Sillyspeed

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 975
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

85 Superbo

Om Sillyspeed

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Akershus
  1. Det sprekker ofte i øvre venstre hjørne sett forfra, du kan se det drypper eller er fuktig med en lykt og eventuelt et lite speil. Første gang kjørte vi en stund og måtte etterfylle. Siste dagene var det en god liter eller mer i løpet av noen få timer. Men slik jeg har erfart er det gradvis forverring. Eier vet kanskje hvor mye det må etterfylles.. Ta med noen liter ferdigbehandlet og kjør på
  2. Det som er bra er at den dobbeltsidige tapen tydeligvis var av god kvalitet og delaminerer ikke ved å fjerning. Og med en isskrape fikk jeg teken på å vippe av plastfoten. Så da var det bare å få plass til to hender bak speil, regnsensor og... Litt banning, men ingen limrester.
  3. Jeg har fjernet 3 gamle bombrikker / tilhørende fester i frontruta i dag. Fy faen for en møkkajobb. Var nær ved å gjøre stor skade på speil, regnsensor og duggsensor.
  4. Det har vel skjedd ting i kulissene her, antar jeg. Fikk dessverre ikke vært på årsmøtet denne uka. Uansett veldig bra at dere fortsatt tar dere bryet og holder entusiasmen oppe. Takk skal dere ha
  5. Vi hadde 20 grader her i dag. Tenkte det var bra for deg å vite
  6. I min 156 er det luftkvalitetssensor som automatisk slår om til resirk. hvis det trengs i tunnel, eller bak dieselbiler eller i oslogryta en kald vinterdag.. Så lenge det er en autofunksjon så er det vel noe lignende
  7. Jeg mistenker at den indre mutteren som holder støtdemper til øvre fjærfeste er løs. Det kan sjekkes ved å fjerne den øvre mutteren i bagasjerommet og ta vekk gummikoppen som sitter øverst. Mutteren sitter i en fordypning i øvre fjærfeste.
  8. Jeg er ikke godt oppdatert på nybiler i den klassen,men ser at Astra og 308 gir mye for pengene og prøver seg på premium (selv om de ikke har forstått at det er en lukket klubb for de 3 tyske, der bare de bestemmer reglene). Fabia stasjonsvogn forrige generasjon må være noe av det stusseligste som finnes hva gjelder utvendig design. Av nyere fiater har jeg bare kjørt Grande Punto. Grei bybil, men den føles ellers ganske kjip og billig. Ikke utpreget morsom selv med bensin, dessverre.
  9. Med fare for å være djevelens advokat, hva er Tipoens "edge" her i Norge, gitt prisnivået man må forholde seg til? Hvorfor skal hvermannsen kjøpe denne? Eller må man være innskrevet i Fiat menigheten for å finne veien til forhandleren?
  10. Jeg ville tatt det prisoverslaget med en god klype salt. Hvis du er på budsjett så ta den med til Carrozzeria Alfa og få tatt regreim for fastpris 6-7000 kr (hvis jeg husker rett). Airbag er 98 % sikkert kontaktfeil. Bremser foran er 1500 kr i deler og maks 2 timer verksted inkl smøring bak. Lysjustering er toppen 500 kr...
  11. Politikere og absolutt all form for teknologi er faen meg en sjeldent dårlig kombo. Det er større sjanse for at det går bra hvis man forsyner Greven med fyrstikker, bensin og en stavkirke.
  12. Hah, er det litt som at folk fra Molde kaller Kristiansundere for svabergindianere?
  13. Fjæra inni variatoren vil nok sørge for at den alltid er i stilling for lave turtall. Dog forklarer det kanskje ikke hvorfor ødelagt variator høres ut som diesel på tomgang... Correct me if I am wrong
  14. That's more like it!
  15. Hvis slike som Alfa workshop kan ta under 6000 kr for en slik jobb med deler, så er ikke dette en lang jobb - for dem som kan det. Jeg synes det ville vært vanskelig å forsvare at et verksted, som antakelig ikke har erfaring med jts, både er dyre og bruker lang tid. Men jeg forstår jo at alternativene er få her...