124AC

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    129
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om 124AC

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 21. jan. 1975

Profilfelter

  • Nettside
    http://kiropraktorhaagensen.no

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  • Interesser
    Italia, Italienske biler og motorsykler, paintball, dykking
  1. Har en bunnpanne liggende til TS-motor. Tror det er fra en 156, men disse er såvidt jeg vet like(?) på alle TS-motorer av senere årgang. Finnes i Oslo. Kr 200,- eller byttes i noe nyttig. (har Afla 147 facelift, Fiat Coupe 2.0 16v Turbo og 1969-modell Fiat 124 Sport Coupe, så noe småtteri til en av de kan være aktuelt )
  2. Har et sett originale 15" felger fra 147 som jeg vil bli kvitt. To av felgene har Nokian piggfrie vinterdekk med ca 6mm mønster, men disse har en del hjulstøy når man kommer opp i hastighet. De to andre felgene har ikke dekk, og er ikke helt bra. En del skrammer på alle sammen, derav prisen. Slumpes bort for en 100-lapp eller bytte i et eller annet. Finnes i Oslo. Mob:90558013
  3. Frontrør med katalysator til 147 med 105hk 1,6TS motor. Denne er spesiell pga kun ett utløp fra eksosmanifold, ned til en katalysator. (120hk har to utløp ned til to katalysatorer) Det følger med pakning og opphengsgummier. Dette røret pleier å være svindyrt (over 9000,- på Bilxtra...), men jeg kjøpte fra England for å få det til en levelig pris. Selges for mindre enn selvkost. kr 1500,- Finnes i Oslo Mob: 90558013
  4. Plastdekselet som sitter under motor/front på 147 pre-facelift (2001-2004) med TS-motor. Nytt og ubrukt. (ikke original AR-del. Kjøpt fra ATP Autoteile i Tyskland) Selges ettersom bilen er skrotet. Kr 500,- Finnes i Oslo Mob: 90558013
  5. Etter reg.reimhavari på den forrige 147'en måtte vi ha en erstatning. Valget falt igjen på 147, men denne gang en 2005 modell facelift med 1,6TS 120hk i Alfa Rosso, svart skinn og Bose. Jeg må si at i forhold til den gamle (2001 modell, 1,6TS 105hk Eco) er denne motoren utrolig sprek! Den drar godt fra rundt 2000 o/min, og får et skikkelig skyv når den nærmer seg 4000 o/min, kombinert med et skikkelig ul fra motoren (ikke den mer mekaniske, rå lyden som kommer fra den langt slappere motoren i Eco-versjonen, eller i den like slappe 1,8 16v motoren i Fiat Marea). Regner med at det har mye å gjøre med kamvariatoren, men det er nesten så jeg lurer på om noen har foretatt et motorbytte en gang i tiden... Føles mer som en større motor... (noen kjennetegn eller merkinger jeg kan se etter for å sjekke motortype?) Ellers syntes jeg den gamle lå litt bedre på veien. Den nye krenger lettere... Noen synspunkter på dette?
  6. Er denne kammen fra en sugemotor eller turbomotor? Har du en prisantydning? Atle
  7. Holder på med å fikse opp en Coupe Fiat 2,0 16v Turbo, og har en byttemotor under renovering. Har derfor en motor til salgs. Motoren har gått ca 200.000 km, og jeg hadde problemer med den før jeg tok den ut. Har etter dette oppdaget at turboen var skrot, hvilket forklarer manglende effekt over 3000 o/min. Følger med en original turbo som knirker når man snurrer på turbinhjulet, og en original turbo som er brukt, men som visstnok skal fungere bra. (har ikke prøvd den) Følger også med innsug til Coupe (har to, hvis det er interessant), original eksosmanifold (har to av den også), og jeg tror jeg har et ekstra sett stempler (brukte). Har også original intercooler som følger med. Tenker kr 5000,- for alt dette. Har også følgende deler til Lancia Kappa 2,0 16v Turbo: Girkasse Dynamo AC-kompressor Servopumpe Viscodrive (viscous coupling: gir diff-brems-virkning) Midtre aksling (fra diff ut mot høyre side av motor) Braketter og holdere til ovennevnte deler Tenker kr 1000,- samlet for Kappa-deler. Motor og det meste av delene finnes i Trøgstad i Østfold, men kan tas med til Oslo ved behov. Girkasse og viscodrive finnes på Bøler i Oslo. Kan sende bilder ved interesse. Atle: 90 femtifem 80 tretten
  8. Hei! Er bilen solgt? Fortsatt reservert?
  9. Takk for tipsene, men det var det med fornuft da... Hadde håpet å holde meg italiensk, vet du Uansett: VAG-produkter holder jeg meg langt unna! Det er både dårlig og dyrt. (for ikke å snakke om gruuuusomt kjedelig å kjøre! Kunne like gjerne sitte i en sofa og vri på et ratt...) Citroën Xsara Picasso har vi hatt tidligere. Helt grei bil. Liker bedre å kjøre den enn f.eks en audi a4, men vi har ikke råd til å både kjøpe bil og måtte punge ut for reparasjoner med en gang... Samme gjelder Toyotaen. Ikke verdens verste feil på den heller, men det koster å få det fikset... Tenker vi må klare å strekke oss til ca 15.000,- nå i første omgang, så kan hende det blir 156 likevel... Hvis jeg klarer å overtale kvinnen i huset
  10. Hadde vært fint, det. Dessverre mente skatteetaten at jeg skyldte dem en del penger, så den kronasjen har staten fått... må nok nøye meg med en nødløsning inntil videre...
  11. Hæ? Er det ikke denne som står til 9900 eller noe slik? Ærlig talt, til den prisen skal man være fornøyd om man finner noe relativt rustfritt som starter og går. Denne er jo nokså "ny" (til å være 156) også, at det ikke er JTS er bare positivt. At den har gått 5000 km over skiftintervallet en enkelt gang er neppe noe problem. De har nok bommet på tidspunkt når det gjelder EU, men i praksis er den EU godkjent ut november 2016. Deretter tar det sannsynligvis ca 3 uker før den blir begjært avreg. Så man har da litt tid på å få evt feil iorden. Det viktigste å sjekke er vel RUST, spesielt i gulv. PS dette er trolig en overligger fra 2002 registrert i 2004. Det hadde passet økonomien vår med den prisen akkurat nå, men noen lengre reparasjonshistorie for å få den godkjent kan vi ikke ta sjansen på slik situasjonen er. Tenkte å dra og sjekke rust først og fremst, men EU er også nødvendig. Blir en bil til noen tusenlapper mer istedet...
  12. Ja, visst pokker... Takk for det! Ikke godt vedlikeholdt, altså... Opptil flere usannheter i annonsen, med andre ord...
  13. Vi har et bilproblem etter at 147en tok kvelden forrige uke. I den anledning ser vi etter en billig bil vi kan ha inntil økonomien tillater noe mer, og ettersom jeg ikke er fornuftig kikker jeg selvfølgelig på italienske biler. I den anledning har jeg funnet en rød 156 som står hos en bruktbilforhandler på Nygårdskrysset i Ski; 2004-modell med 1,8TS, sedan-utgave. Den ser ikke så dårlig ut på bildene, og den sparsomme beskrivelsen er at den er "godt ivaretatt" og er eu-godkjent frem til mai 2017. Reg.nr. er DK86179. Er det noen som kjenner til denne bilen og kan si noe mer om tilstand og hva som kan lure av problemer på den? Regner med at til den prisen kan det være litt av hvert... :-\
  14. Bilen er nå sendt til høgger
  15. I følge mekanikeren som så på reima mens jeg vred om starteren var "halve reima borte". Når man så i oljepåfyllingen rørte kammen seg ved forsøk på start, men lyden var som om starteren dro veiva rundt uten motstand, så antagelig null kompresjon. (og null tenning) Uansett ble den hentet av bilpant.no lørdag kl 14:00. Blir snart å kjøpe i nærmeste jernvarehandel...