Han5y

Consigliere
  • Innholdsteller

    5 140
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

10 Buona

Om Han5y

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Tromsø
  1. Her er bilen for deg:
  2. Er nok mulig at disse kun leveres komplett hos Alfa Romeo med foringer og stag, men løsningen er vist å borre opp holderen til stabstagforingen slik at denne splittes, så bytte foringen. Er kanskje greit å vite til neste gang det klakker foran :-)
  3. Feil. Løse foringer finnes til Gt/156/147, finnes for eksempel polyurethan-foringer her for småpenger, for øvrig samme som samboeren har på hennes bil: http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo-147-00-09/6-front-anti-roll-bar-bush-5902553500172.html Alternativt Mayle av litt mykere gummi: http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-ALFA-ROMEO-147-156-GT-Front-Anti-Roll-Bar-Bushes-Meyle-2-year-warranty-/322200362645?hash=item4b04a35e95:g:5NsAAOSwSv1XkTKe
  4. Var det bare dårlige foringer, eller var det oppgraderte stag? Samboeren fikk regning for 1 time for bytting av foringer på samme stag når disse var dårlig på hennes GT.
  5. I Fiaten hadde jeg originale Sabelt-stoler, slike som disse: Kombinert med gulvfestet: Hele stolunderstellet ble fjernet, både rails og gulv-festet. Nye hull ble borret i det nye stolunderstellet for å matche hullene i stolen, bolter ble skrudd inn og stolunderstellet festet, og så ble stolen boltet i gulvet med originalhullene og originalbolter. Som sagt så vil justeringen for høyde, og fram/tilbake IKKE fungere siden mekanismen er borte. Håper det var forståelig. Når det kommer til stoler finnes det MYE å velge i, mange skryter av Bride-stolene, samme med NRG i japsebilmiljøet, ellers er Sparco, Recaro, Contrau kjente merker. Prøvesitt, se, sjekk bredde,vurder om du skal ha fast-rygg eller ikke, osv. Gundersen motorsport har en del, BSbildeler, og sikkert mange mange flere på Østlandet :-)
  6. Finnes også slingremuttere/muttere med løst kon for biler med pinnebolter også til info! :-)
  7. En måte for å komme lavere ned er å kjøpe en valgfri sportsstol, og tilhørende understell, dermed bolte stolen direkte til gulvet uten justering fram og tilbake. Gjorde dette i min gamle Abarth 500, da jeg satt alt for høyt. Prøvde først med stolunderstell som senket 2cm, noe som var for lite, så fjernet rails`ene, og da ble setet senket ytterligere 5-7cm, da ble det andre boller.
  8. Forste Giulia Veloce levert i Sverige!
  9. Takk for svar! Du har helt rett Oddatle, med 3 polet mente jeg 3 innstikk, men her har læringen sviktet, godt du rettet i det :-) ForzaAlfa: Dette gjelder en forste generasjon Mazda MX5 med hardtop, disse kom ikke med hverken ledninger lagt opp til varme, eller hardtop med varme for senere tid. Min bil har en nyere hardtop, men mangler koblingene som er på senere modeller. Derfor kjoptet jeg plug and play-kittet, da jeg syns plug and play-kit er fint og flott Men siden en original bryter ikke koster mange hundrelapper, så misstenker jeg at det kanskje er en bedre losning enn noe hjemmemekk med biltema-vippebrytere.
  10. Driver å kobler opp varme i bakruten på vinterbilen, og sitter å funderer på en ting her. Har kjopt komplett plug and play ledningsnett til denne jobben,fra a til å, men mangler bryteren som skal kobles på dette (kontakt nr 3 på bildet). Derimot fikk jeg beskjed om at man fint kan koble på en valgfri bryter, noe ala de som finnes på biltema med 3 poler. Da er sporsmålet, hvordan? 2 ledninger kommer inn på koblingen fra tåkelysbryteren, 2 koblinger går ut fra koblingen til hhv. en sikring og et rele. Finnes det noe snarveg, eller må man krype til korset å kjope originalknapp, eller en bryter med 5 poler inn? Hans
  11. Jeg er helt enig, den er latterlig høy, og høye biler er ikke bra!
  12. For hver tomme bredere felg, så vil denne stikke 12.7mm lengre ut på for og baksiden. Et eksempel på felg: En felg som er 6.5" og innpress 15, vil stikke like langt ut i hjulbuen som en felg på 8.5" og innpress 40.
  13. Innpress-utregning er veldig greit, finn de felgene du liker med lavest innpress, sett de på bilen. Passer de ikke, så lager du plass.Voilà
  14. Å godkjenne understell kan by på kjempeproblemer om du møter feile instanser. For å få godkjent senkefjærer,så må ALLE verdier være på grønne verdier (godkjent), bortsett fra camber, som kan være 1grad +/-. Derimot, så finnes det flere verksteder som er flinke med å trikse til verdiene på hjulstillingsmaskinene, løfte bilen foran/bak, og har lang erfaring med jekkestropper på hjulene. Dette er et must, spesielt på Alfa Romeo som har gitt f i å ha justeringsmuligheter. Her er foreksempel BMW flinke, samme med vinterbilen min, en 90 MX5, her er det justeringer for caster, camber, spissing, og toe-in uten å få det trikset til. Samboeren min skulle godkjenne senkefjærer på hennes GT grunnet eu-kontroll, etter et besøk hos noen som var flinke med jekkestropper, så ble alt på grønt,forutenom caster foran som var minimalt utenfor. Hun sendte mail til statens vegvesen med beskjed om at dette ikke skulle by på problemer, og at det bare var å bestille time hos svv. Møter opp med papiret, og alt iorden. Ikke godkjent, selv med papirer, og mail om at dette skulle være iorden. Men å bytte til originalfjærer skulle ikke holde, nå måtte bilen inn på en NY hjulstillingskontroll (med KUN grønne verdier) og en ny time hos svv for å vise at bilen var original. Dette var heldigvis noe hun slapp, så det gikk greit, men i worst case, hva om hjulstillingen på en original bil ikke er innenfor? Og det ikke er mulig å skru, bryte, løfte, banke, og skifte ut deler for å få det på grønt? Må bilen kondemneres, eller hva?