Arvid

Ispettore
  • Innholdsteller

    2,981
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Arvid vant sist dagen den 17. august

Arvid hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

73 Superbo

Om Arvid

  • Rang
    Ispettore
  • Bursdag 12/20/1971

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Odda
  1. FRAP er god kvalitet og produttore italiano
  2. Det var ikke bra JTS har ikke samme oljepumpe som TS og TS har ikke samme problemer med smøring meg bekjent. Kunne vært greit å fått målt oljetrykk på aktuell motor - skru ut oljetrykksensor og koble på et manometer.
  3. Gjør det. Ta en grundig inspeksjon av kammer + løftere og ta gjerne bilder og legg ut her. Samtidig så sjekker du at alt av kambukker er korrekt tiltrekt og at ingenting er løst/raklete - de skal trekkes til med 20Nm. Sjekk også at balanseaksler er korrekt timet. Det kan også lage rakle/tikke lyd : http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-andamp-gt/365820-156-2-0ts-camshaft-cap-torque-settings.html
  4. Når jeg hører på klippet så høres det mest ut som ventilløfter-lyd - noe som i og for seg ikke trenger og være så alvorlig eller dyrt. En god oljerens/motorrens kan ordne det. MEN - Ronny har prøvd bilen tidligere og sier den går veldig dårlig - og det er verre og dyrere... Tidlige JTS sliter dessverre kammer og i tillegg var det problemer med forbrenning/tenning - noe Alfa fikset etter -04 modellene med ny ECU og bedre herding på kammer. De eldste modellene hadde en tendens til å sote kraftig i toppen så både ventilseter grodde og kanaler ble halvtette. Nedsotet topp og slitte kammer gir ikke mye Alfa-snerr og jeg har lest om JTS på dyno som ble målt til 100-110 hk Jeg hadde begynt med og demontere toppdeksel og inspisere kamlober - er de slitte har du funnet problemet der. Har du tilgang på inspeksjonskamera så kan du sjekke innsugskanaler for sot/koks og ventilseter + styring. Så tar du det videre derfra
  5. Ikke uvanlig på JTS dette. Kan dessverre ikke hjelpe deg med nye kammer men tar du avgjørelsen om å handle nye så gå heller for Colombo Bariani. De er rundt 800€ noe som ikke er langt fra samme pris - hvis ikke billigere enn originale.
  6. Det beste er å gå over med en gjengebakke - deretter som Landmann sier - fòre ut med en stoppskive eller to. Må du ha såpass med skiver at nylon i mutter ikke biter så ta et par dråper Loctite 243 gjengelås eller bytt ut ene stoppskive til sprengskive
  7. Min erfaring med 156 JTD er at instrumentet i bilen viser for lite i.f.t reell temperatur. Poengterte dette til Auto Ital da jeg kjøpte bilen og fikk beskjed om at sånn var det med disse bilene. Mekaniker kom ut med diagnoseapparat som han koblet til og leste av 82-83 grader etter en lengre prøvetur - instrumentet i bilen viste 70 grader. Dette var riktignok en 2.4 20v men det er samme patent på både 4'er og 5'er. Vet ikke helt hvorfor det er slik men tror det er veldig få som har samme temp i instrumentet som påstemplet temp på termostat. Tempmåler sitter jo på termostathuset så den skulle absolutt ha vist rett temp inne i bilen. Eneste jeg kan tenke meg er at tempmåler har feil ohm-verdi i.f.t instrumentet - på samme måte som om du monterer en 300ohm 8 bar oljetrykkmåler på et 300ohm 0-10 bar instrument.
  8. Disse panelene er smeltet/limt fast i dørpanelet. Jeg byttet på min 156 SW for endel år tilbake og de var helt greie og få av - måtte borre opp festepunktene som er smeltet plastikk og limte fast de nye med to komponent lim. Er du skikkelig i støtet nå så fjerner du skaien og erstatter det med ekte skinn
  9. Jada,glemte jo linken... https://m.youtube.com/watch?v=DMXjC5ytuaY
  10. Giulia i elg-manøver-test Synes den oppfører seg eksemplarisk i.f.t mange av de andre såkalte premium bilene. Noen som forstår spansk og kan fortelle hva som blir sagt ?
  11. Første linken er til Toyota. Bør vel kunne fåes over disk i Oslo Ellers har de mye rart på Biltema/Clas Ohlson av sånne ting.
  12. Vet ikke om det er lik dimensjon men her er et par linker : http://www.ebay.co.uk/itm/10-x-Toyota-Lexus-8mm-Square-Locking-Nut-Retaining-Push-Clips-Universal-TOY08-/291920441385?hash=item43f7d07029:g:wNAAAOSw44BYDPGi Her er både svarte/hvite/runde/firkant : http://www.ebay.co.uk/itm/Clear-Black-Nylon-Plastic-Locking-Nuts-For-Car-Trim-Square-Or-Round-/371143123452?var=&hash=item5669daa1fc:m:mvx1VTB47NgY0XkryvtHwQg
  13. Citrus Green var en herlig frisk farge på Camaro. Den bør bli sånn til slutt - helt klart
  14. Jeg føler utrykket "WTF ??" passer til disse bildene