Sillyspeed

Ispettore
  • Innholdsteller

    2,070
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Sillyspeed vant sist dagen den 31. august

Sillyspeed hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

133 Eccellente

Om Sillyspeed

  • Rang
    Ispettore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Akershus
  1. Vi som er så opptatt av godkjenninger og standarder, Tin, kan jo utdype litt hva godkjent kjøredress betyr? Er det one-piece med mariusmønster? Er det snøskuterdress? http://gatebil.no/kjoredress/ Sitat: "HER ER HVA NBF KREVER:Kjøredressen skal bestå av hel overall som kan lukkes tett ved hals, håndledd og ankler. Dressen skal være laget av flammehemmende materiale. De mest brukte tekstiler er Nomex III og Proban behandlet bomull. CIK-godkjente dresser (karting) tillates ikke benyttet i bil."
  2. På 156 er hengslene litt annerledes og gaffel-formet, slik at det ikke er tilkomst fra overside eller underside. Man må i tilfelle tre tråden igjennom et smalt mellomrom og muligens bruke en slags nål. Det fikk være grenser i regnværet i går. Jeg hadde til og med funnet Kevlar-tråd til formålet. http://blog.ebspares.co.uk/wp-content/uploads/2015/06/GTV-STAY.jpg
  3. Feil forum og feil gruppe, er jeg redd. prøv http://www.bmwccn.no/forum/
  4. Jeg skulle prøve i kveld, men så kom jokeren - vi hadde ikke en eneste centimeter med tanntråd i huset. Makan!
  5. Her er det vel rom for å lese litt mellom linjene. Oink-oink.
  6. Speedo i solnedgang
  7. På tide med en kattevask. Lånte en skikkelig skumkanon av naboen, da nilfisk sin suger. Ble rent og pent, men ser behovet for å lakkere kanaler og framskjermer. Fikk også fikset vindusheisbryter, noe godt kommer ut av biler som hugges altfor tidlig.. Takk til Atle Simonsen. Glemte tanntrådtrikset på dørstoppere!
  8. Det skal fanden meg prøves på Speedo når jeg kommer hjem!
  9. En ting er skjermer og panser, men kanskje du kan se noen tegn til skjevheter, bulker, oppsprekking eller lignende inne i motorrommet? Det vil vanligvis være vanskelig å skjule alle spor etter oppretting på bærende chassis. Selve støtfangeren kan du kanskje også få et øye på? Selv så jeg på en 9-5 i fjor som selger opplyste at hadde blitt påkjørt bakfra, og fått fikset bakfanger. Da jeg så under bagasjeromsmatta var det bulker i platene og sprekker i sveissømmer i gulvet nær reservehjulet. Ikke nødvendigvis noen big-deal, men åpenbare bevis på at den hadde fått seg en trøkk.
  10. I en litt annen livssituasjon og med litt bedre plass... ja takk!
  11. Er det sånn at du er en Alfa-hann, og naboen Volvo-mann?
  12. Og et par arbeidshansker til sveising! Uansett: tyktflytende cyanakrylat-lim funker meget bra til mye rart.
  13. Hah! Akkurat dette er litt min feil og mye KYB sin feil med dårlig kvalitet. Men det hadde kanskje vært enklere måter å utforme dette på slik at man ikke må demontere så himla mye. Mye tilgis en bil som er morsom å kjøre
  14. Hvis man har lyst på en liten drittjobb, så er det bare å skifte fjærer foran! Veldig mye demontering av gjenstridige bolter. Det gikk heldigvis greit etter to effektive timer med god hjelp fra "classic". Det vanskelige er å få komprimert fjæra på riktig sted slik at fjærklemmer kan løsnes etterpå. Gikk på et vis med proffsett og klo-type fra biltema. Det er også viktig å opplinjere demper og øvre skål slik at det passer i hhv gaffel og chassis. Ellers smøre alt inn med fett til neste gang en stakkar skal bryne seg på fandenskapet.