Arvid

Ispettore
  • Innholdsteller

    2 999
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Arvid vant sist dagen den 17. august 2017

Arvid hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

82 Superbo

Om Arvid

  • Rang
    Ispettore
  • Bursdag 20. des. 1971

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Odda
  1. Synes ikke verksted skal få slippe unna helt her. Er det under 5 år siden så hadde jeg stått hardt på reklamasjonsretten min Kan hende de avslår siden det er demontert utenom verksted men jeg hadde kjørt på.
  2. Da har du funnet løsningen Odd Atle Alt var feil satt sammen... Får håpe svinghjulet har klart seg ?
  3. Hvis du ser på den nye clutchen så står det "Lato Cambio" på den naglede senterplaten. Det betyr direkte oversatt "girkasse-side". Da har du svaret Stod den gamle clutchen feil vei ?? Utløselageret skal sitte fast i senter på clutch og ikke sitte igjen på kassen.
  4. Er ikke disse like som noen BMW bl.a. E21 320i ? Isåfall får du nye eller overhalte for en rimelig penge.
  5. Er det ikke en kobberpakning som skal tette mellom injector og motor ? Disse kan ryke og lager isåfall en høy tikkelyd - regner med det lekker litt kompresjon da. Ellers er defekte injectorer også en synder. Kanskje samme feil som her : http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-andamp-gt/1127642-2-4-jtd-engine-clicking-noise-injector-fault-please-advise.html
  6. Garantert et råskinn og grensa for utvidelse av Busso blokka er vel nådd Men,3922 ccm er jo ikke en 4.0 men en 3.9.
  7. Husker veldig godt den gang Far byttet Lancia Thema Turbo i.e inn i en 1991 164 3.0 automat. Svart med grå nederst og svart skinn. Lancia var klart sprekest men 164 var i en annen liga med tanke på byggekvalitet og kombinasjonen komfort/sportslighet. Herlige tider
  8. Reklame er nesten film så disse klassikerne med Rèmy Julienne passer i tråden Og tidenes tøffeste Fiat biljakt :-) Fiat 124 Special T
  9. Veldig fristende og bruke Omega eller Orion på 400GT siden gamle italienske girkasser og diff ikke alltid er de mest stillegående - men denne tråden fikk meg til å gruble : http://www.stevesnovasite.com/forums/showthread.php?t=116544 Gjelder ikke hverken Omega eller Orion men en annen klatrende girolje. Bruker fylte korrekt mengde som spesifisert til bil men opplevde at den klatret såpass at andre deler/lagre ble strupt for olje - med påfølgende totalhavari. Må muligens fylle en halv- eller hel liter ekstra for å kompensere ?
  10. Reklame må til for å selge biler. Tydelig at FCA spanderer store beløp på det. Profesjonell og flott i en og samme innpakning :-)
  11. Det er bare å nyte synet - det er trolig første og siste gang vi ser bilde av en motor fra 124 Special T 1600. Disse er sjeldnere enn noe som er sjeldent En liten juvel på 95 hk fra 1973-74 som var noe av det kvikkeste en fikk i en normal produksjonsbil. At du greide å få tak i noe som er enda sjeldnere er bare utrolig imponerende Erik
  12. Hvis du vil ha verdens best smørende - klatrende - støydempende girolje så er det Omega 690. Finnes i 80w90 til 760,- pr.liter og 75w90 til 940,- pr.liter. Garantert levetid er 20 år Tror nok Orion 870 er ganske lik som Omega og er en av få oljer med den særegne klatre evnen. Trodde Omega hadde patent på dette så lurer på om ikke disse to merkene ligger under samme selskap ?
  13. Har også kjørt FSD på 166 3.0 - var veldig fornøyd med komfort og oppførsel. MEN - Koni FSD ruster verre enn verst... Etter tre-fire vintre så er de plukk rustne og omtrent uten lakk. Helt greit på sesongbil men ikke helårsbil.
  14. FRAP er god kvalitet og produttore italiano