Sillyspeed

Ispettore
  • Innholdsteller

    2026
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Sillyspeed vant sist dagen den 11. mai

Sillyspeed hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

115 Eccellente

Om Sillyspeed

  • Rang
    Ispettore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Akershus
  1. Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen: Det hjelper ikke med stor pistol hvis man ikke kan bruke den.
  2. Du måtte vente til freddan, altså?
  3. Aluminium er jo langt nede på lista over edle metaller, og er derfor godt egnet som offeranoder, på samme måte som sink. Rustfritt er edelt og vil gi økt tæring på aluminium hvis de er i kontakt. Tekstbokeksempel på galvanisk korrosjon. Ikke utenkelig at det er en galvanisk effekt som tar knekken på disse festeørene.
  4. Det står ofte om hvorfor, har jeg inntrykk av: katalysatoren kan skades. Dette virker som et dekkende svar: "If an engine is that full, it will pump oil through systems it shouldn't, such as the PCV system into the intake manifold. Piston rings, even in a fresh engine, always have at least a minimal amount of blow-by from combustion. Normally these combustion products pressurize the crankcase slightly and then vent through the PCV (Positive Crankcase Ventilation) system into the intake. While the PCV Valve is intended to stop direct oil flow, we know from the use of PCV Catch Cans that some motor oil gets through in the best of circumstances. If the valve cover is full of oil as the OP describes, even more will get through. The PCV system terminates in the Intake Manifold, so the oil will be added to combustion mix, fouling spark plugs and increasing unburnt carbon emissions" https://mechanics.stackexchange.com/questions/24679/what-actually-happens-when-there-is-way-too-much-oil-in-a-car-engine
  5. Jeg må innrømme at jeg liker å ha rett Hullet er vel et sted mellom 5-10 millimeter, for å gjestimere.
  6. Ville festet det på nytt. Ofte er det festeørene som blir ødelagt, men det lar seg ofte feste med en ekstra stor skive eller lignende. Krever imidlertid bukk hvis man skal jobbe midt under bilen.. Brukt varmeskjold burde være lett å få tak i.
  7. Welcome and good luck! If the Italian embassy is anything like the Greek embassy in Oslo you need all the help you can get. Try smelling slightly like you came from a pizzeria (but not grandiosa), talk loudly on the phone and ask for an espresso upon arrival at the embassy. And ask if it's OK that you parked your Ferrari light outside.
  8. http://www.phoenixautobulbs.co.uk/tp/headlight-bulbs-uv-filters-and-plastic-headlight-lenses/ "Unfortunately UV light and plastic does not mix well, especially when in close proximity to each other, like in a headlight unit. An unfiltered headlight bulb will very quickly discolour a plastic headlight lens, reducing its performance and eventually requiring a replacement, so leading car bulbs manufacturers now incorporate a UV filter in the construction of the glass on a headlight bulb and the problem is solved." UV fra sola gjenstår selvfølgelig, og derfor ser man ofte i Syden at horisontale deler av plastlyktene ofte er mye styggere og oppsprekt sammenlignet med vertikale flater. Nuvel...
  9. Jeg har inntrykk av at sterkt lys og oppvarming av plasten ikke er en god kombinasjon med plutselig nedkjøling med sprit. Men vitenskapelig trenger du ikke å sitere meg på det Har imidlertid lagt merke til det spesielt på noen år gamle bmw at plasten er styggest og mest oppsprekt der strålen treffer.
  10. Quick fix: koble fra kontakten til spylerpumpe til lyktene. Slik spyling bidrar til oppsprekking og slitasje på plastlyktene. Vask heller en gang i blant og koble på igjen ved PKK hvis de spør. BTDT.
  11. Selespeed må kalibreres ved hjelp av for eksempel multi ECU scan. Da må du også sjekke om kløtsjarm-posisjon er mellom 28,0-28,5 mm, jeg har laget en enkel guide på å justere dette. Oljeskift er også en hyggelig ting å gjøre. Omtrent ingen verksteder gjør noen av disse tingene, har jeg inntrykk av. Det finnes også en kalibrering som ikke krever diagnose, hvis igangsetting og skifte mellom 1. og 2. er litt rykkete.
  12. Nuvel, slik ble iallfall resultatet. Scudettoen ble polert etter halve kunstens regler, og ble litt renere og blankere.
  13. For de med kort hukommelse eller som ikke har lest hele tråden...mitt innlegg fra 30. mars.
  14. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt Bilpleie som skjuler tvangsarbeid, utnyttelse, trusler, svart arbeid, og de fleste ulovligheter i den røde boka er heller regelen enn unntaket i hovedstadsområdet. 150 kr for utvendig vask, ingen kvittering og kun kontant? Gjør alle en tjeneste og styr unna!
  15. Tiden var inne for å bytte emblem foran, tilsynelatende for andre gang i bilens levetid. Originalpolitiet pusser blålysene i denne stund. Skal forresten gamle emblem behandles som ødelagte flagg? Brennes eller deles i bestanddeler og kastes?