Multiair

Caporeparto
  • Innholdsteller

    337
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

3 Neutro

Om Multiair

  • Rang
    Caporeparto

Demografi

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

232 profilvisninger
  1. Her er jo ein som sladder litt,men uansett er det vel lettere å få ut rompa på ein bakhjulstekt i forhold til Q4.
  2. Ok,då regner eg med att det er multireimhjulet som er skrudd på veivakselen du prater om.Eit godt tegn hvis det ikkje mangler tenner der nede og att registerreima kjennes stram.I så fall bør du kansje satse på å ta ein komprosjonstest av motoren for å avdekke om alt er greit.(kjøp ein på biltema)eventuellt les av feilmeldinger i systemet(obd2) Er reima heil og løpehjulene/strammeren fin skal det mye til att den har hoppet over.Hvis komprosjonen i tillegg er som den skal vera,finns det i alle fall håp,alt frå lambasensorer til kamsensor,veivsensor,luftmengdemåler++++,men finn først ut om det mekaniske er i orden.
  3. Her bør du nok opplyse om kva type motor du har,v6,T.S eller diesel.Er det ein TS er det jo kamreimen som drar vannpumpen så eg går ut ifrå att det ikkje er det.
  4. http://www.vibilagare.se/test/biltester/provkorning/provkorning-alfa-romeo-giulia-veloce-2016 Test av VELOCE I Sverige!!
  5. Hadde akkurat same på min GT,kjørte opp til eit firma som dreiv med dette,dei kjørte bilen inn og tok det uten att eg matte ut med stolen,pris 1000,-kroner.
  6. Då gjekk han for 30000,må sei det var litt skuffende.Det gode er att ein finn ut att det ingen vits i å betale avgift for den andre.
  7. Stemmer det,ja.
  8. Mht den røde 164'n: et stalltips er veivakselsensoren... den tok nok kvelden. Sensoren er forbruksgjenstand (dog over laaaang tid). Veivakselsensoren har samme funksjon som riktig innstilling av fordelerlokket... at motoren tenner rett.

    1. Multiair

      Multiair

      Jo takk for det,har tenkt både på det og jordinga til plenum,men nå er det for seint:-)

    2. Landmann

      Landmann

      Jeg har dessverre gått i samme felle: en 164 2.0 TS 1989 med 148 hk (uten kat) og en 155 2.0 TS gikk i søpla. Jeg pelte av sensorer i tilfelle senere behov... Ved sjekk i ettertid var begge veivakselsensorene kaputzki. Da gråt jeg litt...

    3. Multiair

      Multiair

      Huff,ja det blir noen tårer i denne bransjen:-)

  9. Har heile interiøret,er i donorbilen som for øvrig er komplett(bortsett frå att det ikkje er montert inn).Interiøret er svart.Hadde planer om å betale avgiften på den,men ser jo att det aldri kan lønne seg.
  10. Vel,den var bruksbilen i noen år,plutselig ein dag nede på bensinstasjonen ville den ikkje starte igjen.Har stått der i noen år,skal hive ut maskinisten for så å skrote den.Men inne på låven står ein av same sort 89mod,med 97-98tkm på teljaren.(3liter)
  11. Bud på 30000,- er motatt!!!! Det er vel" Black Friday"
  12. https://www.youtube.com/watch?v=zwmwO0dphX4&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=QSHDY827U5k Tok noen fantastiske flotte filmsnutter før ei ny Lanolin behandling i dag.
  13. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86590907&ref=ads&myad=86590907 Finnannonsen med noen fleire bilder.
  14. Interiøret i denne er ikkje orginalt,kjøpte ein reservebil for 3-4år sidan som hadde dette inni.Det var omtrent strøkent og fant ut att eg bare måtte montere det inn i min. Ser jo att eg har gløymt tlfnr som er 47287171,samt mail som er [email protected]
  15. Alfa Romeo 166 Super selges,1999mod med 213000km. Siste 2000km er dettte gjort-Ny kamreim med vannpumpe skiftet,(sjølvsagt nye plugger og olje samt oljefilter og frostvæske)nye støytdempare og fjører,så og sei alt i understell byttet,noe med powerflex,ny Dynamo,nye handbremsvaiere,nye bremser bak,Bremsene framme er vel bytta for 6-7000km sidan,+++(mansjett,motorfeste++) Ellers er Clutch bytta på ca 160-170tkm,samt ny servostyring for 40tkm sidan.Den er i god stand,innvendig veldig fin med raudt skinn,samt det meste av utstyr som blei levert i den tida.Utvendig er den ikkje strøken,men heil og grei,rustmessig er den god,noe overflaterust finns ved hjulbuen i framkant av kanal,samt litt overflaterust under bak,men ingen farlig rust som eg ser det.Kanaler er stort sett rustfrie,har hatt av plastkanaler og sjekka samt behandla dei med lanolin. Har 2 dårlige you tube snutter som dokke kan sjekka,Bilen selges for høgste bud over 30000,- då den skal vekk.Akkurat Eu godkjent i dag uten ein feil,grunnen til den låge utgangsprisen er att eg har ein Alfa til til salgs og veit kor tregt og frusterende det er når det ikkje finns responns tross låg pris.Har foreløpig ikkje lagt den på finn,for sjå utviklingen her først. Spørsmål,bud+++ i tråden går fint,til og med kristiske ting,bare kom med det:-) Opplysninger frå vegvesenet viser att den er godkjent til 31mars 2019.http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=uf21073 https://www.youtube.com/watch?v=BMmd9oBKPzA&t=30s https://www.youtube.com/watch?v=C7AfUa5fhgs&t=70s