Deltaone

Artigiano
  • Innholdsteller

    88
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Deltaone

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. vv
  2. nn
  3. Drar seg til i pris disse. Nedover i Tyskland er det jo helt håpløst å få kjøpt noen til overkommelig pris. Den jeg kjøpte i Tyskland i 1998 var en 1992 8V, 80.000 km, sort med grønt interiør, 12.000 DM :-) Er denne din Landmann?
  4. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=213276707&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&makeModelVariant1.makeId=14700&pageNumber=5&fnai=next
  5. De surrer litt med A og B i artikkelen. Til 1987 sesongen ble Lancia Delta HF 4wd raskt klargjort for å stille i klasse A, da B gikk ut, hvor de hadde S4'en med midtmotor. De startet da med å gjøre reint bord i både klasse A og N 1987 i MonteCarlo. Deretter kom navnebytte til Integrale fra august 1987. Jeg har et fint solbleket klistremerke i bakruta på min 4wd:
  6. Jeg nevnte Big Deltaen for å illustrere prisstigningen. Kunne på samme tidspunkt kjøpe en Perla for 25.000 Mark. Men vi må holde modellene i fra hverandre. Kan ikke sammenligne en Integrale av første karosseri med Big Deltaen uansett motor. Men prisutviklingen på Big Deltaen har vært enorm, så vi vil også måtte regne med en viss økning i tidlige modeller fra både 4 wd og Integrale. Hm, mye prat om delta nå..... Jeg må ut i garasjen og plukke litt på 4wd'en
  7. Jeg kjøpte min første 8V Delta HF 4wd i 1993, og på den tiden hadde 16V et meget dårlig rykte.. Mye pga toppene (?) mener jeg å huske. Det ble seinere sagt at 16V motorene først ble til å stole på etter at Delta HF'en hadde gått ut av produksjon. Jeg hadde 87 Delta HF 4WD fra 1993-1998. En Delta HF Integrale 8V fra 1995-1997. Og en Big Delta 8V ifra 1998-2001. På denne tiden var jeg en av dem i Norge som hadde kjørt mest med Delta HF, så litt info fikk jeg med meg underveis. MEN det hjelper lite hva jeg mener, dersom markedet nå i den seinere tid skal ha det til at en 8V er dårlig og en 16V er kult og best, ja da tror markedet på det og prisene blir deretter. Men bare vent, tidligere Integraler, og da gjerne de første kommer til å øke kraftig uavhengig av ant ventiler. På den andre siden så tror jeg han i annonsen over her må være en råtass av en selger for å få den prisen!! Prisene kommer ikke til å øke mest i Norge selvsagt, men i Europa ellers. Vanskelig med gode priser på sjeldne biler her. (Jeg hentet selv min tidligere 1992 Lancia Delta HF Delta 8V (Big Delta) i Tyskland i 1998 for den nette sum av 12.000 MARK :-) . I dag koster en tilsvarende bil minst 30.000 Euro.).
  8. Der var jeg litt kjapp ja.... Spiller liten rolle hva andre biler er solgt for tidligere. Dersom jeg i morgen selger min Delta HF 4wd for kr.1,- så er det på ingen måte en indikasjon på hva den neste er salgbar for.. Vi kommer til å oppleve å se en stor prisøkning på tidlige utgaver av fine Integraler, de må øke etter hvert de også, og ikke bare EVO'ene.... Og hvorfor skulle ikke en 8V få koste penger, hva er grunnen for at den skal være vesentlig billigere enn 16V som antydet over her? Har forresten forsøkt å kjøpe deler som denne karen har lagt ut for salg, men gud bedres for en treig kar!!!
  9. Tyren i fra Torino: Solgte du en Integrale med 6.000 km på telleren for 95.000,- ???????????????????????????? Det var vel i såfall kanskje ikke årets beste salg!?
  10. Dette er en sjeldent flott bil, jeg har sett bilder av den under også. Det er nok en bil til minst 15.000-18.000 Euro, så kan man regne på det selv hva den kommer på ferdig til Norge
  11. Del 1. https://youtu.be/edQE5Ds752w
  12. Ganske sjelden her i Norge. Mange i Tyskland, men de er nok dyrere der vil jeg tro. Ta deg en titt her: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=14700&makeModelVariant1.modelId=1&makeModelVariant1.modelDescription=a112&makeModelVariantExclusions%5B0%5D.makeId=&minSeats=&maxSeats=&doorCount=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=&minMileage=&maxMileage=&minPrice=&maxPrice=&minPowerAsArray=&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=PS&minPowerAsArray=PS&minCubicCapacity=&maxCubicCapacity=&ambitCountry=&zipcode=&q=&climatisation=&airbag=&daysAfterCreation=&adLimitation=&export=&vatable=&maxConsumptionCombined=&emissionClass=&emissionsSticker=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&numberOfPreviousOwners=&minHu=&usedCarSeals=
  13. Hei Ole. Ja gleder meg til å få den ferdig, men tror det tar litt tid.. Lurer på om den er like sprek som jeg kan huske, har jo hatt litt andre spreke biler etter denne. Men alt som har ca.13 sek på kvartmila er jo sånn passe greit :-) hehe, ja!! Skal nok ta den med på biltreff / bane.
  14. Nei. Bilen eies av en kar i midten av 60-årene. Ok, har reg nr på alle de 10 som ble tatt inn av importøren. En har jeg, og en er stjålet (min gamle ombygde til Integrale/med mange Evo deler). Ingen andre skal ha vært importert og registrert av 4wd'en, men det finnes nok noen som er momset inn. Har tenkt å kontakte alle sammen, for å se om de kan ha deler liggende som ble plukket av rallybilene da de var nye. Men mitt prosjekt kommer fortsatt i skyggen av påkostninger av huset, så det tar litt tid....
  15. Er denne eid av en kar som nettopp har mistet faren sin? Faren er norsk, og moren Russisk. Faren hadde mange Integraler, og 2 4wd, men jeg har ikke klart å komme i kontakt med dem... Den sorte 4wd'en de hadde var en ombygd Saab 600. Ombygget av samme karen fra Drammen som nevnt over.