Oddis

Apprendista
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Oddis

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Hei. Jeg er på utkikk etter en bakluke til en Delta Integrale 8V. Er det noen som har en liggende, eller vet om en? Er det samme bakluke på 8v, 16v og Evo? -Oddmund-
  2. Gratulerer med ny bil. Moro å se bilder! Oddmund
  3. Takk for svar. Skal prøve med mer varme. Det er endeslakk i det ytre drivleddet... Oddmund
  4. Hei. Takk for gode svar. Foran var enkelt å skifte. Men jeg sliter å demontere bak. Den lange bolten på hubet... Er denne gjennomgående og kun festet med mutteren på enden? Eller er den gjenget i gods? Den sitter fast. Får hverken skrudd eller banket den løs. Har vurdert varme, men usikker på om det er noe i hubet som kan skades av varmen? Noen som har tips/erfaringer? Da jeg skiftet lager foran registrerte jeg at drivakselen har ganske stort endeslakk. Men ingen ulyder under kjøring/ full rattutslag. Skal det være endeslakk her eller bør drivleddene skiftes? Oddmund
  5. Hei. Jeg mangler lys i bryterne i dashbordet. Jeg forstår det som at dette er optisk fiber. Er dette et svakt punkt på bilen? Måler full spenning på ledningene som går inn i "fiber-adapteren" rett bak bryterne. Men ikke noe lys. Har ikke demontert og sjekket, da det er trangt baki der. Er det en enkel løsning for å få systemet til å virke igjen? Sitter det en pære rett foran fiberkablene som gir lys til bryterne? Oddmund
  6. Hei. Går det greit å skifte hjullager foran og bak på Integralen når det sitter på bilen? F.eks med gjengestang el. Eller må hubet av og bruk av hydraulisk presse slik det står i manualen? Oddmund
  7. Hei. Problemet med ujevn tomgang og startproblemer ser ut til å være borte. Jeg skiftet vann- og lufttemperatursensorene i motoren. Nå starter den og går fint hver gang. Jeg synes motoren har lavt turbotrykk. Hva er originalt turbotrykk på 8V Delta Integrale? Jeg føler at turbotrykket på min bil kommer veldig sent, og det blir aldri over 0,5-0,6 bar. Er dette riktig? Jeg innbiller meg at bilen skal føles sprekere enn dette. Får liksom aldri noe kick selv når OB-lampa lyser og pedalen i bunn. Synes også at motoren har lav driftstemperatur. Under kjøring ca 70grader. Er dette normalt? I køkjøring stiger temperaturen til 90-100 grader. Noen som har noen innspill eller kommentarer til dette? Oddmund
  8. Hei. Vil en slik feilkodeleser kunne brukes på Integrale 8V 1988? Oddmund
  9. Hei. Jeg har ikke hatt mulighet til å forske så mye på problemene, da bilen er i dadglig bruk. Har åpnet og renset tomgangsventilen uten at det hjalp. Er det noen Integralekjennere her inne som kanskje kunne kommet og sett på bilen? Sliter med følgende: Dårlig turbotrykk. Aldri over 0,4-0,5 bar. Tar lang tid. Ujevn tomgang Fusker av og til under kjøring Dunkelyd i forstilling. har ikke sjekket, men det er sikkert en ødelagt foring. Noen som har tid og mulighet til evt å hjelpe meg med feilsøking. Jeg har garasje i Oslo, og skrur selv, men jeg kunne tenkt meg noen tips av noen som kjenner Integralen. Oddmund
  10. Hei. I det siste har jeg også hatt startproblemer. Kanskje noen av dere har vært borti dette før, og har en løsning? Bilen starter, og jeg kjører en tur, og motoren blir varm. Hvis jeg stopper motoren og skal starte igjen, skjer følgende: Enten starter den lett som bare det. Eller så går starteren rundt, jeg hører bensinpumpa går, men det er ikke antydninger til at den skal tenne. Utallige startforsøk uten at det skjer noe som helst. Men plutselig kan den fyre, og starte som om ingen ting er galt. Det kan virke som om den tror coilen ikke er tilkoblet. Altså virker det som den noen ganger ikke vil tenne, men andre ganger gjør den det. Helt uprovosert. Nye deler: Rotor, fordelerlokk, pluggkabler, plugger, bensinfilter, luftfilter. Noen som har noen tips? Oddmund
  11. På enden av veiva er det et merke som skal stå rett opp, slik at det står på linje med merket som sitter på blokka. Oddmund
  12. Hei. Jeg er ikke så stødig på injectionbiler, så mulig jeg spør unødvendig men. Jeg tok av VAE-ventilen og åpnet den. (delte den i to) Den så fin ut inni. Kan den evt demonteres mer, og renses inni? Det er en mutter inni der, men den ville jeg ikke røre hvis dette er en justeringsskrue. Jeg har prøvd å koble fra ledningen til VAE-ventilen og kjøre. Da går bilen jevnt og fint på tomgang, men med lavere turtall enn med ventilen innkoblet. Jeg finner ikke noe i manualen om justering av potmeter på gasspjeld. Kanskje jeg leter feil sted. Er det "butterfly valve position sensor" med "Weber" på? Ser også at det er to justeringsskruer på spjeldet. I min manual har de nr 22 og 23, på side 7 i Motorkapitlet. Går utifra at det er en av disse som justerer spjeldet slik Monza nevner? Oddmund
  13. Hvordan tar man ut bensinpumpa? Har tatt av slangene, men får ikke av det store svarte "lokket". Manualen sier at man skal bruke spesialverktøy til dette. Er det mulig uten? Skal det skrus av? Oddmund
  14. Takk for svar. VAE ventil. Hvor sitter denne? Er det "Idle speed supplementary air solenoid valve"? Ref manual. Hvordan justeres potmeter på gasspjeld? Er det spesielle slanger i bensintanken? De bader vel i bensin hele tiden. Eller er det vanlige drivstoffslanger? Oddmund
  15. Hei. Har noen problemer med motoren som jeg håper noen her kan hjelpe med: Ujevn tomgang. Sporadisk øker turtallet når motoren går på tomgang, f.eks i lyskryss. Turtallet øker, og holder seg oppe en stund før det plutselig kan falle ned til riktig turtall igjen. Hvis jeg prøver å gi gass og slippe opp gassen når dette skjer, hender det at turtallet blir normalt. Andre ganger føles det som motoren "kveles" hvis jeg gir gass når tomgangsturtallet er for høyt. Noen som har vært borti lignende? Turbotrykk. Sporadisk inntreffer følgende: Ved f.eks akselerasjon i 2.gir. Bilen går godt, før den plutselig kutter når ladetrykket nærmer seg 0,5-0,6bar. Det føles som bråstopp, og jeg må slippe gassen/inn med clutsjen. Vet ikke om det er bensin som kuttes, eller hva det kan være. Har registrert at overboostlampa lyser når motoren kutter/rykker. Andre ganger fungerer ting som det skal. Har aldri hatt høyere turbotrykk enn 0,5-0,6bar, men det er vel originalt. Noen som har ideer om hva dette an være? Motortemperatur. Ved vanlig kjøring har jeg motortemperatur rundt 70 grader. Ved mye køkjøring har den steget til 90-100grader. Da har også radiatorvifta startet. Er dette normalt? Radiatorvifta går ikke ved vanlig kjøring. Utetemp 0grader Oljetemp: Ca 50grader. Er ikke dette litt lavt? Oddmund