Rudolf

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    219
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Rudolf vant sist dagen den 5. september

Rudolf hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

100 Eccellente

Om Rudolf

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Her er noen jeg fant på Italiensk Ebay: http://www.ebay.it/itm/PORTELLONE-COFANO-POSTERIORE-LANCIA-DELTA-ORIGINALE-4WD-INTEGRALE-EVOLUZIONE-/122616332672?hash=item1c8c80c180:g:znsAAOSwbApZd3E9 http://www.ebay.it/itm/LANCIA-DELTA-INTEGRALE-16v-EVOLUZIONE-PORTELLONE-POSTERIORE-EVO-IN-VETRORESINA-/162319060980?hash=item25caf84ff4:g:91YAAOSwt7pXLJxy https://www.subito.it/accessori-auto/lancia-delta-portellone-torino-220411600.htm https://www.subito.it/accessori-auto/portellone-posteriore-per-lancia-delta-integrale-torino-193290822.htm De to siste er annonser for delebiler der du må diskutere pris for luka. Erik
  2. Prøvekjøring (med ordentlige skilter). Fiat Registeret inviterte til høsttur på kryss og tvers i Follo i dag. Siden vi startet ganske tidlig, så var det fint vær helt til turen ble avsluttet i Drøbak. Vi hadde oppmøte på Tyrigrava Trikset med å åpne panseret virker hver gang Mange fine Fiater i alle størrelser (jeg bidro godt til å strekke skalaen) Her er gjengen før avreise: Stemningsbilde fra en kreativ rute til steder jeg aldri før har vært. Vi endte opp i Drøbak der det ble litt juging, is-spising, kaffedrikking og spasering blant stedets severdigheter. Takk for en hyggelig tur. Veldig moro å kjøre Ghia-en på min første ordentlige "langtur". Alt fungerer helt supert. Bilen er sprek som bare det, stødig og god å kjøre, har flotte bremser og er en meget behagelig doning for både små og store veier. Dette er absolutt en god kandidat for langveiskjøring, kanskje en tur tilbake til fødestedet i Torino ?? Erik
  3. E sekshundreogtjuefem har blitt innvilget statsborgerskap i Kongeriket Norge. Og det var jo hyggelig For ti dager siden startet prosessen. Først måtte vi søke om asyl (fra Tyskland ) Her står den håpefulle i løvens hule og venter på dommen etter å ha blitt inspisert både inni, utenpå og under. Tre timer tok seansen, med sjekking og dobbeltsjekking av identitet og 11 år gamle tyske dokumenter, samt en svært grundig teknisk gjennomgang. Da jeg forsto at besøket ville ende med "bare" tekniske mangler, ble jeg svært lettet. Skruing er jo tross alt enklere en bevisførsel av identitet og graving i gamle tyske registre. Dommen lød på: - Mangelfull infesting av bremserør på bakaksling. - Midtre eksospotte hang for lavt. That was it. Så i dag troppet jeg opp igjen på "drop-in" og fikk OK på alle papirer. Her er vår nye statsborger: Og sånn ser en smørblid (og stolt) eier ut: Hmm. Hva skal jeg finne på nå tru ........ Erik
  4. Husk dette er en 125S, ikke en 125. Faktisk ganske stor forskjell.. Erik
  5. Tre fine Fiater på BILENS DAG i Sarpsborg i dag. Fiat 1927 503 Roadster: Fiat 124 Sport Coupe: Og noe som jeg er veeeldig opptatt av (pga av min Vignale Samantha) En vaskeekte strøken Fiat 125S i originalstand: Jeg brukte litt tid på sistnevnte bil for sjekking av støpenummer for topplokk, motornummer, rammenummer og masse VIKTIGE ting Meget hyggelig arrangement med masse flotte biler, mye hyggelige folk og fint vær i Sarpsborg sentrum. Erik som stilt med Volvo P1800
  6. På vegne av meg selv og alle mine biler (i hvert fall noen av dem), så vil jeg ønske lykke til ....... Erik
  7. Photobucket har "kidnappet" bildene til millioner av brukere (ca. 100 millioner brukere) Dette er ganske alvorlig for noen av oss (og dermed for mange forum verden over).Millioner av bilder har forsvunnet over natta fra interesse-forum over hele verden.F.eks. leste jeg om et forum som omhandler folk som samler på kniver Dette forumet har 125.000 brukere.Mange historiske tråder har nå fullstendig mistet sin verdi fordi de jo er basert på bilder av knivene de omtaler.Det vil koste brukerne kr. 4000,- pr. år for å kunne få orden på bloggene igjen.De færreste vil betale "løsepengene".Jeg har vært kunde hos Photobucket (ja jeg betaler US$25 pr.år) i ti år.Jeg får "amnesti" for mine bilder og kan dele dem frem til høsten 2018, DA MÅ JEG BETALE kr. 4000,- pr. år for å få vise dem her.Disse betingelsene har kommet helt uten forvarsel for noen kunder (de som ikke har betalt tidligere) og som en stor overraskelse på de andre.Jeg konstaterer at svært mange bilder nå er borte fra blogger på dette forumet.Dette er veldig synd.Vi har altså fem typer av brukere i forhold til bilde-bruk på forumet:1. De som ha lagret bilder lokalt på forum-serveren (meget lurt, men dette har jo bare virket det siste året sånn ca.)2. De som har bildene lagret på andre steder enn Photobucket (de har det jo greit inntil deres leverandør finner på "kreative løsninger") .3. De som har lagret bildene sine på Photobucket uten å betale (de har en jobb med å flytte bilder "hjem", og så evt. lagre bildene på ny på forum-server)4. De som har lagret bildene sine på Photobucket og som har betalt en sum pr. år (de har en tidsfrist frem til neste høst med å flytte bildene).5 De som lagrer hos Photobucket og som er villig til å betale kr 4000,- pr. år Jeg tilhører kategori 4 og jeg har lenker fra vårt forum til maaange bilder hos Photobucket.Jeg akter ikke å betale kr. 4000,- pr. år.Hvis jeg mister alle bilder i alle tråder, også kommentarer og annet, så er det over og ut.Men for meg (og andre i kategori 3 og 4) så finnes det en løsning.Da trenger vi hjelp av web-master.Her er noen lenker over muligheter som nå begynner å dukke opp:http://scimitarweb.co.uk/sgwrs/viewtopic.php?f=29&t=36737#p424487https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=6&t=2429041Men her trenger vi hjelp av noen som sitter "innafor".Felles for løsningene er at brukerne må hente ut alle bildene sine fra Photobucket og lagre dem på egen PC MED SAMME NAVN SOM DE HAR PÅ PHOTOBUCKET. Det går an å lage "automatiske" løsninger for dette.For kategori 3 må det lages en script som den enkelte bruker kan kjøre og som laster bildene fra egen PC og over på Forum-server.Så må det kjøres et script som peker til bildene på lokal server isteden for til Photobucket.For kategori 4, så trengs et script som henter bildene fra photobucket (fordi de er fremdeles tilgjengelig der for alle) og lagrer dem lokalt på server.Lenken til photobucket i tråden må deretter peke til bildet på lokal server.Skjønner ?Mange timer/dager/ukers arbeid er i fare for å gå tapt.Vi trenger "noen" til å hjelpe oss her.Det er mange forum som nå har klart å fikse dette problemet. Her er lenker til to forum og "oppskrift" for hva som må gjøres av Web.master: MX5/Miata-forumet Mazda Owners GroupEriksom ikke stoler på noen tjenester "i skyen" lenger
  8. Stemmer. Jeg har vært i kontakt med selger for å få justert annonsen litt. Bilen er en 1964, som min (den har de riktige pyntelistene på karosseriet). Innvendig ser den litt lurvete ut, men det er ikke sikkert det er noe stort problem. Det er ferdige teppesett å få kjøpt til disse bilene. Setene trenger definitivt å trekkes om. Jeg har også fortalt eieren at Bertone har hatt lite med denne bilen å gjøre Hvis den er i orden mekanisk og ikke har for mye rust, så er nok prisen ganske riktig i forhold til prisnivået på disse bilene ellers i Europa. Men jeg ville nok tatt en grundig titt på karosseriet og forsikret meg om at bremser (bremsekraftforsterkere) og maskineriet ellers er i orden. Erik
  9. Sånne ? http://www.integrale.org.uk/cart139h/index.php?main_page=product_info&cPath=68_130&products_id=1878 Erik
  10. Jeg har et 3-sifret E-nummer i kikkerten Erik
  11. Testing, testing (en, to), testing...... Da var det sannelig på tide å få kjørt litt med Glassverandaen. Først den sedvanlige serien med skrytebilder fra Oslo sentrum ..... Kjerra går helt fint. Rask til å være så stor. Herlig lyd. Kjempefin girkasse som er presis og lett å gire. Bremser jevnt og fint (har hatt den på bremsetester og det var helt topp). Stabil og fin på styring: Myke og gode fjærer. En skikkelig flott cruiser, med masse krefter. Så da er det bare å bestille time hos Biltilsynet. Erik som burde få bidrag fra Oslo Turist-råd for underholdning og foredrag til nysgjerrige turister fra alle nasjoner.
  12. Mange takk for tips. Jeg elsker slike "kjærringråd". Veldig ofte fungerer de Erik
  13. Strip-all ..... heter vidundermiddelet. Du kan lese mer her: Drakechemicals Rettedal Bilkontroll AS Jeg bruker et oljefat til store deler og en snasen liten frityrkoker til smådeler, skruer etc, Erik
  14. Mere bremser .... Etter økta med bremsekraftforsterkerne var det på tide å kikke litt nærmere på kalippere, skiver og klosser. Jeg fryktet at tilstanden ville være dårlig, så jeg hadde skaffet rep. sett til kalipperne på forhånd. Eksempel på kalipper etter at de var plukket av. All gummi var råtten, stemplene var grodd fast og utseendet var begredelig. På bilen er det som kjent skivebremser rund baut (bilen er konstruert i 1959!). Både foran og bak er det tre stempler (1+2) og bakbremsene har i tillegg eget klossesett for håndbrems. Bremsene er produsert på lisens fra Girling og de samme som ble brukt på Ferrari 250. Stemplene var grodd helt fast og var i ganske dårlig stand. Men selve kalipperne hadde klart seg bra uten rustangrep innvendig. Pakninger og slikt var temmelig råttent. Rep. settene var dyre for bakbremsene (pga Ferrari 250 kompatibilitet) Heldigvis brukte jeg litt tid på å sjekke fram-bremsene og fant etterhvert ut at de bremsene hadde jeg i garasjen fra før Samme bremsene brukes nemlig på Volvo P1800. Da ble plutselig prisen 1/20-del av prisen på bremsene til Ferrari 250 Rep. sett til Fiat 2300 S, Volvo P1800, Ferrari 250: Ferdig montert på ene halvdelen av kalipper foran. Kalipperen er rengjort med 2 døgn i lut-bad. Ferdig restaurert kalipper foran Bremseskivene var rustne og stygge. Men etter noen døgn i lut-bad så de riktig så fine ut. Ferdig montert bakbrems med overhalt kalipper, nye klosser og restaurerte skiver. Siden bremserørene så fine ut, så trodde jeg at jeg var i mål ..... med bremser. Men dengang ei ... Bremseslangen til bakakslingen var i dårlig forfatning. Nye bremseslanger er derfor bestilt fra Tyskland og er på vei. I mellomtiden sitter jeg å polerer krom-støtfangere ..... Erik
  15. Bildene lyver litt. De er tatt like etter at setene er "dynket" med mye skinn-balsam. Derfor ser de ganske blanke/glatte ut. Erik