Kopzta

Apprendista
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Kopzta

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Kan dette hjelpe? http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164-andamp-166/304257-air-distribution-flap-actuator-fixed.html Ser ut til å være omtrent samme problem, sånn bortsett fra hvilken retning luftstrømmen har låst seg i.
  2. Der er jeg fullstendig enig, derfor hadde jeg 2... I-landsproblemet da ble jo å avklare hvilke av dem som måtte spille annen-fiolin. Takk for sist forresten... Godt å se at bilen får det stellet og oppmerksomheten den fortjener. /Jonas
  3. Dette er det jeg har gjort meg av notater ang. oljebytte: Ellers så finnes det en tråd om selve byttet hos svenskene her http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=31837 Og siden franskmennene også bruker denne kassa så finnes det en teknisk håndbok med oppbyggning og funksjonsbeskrivelser(se vedlegg) ZF 4HP20.pdf
  4. Hvis du har noen skruer, brikker, muttere og litt locktite liggende kan det også løses slik: Kanskje ikke så pent, men har funket feilfritt i over 2 år.
  5. Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic 1999 Farge: Nero Vulcano Interiør: Creme/beige skinn Kjørelengde: 217 000 Km Jeg har kjøpt meg ny-brukt 166 og har ikke tid eller anledning til å holde 2 stk gående... Så etter 4 års trivelig selskap håper jeg noen vil ta over stafettpinnen og gi denne det stellet den fortjener. Har i mitt eie gått ca 40 000 Km, og har byttet olje hver 10 000. Fra 2013 og frem har det meste av av slitedeler i hjulloppheng og drivverk blitt byttet. Registerreim og vannpumpe ble skiftet på 191 000. Se vedlegg for service historikk, mye er tatt på verksted men endel har jeg tatt selv. Interiøret er helt og pent, bortsett fra armlenet(enkelt å bytte). Utvending er det litt bruksmerker, lakken er fortsatt fin og blank, men det begynner å blitt rust endel plasser. Det største rustproblemet pr. i dag er jekkfestene som er borte... Jeg hadde bilen inne til sjekk i fjor høst og konklusjonen var at det ikke var noen fare med kanalene enn så lenge. Fikk heller ingen kommentarer på dette ved PKK denne uka. Bilen er pr. i dag ikke EU ok Det er 4 2'er feil som må ordnes: 1.4.1 Ytelse - Parkeringsbrems - Forskjell i bremsekraft > 50% av høyeste verdi, rustne wirer og treg kalipper h.b 1.6 Blokkeringsfrie bremser (ABS) - Varslingsinnretning indikerer feil ved anlegget. 6.1.2 Eksosrør og lyddempere - Eksosanleget ikke tilstrekkelig fester eller utett. Lekkasje nest bakerste potte + noe foran. 8.2.1.2 Avgassutslipp og lambdaverdi - Lambdaverdi utenfor området 1 +/- 0,03 eller ikke i samsvar med produsentens spesifikasjoner, 1,095 Ang. dette så må håndbrekk kabel høyre bak byttes, kalipper kan nok reddes med en renovering evnt. byttes. ABS systemet - her tror jeg det er magnet ringen på høyre bakhjul som er dårlig, usikker på om denne kan byttes eller om man må bytte hele hjullageret. De 2 siste punktene henger sammen da de ikke fikk målt avgassverdiene grunnet lekkasje et sted før midtre lyddemper. Jeg skal prøve å løse ABS feilen og eksoslekkasjen før salg, kommer også til å bestille ny håndbrekkwire, men usikker på om jeg får gjort noe med håndbrekk-problemet. Så selges nok som en ikke EU-ok bil. Bilen kan kjøres på skilter ut Oktober. Bilen står i Sandefjord. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg rundt 15 000,- for denne, men gi meg et bud jeg ikke kan avslå så blir vi nok enige :-) Mvh Jonas Kopstad tlf: 934 tjuetre 792 e-post: jonas.kopstad(krøllalfa)gmail.com Edit: Får visst ikke til å legge til bilder, så legger med en link til Dropbox i stedet... https://www.dropbox.com/sh/agrr7qrgk858hjg/AACJRw7Swkp0JUPVS3DgeSeZa?dl=0 Alfa historikk.pdf
  6. Takk for svar :-) Jobben i seg høres jo grei ut. Har kikket litt rundt på nettet nå, og som du sier så finnes det løse børster å få kjøpt...til noen modeller :-) Noe som betyr at jeg må ut å grave under panseret for å finne ut hvilken modell som sitter i bilen min. Det blir et prosjekt for helga. mvh Jonas Moderator: Ser nå at jeg har postet denne i feil underforum... sorry - dere får gjerne flytte denne til Teknisk :-)
  7. Hei folkens, Hvor mye jobb er det å bytte dynamo på en 166? Har forstått at man kan komme til gjennom hjulhuset på høyre side, og har resonert meg frem til at den må finnes "innenfor" multireima som driver ac og vannpumpe osv... Hva er tidsaspektet på en slik jobb, og trenger man noen spesial verktøy? Billigste jeg har funnet hittil er denne:http://www.skruvat.no/Dynamo-P23373.aspx Hvis noen vet om noen som selger billigere(i Norge) så si gjerne ifra :-) takknemlig for svar :-) mvh Jonas