Arvid

Ispettore
  • Innholdsteller

    2,965
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Arvid vant sist dagen den 17. august

Arvid hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

70 Superbo

Om Arvid

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Odda
  1. Jeg føler utrykket "WTF ??" passer til disse bildene
  2. Den ultimate 164 med tanke på hk/kg Nydelig eksemplar og en hyllest til Thomas for innsatsen og gratulasjoner til ny eier er på sin plass. Bravo
  3. +1
  4. Høyre bærearm av merket Meyhle selges. Passer Alfa Romeo 155. Ny i originalpakning - selges 300,- Arvid - 91854707
  5. EGR er rota til alt vondt. Hvis du blender den av og programmerer den vekk så hadde det sett mye bedre ut. Fyller du i tillegg rensemiddel for innsug og ventiler i tanken i ny og ne så har du en motor som holder seg ren og pen innvendig. Siste diesel-Alfa jeg hadde var en 156 2.4 JTDm 20v. Den likte dårlig daglig småkjøring og måtte ha en flaske Tunap 4-5 ganger i året. Skal en ha Alfa-diesel fra den generasjonen som daglig bil i noen år må en gjøre noen knep. Ellers soter den helt igjen en dag
  6. På GT kom swirl flaps i 2005. Det er to utgaver ; 2005-2006 har plastikk flaps mens de siste utgavene har rustfrie stål flaps. Du ser forskjellen på om du har aluminium innsug eller plast innsug. Siden din er en -07 så har den stål flaps - er de ikke der så har de blitt fjernet. Mange velger å fjerne disse da de er både tidkrevende og kostbare og reparere/skifte. Eneste forskjellen er at bunndraget blir litt svakere så en kan godt kjøre uten. Vannvittig med sot i de kanalene Kjenner det blir lenge til det havner en oljebrenner på tunet
  7. Har et bruktbil firma plikt å opplyse om skader sålenge bilen er forskriftsmessig reparert ? Dårlig finish er èn ting men bilen kan allikevel være rett og fin i ramme/forstilling. Det er synd at en som kjøper av bruktbil ikke har mulighet til å sjekke tidligere forsikringsskader. Jeg har prøvd det samme som deg og endt opp med blanke ark - forsikringsselskapene opplyser ingenting pga. taushetsplikt. Jeg har ingenting imot å kjøpe en skadet bil men det hadde vært greit og vite om det dreide seg om blekkskader eller eller om bilen har hatt motor og gir i fanget på sjåfør. Det finnes en drøss med bilopprettere som kjøper totalvraka biler av forsikringsselskaper - dette er big business. Noen opprettere opplyser ved salg at det er en skadet og reparert bil - men langt i fra alle.... I klovnenes land - USA - kan en fritt sjekke skadehistorikk på biler. Da har en iallefall enda en faktor å vurdere ved kjøp
  8. Nydelig 125 Står på ønskelista
  9. Herlig bil foruten blå felger og interiør. Hvem fanden fant på å sy interiør av plysjgardiner ??
  10. Godt og høre Jeg håpet det var en enkel løsning - og det var det heldigvis.
  11. Gode gamle Super'n Håper den får et nytt liv på svingete veier igjen.
  12. Fikk du med blå delebil også ?? Isåfall dobbel grattis med fin 8.32 + fri tilgang på særs sjeldne deler
  13. Auda... Da spørs det om ikke det er havari på differential. Noen C630 kassen er dessverre plaget med havari av differensial. Det som skjer er at ene planethjulet deler seg i to og bitene følger med rundt - resultatet er at bitene slår hull i diffhuset og inn i clutch huset,derfor oljelekkasjen du opplever og oljete clutch. Det kan la seg reparere men da må hullet alu-sveises av kyndige folk og ny differential med lager må monteres inn + ny clutch. Scroll ned til midt på siden : http://www.autolusso.co.uk/gearbox-rebuilds.html Løsningen er ny diff - enten Q2 eller Quaife - eller ny/brukt girkasse med original diff (som dessverre kan svikte igjen...)
  14. Jeg handler stort sett hos Eurospares.co.uk eller Maseratispares.nl og via ebay. Alle delenummer er tilgjengelig hos Eurospares som igjen kan brukes i alt av kryssreferanse lister for å finne samme del til normale priser - forutsatt at det er slitedeler og ikke modelspesifikke deler
  15. Tror det må ha vært noe verre enn et vanlig motorfeste - kanskje frontramme/motorramme ? Ser for meg det er denne delen her det er snakk om - fremre ramme til £5400 - del nr. 10 på tegningen.