Multijet

Ispettore
  • Innholdsteller

    2 851
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

11 Buona

Om Multijet

  • Rang
    Ispettore

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Husk også oljepåfylling. Oljenivået bør helst være toppet opp hele tiden på TS, og disse motorene bruker ofte endel olje
  2. Takk. Kan stemme, jeg hadde min i 3.5 år og solgte vel i 2002. Lengselen ble for sterk Kjøpte også den forrige på vinteren (sølv met.) Forresten er det byttet dynamo på bilen nylig. Gjennomgang av kvitt. viser ellers at reg reim og vannpumpe ble byttet i 2015, for hele 5000 km siden Oljeskift tatt i sommer, Mobil1 5W-30. En kalipper byttet i 2010. Og den hadde full Mercasol-behandling i slutten av 2004. Kanskje på tide med en runde med sauefett
  3. Takk takk
  4. Takk for det. Ja artige biler dette. Lov å spørre, men ikke sikkert man får svar Januar-pris kan man vel si, men vet faktisk ikke helt hva totalen blir. Med biltransport og et sett vinterhjul som måtte ordnes for å få fraktet bilen siste stykket fra Hønefoss så blir det nok noen tillegg. Inntrykket er at prisene på Barchetta er på vei opp i Europa.
  5. Hentet meg en sommerbil idag -97 modell gått ca 130.000 km. God stand, men trenger litt jobb med lakken og noen småting. Norsk bil med skinn, sentrallås, A/C og 2x airbags. Reg. reim byttet nylig, det samme er nok kalesjen. Fikk med bag. stativ. Min 2dre Barchetta. Mer info senere.
  6. Ser du nevner bytteforslag. Kan alltids ta den i innbytte på denne pålitelige og småmorsomme bilen her. Ikke bare 5 men 6 seter, mye plass, høy sikkerhet og 8 år nyere bil. Ikke italiensk bil dessverre, men italiensk-inspirert 20 imellom : https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89095611
  7. Enig i mye, men 2dre gen. 156 dvs fra 2003 virker mindre spinkel enn 1ste gen. Og det finnes eksempler på 166 med mye rust også, dessverre. Sjekk bak kanalskjørtene spesielt. Hva med en 146? Dette må da være et godt kjøp.
  8. Enig i mye, men 2dre gen. 156 dvs fra 2003 virker mindre spinkel enn 1ste gen. Og det finnes eksempler på 166 med mye rust også, dessverre. Sjekk bak kanalskjørtene spesielt.
  9. Her på forumet får du neppe fornuftige bud, prøv finn.no
  10. Dessverre, er utsatt for rådebank selv om det ikke har vært reg reim brudd. Det har ofte sammenheng med oljeforbruk/oljenivå, oljepickupen er også plassert for høyt i bånnpannen på 2.0 ifølge min Alfa mekaniker.
  11. Du bør isåfall kjøpe en 166 V6 med automat, så lav km som mulig. Pass på rust, skjuler seg ofte under kanalskjørtene. Bakstillingen er avansert og forholdsvis dyr å holde vedlike. Forbruk tja rundt literen på milen kanskje 0.9 på langkjøring. Verdt å se nærmere på : 156 mere utsatt for rust i gulv, og automat er sjelden (styr unna Selespeed). 2.0 utsatt når det gjelder rådebank.
  12. Tiny Audio C2+ vil jeg spesielt fraråde, selv med den forbedrede glassantennen (ekstrautstyr). Dårlig dekning, og låser seg også til stadighet. Ingen lagring av stasjoner osv.
  13. Fiat over millionen hjemmeI fjor produserte Fiat for første gang siden 2008 mer enn 1 million biler hjemme i Italia, det er 70 % mer enn i katastrofeåret 2013. Etter det har man fått til en «solidaritetsavtale» med fagforeningene. Cassino-fabrikken økte med 57 %, derfra kom det i fjor 25.000 Giulia og mer enn 46.000 Giulietta. 06-01-2017 // 13:40
  14. Jeg har også handlet bil der én gang, og det ble med den ene gangen...
  15. Den gamle til Porter'n, eller kanskje den gamle til hr. Backe hos Fiat Låven? Firmaet som selger er vel kjent for å kjøpe opp biler på Finn som like etter averteres igjen til langt høyere pris, uten at noe tilsynelatende er gjort i mellomtiden. Her ville jeg sjekket tilstand nøye (men det må man jo uansett på en 35 år gammel italiener) Edit: Det er vel denne...