montesi

Artigiano
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om montesi

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Selger et sett med Recaro skinnseter til Lancia Delta HF Integrale. Sittedelene til baksetene følger også med. De er ikke behandlet med noe, bare tørket av med klut. Så de er i meget god stand.. Send PM eller 95999224
  2. Soltak på evo 1, aircondition på evo 2. Dette for at bilen skal bli stivere. Originale 16" på evo II. Mindre turbo, men bedre turborespons og annen motorstyring, og mulig noen flere hk enn evo 1. Annet ratt, instrumentering og Recaro bøtteseter. Så det er da noe forskjell på evo I og II Man kan også se det på "takrennene". Evo 1 har svarte, evo II har de i samme farge som bilen.
  3. Tommel opp! Noen som forresten vet om 0% lambda correction på diagnose betyr 14,7/1 (stoich) eller om det betyr at det er riktig for nettopp den gitte bil? Altså ar motoren kan gå "rich" med 0% i correction?
  4. 10-60 som hverdagsolje også, altså. Kan slå på tråden til ham på mandag, men fikk også et godt inntrykk av kompetansen hos oljexpressen også.. Takk for tips! Noen som kjenner til om det er lsd-diff på evo II forresten. Mener å ha lest at torsen diffen er av lsd typen..?
  5. Har nettopp snakket med Oljexpressen.no, da de kom opp som eneste forhandler som har Tutela i Norge. Så vidt meg bekjent. Skal ha olje til bakre diff, transaksel, servo og motor, og måtte jo da lete litt utenfor hyllemeterne til bilextra. Endte opp med samme olje for transaksel og diff, utifra de spesifikasjoner Tutela satt på. Forbeholdt at det ikke er lsd-diff på evo`n. Noen som veit? I tillegg hadde de igjen 1 Liter dexron II til servostyring. Men det mest interessante var vel at Tutela anbefalte en 10-40 olje til Evo`n. Det var visst en type gammeldags olje med bedre smøreegenskaper enn nyere typer. Har jo kjørt på Agip 10-60, som så mange andre.. Til nå. Jeg har jo ingen plan om å ligge å banke runde på runde på vålerbanen, så da dekker nok den midt behov.. Vil uansett gi en stor tommel opp til oljexpressen.no for suveren service. De sendte mail og sjekket hvem, hva og hvor for å sjekke hva som kunne funke til bilen
  6. Noen som besitter en slags oversikt over Integraler og de forskjellige utgavene som er på norske skilt? Mener å ha hørt om i hvert fall èn person som har omtrent autistisk kontroll på dette?
  7. Fått gnukket av litt vinterstøv, og sett nytten av skvettlappene som ble montert i fjor høst, etter en liten luftetur! Fantastisk moro å få den ut på veien igjen!! Edit. Nei, vinterstøv er ikke salt, men garasjestøv
  8. Veit ikke helt hva jeg synes om Suv`er. Vi er liksom blitt amerikanere hele bunten. Men ok, man kommer seg frem. Selv falt jeg og samboeren på en Gelendewagen, rett og slett fordi den er tidløs, oser tysk tanks og fordi den har PLASS. Gidder jo ikke kjøre suv med skiboks, slik jeg ser 50% gjør. Ser heller ikke greia med å ha diffusorer og fartsdetaljer på en suv. For ikke å snakke om 22"..
  9. Takker for svar! Jeg har nok slengt fra meg tanken, for denne gang. Det er nok mer relevant å bytte eksos på tidligere integrale, da de ble utstyrt med større turbo, og derfor større begrensning, evt behov for å å få ut eksos. Evo II er nok litt annerledes satt opp..
  10. Hei. Det jeg vet er at turboen er mindre på evoII enn f.eks evoI, og har annen motorstyring, slik at den er bedre optimalisert mtp turbo-lag, og har en flatere effektkurve.. Så i hvor stor grad er turboen på en integrale evoII avhengig av motstanden i bakpotta? Turbobiler har jo generelt godt av omtrent rake rør, men som sagt så er visst evoII designet rundt en mindre turbo..? Er ikke snakk om rust eller at den er dårlig, er bare nysgjerrig på om jeg kunne fått litt friere eksos, og bittelitt mer snerr i eksos. Noen som har noen synspunkter?
  11. Denna burde vle gå relativt kjapt! Er så jeg får lyst på en til http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=59531735&searchclickthrough=true
  12. Jeg har testet å importere bil som ikke har vært registrert i EØS-land, det var interessant.. Var vel en eller annen i fiatarkivet i italia, som måtte ned i kjellern og hente frem noen nedstøvede papirer osv
  13. Testet denne idag. Funket finfint! Det er tydelig at dette faktisk er en rens for felger, bilshampo og avfetting kan ikke sammenlignes
  14. Nettopp vært ute og lufta integralen med to gode venner, Porsche 997 S og en Audi RS2(ombygd motor, 380hk på hjula). Etter et par timer byttet vi bil, og satt ned tempoet noe, naturlig nok Men det som slo oss er hvor frisk Evo`n er. Den hadde ikke nevnverdig problemer å henge på de to andre når jeg kjørte. Etter at de hadde testet bilen min, var de imponert over hvor friskt den går. Min Evo II er altså dønn original, med luftfilterboks og originalt turbotrykk.. Har alltid hørt at Italienere er friske når det kommer til hvor godt de går i forhold til oppgitte tall, så dette stemmer altså?
  15. Når det tilogmed går frem av salgsteksten at "dette er en ekte EVO", da er det lov å reagere, ja