Twincam

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    243
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Twincam

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  1. Bilder selger :-)
  2. Hvem har anbefalt noe annet? (Rent bortsett fra produsenten av bilen, da?)
  3. Jeg har også diffsperre... og vet at alder og tilstand på clutchplater har alt å si når det gjelder hvor mye 'LS-tilsetning' som trengs. For mye friksjon er ikke av det gode hvis du vil ha en bil som er kjørbar på gata. Og er platene veldig slitne spiller det nesten ikke noen rolle hva du putter inn. Shell Spirax S5 ATE 75W-90 er i alle fall bra nok for Porsche og Ferrari sine transaksler med LSD og funker helt fint for meg på mine 105-bil også. Jeg regner det for et trygt valg. Men det er jo på en forholdsvis nyoverhalt bakaksel. Det kan jo være at TS heller burde gå for Redline NS i stedet... Alfa Romeo anbefalte for øvrig en og samme girolje (SAE 90) for alle applikasjoner i sin tid, styresnekke, girkasse og bakaksel med eller uten diffsperre... men olje med den spesifikasjonen er vanskelig å finne nå. Spirax S5 tilfredsstiller både GL-4, GL-5 og MT-1 og har riktig viskositet, så den gjør ingen skade :-)
  4. Motor: Agip 10w60 Racing - ca. 7l Girkasse: Redline 75w90 NS - ca. 2l Diff: Shell Spirax S5 ATE 75W-90 - ca. 1,5l
  5. Flott dag med perfekt vær og masse fint å se og høre på! Takk for fine bilder! En liten videosnutt fra banen:
  6. Har en 123-fordeler til overs! Denne: http://www.123ignition.nl/id/48.html Fungerer helt gnistrende fint på alle gamle NORD-motorer (uten vakuum). Om du skal kjøpe den ny fra utlandet kommer den på rundt 3.500,- ferdig landet. Bud? ..... Og der var den solgt!
  7. Fram til det evt kommer en ordning for medlemmer, så er det jo mulig å handle her: http://maskinbutikken.no Kjøper man 3x4L (eller mer) av f.eks Agip Racing 10w-60 blir det ca. 100,-/liter. I-Sint 5W-40 kan komme ned mot 60,-/Liter. (Har ingen tilknytning til butikken bortsett fra at jeg har kjøpt olje der selv.)
  8. Etter transplantasjon av 2000-aksel til min Spider sitter jeg igjen med 1600 bak- og mellomaksel. Utvelvksling 4.55 (Uten sperre - om noen lurer) Bakakselen har på et tidspunkt hatt løs pinjong (løs festemutter) og lager litt lyd, men har ellers forholdsvis nye hjullager og tetninger. Mellomakselen er i OK stand, men har sikkert godt av nye universalledd og lager. Bremserør, koblinger og kalipere følger ikke med! De kan hentes i Oslo. Samlet! Bud mottas - av alle slag!
  9. Trenger lokket til bremsevæskereservoar med fungerende nivåsensor.
  10. Har hatt litt av de samme problemene... Telefon med samme problem -> Ny SIM var løsningen Høyttaler med dårlig lyd -> brudd i ledningen ved hengslingene til døra! Forvirret GPS -> reset, dvs. koble fra strømmen i 20min! Lykke til!
  11. Det stemmer! Beklager sen oppdatering av tråden.
  12. Boltsirkel 5x110, piggfri vinterdekk cirka 7mm mønster, myk gummi. Felgene er hele og pene, ingen riper eller kantkjørt, uten senterkopper. selges 2000,- Hjulene befinner seg i Oslo!
  13. Takker for tips! Da har jeg jo litt å velge i
  14. 16" går fint! Hvor i verden?
  15. Jeg er i markedet etter et sett originale felger til Alfa 166. Denne gangen vil jeg gjerne kjøpe noen uten kast, bulker eller sprekker og med riktig boltsirkel. (5x108) Mvh Per-Ø