Arvid

Ispettore
  • Innholdsteller

    2 829
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

14 Buona

Om Arvid

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Odda
  1. Erik - fint arbeid og kjekt å se at ting blir restaurert og ikke bare byttet. Et godt tips er og sjekke at det er spenst og klem i kabelskoene. Disse er over 50 år gamle så har vel passert forventet levetid
  2. Tipper V6 siden panser er på gløtt... Har nok vist fram motoren til eieren av BMW som ikke vet om annet en plastdeksel over diesel-fireren Spøk til side - kan det være en 2.5 V6 manuell ? Vet ikke om noen 3.0 auto i den fargen - ei heller noen TS - men derimot 2 stk 2.5 V6. Èn med manuell og èn med auto.
  3. Siden Eibach ikke er nevnt regner jeg med det er originalfjærer og ikke senkefjærer ? Like greit - Eibach tåler ikke saltlake og ser ut som 15 år gamle fjærer etter 2 år....
  4. Skulle den vært helt original så skal det være èn dobbel Weber 34DMTR - så motormessig ser den lik ut som 105TC. Men det ser unektelig kulere ut med to stk. 40DCOE 5hk og 5Nm mer var det en fikk med oppgradering fra èn dobbel til to doble + litt annen girutveksling så ble 130TC en del sprekere enn forgjengeren. Noen som husker bildet tatt av UP i VG eller Dagbladet fra slutten av 80-tallet eller begynnelsen av 90 ? UP fulgte etter noen råkjørere på E6 og filmer en Golf GTI 16v i 190km/t fulgt av en 130TC. På neste bilde legger Abarth'en seg ut og kjører forbi
  5. Tenker du på potensiometer som er montert på bærearm/chassis ? De pleier jo vare endel lengre - men hva med selve motor som hever/senker reflektor ? Beveger den seg fritt og ledig ?
  6. Ifølge Autoevolution vil 350hk utgaven hete Veloce i US : http://www.autoevolution.com/news/alfa-romeo-working-on-hot-giulia-with-350-ps-20-liter-turbo-engine-113683.html Vi får se hva navnet blir
  7. Her i Europa har Veloce 280hk - i USA er det en Super Veloce i US-form får 350hk fra samme 2-liter. Vi får satse på den blir lansert i Europa også som Veloce Speziale eller TI
  8. Stephan hos Squadra Tuning er allerede i gang med tuning av 2.2 JTDm http://www.autoevolution.com/news/alfa-romeo-giulia-diesel-tuned-to-242-ps-by-squadra-tuning-113663.html
  9. Den karen ved siden av ostepølsa kaster et misunnelig blikk på nybilen Samma gjør jeg - gratulerer så mye med flott vogn Hvordan var langturen - noen inntrykk og dele ?
  10. Som et sidespor kan jeg fortelle at det som tullet først på broderens 550 Maranello var bryterpanelet for el.seter. Etter mye demontering og banning så kom det på benken - på baksida var det 4 ringer og et VW/Audi delenummer Audi A8 deler i Maranello's stolthet var ikke akkurat det vi hadde forventa...
  11. Greit nok at Thema i grunn er en 300c men de har jobbet mye for og sette sitt særpreg på bilen. Understell og interiør er flere hakk over hva Chrysler leverer på hjemmebane. Samme med Fiat Freemont vs Dodge Journey - like biler men helt forskjellig opplevelser
  12. Hei :) Er skralla litt bøyd eller er de sånn ? Ser bra ut iallefall.

    1. Vis tidligere kommentarer  3 flere
    2. ODDATLE

      ODDATLE

      Frakt er vel 160,- åsså betaler du litt for pakking, kjøring og slikt.

    3. Arvid

      Arvid

      Hei og Godt Nytt År :)

      Jeg tror jeg avstår fra den skralla. Må prøve og finne en som er mer lik den originale til 400GT selv om de ikke er helt ulike den til 166.

      Takk for hjelpen og beklager bryderiet.

      Arvid

    4. ODDATLE

      ODDATLE

      Grei den, godt nytt år :D

  13. Flott,da snakkes vi
  14. Henting blir nok vanskelig - men betaler gladelig for frakt Hvordan ser verktøyet ut ? Ikke fullt av rust ?
  15. Takk til Bottega og Thomas/May for all innsats og stå-på-vilje i året som har gått. Dere er en ressurs for hele miljøet og en vitamininnsprøytning for oss entusiaster God Jul