Gå til innhold

Lucky

Capo
  • Innholdsteller

    975
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Lucky vant sist dagen den 13. desember 2016

Lucky hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

6 Neutro

Om Lucky

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 23.05.1984

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Engelsviken

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Lucky

    Arrow vs Carrillo rods?

    Det er ihvertfall støpte råder i alle Fiat-motorene jeg har åpnet. Har lest at det skal være smidde råder i noen tidligere 128'er, men de har jeg ikke sett. De jeg har sett har ihvertfall vært støpt, eksempelvis de på bildet under.
  2. Lucky

    Lancia Fulvia Zagato 1.6

    Har ikke Daryl Deacon en Sport stående?
  3. Lucky

    ASR Off vil ikke av. Turbo stopper

    ASR og ABS bruker vel samme sensor? Tipper det er en ABS-sensor som er gåen. Soting og effekttap høres veldig ut som defekt EGR-ventil.
  4. Lucky

    Fiat barchetta tak-luke gis bort

    Flott, nå var det like før den havna på fyllinga. Er du på denne siden av fjorden innimellom?
  5. Neida, det er ikke takluke til en barchetta. Det er luka som dekker rommet der taket legges når det felles ned. Fant en i garasjen fra den gang jeg hadde barchetta. Hadde en plan om å lage kuler bak bøylene/nakkestøttene, men kom aldri så langt. Om noen andre har lyst til å prøve kan de hente et rødt deksel i Engelsviken ganske raskt, ellers går det på fyllinga.
  6. Lucky

    Fiat uno 45 86mod oppgraderinger.

    Gratulerer med verdens beste bil! Så vidt jeg vet er bærearm og travers lik på Turbo og ikke-Turbo. Når det gjelder motor ville jeg satt inn noe annet enn 127-motor. Eller det vil si, jeg har satt inn noe annet enn 127-motor. Jeg har en Uno med 1,5 fra en Regata, og en med blokka fra en 1,6 Tipo-motor. Har du 903 eller 999cc? 903-motoren er lik 127-motoren, mens 999 er en FIRE. Om du har FIRE kan du velge og vrake fra FIRE-hylla. Om du får tak i motorfester og girkasse f.eks. fra en 1,1, 1,3, 1,4 eller 1,5 kan du bruke en av disse motorene + 1,6 (den kom aldri orginalt i Uno). Den serien kalles Lampredi (singelkam), og fins i mange forskjellige modeller.
  7. Lucky

    Elektrisk vindu, går ikke opp - løst

    Kretskortet så ut som nytt, men jeg ga det et forsøk. En drøy time på 60 grader med varmluft, dusjet i kontaktrens fra Biltema, blåst ren, montert, og vinduet går både opp og ned. Jaja, der kunne jeg spart en drøy tusenlapp. Takk for tipset - da har jeg lært noe i dag og. Irriterende at jeg ikke kom på det selv..
  8. Lucky

    Elektrisk vindu, går ikke opp - løst

    Det er nok kun fordi den står for mye stille. Knappe 200 mil på 2 år er ingen Lancia verdig. Med unntak av defekt lambda når jeg fikk bilen er det eneste feil jeg har hatt på 5 år og nesten 100 000km. God bil!
  9. Lucky

    Elektrisk vindu, går ikke opp - løst

    Ja, det er tydelig lyd fra de andre vinduene. Det er lyd når jeg kjører det defekte vinduet nedover, selv om det står i bunn (det står jo fast i bunn..). Det klikker når jeg trykker på knappen, og et nytt klikk når jeg slipper den. Men når jeg prøver å kjøre oppover kommer det ingen lyd. Kretskortet jeg regner med at er defekt sitter direkte på kontakten på vindusheismotoren. Det er 5 ledninger i stikkeren som går inn på dette kretskortet, men kun 2 stk som går ut fra det og videre til motoren. Motoren blir med andre ord kjørt opp og ned ved å snu + og -. Jeg har koblet strøm direkte på motoren, da går den både opp og ned. Så da regner jeg med at feilen er lokalisert i kretskortet. Ser ut som det er likt på Bravo, men ikke Stilo. Giulietta har jeg ikke sjekket. Mange ser like ut, men har kun 2 ledninger i stikkeren. Jeg regner med at det har sammenheng med "comfort close", dvs ett-trykks-lukking.
  10. Lucky

    Elektrisk vindu, går ikke opp - løst

    Dårlig med hjelp å få, så da får jeg heller komme med løsningen selv. Jeg har plukket ut hele vindusheismekanismen og motoren. Ved å sette strøm på motoren går den både opp og ned, så synderen er et kretskort som sitter mellom stikkeren og selve motoren. Jeg finner den ikke løst, så hele mekanismen er bestilt ny. Så da var det bare å vente på posten, og se om resonnementet mitt er rett.
  11. Hei, Det elektriske vinduet bak på venstre side nekter å lukke seg.. Når jeg kjører det ned er det et tikk i motoren, men ingen bevegelse. Når jeg prøver å kjøre det opp er det ingen tikkelyd i det hele tatt. Etter å ha tatt av batteriet og ventet en stund kommer det et tikk når jeg prøver å kjøre det opp også, men kun første gangen. Når jeg prøver igjen er det kun tikk når jeg trykker for å kjøre det ned. Jeg har tatt av dørsiden, og kan ikke se noen feil. Jeg har målt på stikkeren som går inn i motoren, og finner strømtilførsel både for å kjøre vinduet opp og ned. I hodet mitt er det sannsynligvis en endebryter av noe slag som har slått seg vrang, så bilen tror vinduet står oppe. Kan det stemme? Kan det resettes i så fall? Jeg har kjørt MultiECUscan, men finner ingen alternativer for nullstilling av vinduer. Bilen er en Delta, men regner med det er likt som Giulietta.
  12. Lucky

    Busso 3.2 vs Fiat 1,4 Turbo

    Skulle gjerne hatt 2hk til nedover langstrekka så jeg hadde klart å holde slipstreamen bak Bo, da kunne jeg bremset meg forbi. 156'n er vanskelig å komme seg forbi for en liten Uno!
  13. Lucky

    Nyere Delta twin-turbo eller 1750

    Bilen var annonsert her på forumet også, har ikke antydet noe salg så vidt jeg vet. Ikke med vilje ihvertfall. Deltaen har ikke sett salt de siste to vinterne, og var kun ute et par ganger i løpet av vinteren 14/15. Sist eu-kontroll var 23.1.15, da var km-stand 88 423. Nå er den 91 050. Skulle vært på EU-kontroll nå, men pga vinteren har jeg utsatt det. Det er ikke flust av kjøpere, men det er absolutt ikke flust av selgere heller. Det er ingen annen Bronzo Savana i Norge så vidt jeg vet, og jeg kjenner ikke til flere Executiver enn min og Kristian sin (den som står hos Auto Ital). Ryktes at det er en i Stavangerområdet, men mulig det er en "vanlig" Twinturbo. Om du ikke har kjørt Twinturbo før kan du komme en tur å se på min til helga, så får du sett om den er som du forventer. T-Jet og tt oppleves som to vidt forskjellige biler (modern har en T-Jet), 1750 har jeg aldri kjørt ettersom den kun kom med automat.
  14. Lucky

    Nyere Delta twin-turbo eller 1750

    Delta Twinturbo er morsom! Hadde årets første tur i min i går, den er brutal.. Den har forøvrig vært hos Squadra en tur. Kjenner ikke igjen kommentaren om dårlig kvalitet, bilen er tight og fin, lyden i dørene er absolutt bra. Jeg annonserte min for en tid tilbake, men ombestemte meg. I hele fjor kjørte jeg 1000km, og det spørs om det blir så mange flere i år.. Hvis du er interessert kan jeg ta en ny runde i tenkeboksen om jeg vil selge. Kjøreturen i går vipper ikke i din favør. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=63388322&fks=63388322
×