Elviz

Capo
  • Innholdsteller

    524
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Neutro

Om Elviz

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 11. okt. 1955

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Åros
  1. https://www.tu.no/artikler/forst-med-elektrisk-fiat-500/239636 Ett eller annet sted i bakhodet mitt ligger det noe om et firma på Herøya som tok inn noen Fiater uten drivverk og bygde om, men jeg finner ikke no info noe annet sted..
  2. Jeg har leid biler fra Herz fun collection noen ganger,en gang fikk jeg noe annet (I Nice, bestilte 500cab, og fikk Merce SLK, var ikke dumt det heller. Men jeg pleier å sende en mail et par dager før til det lokale Hertz kontoret og presisere at det er viktig at jeg får "den" bilen...
  3. Det skjer nok ofte at man ikke får akkurat den bilen man ønsker, men så står det som oftest "eller lignende". Men hvis du bestiller fra f.eks Hertz "Fun collection" så pleier de å være nøye med at du får det du har bestillt. Ellers er det jo vanlig at bil-leien blir oppgradert hvis de ikke har inne det du har bestilt. Sist jeg var nedover hadde jeg bestilt en 500L og fikk en BMW X3, hvilket var greit nok for meg. Jeg reiser vanligvis med hund, og må derfor ha stasjonsvogn. Ellers ville jeg hatt vanlig 500, perfekt billig bil for Italienske veier og byer.
  4. Hertz har både Abarth 500, Fiat 124 Spider, Giulia og 4C. https://www.hertz.no/rentacar/vehicleguide/index.jsp?targetPage=vehicleGuideHomeView.jsp&countryCode=IT&category=Fun Collection Det kan være litt mye jobb å få tak i, men det lar seg gjøre. Selv synes jeg 500 er en ypperlig bil i Italia, mye trange gater der. Og de kan fåes veldig billig. Sjekk rentalcars.com
  5. Ja, Pirelli er eiet av kinesere, og har kinesisk styreformann. Men; de er listet på Milanobørsen, har hovedkontor i Italia, Italiensk CEO, og hovedsaklig Itoliensk ledelse. Så jeg regner de fortsatt som Italienske http://www.pirelli.com/mediaObject/corporate/documents/common/investors/annual-report-2015/AnnualREport_2015_eng/original/AnnualREport_2015_eng.pdf Og jeg kjøper Pirelli dekk når de har noe som passer.
  6. Vel, jeg har Tesla S nå, og også AR Mito og Ferrari348, og har tidligere hatt AR159SW, 93Toyota MR2, 74Celica, 81Camaro etc.. Og jeg kan gjerne snakke om kjøreegenskaper (bra, på nivå med 159), Ergonomi (veldig bra, eneste jeg kunne ønske bedre er setene, men de er bedre på nyere modeller), Styrefølelse(dødt, i forhold til Ferrarien ) Bremsefølels (helt OK etter oppdatering) Balanse (med RWD, deilig...) Drivlinje dynamikk (kan det bli bedre?) Se km og klokke
  7. Nå er det ikke lenge igjen: http://www.alfaromeo.com/reveal
  8. Står noe her: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=42560.msg474992#msg474992
  9. Det er standard skatteflukt metode, ref. Apple og Irland.... Og Tesla og Nederland
  10. Vel, for meg er Tesla'en et mer enn fullverdig alternativ til noe med diesel, og det meste med bensin motor. Hver gang jeg må leie en bil, blir jeg nesten satt ut av hvor gammeldagse de virker. Det rister og bråker, tillogmed når man står stille! Gire må man også... Og man må også vri om en nøkkel eller trykke på en startknapp for å få den på. Og man må faktisk bruke nøkkelen for å låse opp og igjen. (Det siste har jeg en tendens til å glemme, jeg er vant til at bilen låser seg hvis jeg går ifra den utan at det er noen i den). Også den latterlige skjermen det er i de fleste biler.... Jeg synes virkelig FCA og spesiellt AR burde se fremover, ikke bakover, når de designer biler.
  11. Og baksiden var en Guilietta annonse. FCA har gitt livstegn....
  12. Ja den teksten sier vel igrunnen alt Jeg håpet virkelig at FCA Norge kunne blitt drevet av en viss entusiasme, men nei, bare sidrumpa bruktbilselgere igjen.....
  13. Ligger en F 348 spider til 799K på finn også, synes det er veldig optimistisk...men, sjekk mobile og pistonheads, noe har skjedd.
  14. Standard prosedyre hos Tesla....
  15. Ligger også på mobile24.no, der får man regnet norsk pris, ca 430 tusen blir det nok for Fiaten, altså endel dyrere enn MX-5