124AC

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    144
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

6 Neutro

Om 124AC

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 01/21/1975

Profilfelter

  • Nettside
    http://kiropraktorhaagensen.no

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  • Interesser
    Italia, Italienske biler og motorsykler, paintball, dykking
  1. Så en rød 124 Spider (den nye) i nærheten av Kråkstad, sør for Ski, sist søndag. Det er virkelig en mye bedre design enn Mazda-versjonen, og skikkelig fin å se på i trafikken!
  2. I forrige uke så jeg noen "udde fugler" i Oslo: Først en lekker, rød Barchetta på Storo, så en nydelig, blå Coupe som svingte opp mot Grefsen fra Ring 3, og så en ny Fiat Tipo sedan, som egentlig ikke importeres til Norge? Fine biler i alle fall!
  3. Lager innlegg her for første gang for147en. I dag fikk QMI motorrens, ny og frisk ENI 10W-60 og QMI motorbehandling, samt ny plugg og pakning til bunnpannen. Motoren gikk veldig mykt og fint etterpå! (etter over en times helvete med å få ut den gamle pluggen, som satt som f... Veldig glad for at jeg hadde ny plugg og pakning liggende!) Må forresten si takk til klubben for at de har ordnet rabatter hos Torshov Bilrekvisita og NDI, hvilket gjorde det hele noen hundrelapper billigere!
  4. Tok oljeskift med motorrens og motorbehandling fra QMI i dag, og fikk mulighet til å ligge under bilen for å høre etter skranglingen. Hørtes ikke ut som om det kom fra katalysatoren, men fra AC-pumpa eller reimdriften et sted. Lurer på å kjøpe ny driftsreim og strammehjul/løpehjul og se om det hjelper...
  5. Det høres veldig likt ut som mitt problem. På 120hk versjonen sitter det to katalysatorer parallelt rett under eksosmanifolden, så det vil jo høres fra motoren. Det skal sjekkes! Takk for tips!
  6. Hei Har en 147 1,6TS 120hk, 2005 modell FL. Det som er problemet er en skranglende lyd fra motoren, som en blikkplate som henger og skrangler, eller skruer som ligger og skrangler i et tynt blikkfat. Lyden kommer når motoren kommer litt opp i turtall, og forsvinner igjen når den kommer høyt i turtall. F.eks skrangler det fælt i 50km/t i tredje gir, men det forsvinner i fjerde gir i samme hastighet. Varmeskjoldet foran manifolden er borte, så det er ikke problemet. Synes jeg ser noe som rører seg ved reimhjulet til AC-pumpa mens motoren går, men finner ingenting som henger og slenger der. Noen som har vært borti lignende problem?
  7. Synes den ser fin ut! Hadde jeg hatt økonomien til det hadde det vært en aktuell bil. Det samme kan IKKE sies om Skoda! Hadde en ny Octavia som leiebil i fjor. Det er noe av det kjipeste og mest begredelige jeg har kjørt! Ikke komfort, ikke sportslighet, ikke noen følelse av vei eller bil annet enn at den kjentes som en billig VW (og jeg liker ikke å kjøre VW heller: ingen kjøreglede eller følelse av vei eller bil i de heller...). Har ikke prøvd Tipo, men forventer litt mer italiensk kjøreglede i hvert fall.
  8. Grunnet ingen interessenter gikk de nå på fyllinga.
  9. Vel, trenger ikke ha så høy hastighet for å ha det moro. En svingete vei med 80-sone passer midt i blinken for en Bil med litt sprek motor, og da trenger man ikke bryte noen fartsgrenser for å kjenne gleden over en sprek Alfa! Sånne veier finnes det faktisk en del av fortsatt...
  10. Mulig, men jeg tenker mest på at dette er en ganske lat motor, ifølge de som har prøvd den, så det stemmer med prestasjonene i de svært lite sportslige Avensis'ene... (det er selvfølgelig ikke en Toyota-motor, men hyggelig om den har tilsvarende kvalitet)
  11. Det forklarer ytelsen!
  12. Ok. Ser på Alfaowner.com at det er en del info om den også. Merkelig at de har laget en motor med nøyaktig samme volum, borring og slaglengde som den gamle Fiat-motoren. Men mye snakk om at den er "problemfri", så det er jo et godt tegn...
  13. Har lenge siklet etter 159, men ønsker meg bensinmotor (dette har blitt forsterket av siste vinters dieselforbud-dag her i Oslo). Problemet er selvfølgelig at det ikke er så mange 159 med bensinmotor her i landet, og litt pris på de som dukker opp. Vet at 1,9JTS og 2,2 JTS er GM-motorer (noen sier de har fått noe modifisering av Alfa Romeo?), men hva med 1,8mpi? Har lest et sted at denne er et Fiat-produkt, og etter å ha sjekket auto-data ser jeg at den har samme kubikk (1747ccm) og boring/slaglengde (82mm/82,7mm) som den gamle 1,8 16v motoren fra Coupe (130hk)/Barchetta (130hk)/Marea (113hk) etc og Stilo (133hk). Er det snakk om samme motor i litt trimmet versjon, til 140hk?
  14. Har ikke bare gode erfaringer fra Autovia, jeg heller. Måtte krangle lenge pga feil/mangler på 147 som jeg kjøpte der i fjor. Svend Dahle tok heldigvis affære og ordnet opp det meste. Men likevel: Jeg kommer nok aldri til å kjøpe bil der igjen (dessverre) . Jeg hadde stor tro på dem som forhandler, og forventet å bli en fornøyd kunde. Til sammenligning har en venn av meg hatt helt motsatt erfaring hos en Toyotaforhandler, der han kjøpte brukt RAV4. Forhandleren har uten å nøle fikset det han hadde å klage på, og dermed skapt et godt kundeforhold. Det er slik kundeservice forhandlerne får lojale kunder med, og dette gir fremtidig inntjening for forhanlerne når den fornøyde kunden kommer tilbake neste gang de skal kjøpe bil! Jeg synes det er mildt sagt merkelig at Autovia ikke tenker langsiktig og ønsker å beholde gode kunderelasjoner, men heller bruker unødvendig tid og penger på å krangle og skape dårlig forhold til kunder, som igjen skaper dårlig publisitet? Det er ikke rart at det går tregt å bygge opp tilliten til italienske merker, når det er slik "kundeservice" man blir bemøtt med! Atle O. Haagensen
  15. Jeg har en bunnpanne til salgs. Skulle brukes på min 2001 modell 147 1,6TS, men pga registerreim-havari ble bilen skrotet... Du kan få den for en 100-lapp + frakt. (bor i Oslo) Ring eller send sms på 90558013 hvis du er interessert! Mvh Atle