Abarthnorway

Caporeparto
  • Innholdsteller

    457
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Abarthnorway

  • Rang
    Caporeparto
  • Bursdag 08/06/1973

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  1. Tok over denne sjarmerende perlen nylig. Skvettlapper, hjulkapsler og uorginale ekstralys forsvant. Lakken trengte en skikkelig runde skrubb og pleie - det tok mange timer, men resultatet ble en kraftig forbedring. Ingen skjønnhet, men vognen fremstår nå med en viss glans og Patina.
  2. Heisann! Funderer på å bytte verksted. Trenger noe reperasjon, og en god del ønsket vedlikehold på en Alfa 159. Noen erfaringer? Håper på positive tilbakemeldinger... (Seriøs drittkasting passer best på PM) Remi
  3. Min kjøreglade kone har nå begynt å utrykke ett ganske klart ønske om en 500 Abarth som handlevogn... Hun kjenner min forkjærlighet for små kjøreglade biler - og kan kunsten å trykke på de rette knappene.....Jeg tar derfor oppfordringen til etteretning - og forsøker å skjule min entusiasme for valget etter beste evne;-) Før jeg påbegynner jakten, vil gjerne høre om man her risikerer en krevende, nykkete primadonna....eller om driften generelt holder seg på ett rimelig nivå. Ser for meg en pent brukt 135hk. Esseesse etc utgår da det blir litt vel mye racervogn for hullete gater, fortauskanter og bæreposer.... Erfaringer mottas med takk!
  4. Ser skikkelig bra ut.....bra det finnes folk med pågangsmot!! Du er en racer på å sveise - gleder meg til å se ferdig resultat:-)
  5. Pendler ukentlig med bil/varebil Oslo/Bergen de neste 3 måneder. Om noen trenger noe ene eller andre vei så gi meg en beskjed....
  6. Rett utenfor Bergen Litt trist og sliten, endel synlig rust. Ok interiør uten for mye slitasje
  7. Ikke relevant sikkert , men 100% standard 8v kat hentet 11 hk på standardmotor (og en god del moment) på Supersprint fra turbo og ut.... (Fra 162 til 173 hk på motor på samme dyno)
  8. Hei! De kan sitte veldig veldig veldig godt i pakningen etter 20 år med olje som delvis løser opp pakningen og binder den til både topp og blokk.....du har ikke sjans for hånd! Dette pleier jeg å gjøre: Forsøk med en 2"x4" som mellomlegg og en god tung hammer. Gå systematisk til verks og slå mot topp/kamhus (for guds skyld med plankebiten mellom) SIDEVEIS hele veien rundt.....du hører når det "slipper". Meget mulig du må ta i litt;-) Gratulerer ellers med valg av "lettskrudd" motor..... Helt fantastisk når jobben er gjort dog!! Lykke til!! Remi
  9. Åpne opp forbrenningskammeret rundt innsugsventil.....+ pynte litt i kanalene - de har ekstremt dårlig finish..... + en fin ventil og ventilsetejobb. Topp dette med en bedre eksos fra turbo og ut. Det legger grunnlaget for en kvikk 8V. Resten blir vel trykk og kammer og mapping??
  10. Sett denne?? Selger er en svært hyggelig ung mann også:-) www.corsaitaliana.no/forum/index.php?topic=835.0 Remi
  11. Helt sikkert - har jo boss med forskjellige splines, men de passer sikkert ikke i bilen. Bør nok kjøpes i tillegg ja Tror neppe dette rattet passer i din x1/9.
  12. Rattet har samme boltmønster som Momo og andre sportsratt....så å få det på plass burde ikke by på problemer. Kjenner dog ikke x1/9 godt nok til å si hvorvidt rattet "passer" i bilen;-)
  13. Bolt on! Lite hull i ett bremserør = må byttes. I prinsippet nye klosser. Greie lite brukte skiver. Remi 926 22 577
  14. Til salgs.... 926 22 577