Roberto

Apprendista
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

2 Neutro

Om Roberto

  • Rang
    Apprendista
  • Bursdag 06/01/70

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Frei
  1. Tenkte det var riktig å gjøre det sånn. Hvis jeg ikke hører noe fra han i løpet av dagen så blir den din... Det går og an at du tar kontakt med han og blir enig om hvem som skal ha den. Det viktigste for meg er at noen tar seg av bilen og får den på veien igjen hvor den hører hjemme 😁
  2. Beklager at jeg ikke har tenkt ut løsningen før... Unnskyldningen får være at jeg leter febrilsk på finn etter ny bil og tankene kun har vært der i dag. På fredag kjører eldstejenta opp og da er jeg billøs. Har lånt hennes bil siden i høst, riktignok en BMW, så jeg har vel i virkeligheten vært billøs siden i høst! Men nok om det... Hvis dette skal gjøres på rettferdig vis (for jeg er en rettferdig og ærlig kar) så er det vel Jan Tore som er ny eier. Han hadde jo tross alt nest høyeste bud på lørdag, er ikke menigheten enig?
  3. Ser ut som denne er fortsatt til salgs, har ikke hørt noe fra AlfaBernt. Så da får vi prøve på nytt 😁 Var vel noen flere som var interessert?
  4. Da er dagen min ferdig og det er på tide og logge av og slå av maskina. Ser ut som det ble AlfaBernt som kjøpte seg litt kosejobb i dag.
  5. Kjølevannet er ikke kommet inn i motoren. Det er blåst ut av ekspansjonstanken av kompresjonstrykket. Ikke noe vann i oljen. Har sprengt radiator og et par frostplugger er kommet ut. Har ikke hatt noe lyder i drivverk.
  6. Frei er på Nordvestlandet, en del av Kristiansund kommune
  7. Ingen høyere? Fremdeles tid igjen
  8. Regner ikke med å få noen fornuftige bud. Men vil gjerne at noen som er her inne skal overta😁 Har ikke tenkt at Finn skal få den gleden. Vi får se hvem som kommer med det minst ufornuftige budet i løpet av dagen. Han/hun blir ny CW-eier... Avtale? Greit om noen som er interessert i å kjøpe bilen kommer med et bud og at dette ikke bare blir tull. Litt om bilen: Det som har skjedd er at den begynte å bruke kjølevæske. Hadde på noe ny fantastisk radiatortett. Endte med at radiatoren sprakk. Har kjøpt ny som følger med. Sprekk i servorør nede ved reimhjul på veiva. Dette kan sikkert fikses med å sette inn slange i mellom. Foringer i øvre bærebroer begynner å bli moden for utskifting. Har nye... Ellers er bilen grei stand. Rust har jeg ikke sett så mye av😁 Sommerdekkene er kjørt en sesong. Vinterdekkene er noen år, men tåler kanskje resten av sesongen. Disse står på de originale felgene.
  9. Syns det var litt i minste laget. Betalte selv 10000,- for en 145 med totalhavari på motor for noen år siden. Resten av bilen var også i en god del dårligere forfatning enn denne. Men for all del, bare legg inn bud, så får vi se hvor det ender... Skulle så gjerne ha fikset den selv, men tiden strekker dessverre ikke til... Robert
  10. Crosswagon selges til en som kan skru litt selv. Toppakning er mest sannsynlig defekt. Motor er påbegynt demontering. 2005 modell, ca. 140000 km, skinninteriør... Kom med bud.
  11. Hei Dank Har akkurat skiftet registerreim. Var helt tørt og fint rundt vannpumpe. Er mye vann rundt ekpansjonstank, så støtter teorien til Odd Atle. Mener jeg har vært borti dette før, jeg også, når jeg fikk tenkt meg om. Men den gang var det vel på en sånn bil som "vanlige folk" kjører. Men for all del, alle tips mottas med takk
  12. Takk Odd Atle. Du er nok inne på noe der ja. Virker nesten som det er trykk i kjølevæska. Men det kommer ikke kjølevæske i olja. Kan vel skje at det er lekkasje bare den ene veien. Har kjøpt inn pakning, så da er det vel ingen annen utvei enn å bytte den. Det må vel jeg som er gammel bilmekaniker klare, sjøl om det var før commonrail ble vanlig. Nesten så jeg blir litt lei og oppgitt, for det vært litt vel mye med den bilen en lita stund nå. Da er det vel like før at den blir en veldig god bil som jeg kan ha i 10 år til. Robert?
  13. Hei kjære likesinnede Har en stund hatt problemer med at kjølevæska forsvinner. Skiftet radiator og en liten slange som gikk inn på toppen av termostaten pga lekkasje. Har hatt mistanke om toppakning også, men det er ikke hvit røyk fra eksos. Det skulle det egentlig ha vært i og med at det er store mengder væske som forsvinner. På ca 6-7 km forsvinner det ca 2,5 liter. Har en mistanke om det blåser ut av ekpansjonstanken en god del til og begynne med og resten koker bort. Nåla på temperaturmåleren går opp på 90 grader etter 1 km og opp i 130 etter ytterligere 1km og raser deretter nedover igjen, men kan noen ganger bruke lenger tid på å komme opp i temperatur.Veldig varierende temperatur og ofte at varsellampe kommer opp. Kan det være at det er luft i systemet som er veldig vanskelig å få ut? Er det noe triks for å lufte kjølesystemet? Bilen er en 2005 modell Crosswagon men 1,9 JTDm. Har noen vært borti noe lignende? Mener at det samtidig som dette problemet oppsto, begynte å bli mer plystring i turboen, men den er vel ikke vannkjølt?
  14. Takk Masi Skal skrive ut og lete i morgen. Noen som har som har en ide om hvor en ev. feil ligger? Kan tenke meg at en ledning kan ligge nær karosseri en plass og fått slitt av isolasjon. Men hvor??? Bør nok ribbe bilen innvendig. Godt at været er bra her på nordvestlandet. Har dessverre ikke garasje...men har fått godkjent bygging av en på 80kvm. Så kanskje en gang...