Rudolf

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    224
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Rudolf vant sist dagen den 5. september

Rudolf hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

105 Eccellente

Om Rudolf

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Fiat motor til jul? Er det noe marked for Fiat twin.cam motorer her? Jeg har et par stykker jeg ikke trenger lenger. Noen har kanskje fulgt med på prosjektet mitt: Vignale Samantha Den bilen har en litt lurvete historie i forhold til maskineri I Samantha satt denne motoren da jeg kjøpte bilen: Dette er IKKE riktig motor til min bil. Denne stammer fra en 124 Special T 1600 og har motor nummer 132 A9 000. Toppen stammer fra en 125 1800. Jeg tro motoren er på 1.6l og at den har mellom 90 og 100 Hk. Motoren går meeeeget bra. Sprek og turtallsvillig som bare det. Jeg målte kompresjonen på motoren før den ble tatt ut. Den er helt super. Motoren lekker ikke hverken olje eller kjøleveske og er vel egentlig klar for ny innsats i en passende bil. Girkasse, starmotor og fordeler følger ikke med. Pris? Kanskje ca. kr. 6500,- ? Å ikke nok med det ...... I bagasjerommet på Vignalen hadde jeg med meg det jeg trodde var riktig motor. Men det var det IKKE. Denne toppen: ......er fra en Fiat 125 (ikke 125S som jeg skal ha). Toppen ser helt fin ut. Kr. 2500,- ? Og så har jeg en tilhørende blokk: Altså en 125 A 000. Det er en 1.6l motor. Dette er en tom blokk uten veiv, råder og stempler. Kr. 1500,- ? Jeg har støpenummer og flere detaljer omkring motorblokkene og toppene for de som er interessert. Ta kontakt. Erik skrotnisse P.S. Riktig motor til bilen min kom på en pall fra Sicilia for noen måneder siden, så alt er bare velstand ....
  2. Det er nok bare en "vanlig" Mini ...... Takk takk. Erik
  3. Sesongen går mot hell. Men helt stopp i aktivitetene er det heldigvis ikke ... Forrige helg var det endel skrullinger (ca 30 stk) fra Norge som dro på sin årlige pilegrimsferd til Padova i Nord-Italia og den gigantiske Classic-Car messen. I noen hektiske dager ble 13 digre haller med ca 6000 biler og dertil hørende deler grundig gjennomgått. 90 000 andre bil interesserte fra hele verden gjorde det samme. Jeg planlegger en egen artikkel med mange bilder i FIAT-Historikeren om messen. På Padova-messen gjelder det å holde veldig godt på Visa-kortet og prøve å begrense handelen til deler for de ventende bilene hjemme. Jeg klarte meg greit i år og kom hjem med en stappfull koffert med godsaker, og ingen ny bil. Det gjorde det ikke noe enklere at siste dagen ble avsluttet med en Bonham Auksjon der jeg satt på andre rad mens de lekreste objekter passerte i revy foran nesa mi. DA, gjelder det å holde hendene i ro ...... Noen bilder her vil understreke hvilke små "skatter" man kan finne i hyller og haller på Padova-messen. Slik så blinklysene ut på min 2300 ut da jeg kjøpte den: På skjermen noe uoriginalt ræl som en eller annen dust har montert i hine hårde dager .... Under hovedlyset det ORANGE blinklyset som Fiat var påbudt å montere på biler som skulle selges i Tyskland. Man kan jo ikke ha det sånn Etter et par turer til Padova (i fjor og i år): Sånn ja Nå kan jeg endelig sove godt om natten. Denne helgen inviterte Lancia-klubben på sin årlige høst-tur til Arvika. Siden jeg har veldig lyst på å trene opp 2300-en til lengere turer (gjerne i utlandet), så fikk jeg disp til å benytte doningen til turen. Oppmøte på Gjelleråsen med rim på bakken og forgasser-frysing, som gikk over etter kort tid.... Pause for sjekk av olje, kjølevann og litt juging. Alt i skjønneste orden. Vel fremme i Arvika og klart for festmiddag med svenske Lancia-venner. Turen gikk svært så bra. Det var nødvendig med justering av inngrepet for klutsjen, ellers ingen problemer overhodet. Bensinforbruket er overraskende lavt. Fylte full tank før avgang fra Oslo. Litt under halv tank når jeg nå er tilbake. Tyder på et forbruk på omkring 1.1-1.2 l/mil. Se hva som hadde dukket opp i Sinsengarasjen mens jeg var borte En ny venn. En av mine skru-kompiser i garasjen har handlet i helgen. Snakk om fornuftig fyr ...... Og sånn går nu dagan .... Erik
  4. Takk for det Bilen står trygt og godt, men jeg ser ikke bort fra at det blir en tur eller to i fint høstvær. Bilen må jo brukes. Erik
  5. Takk for det Jeg må innrømme at jeg føler meg som en Milliard Lire, når jeg kjører denne doningen. My tid blir brukt i alle de tunnelene jeg kan finne på grunn av lyden Bilen går som ei kule og er veldig morsom å kjøre. Erik
  6. Her er noen jeg fant på Italiensk Ebay: http://www.ebay.it/itm/PORTELLONE-COFANO-POSTERIORE-LANCIA-DELTA-ORIGINALE-4WD-INTEGRALE-EVOLUZIONE-/122616332672?hash=item1c8c80c180:g:znsAAOSwbApZd3E9 http://www.ebay.it/itm/LANCIA-DELTA-INTEGRALE-16v-EVOLUZIONE-PORTELLONE-POSTERIORE-EVO-IN-VETRORESINA-/162319060980?hash=item25caf84ff4:g:91YAAOSwt7pXLJxy https://www.subito.it/accessori-auto/lancia-delta-portellone-torino-220411600.htm https://www.subito.it/accessori-auto/portellone-posteriore-per-lancia-delta-integrale-torino-193290822.htm De to siste er annonser for delebiler der du må diskutere pris for luka. Erik
  7. Prøvekjøring (med ordentlige skilter). Fiat Registeret inviterte til høsttur på kryss og tvers i Follo i dag. Siden vi startet ganske tidlig, så var det fint vær helt til turen ble avsluttet i Drøbak. Vi hadde oppmøte på Tyrigrava Trikset med å åpne panseret virker hver gang Mange fine Fiater i alle størrelser (jeg bidro godt til å strekke skalaen) Her er gjengen før avreise: Stemningsbilde fra en kreativ rute til steder jeg aldri før har vært. Vi endte opp i Drøbak der det ble litt juging, is-spising, kaffedrikking og spasering blant stedets severdigheter. Takk for en hyggelig tur. Veldig moro å kjøre Ghia-en på min første ordentlige "langtur". Alt fungerer helt supert. Bilen er sprek som bare det, stødig og god å kjøre, har flotte bremser og er en meget behagelig doning for både små og store veier. Dette er absolutt en god kandidat for langveiskjøring, kanskje en tur tilbake til fødestedet i Torino ?? Erik
  8. E sekshundreogtjuefem har blitt innvilget statsborgerskap i Kongeriket Norge. Og det var jo hyggelig For ti dager siden startet prosessen. Først måtte vi søke om asyl (fra Tyskland ) Her står den håpefulle i løvens hule og venter på dommen etter å ha blitt inspisert både inni, utenpå og under. Tre timer tok seansen, med sjekking og dobbeltsjekking av identitet og 11 år gamle tyske dokumenter, samt en svært grundig teknisk gjennomgang. Da jeg forsto at besøket ville ende med "bare" tekniske mangler, ble jeg svært lettet. Skruing er jo tross alt enklere en bevisførsel av identitet og graving i gamle tyske registre. Dommen lød på: - Mangelfull infesting av bremserør på bakaksling. - Midtre eksospotte hang for lavt. That was it. Så i dag troppet jeg opp igjen på "drop-in" og fikk OK på alle papirer. Her er vår nye statsborger: Og sånn ser en smørblid (og stolt) eier ut: Hmm. Hva skal jeg finne på nå tru ........ Erik
  9. Husk dette er en 125S, ikke en 125. Faktisk ganske stor forskjell.. Erik
  10. Tre fine Fiater på BILENS DAG i Sarpsborg i dag. Fiat 1927 503 Roadster: Fiat 124 Sport Coupe: Og noe som jeg er veeeldig opptatt av (pga av min Vignale Samantha) En vaskeekte strøken Fiat 125S i originalstand: Jeg brukte litt tid på sistnevnte bil for sjekking av støpenummer for topplokk, motornummer, rammenummer og masse VIKTIGE ting Meget hyggelig arrangement med masse flotte biler, mye hyggelige folk og fint vær i Sarpsborg sentrum. Erik som stilt med Volvo P1800
  11. På vegne av meg selv og alle mine biler (i hvert fall noen av dem), så vil jeg ønske lykke til ....... Erik
  12. Photobucket har "kidnappet" bildene til millioner av brukere (ca. 100 millioner brukere) Dette er ganske alvorlig for noen av oss (og dermed for mange forum verden over).Millioner av bilder har forsvunnet over natta fra interesse-forum over hele verden.F.eks. leste jeg om et forum som omhandler folk som samler på kniver Dette forumet har 125.000 brukere.Mange historiske tråder har nå fullstendig mistet sin verdi fordi de jo er basert på bilder av knivene de omtaler.Det vil koste brukerne kr. 4000,- pr. år for å kunne få orden på bloggene igjen.De færreste vil betale "løsepengene".Jeg har vært kunde hos Photobucket (ja jeg betaler US$25 pr.år) i ti år.Jeg får "amnesti" for mine bilder og kan dele dem frem til høsten 2018, DA MÅ JEG BETALE kr. 4000,- pr. år for å få vise dem her.Disse betingelsene har kommet helt uten forvarsel for noen kunder (de som ikke har betalt tidligere) og som en stor overraskelse på de andre.Jeg konstaterer at svært mange bilder nå er borte fra blogger på dette forumet.Dette er veldig synd.Vi har altså fem typer av brukere i forhold til bilde-bruk på forumet:1. De som ha lagret bilder lokalt på forum-serveren (meget lurt, men dette har jo bare virket det siste året sånn ca.)2. De som har bildene lagret på andre steder enn Photobucket (de har det jo greit inntil deres leverandør finner på "kreative løsninger") .3. De som har lagret bildene sine på Photobucket uten å betale (de har en jobb med å flytte bilder "hjem", og så evt. lagre bildene på ny på forum-server)4. De som har lagret bildene sine på Photobucket og som har betalt en sum pr. år (de har en tidsfrist frem til neste høst med å flytte bildene).5 De som lagrer hos Photobucket og som er villig til å betale kr 4000,- pr. år Jeg tilhører kategori 4 og jeg har lenker fra vårt forum til maaange bilder hos Photobucket.Jeg akter ikke å betale kr. 4000,- pr. år.Hvis jeg mister alle bilder i alle tråder, også kommentarer og annet, så er det over og ut.Men for meg (og andre i kategori 3 og 4) så finnes det en løsning.Da trenger vi hjelp av web-master.Her er noen lenker over muligheter som nå begynner å dukke opp:http://scimitarweb.co.uk/sgwrs/viewtopic.php?f=29&t=36737#p424487https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=6&t=2429041Men her trenger vi hjelp av noen som sitter "innafor".Felles for løsningene er at brukerne må hente ut alle bildene sine fra Photobucket og lagre dem på egen PC MED SAMME NAVN SOM DE HAR PÅ PHOTOBUCKET. Det går an å lage "automatiske" løsninger for dette.For kategori 3 må det lages en script som den enkelte bruker kan kjøre og som laster bildene fra egen PC og over på Forum-server.Så må det kjøres et script som peker til bildene på lokal server isteden for til Photobucket.For kategori 4, så trengs et script som henter bildene fra photobucket (fordi de er fremdeles tilgjengelig der for alle) og lagrer dem lokalt på server.Lenken til photobucket i tråden må deretter peke til bildet på lokal server.Skjønner ?Mange timer/dager/ukers arbeid er i fare for å gå tapt.Vi trenger "noen" til å hjelpe oss her.Det er mange forum som nå har klart å fikse dette problemet. Her er lenker til to forum og "oppskrift" for hva som må gjøres av Web.master: MX5/Miata-forumet Mazda Owners GroupEriksom ikke stoler på noen tjenester "i skyen" lenger
  13. Stemmer. Jeg har vært i kontakt med selger for å få justert annonsen litt. Bilen er en 1964, som min (den har de riktige pyntelistene på karosseriet). Innvendig ser den litt lurvete ut, men det er ikke sikkert det er noe stort problem. Det er ferdige teppesett å få kjøpt til disse bilene. Setene trenger definitivt å trekkes om. Jeg har også fortalt eieren at Bertone har hatt lite med denne bilen å gjøre Hvis den er i orden mekanisk og ikke har for mye rust, så er nok prisen ganske riktig i forhold til prisnivået på disse bilene ellers i Europa. Men jeg ville nok tatt en grundig titt på karosseriet og forsikret meg om at bremser (bremsekraftforsterkere) og maskineriet ellers er i orden. Erik
  14. Sånne ? http://www.integrale.org.uk/cart139h/index.php?main_page=product_info&cPath=68_130&products_id=1878 Erik
  15. Jeg har et 3-sifret E-nummer i kikkerten Erik