classic

Capo
  • Innholdsteller

    931
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

classic vant sist dagen den 27. desember 2016

classic hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

39 Molto bene

Om classic

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  1. Byttet diff på 147 med 2.0 på gårdsplassen, og det er hakket mer jobb enn på v6. Alt går, men bukk gjør selvfølgelig alt enklere
  2. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=120475537&fks=120475537 ?
  3. Hva slags bil er det snakk om? Hvis ASR lyser så fungerer trolig ikke antispin (forsøk å spinne litt, f.eks på grus/gress) Kan være hjulsensor, men da burde det påvirket ABS også.
  4. Er det tomgangsmotor, så sørg for at denne stenger helt. Hvis den ikke gjør det kan det være både mekanisk treghet (rengjør med wd40) eller at den får spenning når den ikke skal (frem med multimeter)
  5. Airbag hjerner er skjøre. Anbefaler at du skrur ut en selv fra en delebil framfor å få en tilsendt om du handler brukt. Jeg var innom 2-3 stk før jeg fikk en som ikke hadde feilkoder da jeg byttet på 147'n
  6. Har aldri hørt om det du nevner med toleranser, men kjenner ikke igjen høyt oljeforbruk på min gamle 147 fra 2001 (2.0) Har dog hørt flere si 1.6-varianten i Alfa bruker mer olje.
  7. Faktisk ja.
  8. Desverre er det nok bare åpen differentsial bak på både 156 og 159 155 har i noen tilfeller torsen bak, samme som Integrale.
  9. Snudde meg å så denne lekre(?) saken da kompisen min pekte å ropte: "Se en Lancia!" Ikke helt hva jeg hadde håpet på...
  10. Så disse to utafor jobb her om dagen. Ser ut som en FF og en 458, eller vinterbil og sommerbil om du vil. Uansett, ja takk begge deler 😎
  11. Bil med firehjulstrekk er så mangt. I ditt tilfelle er det snakk om en mekanisk Torsen midtdifferentsial, så det er ikke noe clutchlameller eller viskosebasert som kan brenne seg. Brems i vei!
  12. Mja, skal vel helst ha bilen i water om det ikke skal lekke girolje på noen sider når man tar ut drivakslene. Jeg mener det ikke var mer enn 4k for å bytte hos Ital Bil.
  13. Min erfaring er fra 147, men vil tro det er relativt likt på 159 (litt bredre mellom rammevanger, men også litt lengre motor) På 147 så går det å lirke kassa ut under rammevangen og ut "hjulbuen" Men måtte løsne et par bolter å senke subframen fremme litt, og løsne en del annet av slanger og ledninger for å få tiltet motor nok. Hadde også av hele fjørbenet, men usikker på om det er et must.
  14. Lekkert!