124AC

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    166
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

124AC vant sist dagen den 21. august

124AC hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

10 Buona

Om 124AC

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 01/21/1975

Profilfelter

  • Nettside
    http://kiropraktorhaagensen.no

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  • Interesser
    Italia, Italienske biler og motorsykler, paintball, dykking
  1. I dag hentet jeg bilen fra fiks: nye støtdempere, fjærer og fjærbeinslagre bak, og ny øvre bærearm foran høyre side (venstre ble byttet for et halvt år siden). Bilen kjennes myyyye bedre å kjøre! Noen tips å komme med i denne sammenhengen: boltene til nedre støtdemperfester er som regel helt for j.... fastrustet, og kan være et problem å få løs, og ikke minst gjenbruke! Kjøp nye bolter FØR du begynner med jobben (og husk distansehylsene mellom støtdemper og bakre tverrstag)! Det kan også være lurt å ha nye tverrstag liggende klare i tilfelle foringene går til h..... mens du prøver å rive dem løs fra de rustne boltene! Jeg hadde heldigvis kjøpt inn både bolter og tverrstag, og det er jeg glad for! Verkstedet slapp å bestille flere deler og vente på dem for å få bilen ferdig, og det ble billigere for meg...
  2. Ville vel hørt det når jeg snurret hjulet rundt med bilen jekket opp? Rart at det skulle ta mer borti ved venstresving også?
  3. Ja, jeg synes også at det var rart mtp at det bare hørtes i venstresving. Ettersom jeg ikke har vært borti hverken hjullagre eller noe annet i drivverket, og har hatt bilen under ett år, så har jeg ingen anelse om hjullagrenes tilstand eller tildragning... Burde nok få det sjekket! skal få byttet øvre bærearm på høyre side straks, så kan jo be verkstedet ta en kikk på tildragningen av hjullageret også. (ingen ulyd, i hvert fall) Når det gjelder bolter og felger er det originale 15" felger til 147 (i moderne "telefonskivestil"), og boltene ser originale ut.
  4. Da var det på et vis Bjørn Ivar som hadde rett: Jeg byttet hjulene bak til fram og omvendt, så da ble det som det var sist vinter. Resultat: Lyden er borte... Det virker som om den ene felgen er litt dypere innsenket i ett av bolthullene, slik at en bolt kommer lenger inn enn de andre... (boltene er like lange) Dermed gikk den ene bolten borti på innsiden, men kun i venstresving! Ingen antydning til lyd når man spant hjulet med bilen jekket opp... Festlig... Uansett: Takk for alle tips!
  5. Har nå skrudd ut bolter for å sjekke lengde. Den ene var kanskje en halv mm lenger enn de andre, men hadde ingen merker etter å ha slått i noe sted. Byttet den for sikkerhets skyld mot en bolt fra bakhjulet, som så ut til å ha lik lengde som de andre foran, men fortsatt knakking... Neste steg er å bytte mellom fram- og bakhjul...
  6. Det rare er jo at det er originalfelgene, og det var ingen ulyder sist vinter da jeg brukte dem... Men jeg skal sjekke! Man vet jo aldri... Satte dekkene med best mønster foran nå, og de satt bak sist vinter, så det kan jo utgjøre forskjellen. Får måle bolter, og eventuelt bytte mellom frem- og bakhjul så det er samme som satt der sist vinter og se om det endrer seg! Takk for tips!
  7. Hei! Ja, dekkene var nye sist januar, og hvis det var noe som satt fast ville det vel vært ulyd hele tiden? Og kanskje mer i høyresving, ettersom venstre dekk får mer trykk da? Felgene er originale 15" felger til 147, og jeg brukte dem sist vinter uten problemer...
  8. Da har jeg endelig byttet multiribreim, løpehjul og strammehjul, men fortsatt klirrelyd i visse turtall... Irriterende! Spesielt ettersom det høres godt utenfor bilen også...
  9. Tok i dag litt tak i 147'en for å få litt orden på den før vinteren. Skiftet multiribreim med strammer og løpehjul for å se om en skranglelyd fra motoren forsvant, men det gjorde den ikke... Mer om det senere... Det var også på høy tid å få på vinterdekkene, hvilket gikk enkelt som vanlig. MEN: etter hjulskiftet kom en klakkende lyd fra venstre side foran når jeg kjører i venstresving. Ikke i lav hastighet, og det virker som om det følger vinkelen på svingen også. Prøvde å etterstramme hjulbolter i tilfelle det var et løst hjul, men de satt godt. Prøvde å ta av hjulet og skru det på igjen: ingen forskjell. Prøvde å sette på sommerhjulet igjen på denne siden, og LYDEN BLE BORTE... Lurte på om vinterhjulet ikke kom ordentlig inntil pga rust etc (var tregt å sette det på senterringen), så jeg filte og slipte litt på både senterring og inne i senter på felgen, og smurte opp med kobberfett: hjulet gled lett inn på senterringen etter dette, men klakkingen kommer fortsatt i venstresving... Tenker jo på om det kan være drivknute, men hvorfor høres den da ikke når jeg har på sommerhjulene??? Sommerhjulene er 17" med 215/45 r17 (hvis jeg husker helt rett), og vinterdekkene er 185 brede (husker ikke profilen, men det er standard størrelse) på 15" felger.
  10. Det så sånn ut, ja!
  11. Denne flotte bilen kjørte forbi meg i tunellen ved Ibsen p-hus i Oslo for et par uker siden. Nydelig bil og herlig lyd! Må innrømme at jeg kjørte ekstra sakte fordi jeg ønsket å se den kjøre forbi meg... (kjørte rød Alfa 147 facelift) Det holdt ikke å bare se den fine fronten i speilet, liksom...
  12. Fikk nøyaktig samme problem på min forrige 147 på vei hjemover forbi Strömstad... Ikke kult! Fikk bruk for veihjelpen i forsikringen da...
  13. Nei, det er fortsatt til salgs. Kontakt meg gjerne på 90558013. Mvh Atle
  14. Skal testes på 147'en!
  15. Kanskje beste løsningen, ja...