Gå til innhold

Sillyspeed

Ispettore
  • Innholdsteller

    2 499
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    35

Sillyspeed vant sist dagen den 13. februar

Sillyspeed hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

338 Splendido

Om Sillyspeed

  • Rang
    Ispettore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Akershus

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Du bør laste ned 156 eLearn. Det er hele manualen som verkstedet bruker.
  2. Sillyspeed

    Dreie deler i metall? Enkelt oppdrag.

    Jeg har en tidligere kollega som kanskje tar på seg noe slikt. Gi beskjed hvis du fortsatt trenger tips, så skal jeg spørre ham.
  3. Når enden er god, er allting godt 😁
  4. Sillyspeed

    termostat og selespeed olje

    Løpehjul og strammehjul (idler and tensioner) er to eller flere forskjellige. Jeg har god erfaring med både ebspares og alfaworkshop UK. Spesielt sistnevnte skulle jeg ønske var i nærheten for å bruke som hoffleverandør av verkstedtjenester Mange sverger også til ricambi i Tyskland. Jeg synes uansett det er ålreit å støtte de dedikerte sjappene.
  5. Sillyspeed

    termostat og selespeed olje

    Service schedule expired, eller hva det står, er lett å nullstille. Med tenning på, gå inn i menyen på service, og når du ser service schedule, trykk og hold inne både minus og pluss samtidig helt til den blir nullstilt. Da skal det stå 20000 km igjen.
  6. Sillyspeed

    termostat og selespeed olje

    Løpehjul og strammehjul byttes ofte i samme slengen. Det gjelder vel både regreim, balansereim og drivreim til dynamo/AC. Avhengig av servicetilstand så kan/bør dette byttes samtidig. Noen verksteder, feks Carrozzeria, bytter ikke alltid (heller sjelden) vannpumpe på bensin, da de erfarer at den holder.
  7. Sillyspeed

    termostat og selespeed olje

    Til selespeed skal du kun bruke Tutela cs speed fra forhandler.
  8. Sillyspeed

    Dumkjøp av 916 GTV? Gjennomgang før pkk

    Rødt er vel merket for radial force variation, som det heter så fint. Urundhet. Rødt markerer dekkets høyeste punkt, matches med felgens laveste punkt, hvis det finnes.
  9. Sillyspeed

    Regreimbytte 2.0 TS etter 3 år og kun km 7500?

    Må man via innerskjerm og fjerne drivreim for å ta ut det øvre reimdekselet til regreim?
  10. Sillyspeed

    "Sveise" plast - fett verktøy

    Glassfiber brukes med herdeplaster, polyester eller epoxy. De kan ikke smeltes og formes på nytt, men kan jo stort sett repareres med samme materialer med godt resultat.
  11. Sillyspeed

    Regreimbytte 2.0 TS etter 3 år og kun km 7500?

    Jeg har samme problemstilling når høsten 2019 nærmer seg. Da er det gått 3 år, men knapt 10000 km tror jeg. Det virker da veldig tidlig å bytte, samtidig som jeg nok ville blitt litt bekymret for å ha en reim som var gått over anbefaling.
  12. Sillyspeed

    Stelvio- en vudering

    Bare prøvekjøring! Det var kanskje ikke helt klart 😉 Venter på å kvitte oss med leasingen på passelaten og så må det sannsynligvis en elbil inn i miksen også. Så det spørs om det blir to bilbytter i løpet av det neste året, så det må tenkes og grubles nøye.
  13. Sillyspeed

    2010 Alfa Romeo 159 stv 8v selges gunstig

    Latterlig billig.. Er dette en distinctive eller noe sånt? Ikke sportsseter, men store brembo? 🤔
  14. Sillyspeed

    Stelvio- en vudering

    Da var det endelig min tur! Stelvio benzina med sportsseter. Og takk til en svært hyggelig selger hos RSA Romerike. Som vanlig, kort fortalt, et bredt smil om munnen og veldig moro. Noen punkter: -Føltes umiddelbart som en stor bil, og vanskelig å venne seg til hvor bilen starter og slutter (spesielt når jeg kjørte 156 til butikken). Speilet og A-stolpen stjeler en del utsikt. På landeveien er følelsen borte, og synes ikke det merkes så godt verken størrelse eller vekt. -Effektiv drivlinje, og litt lyd fra motor, men ikke noe fra eksosen. -Flappy paddles type enorme føltes mest å være i veien for hendler på rattet. Men jeg gjorde ikke noe forsøk på å kjøre aktivt med manuell. -svært morsom å ratte på snøen, litt understyrt i krappe svinger, men så kommer rumpa og man kan faktisk sladde. Mer enn nok for min del, nok til å ha det gøy, men ikke så mye at jeg driter meg ut. -litt humpete med 20", hadde kanskje foretrukket 19". Men ellers stille og behagelig. Dårlig/lite bilde fra ryggekamera, men kanskje det var skittent. Da er det bare å knuse sparegrisen...
  15. Sillyspeed

    Å selge "as is" som ansvarsfraskrivelse...

    Spøk til side, så skal man selvfølgelig være ærlig. Det viktigste er kanskje å se an sin kjøper godt og nøye. Selv når jeg har opplyst at en bil til salgs (den gangen en sliten saab) hadde et ukjent startproblem, og bilen lå ute til 5000 kr, ringte det folk i fullt alvor og spurte "det er vel ikke noe feil med den??" Andre som ringte "trengte bare en bil veldig kjapt, og helst hvis den kunne leveres på Oslo S eller Gardermoen så hadde det passet bra". Andre igjen, med mange vinkler og striper fra forsvaret må vite, insisterte på at bilen (fortsatt saaben) mest sannsynlig hadde ødelagt girkasse, og hvis ikke var det helt sikkert nært forestående, og ville derfor ikke gi en krone over sitt skambud. Alle de nevnte ble bedt om å dra til helvete på en pen måte. Skurker, rasshøl og andre idioter får ikke kjøpe noe av meg, uansett marked. (Det hører med til historien at den heldige vinneren av en rødfalmet 900 med 222000 km kikket på bilen, ønsket ikke å prøvekjøre, fikk sitte på til nærmeste minibank, betalte 100 kr over pålydende og så seg aldri tilbake.)
×