Multijet

Maggiore
  • Innholdsteller

    3,193
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Multijet vant sist dagen den 16. juli

Multijet hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

102 Eccellente

Om Multijet

  • Rang
    Maggiore

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Dette er en GM V6'er, ser ingen grunn til at den ikke skal være driftsikker. Sportslig avhenger vel av understellet, er det standard understell eller TI? 159 ligger bra på veien iallfall, men ikke den myst dynamiske Alfaen å kjøre. Med såpass mange hk og momentet som bor i V6'eren bør det bli gøy uansett Skal du ha "Alfa" bensinmotor må du gå for 1750 TBi Ja dette er gode biler, litt barnesykdommer var det jo på 2006 men er nok løst etter såpass mange år i bruk (vannlekkasjer, tannstang osv.) Ganske tung bil, du må regne med at en V6'er er litt tørst. Ca. 0.9 ved pen kjøring vil jeg tro, mer hvis man gasser på. Meg bekjent har denne kamkjede ja
  2. Alfa på 5te og Fiat på 24de. Neppe en helt pålitelig undersøkelse. Denne basererer seg vel i stor grad på hvor fornøyde eierne mener de er med bilen. Det er klart en Alfa vekker litt mer følelser, og man tilgir da også noen flere feil. Påliteligheten til Fiat er neppe noe dårligere, teknisk er det mange likheter.
  3. 400 kr ?
  4. Hadde iallfall dette på min 147, og var utrolig nok avbalanseringslodd.
  5. Avbalanseringslodd som tar borti?
  6. Dette kan skyldes dårlig batteri, abs sensor osv
  7. Originalfelger fra 147 selges kun 500 kr .
  8. Er dessverre ikke rutine at multireimen byttes samtidig med reg reimen. Pleier å gi beskjed om at det skal gjøres.
  9. Dette var da veldig lavt for en JTD , er vel innvendig facelift også dette ? Teknisk en helt annen bil enn tidligere modeller. Jeg tipper rundt 25.
  10. Takk for det, men tror det er forskjellig. Noen som vet?
  11. Har noen en vindusbryter til førerdøra på Alfa 147 liggende?
  12. Har trykkregulator liggende til denne.
  13. Da har bilen hatt A/C service, og ulyden fra A/C anlegget er borte. Takk til Romerike A/C Service for godt arbeid! Noen som vet om det er normalt at Turboen uler litt på 159? Kan det evt være relatert til eksos / annet?
  14. 3. Det er det skinnlignende dekselet nedenfor "høyre kne" til føreren. Veldig enkelt å demontere på 166. Sjekk fukt, er det fukt må man finne årsaken og få tørket/renset opp. Ellers kan der være at det bare er å bytte relé. Tipper du finner det på eBay
  15. 1. Strips gule kabler under setet hardt sammen og forsøk å nulle feilkoder. 2. Kan være ABS sensor eller kabel til denne. 3. Er et gult relé som er gjenganger, tror det sitter bak midtkonsollen. Man kommer isåfall til ved å fjerne dekselet på venstre side. Dette kan også påvirkes av evt lekkasje fra AC / varmeregister. Kan også være en av låsekassene siden du nevner at det også gjelder ved bruk av nøkkel.