Arvid

Ispettore
  • Innholdsteller

    2,954
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Arvid vant sist dagen den 20. juli

Arvid hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

63 Superbo

Om Arvid

  • Rang
    Ispettore
  • Bursdag 12/20/1971

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Odda
  1. Godt og høre Jeg håpet det var en enkel løsning - og det var det heldigvis.
  2. Gode gamle Super'n Håper den får et nytt liv på svingete veier igjen.
  3. Fikk du med blå delebil også ?? Isåfall dobbel grattis med fin 8.32 + fri tilgang på særs sjeldne deler
  4. Auda... Da spørs det om ikke det er havari på differential. Noen C630 kassen er dessverre plaget med havari av differensial. Det som skjer er at ene planethjulet deler seg i to og bitene følger med rundt - resultatet er at bitene slår hull i diffhuset og inn i clutch huset,derfor oljelekkasjen du opplever og oljete clutch. Det kan la seg reparere men da må hullet alu-sveises av kyndige folk og ny differential med lager må monteres inn + ny clutch. Scroll ned til midt på siden : http://www.autolusso.co.uk/gearbox-rebuilds.html Løsningen er ny diff - enten Q2 eller Quaife - eller ny/brukt girkasse med original diff (som dessverre kan svikte igjen...)
  5. Jeg handler stort sett hos Eurospares.co.uk eller Maseratispares.nl og via ebay. Alle delenummer er tilgjengelig hos Eurospares som igjen kan brukes i alt av kryssreferanse lister for å finne samme del til normale priser - forutsatt at det er slitedeler og ikke modelspesifikke deler
  6. Tror det må ha vært noe verre enn et vanlig motorfeste - kanskje frontramme/motorramme ? Ser for meg det er denne delen her det er snakk om - fremre ramme til £5400 - del nr. 10 på tegningen.
  7. Det er lenge siden en concourse lakkering ble så dyr Ronny. Du må følge med Med norsk timekost på 1200-1500,- og full stripping av alle løse deler så blir det sånn.... For omtrent ti år siden var det et medlem fra Bergen her på forumet med en sølvfarget 166. Han bestilte en skikkelig lakkering med full demontering + tre lag klarlakk med mellomsliping. Totalkost 80.000,-. De som vil kan jo nøye seg med en lakkjobb lik dagens biler levert fra fabrikk - appelsinhud og skjolder så langt øye ser...
  8. Som eiere av BiTurbo modeller må vi tåle en støyt men her var du max uheldig Var kanskje ikke beste eksemplar du dro med deg hjem fra Tyskland ? Tror nok Martin fikk skikk på bilen. Artig historie om livets opp- og nedturer som eier av italienske klassikere
  9. Det er helt riktig - Giulia er utviklet på rekordtid. Mye av grunnen er at Ferrari skulle ut av Fiat konsernet og siden mye av kunnskap/teknologi/personell nettopp stammer fra Maranello så hastet det med fullføring før selskapene ble adskilt. Den vanligste feilen på Giulia er limp-home mode og problem med multimediaskjerm - altså software problemer. Limp-home kommer bl.a. når sjåføren prøver og bremse og gasse samtidig - enten med vilje eller uvitende. Elektronikken blir forvirret og reagerer med feilmelding. Idiotisk - ja - og helt klart noe Alfa skulle tatt høyde for. En software oppdatering fikser problemet men før den tid vil bilpressen og andre sladrebøtter gjøre så godt de kan og fremstille dette som en total krise - omtrent merkets undergang... I min verden er f.eks en ulyd i motor/gear - høyt oljeforbruk - oljelekkasje et alvorlig problem. For andre er det et varsellys - knirkelyd eller flue på vinduet som får vektskåla til å tippe. Det blir for mye krise og syting over småting for å si det sånn
  10. Jeg ser for meg de italiensk-kritiske nikke i takt over sånne artikler. Alle nye biler har før eller senere feil - problemet er bare at det er så mye kjekkere og skrive om det når det er en italiensk bil. Folk elsker å få bekreftet sine egne mistanker og merkelig nok så er dette click-bait på lik linje med C-kjendis stoff. Snart har "respektable" sider som Jalopnik og dens like store artikler om Giulia - basert på rykter - fremlagt som sannheter. Det har vært lite tull med Giulia så langt og at en knallhardt kjørt testbil av en QV får en feil synes jeg ikke er noe og lage nummer av. Den bilen har fått gjennomgå mer på 10000km enn den ville gjort på normale 100000km. Ideelt sett skulle selvfølgelig Alfa Romeo ha laget en skuddsikker bil som aldri feilet - så høyt ligger dessverre lista for å bli regnet som godkjent sålenge bilen er italiensk... Ekstra trist blir det når entusiaster for merket også biter seg fast i sånne artikler istedet for og fnyse av det. Hvis den artikkelen hadde vært skrevet om 2 år og gjaldt 20% av bilene så hadde jeg heller tatt det seriøst. Jeg krysser fingre for at det ikke blir aktuelt men alle odds er imot dessverre
  11. Siden det var noen modeller på "klipp-og-lim" lista som klart ikke passet inn så har jeg redigert litt. Tror det er lurt og kjøpe kasse fra en bil så lik som mulig din variant - altså diesel - siden det kan være forskjeller på bl.a. utveksling.
  12. Det er ikke F40 kasse i en 2002 166 2.4 JTD Hvis bilen din er en 2002 så er det en 2.4 JTD 10v med 136/140/150hk. GM F40 kassene ble først brukt i 166 2.4 20v 175hk - 166 JTD 10v bruker Alfa's egen C630 kasse. Den kassen finner du i : - Alfa Romeo 147 1.9 JTD, 1.9 JTD 16V and GTA 3.2 V6 24v- Alfa Romeo 156 1.9 JTD, 1.9 JTD 16V, 2.4 JTD- Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V and GTA 3.2 V6 24v- Alfa Romeo 166 2.0 TS 16V, 2.0 Turbo V6, 2.4 JTD 140bhp, 2.4 JTD 150bhp- Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V, 3.0 V6 24V and 3.2 V6 24V- Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V, 3.2 V6 24V- Alfa Romeo GTV 2.0 TB LUSSO- Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V and 3.2 V6 24V- Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V and 3.0 V6 24V- Fiat Marea 2.4 JTD 150bhp - Fiat Coupe 20V Turbo (from VIN number -0052505)- Fiat Stilo 1.9 JTD (126Bhp, 136Bhp, 140Bhp and 150Bhp)
  13. Denne var magisk tiltrekkende og herlig nostalgisk https://auksjon.catawiki.no/kavels/12605225-fiat-1100-t2-service-pickup-truck-1964
  14. Her er et par kjappe bilder fra verdensveven :-)
  15. Det stemmer. Det skal være en jording festet i bakkant av plenum.