Fiffen

Artigiano
  • Innholdsteller

    65
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Fiffen vant sist dagen den 30. april

Fiffen hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

37 Molto bene

Om Fiffen

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Noen som har en bensinpumpe til en 1300 motor liggende ? Min har litt problemer....
  2. Vannpumpeproblematikken løste seg. Kjøpte ny pumpe med tre uttak og koblet til deretter. Nå er gulvet sveiset igjen også, etter myyyyyyye prøv og feil(læring?), da jeg har gjort alt selv som førstegangs. Nullerfaring med plater og sveising, men det gikk sånn passe til slutt Så i kveld skal det slipes litt til før jeg kan legge epoxy primer og et strøk med lakk over. Nytt teppesett er på vei fra Classicalfa, og dekk bestilles as we speak.
  3. Ikke vaier...
  4. Vindusheisen på høyre siden foran fungerer ikke på min 1300 Super. Noen har som har en ekstra liggende ?
  5. Bremser luftet, ny clutch og luftet den, nye sko til brekk på og håndbrekk tilbake på plass. Nye frontlykter of hvite blinkers forran. Alle lys og lamper virker nå, instrumelys,varsellys osv. Bytte olje på diff og girkasse i kveld! Ting går fremover!
  6. Ok! Etter å ha søkt meg grønn på internett, så hører jeg med folket her. Min motor ble "levert" av de jeg kjøpte den av med en 2-utløps vannpumpe, men med en innsugmanifold med drop in type termostat. Noe som tilser at jeg må ha en vannpumpe med 3 utløp. Kan noen her bekrefte at dette er "bare" å bytte vannpumpe for at det skal bli riktig ? Og kan noen også bekrefte riktig routing av kjøleslanger: - Ut fra radiator i bunn og inn på stor tilkobling i bunn av pumpe - Ut fra bunn av termostathus og inn i den andre store tilkoblingen på pumpen - Ut fra lille tilkoblingen på pumpen og inn til varmeregister i kupeen(nederst i firewall på bilen?) - Ut fra coupen(øverst i firewall) og inn på liten tilkobling i insugsmanifold næremest firewall - Ut fra toppen på termostathus og til topp på radiator Eller er jeg helt på jordet her ? Noen som har like motor/manifold og har noen bilder å vise til kanskje ?
  7. Noen som har en slik? Jeg har en type innsugsmanifold med drop in termostat hvor jeg må ha vannpumpe med 3 tilkoblinger. Har fått feil vannpumpe(med bare to tilkoblinger).
  8. Prøvde å dele en video, men ikke så rå på det. Det skulle vise når jeg målte om det var noe krypstrøm. Måler i 35 sekunder og i løpet av den tiden slår det inn 20mA i "kryp" 7 ganger. Men da kun i et lite øyeblikk hver gang. Dette ser for meg ut som en normal selvutlading ethvert batteri, evnt unøyaktighet/støy i måleinstrumentet. Men det er kanskje noen med litt mere elektokompetanse her som kan svare på om 20mA er ok ? Har hørt at alt under 50mA er ok. Jeg målte fra minus til jord, og det var kanskje feil også. Så skal sjekke igjen i kveld med måling på pluss på batteriet.
  9. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Strombryter/Batteribryter-pa-pol-2000031707/?artId=80516 Tenker jeg setter inn en sånn en. Så jo veldig enkel og fin ut!
  10. Sjekket timingen?
  11. Ok! Er det noen som har satt inn en hovedsteømsbryter? Vurderer det som en sikkerhet mot tapping av batteri, samt en ekstra tyverisikring.
  12. Jeg kan skru på lyst, vifte, vindusvisker etc uten at nøkkel står i eller at tenning er på. Er det flere med gamle biler her som har det sånn ? Eller er det en feil et eller annet sted hos meg ?
  13. Noen som har et kult ratt,gjerne med nav, som kan gjøre min Giulia 1300 litt tøffere ? Hellbore, GTA, Nardi o.l?
  14. Noen som vil ta på seg jobben å sveise rust i gulvet på denne 😜 «Learning» by doing.Bilder kommer 😊
  15. Løsnet stroppene, strammet den rundt akslingen når jeg hadde jekket opp på diffen sånn at det var bittelitt kompresjon i fjæra. Målte og kuttet av en bit. La den biten med hull i over og drillet nye hull, satte sammen igjen