Sillyspeed

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 826
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

22 Buona

Om Sillyspeed

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Akershus
  1. Nå må du slutte å tulle Dette var på en tid da diesel og commonrail var i sin spede begynnelse, mens bensinmotorene fortsatt var selvpustende, turtallsvillige og rimelig enkle. Kjøp en godt holdt TS, gjerne toliter, og se deg aldri tilbake. Med mindre du skal kjøre taxi så er merforbruket ikke noen stor faktor i regnestykket.
  2. Det er nok en slump dyrere å holde en 166 enn en 156. Regreim må jo tas unødvendig ofte på bensinfirer, og 156 for eksempel har en del ting som kan ryke rundt 100k km, som radiator og ofte eksos og hjuloppheng (men det har da alle interessante biler). Men deler er ikke spesielt dyre og skrur du selv så er det ikke krise om noe må byttes i forstilling, bremser eller lignende. Og det blir tross alt som nytt. Det som er dyrt og som aldri blir like bra er rust og dårlig lakk. Er dét bra er mye gjort.
  3. I den prisklassen: vedlikehold, vedlikehold, vedlikehold!
  4. Ja, det var som bare faen. Heldigvis ikke så vanskelig å bytte, men jeg bør kanskje bytte begge sider... Lyst til å mekke?
  5. Da blir det Lesjøfors. Hadde jo Eibach prokit før som ble byttet ut i sin helhet, og det var vel 5 år gammelt da og så ganske slitent ut. Men det hadde hvertfall ikke fjærbrudd!
  6. Kjapt spørsmål i forbindelse med et ubeleielig fjærbrudd på min 156, skal jeg velge: Kilen (Sverige) eller Lesjöfors (Sverige)? Eller Bilstein... eller Monroe? KYB skal jeg altså ikke ha.
  7. Dette altså etter 28000 km og litt over 2 år. Merke: Kyb
  8. Kjørte ut fra garasjen i dag tidlig på vei til jobb. Fruen har parkert og det er 3 cm avstand til veggen, og SÅ slank er jeg ikke. Åler meg inn og stapper bagasjen inn i passasjersetet. Når jeg triller ut hører jeg en klirrende lyd og skjønner ikke helt hva det kan være. Kjører til jobb, kjører hjem. Finner en halv tørn av bakfjæra på garasjegulvet! Å faen.
  9. Gode greier. Jeg leste et sted at Exide en gang i tiden kjøpte opp Thomas Edisons batterisjappe. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Exide_advert_in_Horseless_Age_1918-01-15_v43_p82.png#/media/File:Exide_advert_in_Horseless_Age_1918-01-15_v43_p82.png Vil også anbefale http://batteryuniversity.com/learn/ Ekstremt mye god info om alle batterityper.
  10. Garantert galvaniserte plater, og jeg tipper at hele karosseriet er dyppgalvanisert etter sveising.
  11. Mangel på skvettlapper og manglende hulromsbehandling, pluss ti år med salt? Høres ut som oppskrift på rust på enhver bil!
  12. God jul og takk for handelen i år! Body og smekke til babyen har blitt brukt flittig og nesten slitt ut
  13. Det er stygt å si det, men enkelte hadde hatt godt av å bli tatt med ut i skogen på ubestemt tid.
  14. Som nevnt i en annen diskusjonstråd, stålkvaliteten hva angår rust er nok ikke vesentlig forskjellig i nyere historie. "Engineering" og rustbeskyttelse, derimot.
  15. Engine Variants: 1.6TS, 1.8TS, 1.9JTD, 1.9Mjet, 2.0TS, 2.0JTS, 2.4Mjet, 2.4JTD, 2.5v6, 3.2v6 Brand: Genuine Alfa Romeo Description: Brake Pads. Rear brake pads from 2001 onwards. http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Brake_Pads.shtml Alle klosser bak skal passe på alle modeller for riktig årstall...