piezo

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    106
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

5 Neutro

Om piezo

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 22. juli 1987

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oppland

Nylige profilbesøk

110 profilvisninger
  1. I dag kom prisene og jeg var tydeligvis ikke helt på bærtur med beregningen min. Toppmodellen Lounge med 120 hesters bensin, eller 120 hesters diesel med automatgir begynner på 278 800 før eventuelt ekstrautstyr. Ser ut til at 5-dørs kombi og stasjonsvogna ankommer 10. mars. Billigste utgave er en 95-hesters diesel med utstyrsnivå Pop til 238 800. Om man ønsker et ratt og fire hjul med plass til bagasje er det kanskje like greit å gå for mini-diesel. Som et alternativ til bortimot 300 000,- sliter jeg voldsomt med å se hvorfor jeg skulle velge denne fremfor f.eks. Astra eller 308SW.
  2. Ser ut til at Tesla-sjåførene håndterer den kombinasjonen helt fint og der snakker man jo virkelig folk flest.
  3. Stelvio og I-Pace på samme døgnet, dette blir nesten for meget. Ulempen er at begge ser ut til å mangle bagasjerom.
  4. Ikke bare kun i USA, men attpåtil kun i statene California og Oregon hvis jeg ikke husker feil.
  5. Jeg forsøkte å skrive til FCA på Facebook og spørre når de hadde tenkt å ta inn Tipo. Der fikk jeg selvsagt standardsvaret om at jeg skulle ta kontakt med FCA sin kundeservice. Når jeg så sendte e-post og spurte når Tipo skulle introduseres i Norge fikk jeg svar med beskjed om at de måtte ha etternavnet mitt, samt adresse og telefonnummer for å kunne hjelpe meg videre. Førstnevnte har de, sistnevnte forstår jeg ikke hvorfor de må ha for å si om bilen kommer i desember, januar eller senhøsten 2024. Vrang som jeg er har jeg dermed ikke tenkt å svare på den e-posten, men heller vente og se om den dukker opp på hjemmesidene snart.
  6. Nå fikk jeg ikke linken din til å fungere, men denne nye stasjonsvogna i Lounge-utgave med 120-hesters diesel kommer på cirka 260 000,- med min halvgode beregning av avgifter. For en toppmodell er ikke det helt uaktuelt, men akkurat denne ser ut til å mangle både DAB og adaptiv cruisekontroll. I tillegg kommer vinterdekk, og da frykter jeg Tipo-prisen begynner å bli høy og nærme skumle konkurrenter i Noregs land.
  7. Interiør skal jo helst være i sort skinn med aluminiumslister har jeg inntrykk av, ihvertfall på tyske biler. Det lyse skinninteriøret med matt treverk så imidlertid utrolig pent ut. Får man puttet Veloce-setene inn i den kombinasjonen har man en vinner!
  8. Skal den være aktuell for meg må den ihvertfall et godt stykke under 300 000. For i det øyeblikket vi nærmer oss 300 000 står både Astra, Megané og 308 klare til kamp i godt utstyrte utgaver med 130-150 hesters bensinturboer under panseret. Da må jeg ha en veldig italiensk dag for å sette signaturen på kjøpekontrakten fremfor de tre andre.
  9. Jeg hadde smålyst på en Tipo med 120 hesters bensin som hundevogn, men siden dens ankomst i Norge har dratt ut måtte jeg en snartur innom Frankrike så lenge. Vi får se om den er på plass når jeg får slitt ut franskmannen, onde tunger vil ha det til at det er gjort omtrent innen jul 2017.
  10. Jeg snuser litt på nye vinterdekk sjæl. Når jeg leser testen til Motor synes jeg det blir enda vanskeligere å velge. De fleste dekkene i toppen er såpass gode at det virker litt hipp som happ. Nå holder jeg meg til piggdekk så jeg hører hva som foregår der nede på asfalten. Dette er hva man får for å bytte ut en direkte italiener (MiToen er den beste bilen jeg noen gang har kjørt på vinterføre) med en dvask franskmann. Har vanligvis sverget til Nokian, men i saltsørpa er det kanskje greit å gå for Continental som har litt bedre egenskaper på våt asfalt.
  11. Gratulerer! Min er dypt savnet
  12. Skulle jeg kjøpt MiTo igjen hadde jeg nok testet 135-hesteren. Den fortjener litt futt, selv om 85-hesteren jeg hadde var overraskende kvikk i daglig bruk. Veldig kjedelig å kjøre en bil man føler har akkurat litt for liten motor. Jeg kjenner på den ganske ofte for tiden....
  13. Prisen er satt ned litt, den kommer på Finn.no i løpet av 2-3 uker da jeg skal ha unnagjort ferien først.
  14. Det har kommet hund i hus, og det betyr at MiToen må finne seg et nytt hjem. Bilen er en rød 2012-modell MiTo 0.9 TwinAir med 85 hk som har rullet 37 000 km. TwinAir-motoren er en veldig artig sak, til tross for størrelsen. Den har det vanlige utstyret RSA tok inn disse med, blant annet elektronisk klimaanlegg med to soner, cruisekontroll, regn-/lyssensor og automatisk avblendbart speil. Hjulene er 16" på sommer og vinter. Continental-dekk på sommer, Nokian Hakka 5 på vinterhjul. Det negative er en ripe på sidespeilet høyre side og noe steinsprut, samt at første eier hoppet over førsteårsservicen med oljeskift. Nå hadde bilen bare kjørt 9000 km når jeg tok over den, og da dro den rett på storservice så dette bør ha hatt minimal påvirkning. Den har for øvrig fulgt servicene på merkeverksted utenom disse, neste service er i november i følge verkstedet. I februar fikk den polert seg hos Gjøvik Bilpleie, denne beskyttelsen skulle vare i nærmere ett år. Pris: 110 000,- Ta kontakt på PM! Bilder kommer i løpet av få dager.
  15. Både Jaguar F-Pace og Range Rover liker jeg veldig godt. Riktignok befinner de seg i en prisklasse godt over hva jeg tjener i året, men man kan alltids nyte synet når de kjører forbi