Arve V

Maggiore
  • Innholdsteller

    3 040
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

27 Molto bene

Om Arve V

  • Rang
    Maggiore
  • Bursdag 21. juli 1968

Profilfelter

  • Nettside
    http://www.vassbotn.info

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Skreia, Oppland
  1. Q på plass hos Autovia! Veloce er på vei og Stelvio kommer i løpet av et par måneder.
  2. Man tager en liten 10mm rørstubb og sager av to ca. 1cm lange stykker, skrur ut skruen(e) som holder seteskinna fast i gulvet i forkant av setet. Når setet, med skinner, er løst i forkant vipper en opp hele sulamitten og setter de to rørstubbene mellom skinna og gulvet, en på hver side. Skru fast. Ferdig! Gjort på 10 minutter inklusive saging av rørstubb. Trenger en å heve mer enn 1 cm, bør en bytte skruer siden de blir for korte. Et alternativ til rørstubb er Biltema sin skjøtemutter: http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Mutter/El-og-Blankforsinket/Skjotemuttere-2-stk-2000018782/
  3. Så en enkel tommelfinger regel vil da være: Vet du godkjent innpress på din bil, så vil lavere innpress få ny felg ut mot hjulbuen, høyere innpress inn mot navet. Lavere tall, felgen ut Høyere tall, felgen inn
  4. Jeg digger å være festbrems, siste oppdatering vedrørende det lekkede offisielle bildet som beviser bla, bla, bla: UPDATE: Auto Evolution has put up an interesting comparison image with a Jaguar XF Sportbrake, that shows a remarkably similar interior. So, it might be that this is a rendered image either based on the XF, or the XF’s cabin has been carried over to finish off the image. Also, it looks as though Autocar has taken down its piece on the supposed leak, so this perhaps isn’t the ‘proof’ we were hoping for after all… Jeg ler meg skakk!, og folket går på gang etter gang. Det blir ingen Giulia SW!! Det blir to SUV'er og en Berlina.
  5. Den er nå på Skreia
  6. Synd jeg "akkurat" har kjøpt en! Dette ser da ut til å være en av de bedre! Ser ut som den IKKE har den kjente rusten i kanaler/hjulbuer. Er EU-godkjent til langt utpå sommeren. Er det noen som trenger en billig skyss til og fra jobb i saltsuppa / studentbil så er dette en nobrainer! For de som vil ha et litt lenger eierskap, så er slite deler latterlig billig, motoren er skuddsikker og elektronikken er langt bedre enn sitt rykte! Billigere skyss skal en lete lenge etter!
  7. Skudd fra hofta! Siden bilen har stått lenge: Billigste alternativ - lav spenning på batteri liker ikke 159 veldig godt. Kan forårsake mye uforklarlige morrosaker. Litt dyrere alternativ: EGR tett / låst seg. Enda litt dyrere: Partikkelfilter propp tett. Begynner å koste litt: Turbohavari. Jackpot! Register ras..... Få bilen til et verksted som kan sakene sine,, 14 mnd på gearkassebytte skurrer mht. kompetanse i mitt hode. Så sant de ikke har trålet verden rundt for en billig brukt kasse... Lese av feilkoder er en god start for videre diagnose av hva som kan være galt. Gudd løkk!! Arve V
  8. Det er vel der jeg ikke er helt enig da Det som er bekreftet er at AR har benyttet tidligere Ferrari ingeniører i skunk works gruppen, ikke bare i motorutviklingen men også på andre områder. Men siden noen få detaljer ved motoren sammenfaller med designet av Ferrari's V8, har det, blant noen, blitt en "de facto" sannhet at det er en Ferrari motor. Det blir ikke mer sant om det gjentas tilstrekkelig mange ganger. Bare sånn for ordens skyld; - Hentet fra FCA sin pressemelding 24, juni 2015: "State-of-the-art, innovative engines: a six-cylinder 510 HP, inspired by Ferrari technologies" og "The six-cylinder turbo petrol tuned by engineers with Ferrari background delivers 510 HP and exhilarating performance."
  9. Og jeg er hjertens enig! For ikke å glemme 159....... Setter på en krukke med popcorn og venter jeg....
  10. Syns det er litt blanding av snørr og barter her nå. Noen personer i "skunk works" er hentet fra Ferrari, de jobber ikke i Ferrari lengre, de jobber for Alfa Romeo. I prinsippet deler V6'ern i Giulia og Stelvio samme vinkel på V'en som Ferrari har i sin V8 og muligens har den samme borring og slag (har ikke målt ). Altså er det støpt en ny blokk, det er laget en ny veivaksel, det er laget en ny topp samt kamakslinger og ventiler. Innsug og eksos er ulikt og turboer er ulike. Elektronikken og motorstyring er ulikt. Alt er bygd av Alfa Romeo sine ingeniører i Alfa Romeo sin fabrikk, og jada noen kommer fra Ferrari. Jeg ser ikke helt hva som er Ferrari med den motoren, bortsett fra at det er en felles grunntanke bak vinkelen mellom blokkene og muligens slag / borring. Giulia / Stelvio er tvers igjennom et Alfa Romeo produkt laget av Alfa Romeo sine ingeniører på Alfa Romeo sine fabrikker. Skulle bare mangle om de ikke henter inspirasjon fra hverandre internt i familien! Hva har man ellers familie for?
  11. Målet helliger midlet!
  12. Just precis Pål! Mnja, ikke for oss som har buksert bagvogn inn i 156, men det finnes forhåpentligvis endel skapalfister som ikke har turt tidligere. Med slike løsninger som Stelvio byr på kan en velge bil med hjertet samtidig som hodet (les kona) ikke slår seg helt vrang. Ting går som regel litt lettere da...... I know....
  13. Uffda, var ikke meininga å skreme deg
  14. Der verserte et bilde på nettet i går, som jeg ikke finner igjen i farta, men den var "større" enn 159 baki der, og betraktelig lettere å laste/utnytte. Så dette lover bra! Meget bra, faktisk!!
  15. Det kan syns som de mener alvor..... Det let gromt! Tror nok et par, tre, fire bilprodusenter fikk kaffen i halsen, mista nattesøvnen og må vaske trusene sine nå.....