Flaco

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1581
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Flaco vant sist dagen den 3. mai

Flaco hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

14 Buona

Om Flaco

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo-området
  1. Skoda Rapid sedan kan heller ikke fås i Norge. Den gjorde det helt i starten før Spaceback kom, da forsvant sedan. Autovia tok inn en Tipo sedan sist høst på egen hånd, og burde jo kunne tilby det nå også som Tipo er på markedet i Norge.
  2. I april og hittil i 2017 ligger Opel på 18. plass med henholdsvis 203/906 biler registrert. Jeg vil ikke kalle det å selge i bøtter og spann akkurat. Men det blir jo andre boller når Ampera-e ruller inn på salgsstatistikken. Og 260 hk Insignia koster 610k, bare så den ballen er lagt død.
  3. Bruker du 924 og 928 (og da sikkert 944 og 968 også) som eksempel på Porsche-modeller som ble uglesett da de ble lansert men som nå er ettertraktet? For det er utvilsomt feil. Verdien på disse er jo langt lavere enn på 911 av samme årgang. I mine øyne er disse modellene klare eksempler på at Porsche har gjort en del feil opp gjennom årene. Når det er sagt kunne jeg gjerne tenkt meg en 928, eller en 944/968, kanskje til og med en 924S.
  4. Veldig merkelig at man har tålt forhjulsdrevne biler, stygge stasjonsvogner og pene stasjonsvogner, kjipe dieselbiler, kompaktbiler og bælfeite cabrioleter - men straks AR kommer med en 4x4 SUV, da har man liksom tråkket over en fæl grense... Jeg skal nok aldri ha en Stelvio, men jeg hadde 10 av 10 ganger valgt en Stelvio med 4x4 og 280 hk bensinmotor foran en FWD Alfa 159 SW med dieselmotor.
  5. http://ipaper.ipapercms.dk/PDF/NO/ALFAROMEO/Prislister/AlfaRomeoPrisliste/
  6. De som lar seg imponere av Tesla prater oftest om den digre skjermen der man kan styre "alt", og akselerasjonen. Ikke om kjøreegenskaper, ergonomi, styrefølelse, bremsefølelse, balanse, drivlinje-dynamikk og sånt som alfister gjerne prater om. Hvem kjøpte noen gang en Alfa på grunn av infotainment-systemet?
  7. Tja... den kan aldri redde FCA Norge fra elendigheten, men det burde være mulig å selge 100 biler til 200k (220k ink alt). Den har god plass til passasjerer, og et digert bagasjerom. Og så ser den jo pen ut.
  8. Apropos FCA Norge og innsatsen... BilNytt (abo-tjeneste) skriver at de hadde et salgsmål på 2400 biler for 2016, fordelt på 850 Fiat, 850 Fiat varebil, 450 Jeep og 250 AR. Fasit per 27. november er 105 Fiat, 304 Fiat varebil, 67 Jeep og 39 AR. Totalt 515 biler. De skylder på at de overtok et tildels ukurant lager av usolgte biler, og at de har vært underbemannet. Markedsføringen vil ta seg opp i 2017, og de har planer om å lansere Fiat Tipo. De har faktisk store forhåpninger til den, siteres det. Når de først har fått ordet burde de nok ha nevnt Giulia og Stelvio også synes jeg...
  9. Jeg kunne kanskje, men jeg kunne funnet på å kjøpe den selv dersom den duger. Og da er jeg ikke mye hjelp!
  10. The Donald har vel ikke særlig støtte for slike tollmurer i kongressen, så lite grunn til å frykte dette.
  11. Australia mener du, the land of the utes. https://en.wikipedia.org/wiki/Ute_(vehicle)
  12. Vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden, eller om dette er bekreftede priser, men i artikkelen sies det at 280 hk Veloce skal koste fra kr 638.800, mens dieselen koster fra kr 564.800. Vi trenger ikke gnåle for mye om det, men la meg nevne at BMW 330i xDrive aut. koster nå kr 550.700...
  13. En nær kompis av meg kjøpte en 1750tbi 159 ti i 2011 som han har enda, og den kostet da rundt 590 dersom ikke husker feil. Hvor er logikken i at etterkommeren nå 6 år etter han bestilte sin bil, skulle kostet så utrolig mye mindre? Den prisen du nevner for 159 er nok etter at utstyret er krysset av for... men gode nyheten er at du fortsatt kan få en greitt utstyrt Giulia 2.0 TB 200 hk for denne summen, noe som må være bra? Det er etter avkryssing ja. Men ettersom det allerede var en TI, er det ikke ekstremt mye som var krysset av, meg bekjent. Listepris for Alfa 159 SW TBi TI var kr 589.900.
  14. Og når Audi driver presselansering av ny modell på veiene rundt München Flughafen, dukker BMW opp med sine kommende modeller i kamuflasje, så disse pressefolkene blir distrahert
  15. Og med det går avgiften på Giulia Q ned med kr 178.000 kr, og prisen kan tippe under millionen http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=46814