Sillyspeed

Ispettore
  • Innholdsteller

    2,042
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Sillyspeed vant sist dagen den 3. juni

Sillyspeed hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

121 Eccellente

Om Sillyspeed

  • Rang
    Ispettore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Akershus
  1. Forresten, er det slik at gaffelen må separeres fordi det ikke er plass til å løfte ut hele fjærbeinet? For gaffelen går vel egentlig klar av drivaksel? Jeg ser at Smaky sier man skal ta ut innerskjerm og ikke fjerne gaffel, men har ikke sett bildebeskrivelse.
  2. Takk for gode råd. Nå har dette vært fra hverandre nylig, men den har gått to vintre med rekordsalting i Oslo. Carrozzeria hadde imidlertid ingen problemer med dette den gang, og brukte bare 4 timer på alle fire hjørner. Dele på fire og gange med pi, så regner jeg med tre timers jobb Det er vel heller ikke uvanlig at "klypebolten" på gaffelen sitter så jævlig at man ødelegger den i prosessen. Men bolter har vi på lager i så fall. Får bare se an hva som virker som minste motstands vei, rent bortsett fra å sette den vekk på verksted. Da blir det lite innskudd på erfaringskontoen dessverre, spesielt når jeg bare går og venter på at de to siste KYB-fjærene skal ryke (snakk om å spare seg til fant!).
  3. Hepp, trenger å bytte fjær foran på 156, og gjerne uten å bruke en hel uke og uten fem turer til Biltema for å panikkhandle verktøy... Hva slags fjærklemme er egnet til denne jobben? Har tilgang på Biltema sitt halvprofesjonelle sett med halvmåneformer, men er dette for stort til de smale fjærene på 156? Bør man heller bruke den typen med to kroker? Denne typen: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Chassisdeler/Fjaring/Fjar/Fjarspenner-2-stk-2000017004/ Er det videre slik at det er best å ta ut hele demperen med gaffel? Trenger øvre bærearm å bli med ut, eller kan den stå sammen med braketten? Har fått med meg at øvre støtdemperbolt bør løsnes mens alt står montert.
  4. Det er knapt til å tro, men i dag er det konstatert nok et fjærbrudd. Foran denne gangen. Som sagt ble alle fire fjærer byttet på verksted for 2,5 år siden. KYB må være elendig kvalitet for 156, her er det bare å holde seg unna! Ny fjær bestilt hos Torshov, men vet knapt om jeg tør å kjøre til jobben for å mekke. 4 mil på motorvei med risiko for havari?
  5. Jeg har en kollega som kjenner en som heter Jimmy og som faktisk sender alt mulig rart til ham, motorsykkeldeler og joggesko og whatnot. To 500e i en tjuefotscontainer burde være et lite steg opp.
  6. Hadde lett tatt en 500e heller enn Leaf. Sistnevnte er jo stygg som nøkken og interiøret er et epileptisk kaos. 500e ser jo tøff ut på de bildene!
  7. Du rekker vel ikke å kjøre så langt du, før den ligger på finn igjen? #Slagunderbeltestedet
  8. Stemmer det, akkurat like på 156. Så lenge de sitter godt så er det ikke noe vits i å skifte, men alltid en god idé å sprøyte inn hulromsfett en gang i sesongen.
  9. Jeg likte detailjen med skiltramma - www.klubbalfaromeo.no Made in Germany Spøk til side - knallbra historie. Fortjente egentlig silketrykk i Alfanytt.
  10. Kanskje Egil har noen tips
  11. Følelsen over at et av mine favorittprogram har blitt over-amerikanisert var nok ikke helt på jordet. See you soon, Ed.
  12. Hvorfor er ikke diagnose en sticky thread? Søk på ebay etter Buy Me From Dan. Han er seriøs og selger alt av kabler til multiecuscan.
  13. Det tok sin tid... Et år med feilsøking?
  14. Stemmer nok bra, det. Plast er tilsatt mange ulike tilsetningsstoffer som farge og mykemiddel, som både vaskes ut og migrerer over tid. Varmen trekker nok disse nærmere overflaten igjen (og man kan derfor bare gjøre trikset et begrenset antall ganger). Peanøttolje og linolje er også populært å mette plasten med, tydeligvis. http://www.detailingworld.co.uk/forum/archive/index.php/t-244260.html
  15. Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen: Det hjelper ikke med stor pistol hvis man ikke kan bruke den.