wolver

Artigiano
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Neutro

Om wolver

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Hei. Noen som har ett rullbart eller ok objekt å selge? Mekanisk kan den ha defekter den kan også ha rust. Mvh Lars Ola
  2. Hvordan ser venstre bakdør ut?
  3. Ha ha, den skal på banen den Bjørn Ivar, ikke på vei😁
  4. Hei. Noen som har ett rullbart eller ok objekt å selge? Mvh Lars Ola
  5. Når norske verksteder tar 20 000,- give or take for regreim bytte og vannpumpe, så bør vel spørsmålet komme igjen om det kan være lønnsomt å dra til Sverige? Da tenker jeg på busso motorene, noen som har skiftet dette I sverige den siste tiden? Billigste jeg fikk i norge var squadra verksted til 15 lapper isj, auto ital og rsa var på 20 ++
  6. Trur det er første gangen jeg ser rødt skinn int på denne bilen, i hvertfall i norge. Nesten litt rart, men samtidig litt kult. Dette er jo en meget god pris på bilen mtp alt som er gjort med den i det siste, hadde ikke jeg hatt akkurat maken hadde jeg sterkt vurdert denne. Løp å kjøp for de som vil ha litt busso power!
  7. Da blir denne tatt av salg. Har ikke helt fått med meg hvordan man får slettet tråden på de nye sidene, noen som vet?
  8. Tusen takk, tyskerne var kjappe også og sendte meg dette på mail. Så da er alt klart for nye freshe fjærer i tillegg. Da blir nok bilen værende, da en bekjent av meg som er biloppretter sa seg villig til å skifte kanaler for meg. Skruing kan jeg gjøre det meste selv, men plate arbeid tenker jeg å overlate til de proffe.
  9. Etter hjulsstillingskontrollen hos NAF i våres, lurte jeg fælt på hvorfor bilen oppførte seg så nervøst med stjerten. Dette viste seg å være helt ferdige bakdempere, så da ble nye B6 dempere kjøpt inn. Disse er montert og for de som har byttet dempere/fjærer bak på en sånn en, vet at det ikke er gjort på ett blunk. Bakseter, bilbelter, etc må demonteres for å komme til. Venter fortsatt på dempere foran, da Bilstein måtte produsere disse først. Antatt ferdig i Desember. Dette gjør at bilen fortsatt er nervøs å kjøre pga av gamle orginal dempere foran og nye B6 bak. Dette blir nesten som ett bane oppsett=myk foran, stiv bak og er ikke å anbefale på glatta da bekenden er ekstra logre villig. Når bak demperne ble skiftet fant jeg også ut at "top mount" til demperne var fullstendig spist opp av rust. Disse er også skiftet nå. Disse var det kun tyskerne som hadde igjen på lager, så man kan si at det ikke bugner med deler til 166. Mens jeg venter på frontdemperne til 166 har jeg like greit bestillt opp det som finns av armer/ledd til bakstillinga , slik at det i hvertfall ikke skal være en feilkilde for dårlig kjøre egenskaper. Det eneste som forblir er bakre bærearm, da disse har fått montert superflex foringer en gang i tiden. Det jeg også har kjøpt inn er senkefjører fra Eibach, men det som bekymrer meg er at det ikke fulgte med noe papirer av noe slag. Bare en brosjyre om Eibach. Bør jeg kunne kreve dokumentasjon på TUV fra forhandlerern? For ellers går vel ikke dette gjennom EU? Ellers er jeg føre var og tenker å bestille nye kanaler til bilen. Kanalene nå er visuelt fine, men alle vet vel at rusten kommer fra innsiden på disse bilene(de fleste biler). Og gror nye kanaler på trær?Nei, men fant en norsk forhandler som kunne få tak i med 14 dagers leveringstid.2233,. pr stk. Så får vi se hvor mye det faktisk er verdt å koste på en bil som er 18 år gammel...alt har sin pris, he he..
  10. 1999 mod, 163500 km. Har gått noen runder og funnet ut at bilen må avskiltes og lagres for vinteren. Dette i påvente av en skikkelig og grundig gjennomgang av kanalene. Går den en vinter i saltlake uten skikkelig behandling så dør nok bilen vil jeg tippe. Jeg har sett nok av 166 er langs veien som strengt tatt ser helt for j... ut. Denne er ikke så ille enda, men vil fort bli det. Siden vi har flyttet litt lengre på landet, så er også behovet for en bil nr 2 tilstede, så ett salg av bilen kunne vært aktuelt. Legger ved tråden om bilen her: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=42951.0 Jeg har kanskje kjørt på bilen 1500 km i løpet av ett år, den har vært mest på bukker Gjort: -Ny clutch -Nye veiv/rådelager -Ny thrust lager -Ny regreim+vannpumpe. -Ny multireim. -Ny dynamo -Ny-brukt styresnekke+endeldd og mansjetter. -Nytt batteri -Nye Bilstein B6 bak. -Ny brukt venstre sidespeil. -Nye fremre eksos. Alt nytt I 2016. -+++ Burde bli gjort: -Nye dempere foran -Nye klosser og skiver bak. -Noen nye understelldeler bak hadde gjort seg(bærebru arm og stang til stabstag) Bilen virker litt ustabil bak. -Fikse Airbag lampe/feil. -Eu kontroll i februar 2017. -Skifte venstre bakdør pga en dyp ripe/bulk bortover siden(diskret sådan) -Fylle på AC gass Alt fungerer i bilen, med unntak av vindusheisene bak og CD veksler som jeg har demontert. Bilen er ingen skjønnhet, men ei heller ett udyr. Kunne sett for meg det jeg ga for den, 30 000,- evnt fornuftig bud ellers blir den avskiltet og satt i garasjen i påvente av bedre tider. Mvh Lars Ola 97564663
  11. Planen var å bruke bilen på påskefjellet, men det sa en gåen dynamo stopper for. Resultatet var å snu ved minnesund og kjøre de 3 milene hjem til hauerseter. Nå har altså bilen fått splitter ny dynamo og har fått sommer skoene på. Ble litt annen bil med normalt pene felger
  12. Trur dette er noe man uansett må ta tak I fra tid til annen. Min første 156 V6 hadde gått 60 Tusen og der også begynte det å se stygt ut med tanke på freshet I farven.
  13. Da har jeg vært i tivoli svingen og fått strammet inn o ring til kassa.Fylt på girkasse olje og etterfylt litt motorolje Fjellet neste og første skikkelig kjøretur med bilen. Fått skiftet venstre speil også, så nå begynner bilen å se bra ut, hvis man ser bort i fra felgene da
  14. He he lakk koden husker jeg faktisk ikke, men kjøpte det på biltema.(motorlakk) Der og da brukte jeg bare bilder av en ny busso motor får å få sånn ca. Vurderte en stund om det ble for mørkt, men når det kom på så ble det bra. Trur jeg har boksen ett sted, melder tilbake.
  15. Helt nye selges for under halv pris. 1000,- pr modul Bosch nr 0227100203 Lars Ola 97564663 Jessheim