textex

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    172
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

3 Neutro

Om textex

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Grattis med en fin, og ikke minst, morsom bil
  2. Er ute etter en grei 159 i nevnte prisområde. Er ute etter en som ikke vil medføre noe særlig utgifter på kort sikt(selv om det selvsagt er vanskelig å spå på bruktbiler). Helst ikke SW, men kan vurderes dersom alt annet stemmer
  3. Godt mulig du også har fått beskjed, men jeg kontaktet selger per SMS og spurte om de visste om noe som måtte gjøres i nærmeste fremtid. Fikk da beskjed om at registerreima burde byttes etterhvert. Stussa over det da jeg regna med at den hadde kjede, spurte om det, men fikk aldri svar. Gadd ikke grave noe mer.
  4. Grunnen til at jeg vurderer å kjøpe en 159 er fordi det er en del plukk av større og mindre karakter som må taes på 156en snart, så vurderer å la den stå til jeg forhåpentligvis er ferdig med studiene til våren og da har en plass og litt mer tid til å skru på den selv. Når det kommer til forbruket vil vel det meste være bedre enn på bussoen Ingen som har vært å titta på denne? Ser jo pen ut på bildene, men bor dessverre 5 timer kjøring unna
  5. Har sånn delvis klart å overbevise meg selv at studentbudsjettet tillater en billig 159, så snuser litt på noen av de billigere modellene som ligger på finn. Ligger en 05 JTS ute, og er et par nyere aktuelle 1.9 JTDer der selv om de koster litt mer. Den dagligdagse bilbruken tilsvarer helt klart bensin da det blir en del småkjøring, men så lenge jeg har en litt morsom bil blir det fort et par litt lengre turer i uka. Forbruket betyr lite for meg, men frykter at JTSen mangler litt mye i bunn for å få fart på de 1500+ kiloene? Og i motsetning til JTDen er det vel lite å hente på chipping osv. Hvordan er kvaliteten og vedlikeholdskostnadene motorene i mellom?
  6. Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg ringt til Alfaworkshop, men de har ikke reim kit til 164 3.0 24v Okay, trodde det var snakk om 2.5 eller 3.2 l
  7. Alfaworkshop har vel reimpakke til ca 1900 kr. Plusser man på frakt og tollgebyr er man vel på ca 2100. Har ikke erfaring med skruvat, men ville kanskje heller valgt å stole på en dedikert Alfa-sjappe fremfor dem. http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Cam_Belt_Kit.shtml
  8. Noen fine snutter hvor noen av de som har vært involvert i designet av bilen blir intervjuet.
  9. Noen som vet hva som anbefales når det kommer til skifteintervallet på denne? Har lest både 4 og 5 år, og begynner å nærme seg 4 nå uten at jeg har rukket å kjørt den stort mer enn 40-50 000 siden sist. Etter hva jeg kan huske fra sist gang jeg gjorde det ligger det vel på sikkert litt over 12-13 og oppover. Er det noen som har erfaring med å ta det i Sverige? Evt. noen i Østlandsområdet som har lyst til å hjelp meg med det mot et greit honorar? Hadde vært gøy å gjort det selv, men skal ikke akkurat skryte på meg kjempekompetanse når det kommer til skruing Er forøvrig snakk om 2,5 156.
  10. Nei overhodet ikke, hold deg til bilene du liker du, så kan de mange som liker Giulia kjøpe og kose seg med den. Det jeg prøver å si er vel at noen av oss ser glasset som halvfullt, ikke knust på gulvet, som du.. og nå sist: denne fantastiske skapningen av en V6 bi-turbo med 510 hk, som viste seg å være et kråkereir av en konstruksjon. Men Giulia tilhørerne er like upåvirket. Dette er bilen sin det.... jeg påstår: Dette er en hast verks operasjon. Bilen ble ikke slik den kunne blitt hvis man hadde tatt seg bedre tid fra man bestemte at man skulle prøve å lage noe, til ferdig produkt. Vente tiden i at det ikke skjedde noen ting og at man faset ut den ene modellen etter den andre uten å komme med noe nytt er jo helt og holdent FCA's egen feil. Ser på FCA som Fiat, som er skyld i bla å legge ned Lancia. Men det er mye bedre å ikke gkøre noen ting enn å ta enda en "rebadge" fra noe de allerede har. Det er jo økonomene som bestemmer stort sett. Ting skal lønne seg. De mest fantastiske skapningene har vel oppstått når konstruktørene har fått boltre seg fritt. Og ikke fastlåste tidsrammer og fastlåste økonomiske rammer. En bilepoke er over. Framkomstmidlenes tidsepoke er såvidt startet. (delvis selvkjørende biler, el-biler, hybrid, hydrogen) Du maser om økonomi og greier, men glemmer at Alfa nettopp tok en sjans på 4C hvor det sikkert også var økonomiske føringer, men hvor konstruktørene fikk leke seg ganske så mye. Når det kommer til "kråkereiret" av en motor så glemmer du at motorer nå til dags skal være lette, ha kraft og i tillegg tilfredsstille an haug av utslippskrav. Slikt blir det en del ledninger av, og om de ikke skal koste skjorta, kanskje ikke skjønnhet av. Og ja penger er alt, jobber du kanskje gratis selv?
  11. De to gangene jeg har bytta lenkearm på 156en min har jeg brukt en vinkelsliper og forsiktig kutta vekk muttern.
  12. Dersom noen er på utkikk etter radiator i fremtiden fant jeg ut at delespesialisten.no hadde de på lager i Norge til 1300 inkl mva . En god del billigere enn hva jeg så de andre norske delesjappene solgte den for. Ble uansett til at jeg satte det bort da det skjedde et stykke hjemmeifra på ugunstig tidspunkt. Uansett, takk for svar
  13. Radiatoren på 156en bestemte seg dessverre for å lekke som en foss igår og vurderer å prøve meg på byttejobben selv. Er det en vanskelig jobb? Er det mulig å få den ut ovenifra, eller må man under bilen? Har ac, så er vel en egen radiator for den der som sikkert er i veien?
  14. Dro på en helgetur til Oslo og når jeg kom frem så jeg en fin dam under bilen og dråper fra radiatoren. Noen i nærheten av Oslo som har en radiator til overs?
  15. For at forsikringsselskapet skal kunne avkorte/kjøre regress ved ulykke må de vel bevise årsakssammenheng mellom aktuelt brudd i vilkårene og ulykken, så om bilen er i god stand er det vel ikke så farlig. Men kan jo hende de prøver seg på å si opp polisen etterhvert. Edit: http://www.abcnyheter.no/motor/2013/04/13/171282/na-kan-du-ta-eu-kontrollen-i-utlandet