Gå til innhold

Multiair

Caporeparto
  • Innholdsteller

    427
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    6

Multiair vant sist dagen den 26. august 2017

Multiair hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

43 Molto bene

Om Multiair

  • Rang
    Caporeparto

Demografi

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

859 profilvisninger
  1. Multiair

    termostat og selespeed olje

    Du bør bruke kamlåser,den "how to to" som du har linket til er for diesel,du har vel ein 2,0jts.Her er ein til 2,0ts,blir vel likt,men det er vel andre låser til Jts. https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_cam_belt_change.shtml Og ja,kun Tutela cs speed på hydrulikken til selespeeden.Så er det vel balanseaksel reim du også må tenke på.
  2. Multiair

    Kamremsbytte på 156 GTA 3.2 V6?

    Det vil eg hevda att ikkje bør forekoma all den tid alle 4 kamhjulene er 360graders vribare uten att kammen leer seg,er kammene fast med låser samt stempel 1 i topp skal det bare vera å tre på kamreima og så stramme opp(då flytter kamhjulene seg til korrekt posisjon),skru til kamhjulene,fjerne kamlåsere,tørne 2 runder for så å sjekke att det stemmer med døpunkt og låser igjen. Dekselpakningene har heller ikkje eg bytta noen gong.Men ja,viktig å få kamlåser til 3,2l.
  3. Multiair

    Kamremsbytte på 156 GTA 3.2 V6?

    Hærlig!!!! Har vel skifta reim på 7-8 V6er,alltid kjøpt komplett sett inkludert vannpumpe og hjul.Som regel har det vore inkl pakning og skruer til vannpumpe,dog aldri pakninger til kamaksler.Vil du bytte dei må du nok bestille utenom.Personelig har eg aldri bytta dei og aldri hatt noen lekkasje der heller. Levenrandører har vore EB-spares,reservedeler24 samt meca,bare å søke rundt. Som du skriv må du nok ha egne kamlåser til GTA,ellers er nok alt likt.Svinghjulslås har aldri eg brukt,men sikkert ikkje dumt hvis du har.Når du er i gang hadde eg bytta pluggene samtidig då plenumet er av og du har lett tilgang til det. Ellers så kan veivakselbolten sitta godt,eg skaffa meg ein skikkelig lufttrekker så nå går det lett,har du ikkje det må du kansje til med litt varme(Personlig ikkje så glad i flammer der,men veit mange bruker varme).Kamakslingene kan også sitta litt,men har alltid klart å slå/kile dei av for min del. Det er jævlig trangt i ein 156,så regna med ein dags jobb her,ellers har du nok kontroll så lenge du har klokke og låser,Lykke til jobben og med den flotte bilen.Om 5-10år er nok prisene gått kraftig opp her,med biler som ser så fine ut med den km standen.
  4. Multiair

    2,0 TS motor i 105 bertone.

    Alfa Romeo hadde det på bil i 1980,først i verden. Har nå hatt av mange toppdeksel,aldri sett att det står fullt av olje der,så det ser ikkje rett ut.
  5. Multiair

    Alfa Romeo og Lanciadeler

    Finns det sånne sett enno??I så fall vil eg bestilla eit.
  6. Multiair

    TCT auto gearbox

    Hei Dette er ikkje noen automatkasse,men ein "robotisert manuellkasse".I prinsippet er det ein manuell kasse med 2 clutcher,der kvar clutch har sine gir,ein clutch tar 1,3,5 og revers,mens andre clutch verkar på 2,4,6 gir. Det er vanlig gearolje på kassen,i tillegg er det jo olje på det hydrauliske systemet som sørger for å skifte gearene.Uansett,det er sikkert ikkje dumt å skifte olje,iallefall på girkassen med jevne mellomrom.Det gjeld bare å finne rett gearolje for denne kassen,bare å surfe litt på nettet så finn du nok det.
  7. Multiair

    Hva er normal driftstemperatur på våre 1,9 JTD?

    Altså er termostaten gåen.
  8. Multiair

    Hva er normal driftstemperatur på våre 1,9 JTD?

    Min GT,eller rettere sagt min mors med "traktormotor"er veldig stabil rundt 90,nærmest som 166 som låg på 90 heile tida,mens mine 156er er heilt motsatt med variasjon mellom 65 og 95 i hytt og vær.Ville tippe att det var termostaten som treng byttes,særlig hvis den bruker lang tid på å bli varm.
  9. Multiair

    Alfa Romeo GTV6 tilsalgs

    Hei,ja hadde ein,men den er så og sei seldt.Men har ein til som treng ein del stell.Håper den blir ferdig i vinter.
  10. Multiair

    147 bytte av bremseskiver bak

    Akkurat bytta klosser og skiver bak på min 156,ikkje nødvendig å av med callipper feste(klaven som har den idiotplasserte bolten)Bare å skru av dei 2 boltane på glideboltane og av med kalipperen ,så av med klossane,av med skiva,skru inn stempelet,pusse,smøre++,på med nye skiva,på med nye klosser,på med kalipper og vipps så er du der. Så er spørsmålet,skal ein pumpe bremsene først,eller bruke handbrekket først for å få alt til å verka som det skal?
  11. Multiair

    Alfa Romeo GTV6 tilsalgs

    Hei Har ingen pris på den enda,då det finns ein del jobb før han er klar for skilt,bla kamreim+++.Håper den er klar til våren.
  12. Multiair

    Alfa Romeo GTV6 tilsalgs

    Ja,regna med att du kunne vera inntressert. 164 er heilt topp,skal bytte kamreim og vannpumpe+vanlig service på den snart.Alfettaen er veldig heil og god,men treng noe pussel.Rustmessing finns det nok ein del,ikkje heilt sikker ennå.GTV6en treng også kamreim og vannpumpe+ein skikkelig gjennomgang av drivverk med skifting av donuts og gearkassefester+++,samt bremser.Så lakkering,ferdig til våren håper eg.
  13. Multiair

    Alfa Romeo GTV6 tilsalgs

    Å nei,ikkje heilt!!Har noen andre også,ellers får eg kjøpe meg noen
  14. Multiair

    Alfa Romeo GTV6 tilsalgs

    Forresten,har fleire biler som skal vekk i løpet av 6-12mnd,dei som er inntressert i desse får ha det i tankane framover,kansje kan dokke gjer noen gode kjøp -Alfa Romeo 164 3,0 89mod svært fin med 98000km -alfa Romeo alfetta guld kløver 2,0l -Fiat 2000 78 mod -Alfa Romeo GTV6 84mod Her er noen bilder av desse+Den er har seldt.
×