Stiletto

Capo
  • Innholdsteller

    786
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

6 Neutro

Om Stiletto

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Asker
  1. 1. Som saksopplysning kan jeg opplyse at jeg har både sett og sittet i bilen flere ganger. Det har jeg også skrevet om, noe du burde ha fått med deg. 2.Det kunne aldri falle meg inn å drive en evig og forterpet vendetta mot Giulia. En god diskusjon derimot må ikke være for kort og heller ikke for lang, men den må også ha en viss temperatur. Akkurat der ligger det ett dilemma som sosiale medier ikke er spesielt egnet til løse. Dessverre viste det seg at tråden du henviser til fikk et "slitt" mønster etterhvert - det beklager jeg. 3.Det du refererer til er derfor en avsluttet diskusjon fra sommeren 2015, da Giulia fortsatt var "nyavslørt". Formålet var å etablere en refleksjon rundt Alfas tradisjoner i forhold til den nye modellpolitikken, som senere har blitt bekreftet med Stelvio. Hensikten med tråden var derfor bredere enn bare en designdiskusjon, selv om det var her det mest håndfaste beviset lå dengang. At man går ut og er tydelig i den forbindelse har bare noe med engasjement å gjøre.Forøvrig har jeg lagt vekt på å være både sakelig og balansert over tid. 4. Jeg må alikevel berømme deg for linken mellom det positive jeg prøvde å formidle om farger, og historikken du trekker frem. Godt jobbet! 5.Håper du med denne forklaring kan se litt anderledes på det jeg står for, og at du kan befri deg fra det nag du bærer på. 6.Men husk en ting - vi besserwissere slår nådeløst ned på slurv i researchen.
  2. Jeg koblet tobacco interiør med røyk - men du skal selvfølgelig sitte i tobakken, ikke røyke den.
  3. Håper ikke du er inne å kjøper sigarettpapir. Som jeg skrev tidligere, så er farger eller kombinasjoer av farger nøkkelen til denne bilen. Gratulerer med et bra valg der.
  4. Mest sansynlig er platene her dobbeltgalvanisert. Det er de ihvertfall på den 7 år eldre 166 - dobbelt ned og enkeltgalvanisert lenger opp.
  5. Sprutsonene bak forhjulene er jo kjent som et risikoområde for rust. Å spørre om dette er vanlig er egentlig å spørre om hvor bilen har gått de siste 10 årene. Men er det egentlig så mye alvorlig rust her? Selv ser jeg mer anløp til rust, fuktighet og møkk, - noe som i selv utgjør en risko for gravrust. Dessuten er jeg litt imponert over at du bryter opp friskt metall på denne måten. Men det har kanskje noe med nicket å gjøre - purity?
  6. De som sitter ringside skotter vel også inn i menighetsbladet? Men du har rett - selv en god ting kan gjentas for ofte.
  7. Hvor sjelen sitter hen og hva det er er fortsatt et medisinsk mysterium. Derfor rekker det lenge med å si at bilen har karakter er egenartig, at den oppleves som spesiell eller ved å gi en beskrivelse av de enkeltstående egenskapene - gjerne i lyriske ordelag.
  8. Det er nettopp mitt poeng - hvordan skal vi sikre at flere overlever. Noen modeller blir fort samleobjekt, jo færre som er produsert og jo dyrere bilen er desto flere overlever relativt i forhold til produserte enheter. Blant Alfaer er det særlig 116 serien som er blitt populær som entusiastbil mens mange mer "vanlige" modeller går i pressen før noen ser verdien av å bevare de for ettertiden. En internettside som den nederlandske er vel og bra, men den blir fort for generell i forhold til å bevare flest mulig, så tidlig som mulig. Til det tror jeg man trenger mer organisering og et smalere formål enn bare en entusiastside. Miljøet rundt må også med- men først må det skapes. Selv har jeg litt erfaring fra flysiden og venneforeninger for å ta vare på enkeltstående fly, der ulike interessenter kommer sammen om et prosjekt. Om det kunne tas noen lærdommer herfra og tilpasse det til forutsetningene på bilsiden tror jeg mye hadde vært vunnet. Hemmeligheten ligger ofte i bevissthet og fremsynhet kombinert med entusiasme fra et tidlig stadium. Jo, flere som deler en slik tanke jo lettere blir det å organisere noe utenfor internett - som også kan være endel av løsningen.
  9. Får håpe at bruksbilperioden snart er over og at tavarepå perioden overtar i livssyklusen nå. Det er ille å se på all skrapingen av biler med mindre feil, fordi det ikke "lønner" seg å utbedre i forhold til bruksbilprisen. For fremtiden bør det være et mål at 50-100 biler overlever på permanent basis her til lands. Kanskje noe for KARN å få noe slikt over i organiserte former ved å opprette bevarings og restuareringsgrupper for hver modell.
  10. Det er interessant at både Pomigliano d,Arco og Cassino åpnet i 1972 for å produsere henholdsvis Alfasud og Fiat 126, og var slik i direkte konkurranse med hverandre. For dette var statlig industrireisning for å bli kvitt tilstrømingen av billig syditaliensk arbeidskraft til nord. Italienske myndigheter koblet nok store volumer av billige biler og behovet for arbeidskraft, samtidig som de sørget for å etablere automatiserte produksjonlinjer.To strategier som slo hverandre ihjel.1972 var og et tidspunkt det italienske kommunistpartiet var på høyden av sin makt og året FIAT,s Togilatti fabrikken åpent - eller avtalen ble inngått. Her er litt om historien og de to fabrikkene: https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Pomigliano_d'Arco_plant https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Cassino_Plant https://en.wikipedia.org/wiki/Cassa_per_il_Mezzogiorno
  11. Ikke så mye har endret seg på et kvart århundre, bortsett fra at alt har blitt hvitere og mer klinisk.
  12. Da var nr. 4 inn døren.Veldig bra som vanlig! Gleder meg virkelig til å lese om utviklingen av 159. Tror forøvrig dette er måten å gjøre det på ved lage temasider inne i bladet. Det gir ihvertfall sammenheng og dybde.
  13. "One million dollar look" - Absolutt! Det er forøvrig litt artig å lese, se og høre om 159 og sammenligne med tilsvarende stoff om Giulia idag. Ikke rare forskjellen å spore, med ett unntak - designet. Så hvor den objektive forskjellen slutter og den subjektive begynner er ikke lett å si. Men Mr. Marcionne skal ihvertfall få det hett i sitt forsvar av familiedrapet..
  14. Mener at det kun er passasjersetet som har denne gardinen eller føleren innbakt i setet. Tross alt må jo noen sitte i førersetet for at bilen skal bevege seg, dermed blir utløsersensor overflødig.