MaMy

Caporeparto
  • Innholdsteller

    312
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

10 Buona

Om MaMy

  • Rang
    Caporeparto

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Hei Ingen ekspert jeg heller, men vanlig prosedyre er å løsne Converter fra fleks plate slik at denne blir stående på girkassa. Når girkassa skal på setter du converter på gearkassa. Det er vel sånn at converter får olje via utgående aksel i girkassa. Pass derfor på at converter er ordentlig på plass på girkassa. Bytt også simeringen på akslingen. Det er vel den som lekker? Feilmontert converter kan gi girkassehavari. mvh Martin
  2. Det at bilen hopper i revers og drive er fordi gearkassa går i nødmodus. Da har du bare revers og tredjegir tilgjengelig. Det er også årsaken til at det går så smått fremover - starter i tredje. Sjekk oljenivå og kabling, som er nevnt. Oljenivå er det en egen prosedyre for som du finner på nettet. Motoren skal være i gang og gearolje ca 40 grader mener jeg. Pass på å få riktig olje. Gearkassa har typebetegnelse zf4hp20 mener jeg. Litt skeptisk til å flush gammel automat ettersom dette kan bidra til å løsne gamle avleiringer som igjen skader gearkassa, men det teamaet er det mange meninger om..... Martin
  3. Ja, er en oljeoppsamler eller veivhusventiliasjon. Uansett følg slangene og se at de er hele. Går en slange ned i bakkant av motor under selve sylinderen også. Denne satt løst på min bil. Fikset med slangeklemme. mvh Martin
  4. Hei Rele til sentrallås sitter på en releholder under midtkonsollen. Dette kommer du til ved å fjerne det skinnkledde dekselet på pasasjersiden. Det er et gult rele. Hvis det ikke lar seg redde får du kjøpt brukte på e-bay. Merk deg delenummeret. Samme releet som til Lancia Kappa. Som sagt takker dette releet for seg ofte som følge av lekk varmeapparat register. Verdt å sjekke etter spor av frostvæske. Dette kan ødlegge andre komponenter som sitter under dashbordet også. Mvh Martin
  5. Hvis du har lagringsplass ville jeg plukket ut radio og klimaenheten. I tillegg er du kanskje en del interiørdetaljer?
  6. Blir bra det. Ligger en youtube video ute som forklarer hva som er hva på ledningsnettet, hvis du er i tvil.
  7. Grattis 166 V6 er aldri feil, du vil ikke angre på det. Jeg digger designet på 166 både utvendig og innvendig, og når du åpner panseret og blir møtt av 6 forkrommede innsugsrør er det prikken over i'en for min del. Nå skal de sies at 2.0 TS er fin og kjøre den og, og ganske undervurdert.
  8. Bra, enig med Runet angående hengerfeste. Mvh Martin
  9. Lekkert, Nero Volcano er helt rett på 166 digger det spillet i den fargen. Med innkjøp av 8.32 har du jo snart alt som er av direktørvogner som Italia har fostret. Manglet bare en Thesis og en Quattroporte nå....;-)
  10. OK takk for svar
  11. Er dette til Ts eller V6? Er forskjellig innpress vet jeg. Trenger V6.
  12. Dette kommet sikkert til å bli strøkent. Regner med at du ikke har kommet så langt, men få av kanalskjørtene og sjekk tilstanden til bakre jekkfester. Sjekk også for rust i den plateskjøten som er mellom kanal og bakskjerm. Der bobler det litt på min bil. Er dobbel plate så fukten kommer imellom. Mvh Martin
  13. Det der ser veldig bra ut, gleder meg til å følge tråden.
  14. Den er grei.
  15. Jeg har låseverktøy. Aldri brukt det, fulgte med bilen så vet ikke noe mer om kvalitet etc. Det kan uansett lånes. Tror det er forskjell på 2.5 og 3.0. Er til 3.0 jeg har. Bor i Oslo forresten. Mvh Martin