med shipping utenfor Tyskland. Jeg brukte ca en uke på å overtale henne til at "hvis, såfremt, ifall" jeg vant auksjonen, så skulle jeg sørge for at kassen ble hentet. Jeg fant ut at DHL skulle ha 56 Euro for å frakte 17 kg med godsaker fra Tyskland og tilbød damen 100 Euro ekstra for bryderiet. Auksjonen hadde to budgivere og jeg vant kassa for 120 Euro (+ frakt/bryderi på 100 Euro til Miriam). Se hva jeg fikk: Her er masse deler jeg trenger: Dørhåndtak uten rust, både innvendige og utvendige, riktige armlener til dører, vri-håndtak til sidevinduer foran (Mazerati), Innvendige lys med hele glass (mine er knust), Deksel til starter, deksel til bensintank, krom-deksel til jekk, I tillegg mye deler som jeg har, men som er veldig kjekt å ha ekstra, bl.a. lykteglass til baklys med krom-kant (som koster en liten formue som NOS-del). Så i dag var det julekveld i garasjen når jeg pakket opp Erik
  15. La oss håpe at det ikke skjer .... Jeg kan i hvert fall skrive under på at dette er artig Motoren startet på første slaget i dag. Bare velstand. Erik