Trond A

Apprendista
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Trond A

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  1. Tips: https://www.blocket.se/helsingborg/Falgar_till_Lancia_Delta_Integrale_16v__73031987.htm?ca=23_3&w=0
  2. Har spacere, fant det på ett sett aksler jeg hadde liggende, men det manglet 1 bolt . Trenger denne da de er ca 1 cm lenger en de andre boltene grunnet spaceren Hei Pål! Mener jeg har en del slike bolter liggende. Sjekker garasjen i morgen og kommer tilbake. Mvh #36 - Trond Andersen Var innom Ivers i kveld med en av de jeg har, men vi fant ingen like, bare en "vanlig" med sekskanthode, så det får holde inntil videre. Er normale gjenger, ikke fine, men topp hvis du finner en Trond :-) Ellers så er slanger på plass, de fleste ledninger, men det er noen løse ender igjen. Eksos skal på i morgen, samt panserlåser. Ble masse klin med klarlakken på panserer, så må prøve å pusse ned litt - bare på det hvite ja, Don C. skal få være i fred ;-) tør ikke annet..... Hei igjen Pål; Jeg fant boltene og faktisk to typer spacere med forskjellig tykkelse. Boltene jeg har er 78 mm og om lengden stemmer kan du gjerne få en av de om du vil. Ta evt. kontakt på 913 31 894 eller [email protected] om det er aktuelt. Mvh Trond
  3. Har spacere, fant det på ett sett aksler jeg hadde liggende, men det manglet 1 bolt . Trenger denne da de er ca 1 cm lenger en de andre boltene grunnet spaceren Hei Pål! Mener jeg har en del slike bolter liggende. Sjekker garasjen i morgen og kommer tilbake. Mvh #36 - Trond Andersen
  4. Løp 5 - bil #36 - Team Grigio
  5. Hei og takk til alle for en flott sesongavslutning! Inboard video fra helgens løp: (Startnummer 36 - Team Grigio - Alfasud) Løp 9: Løp 10: (kuttet ved ca. 15 min grunnet begrensningen på filmlengde i Youtube) Sliter litt med manglende motorkraft ut av de lange svingene.. Her må jeg benytte tredjegir (andregir er ingen opsjon..) og turtallet er da for lavt til at motoren leverer optimal kraft når jeg er klar til å gi full gass ut av svingen så her blir jeg ofte frakjørt. Må jobbe med sporvalgene, særlig i de lange svingene og også se litt på girutvekslingen foran neste sesong :-) (Kjører med 4 trinns kasse i dag) Helgen ga en solid vitamininnsprøytning før vinteren og jeg ser frem til ny sesong i 2013! Mvh Trond
  6. Det stemmer at det i noen tilfeller tidligere ble praktisert slik at dersom man kjørte den praktiske delen av lisenskurset med lisensiert bil fikk man permanent lisens umiddelbart. Denne praksis er dog ikke iht. NBF sitt regelverk og skal ikke forekomme. Som det nevnes tidligere i denne tråden får man etter fullført lisenskurs utstedt en debutantlisens hvoretter man må kjøre 4 fullførte løp med fellesstart før man kan løse permanent lisens. Etter løpene er det viktig å huske på å få løpsleder til å påføre hvert løp i debutantkortet. Dette utgjør dokumentasjonen på at de 4 løpene er fullført slik at man kan løse permanent lisent hos NBF. Mvh Trond A
  7. Hei, Påmelding til Corsa Italiana løp 5 & 6 den 4.august er nå åpnet. Info og påmelding finnes her -> http://corsaitaliana.no/nyheter-mainmenu-32/siste-nytt-mainmenu-72/241-pamelding562012 Vel møtt!
  8. Rykende fersk oppdatert oversikt over påmeldte finnes her: http://corsaitaliana.no/resultater-mainmenu-100/pameldte-2012
  9. Hei, Start #36 fikk seg en ganske heftig smell på Vålerbanen i slutten av August og jeg vurderer å kjøpe en ny bil for Corsaen mens jeg studerer på hvordan jeg skal få den grå tilbake "i vater".. Dersom noen har, eller har tips om en Sud eller en Sprint som ikke er håpløst rusten og som er i markedet - ta kontakt på PM eller mail: [email protected] Defekt mekanikk (motor/gear/oppheng osv.) er ikke noe problem, men bilen bør være strukturelt ok i gulv, kanaler, rammevanger etc.. Mvh Trond
  10. Inboard kamera i Alfasud # 36 - første løp lørdag: 00:11 - Hva var det?! 00:14 - AHA det var starten!! 09:08 - Bomgiring som kunne høres til Elverum i nord og Kongsvinger i sør.. 09:09 - Hmm.... Ingen clutch? - Klar for depot! 09:23 - Joda - der hadde clutchen reparert seg selv - klar for race igjen :-) Veldig morsomt løp som endte med 3-dje plass og en rundetid på 1:08:8 Dessverre ble det med dette løpet denne helgen da teamet hadde en snurring i løp 2 som gjorde bilen litt "bøyd".. Med fantastisk hjelp fra flere i Corsaen og i særdeleshet Øyvind og Inge, forsøkte vi å bli klare til søndagens løp og klarte det nesten, men en ødelagt drivaksel og "uortodoks" hjulvinkel på venstre bakhjul stoppet oss dessverre. Takk for en fin løpshelg og ikke minst god hjelp fra Corsa-kolleger - vi kommer sterkere tilbake :-)
  11. Hei! Alfistiracing (http://www.alfistiracing.com/index.php?value=hem) har CSC grenrør til 16V for SEK 4590: http://www.alfistiracing.com/orgin.php?value=artikel&artikelnr=AL230000 Ellers har Iresa også slike rør: http://www.iresa-web.com/pages/4/pr/7-colectores-de-escape.html Jeg har fått pris på 550 Euro + 100 Euro i frakt til min 8V og antar at det er rundt samme pris for 16V. I tillegg kommer mva - så det blir noen kroner... Mvh Trond
  12. Hei! Jeg er på jakt etter en Crossover manifold/grenrør til min 1.7 8V boxer motor. Eksempel: ]http://shop.alfisti.net/popup_image.php?pID=4585&imgID=0 Om noen skulle ha noe slikt - kontakt meg på PM eller på telefon 913 31 894. Mvh Trond
  13. Hei! Jeg vurderer å kjøpe en crossover manifold til Alfasud #36. Det som sitter der i øyeblikket er ikke spesielt optimalt bygget. Jeg har snakket med Ida som kjøpte en Iresa manifold til sin hvite Sud og fikk god effekt av dette. Jeg har vært i kontakt med både Iresa og Alfistiracing som leverer CSC og fått pris på manifold + frakt. CSC sitt rør er ca 1.500,- billigere enn Iresa sitt. Er det noen på forumet som har erfaring med disse fabrikatene og kan rådgi meg i valget mellom de to? Så et "long shot": Er det noen som kjenner til om noen har et slikt liggende for salg? Mvh Trond
  14. Video fra Corsaløp 6 fra grå Alfasud # 36: Del 1: Del 2: Sporvalg og håndtering av bil er ikke helt i klasse med Caprinos "legendariske" Rubino Gazzolini, men ganske lærerikt å få det festet til video.. :-) Mvh Trond
  15. Hei! Jeg har en 8V motor uten tilkoblet gearkasse stående og jeg skrudde ut pinnebolten i dag. Den er 145mm lang og ser ut som på bildet nedenfor. Antar at det er samme bolt på 16V motoren. Kan ikke tenke meg at jeg får bruk for denne bolten de nærmeste årene så send meg en PM med adressen din så skal jeg hive den av gårde i posten til deg dersom det fortsatt er aktuelt.