Runet

Regolatore
  • Innholdsteller

    5 519
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

24 Buona

Om Runet

  • Rang
    Regolatore

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Aprillevering i følge autovia...
  2. Autovia svarte kjapt på min forespørsel på Stelvio. Syns First Edition er en aktuell kandidat til å erstatte min MB GL. Vi får se. Sitter og leser meg opp nå. Forstår det slik at nevnte utgave ikke akkurat går i mange farger (selv om jeg ikke bryr meg så mye om fargen...men når man først kjøper ny bil så vil man jo helst bestemme...) Om jeg tenker kroner til bilhold, så tror jeg ny 280hk Stelvio blir like "billig" som en 10 år gammel GL. Stelvio = saftig verditap. GL = dyrt vedlikehold og rep.
  3. Hei Mads Erik,

    Kan jeg spørre hva din 159sw gikk for?

    Såg at du la den ut i juni og meldte at den var solgt i januar i år.

    Sist jeg såg annonsen var prisen 203000 inkl reg....

    Spør fordi jeg har en kompis med hvit 2011 170hk ti med 72000km på klokka som vil selge og lurer på hva som er mulig...

    Rune

    1. Mads Erik

      Mads Erik

      Gikk for 170, aldri brukt så lang tid på å selge en bil. På Østlandet nå er det spesielt tungt å selge dieselbiler, ifølge folk i bransjen. 

    2. Runet

      Runet

      Akkurat...

      En av mine selgere la nettopp sin ut på finn nå. Den hvite fra Trondheim.

      Hvor mye skal du ha for GTen din? Du nevnte at du kanskje kunne vurdere det...

      Rune

    3. Mads Erik

      Mads Erik

      Så den hvite ja, mener det vil være vanskelig å få den prisen men man vet aldri:-)

      Ja, jo alt kan jo selges... Er i en fase hvor det muligens startes eget firma og da er jo penger kjekt å ha.

      Regnestykket mitt for kjøp og henting har du jo fått, har i tillegg kjøpt ekstra hjulsett samt byttet reg.reim m/alt tilbehør også riktig type vannpumpe, multireim og olje/filter

      Autosportivo i Trondheim som gjorde jobben med reimer, tok også en full sjekk på bilen. De fant ikke noe mekanisk som trengte noe oppmerksomhet.

      Kjøpte en coil med deg, kjøpt 2 nye til + nye tennplugger, ikke installert dette enda. Bestilte 2 nye hjullager til bakaksling i dag faktisk, tålte ikke søndagsturen i helga. Var faktisk innom Eid:-)

      Når alt dette er nevnt så havner min pris på 210, det er ca en null deal for meg. Lette lenge etter en slik bil og er egentlig ikke på selgeren, selges kun om jeg er komfortabel med prisen.

       

  4. Noen som kjenner til denne 159 Q4? https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89747885
  5. Hva tror du om denne?

    Fikk litt lyst på den...

    https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89747885&fks=89747885

    1. Masi

      Masi

      hei......hvor landet vi nå ? Statusoppdatering ?:P

      Jo denne motoren som Q4 er sikkert en godt kombinasjon. Og med/fra  AutoItal er det jo sikkert bra bil .

      Om2,4 motoren må jeg ikke fortelle deg så mye.

      Trodde du biter på en Giulia Veloce.....? Eller QVen  i stedet av 4C

      Vi hadde møte med styret på Vartdal. tullinger alle sammen, hehe.

      Sender en mail med siste status i helgen.

      Hilsen Thomas og May

       

    2. Runet

      Runet

      Helvete... dette nye forumet er for smart for meg:D

  6. Hei Arve,

    Hadde egentlig sagt til meg selv at jeg aldri skulle ha diesel i en vanlig personbil igjen, men denne fikk jeg lyst på.

    Hva tror du? Er det dyrt for en 8 år gammal bil? Kanskje ha denne til Stelvio kommer...

    https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89747885&fks=89747885

    Rune

  7. Hei,

    Har sendt medling til administrator om å samle trådane dine. Ikkje fått svar enda.

    Eg trudde eg kunne som moderator, men kan ikkje finne knapaar for slikt...

     

    Ser du treng originalfelagr til 166. Eg sa vel at eg ikkje hadde, men no fant eg ei krå med felgar.

    Tar bilder og sender i kveld!

    Rune

    1. alfadude

      alfadude

      Hei Rune, 

      Dersom du klarer å få tatt dette opp med administrator er det følgende emner/innlegg jeg ønsker å få slått sammen til en tråd og kalle den for "det lille italienske hjørnet" 

      -Mitt nye eventyr
      -1974 Fiat 128 Berlina (1116)
      -Bare min - AR 155
      -1993 AR 155 2.0 TS 8v (bak skjerm )

       

      Takk på forhånd

  8. Et bra forslag Faukstad! Er nedsyltet i arbeid, og har ikke hatt tid til å engasjere meg siste tiden, men jeg krysser den av som aktuell kandidat.
  9. Målte flere ganger på langkjøring til 0,42-43, og det er ikke sparekjøring jeg bedriver heller. Kjører forbi alt som tas igjen.. Normalkjøring tipper rundt 0,5. 1,6ts syns jeg blir knapp, 1,8ts er turtallsvillig og har ikke balansereim slik som 2,0ts. Altså færre deler. En god diesel av siste årgangene koster fremdeles 30-til 50kkr. Tror du får en god 1,8ts rimeligere og trolig rimeligere enn 2,0, altså bedre bruktbil for pengene.
  10. Flyttet den jeg
  11. Har hatt flere 156 med diesel, men kun den fra 2005 1,9 med 150hk. Samme motor har jeg hatt i flere GT. Forbruket er til å le av. Er jo en lett bil dette. Når det begynner å nærme seg 170-200kkm, er svinghjul og clutch kanskje på tide å se på. Både GT og 156 går meget bra med denne. 2004 med 140hk er sikkert også et bra valg. Nesten aldri hørt om regreimhavarier på diesel, men ofte på bensin. 2,0 TS har jeg hatt i GTV og i flere 166, samme motor som i 156 før JTS-motoren kom. Ikke hatt problem med noen av dem, og den siste var gått 270kkm. Solide dieselmotorer. Det jeg vil si er et generelt problem på alle diesel, er egr-ventil og sot i innsuget hvis man kjører mye smått. Ville ført valgt en 156 1,8ts i god stand enn en sliten diesel. Ellers enig med de andre her. Deler får man for knapper og glansbilder, men rust er døden, så finn en bra en på det.
  12. Jordingspunkt er i alle fall fra negativpolen på batteri til jord, for eksempel til innerskjerm eller andre punkter som gir god jord. Så er det ett fra motor(oftest blokka eller toppen til innerskjerm eller ramme, oftest på førersiden. Så er det sikkert et jordingpunkt fra starter til jord. De to første kan dy sjekke ved å demontere og gjøre reint før du monterer igjen. Eller du kan ta en startkabel fra minusbatteri til jord, og en startkabel fra blokka til jord. Dette gjør du neste gang den er kald. Starter den fint da, så har du dårlig jord. Starter den like dårlig, er det neppe de to første jordingene som er feilen. Jording på starter må du under bilen for å sjekke. Merk: jeg er ingen mekaniker. Dette er bare ting som jeg har gjort med hell på de bilene jeg har hatt. Av en eller annen grunn er det mercene mine som har startvansker en sjelden gang. Alfaene starter jo alltid
  13. Er ikke sikker på at jeg liker sånt likes og greier.... hvis det har med omdømmepoeng å gjøre da... Jeg liker å blåse dritt når det trengs, og det tror jeg mange andre gjør også. Blir dette et sånt puse og likeforum, så forsvinner ærligheta. Men jeg er gammal og veit det, så mulig dette går seg til. Må jo se om dette er veien og gå Rune
  14. Mimre ja...Mitt hjerte banker for Ritmo Abarth. Kjøpte i 87 en 85 130tc med 53kkm på klokka. Siden jeg hadde blitt fratatt løyvet til å kjøre bil, så måtte min eldste bror bringe meg til Oslo etter moen måneders eie. 56 mil på den gangs veier var ikke bare bare. Veien gikk ikke akkurat rett frem den gangen. Vi kjørte fra en Sierra XR4x4 opp Strynefjellet på den bratteste siden og han tok oss aldri igjen. Med 4 helt nye sommerdekk kjøpt dagen før i Svelgen, startet vi kl 0100 om natta og stod i Brobekkveien i Oslo kl 0510. Bakhjula var faktisk så vidt lovlige og framhjula var slitt ned på bommulla da vi parkerte. Det var tider ja... For øvrig kjøpte jeg den for 55000 og bytta den inn hos Bergheim i Brobekkveien for 85000. Betalte 5000 imellom og kjørte hjem med en 1983 MB 123 300TD med 90000km på klokka. Den såg ut som ny. En minnerik tur før fotoboksenes tid. Merkelig... sånt husker jeg, men bursdager til ungene og bryllypsdagen.... ja jeg husker det vel av og til...
  15. Odda Atle: Har observert den ja. Har den i kikkerten. Har et par GT 3,2 jeg skal ringe på først