alfadude

Capo
  • Innholdsteller

    611
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

20 Buona

Om alfadude

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 11. okt. 1989

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Vaksvika
  • Interesser
    Makaniske dubeditter...
  1. Så, nå er bilen snudd og eg skal begynner på den andre enden med foringer og slikt.... Fikk start på bilen igår (bare så vidt og med masse startgass ).... Fatter ikkje ka som er galt, den går ruskete som bare juling, skyter litt nå og ta. Mens den stod og gikk sprayet jeg litt rundt med "ether", turtallet gikk så vidt opp, men knappt merkbart. Personlig tror jeg at problemet ligger i forgassere og tenningen... Det er noe ordentlig rusk med tenning forresten. Finnes det noen spesialister på slikt i Ålesund?? Vi målte den vel til ca. 8 grader, men det var snakk om at den var kanskje 180 grader feil i følge forrige eier.. Tenkte å bytte stift, coil, ledninger, plugger og bli kvitt kondensator ved hjelp av "Holger-tennings boksen" (en kar på fiat forumet). Gassere er vel bare å ta i-ser og vaske? Hvordan får jeg renset dysene ordentlig? Skal jeg koke de? Hvis noen er gira på å ta en titt om ei eller to ukes tid så er de velkommen. Ellers har jeg vasket litt felger, ser ut som at de trenger ny lakk og div. men siden bilen er langt ifra fin, og man kjører litt roadkill style så får de duge inn til videre... Det praktiske og mekaniske står øverst på listen.
  2. 10w60 er faktisk noe tykkere enn 10w40...Brukte 10w60 i min 8v twin spark før, men når jeg fant ut at det vart tyngre for oljepumpa så sluttet eg tvert, så sporty kjøring blir det aldri likevel.
  3. Hei Duetto, beklager så mye men de fjørene er på plass allerede...etter mye huff og puff... Byttet også pakning på "bunnpanna" til differensialen. Jeg mente å gjekke på midten av bakakslingen, kanskje for mye vekt å distributere ut på sidene? Monterte resten igår, justerte inn håndbrekk osv. koblet til bremserør og gikk over det meste. Satt bilen på bakken igjen og den virker noe lavere enn det den var før!! Er det syns bedrageri ute og går??! Eller har jeg gjort noe feil skal en tro? Og pssst, ingenting som heter "to-manns-jobb" her Duetto Dra filer her for å legge ved eller velg filer Maks totalstørrelse 9,77MB · Maks filstørrelse 7MB Legg til andre filer Opplastede bilder
  4. Ser veldig bra ut, og er det alfa ikon du ser ved oppstart av spiller? Eller er det ett valgfritt bilde man legger inn som bakgrunn 24/7?
  5. Hold on Kasper!! Bare 1 måned igjen!! Så kan du brumme rundt i skjønnheten igjen!!
  6. Når jeg gjekket og herjet igår så var det slik at bilen lettet litt fra bukkene iblant.... Er litt skeptisk å gjekke under en bak-aksling som ikke er "hel" denne er jo 3 delt.. Hva mener dere? Er det trygt eller står jeg i fare for å ødelegge noe?
  7. Først fikk jeg presset samtlige foringer som har kommet i posten, mens resten av kvelden igår gikk med på å få bak-akslingen opp, men det vart ikkje uten eventyr...Tenkte eg skulle være en smule "smart" og ikkje minst "rask" ved å la være bruken av fjærklemmer, istedet, satt eg bolter i fremre festepunkt på bærearmene og gjekket opp differensialen i midten. Ting virket til å komme seg på plass, men noe føltes gæli ut. T-bar saken har jeg jo glemt, nederlaget var stort, og istedet for å gjekke alt ned igjen valgte jeg å demontere T-bjelken. Huffda, bør vel si IKKE GJØR DETTE HJEMME, i allle fall ikke når denne står i spenn. Det er to shims (en på hver side) som skal inn igjen på sin plass, de kan være noe vanskelig å dytte inn.. Alt i alt, bør t-bar være det første en fester til bakakslingen, ikkje det siste. Men en lærer jo noe nytt hver gang..
  8. Ble litt "skruing" på kontoret idag, IKEA heve/senke pulten har ankommet, og siden ryggen akter ikke sitte stillingen... Då får en stå litt
  9. Og den "ultra" gjennomførte traversen bak eg kunne ikkje dy meg... Ellers er bilene kjempe fine, og stilfulle !
  10. En dubbel-SPARK du brummer rundt i? Herlig bil, hadde 164 som min første italienske kjøremaskin, med chip og greier gikk denne midt i blinken for meg.
  11. Takk takk, mer foringer og annet små tjafs kommer idag, ergo blir det en oppdatering imorgen. Hehe, 939 biler må vel poleres de og Er vel mer detailing det da... Men jeg får stå på videre, mye igjen, blir en slag "Roadkill" style berlina dette her
  12. Når du har den igang, en gang Si ifra hvordan resultatet ble med turtelleren
  13. Kvelden igår gikk med på å lage nye bremse-rør bak, valgte i denne omgang å gjøre det ordentlig og bruke kobber-nikkel rør istedet for stål eller vanlig kobber.. Men de er dog mye stivere enn kobber rør. Viste seg at å bøye de var noe vanskeligere, samt lage en dobbel kon på endene krevde mer presisjon, men det gikk greit. Så vi får se om det lekk når eg skal lufte sakene om noen uker Småting tar som oftest mye lengre tid må jeg si. Brukte sylinder-fastsetting (en type locktight) mellom lagere og akselrør, de va noen slakk i selv om alt var teitet til. Vi får se om det hjelper på. Nå blir det litt stille i helgen siden delene jeg trenger ikke kommer før mandag så er det på an igjen....
  14. Hei Chris, takk for tips, tenkte å flushe igjennom så kan eg sjekke wire i samme slengen også! Trodde det var fri flyt nedi der
  15. Takk for det!! Vedrørende påfylling tenkte jeg å gjøre det mens differensialen var ute, men får bare fylle til det renner ut da i verste fall og ja, der er diffbrems på denne..