Runet

Regolatore
  • Innholdsteller

    5604
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Runet vant sist dagen den 13. mai

Runet hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

84 Superbo

Om Runet

  • Rang
    Regolatore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  1. Hehe... Nei, må først finne arbeidslyst til min egen. Skomakeren kunne sy det for meg, men da må jeg av med trekket. Det vet jeg er en del jobb siden har tatt det av på en tidligere GT.
  2. Hos en skomaker. Fikk låne en snelle og leverer tilbake resten. Men ser ut som jeg må få tak i en mindre nål. Er trangt å få den gjennom hullene...
  3. Nye xenonlys er ankommet og tråd for å sy setevangen på førersetet (raknet i sømmen) er på plass. Venter på styggevær og arbeidslyst nå. Fineværet brukes til Lotusen... Verkstedet gikk igjennom hele understellet sist torsdag, og det var ingen slark i foringer og ledd bortsett fra skikkelig slark i bakre høyre hjullager. Håper på tid til å sjekke lager i morgen. Pussig greie, for det er nytt.
  4. Godt råd med Arcanol mottat Arvid! Fremdeles usikker på dempere/fjærer. Eivind kom jo inn her også med oppsettet på sin. Må ha nye bremser foran. Skiver og klosser. Forslag? Blir lite bane, men det kjøres jo hardt innimellom her på ville Velstand... Og jeg har 330mm skiver på min? ECL: Liker høyden på bilen din... Måtte se gjennom tråden
  5. Hansy er blitt nesten like gammel som meg, og da kommer fornuftig inn også. Men så moro er det ikke Ser ut som jeg beholder originalfjærer, sparer hjulstillingskontrollpengene og investerer i Eibach stabstag både fremme og bak og Q2-diff. Mulig jeg må ta hjulstillingskontroll likevel pga stabstagskifte? Da gjenstår det å finne dempere. Mads Erik og Peer sier Bilstein. Er det flere å velge mellom der? I så fall hvilken bør jeg ta. Hadde vært greit å kjøpt alt samlet fra shop.alfisti.net
  6. Om Q2 diff: Bør jeg ha det som kalles variant 2? Har ikke tenkt å montere selv. Koster ca 2000 kroner ekstra for variant 2. Variant 1: Limited slip differential Q2 only Variante 2: Limited slip differential Q2 including mounting kit (consisting of 2 differential bearings, 2 seal rings, 2 O-rings, 12 bolts for the hypoid bevel, 1 spring clip for left-side drive shaft and 1 adjustment shim set)
  7. Jeg gjorde dette på både 2,4 og 1,9. Men da snakker jeg om den delen du har tatt bildet av. Noen sier at hvis du drar ut den gummipakninga du ser på bildet, så har den ekspandert så mye (blitt for lang) at den er vanskelig å få på igjen og at det dersor er lurt å ha en ny liggende. Jeg hadde ikke problem med det. Skal du i tillegg av med innsugmanifolden, må du av med regreima.
  8. Det blir påslag hvis han veit du er sunnmøring... da legger han på prutningsmonn😁
  9. Torbjørn Flo hos Haugen Motor i Hornindal. Du passerer jo der hver 14.dag. Du får hilse fra meg, men han vil helt sikkert seg på bilen før han gir pris.
  10. Blir artig dette Ronny! Skal garantere at dette blir en bil du blir glad i. Min andre GT var en 1,9 som var kun softwareoptimert til 185hk og 385nm. Syns det dro noe inn i h.... Og 0,4 på mila. Bussoen i min 3,2 GT er noe helt annet, men draget og brukskostnadene som i dieselen tar den faktisk ikke. Lyden? Busso uten tvil. Men man har jo dab+ når man pendler....
  11. Og til alle som syter om motorer som går på djevelens drivstoff: Denne er gått snart 400kkm og har sikkert blitt neglisjert som en hundebæsj sammenlignet med noen få TS-er og bussoer med samme km. At det ikke lyder vakkert når det virker og at man må gire nå man bikker 3700rpm er en annen sak... Hurra for billig fiks ja! Og for de som bryr seg nok med å gi råd!
  12. Vel... jeg pleier å si at det hjelper om alle betaler med kort i stedet for cash. Da blir i alle fall omsetningen registrert et sted og vanskeliggjør den svarte delen av problemet. 90 prosent av dritten kan vel oppsummeres i disse bransjene: Bygg og anlegg, restaurant/pub/gatekjøkken, taxi (synd at så få kan ødelegge for så mange) og bilvask/husvask. Ingen av disse får kontanter av meg. Faktisk har jeg ikke kontanter lenger hvis jeg ikke drar langt fra Norden. Om alle hadde droppet kontanter så hadde mye drittvirksomhet opphørt. Om behandling av ansatte er det vel bare strengere straffer som hjelper, men det nytter vel heller ikke hvis beviskravene er så strenge at ingen blir straffet. Ellers må jeg vel si at ansatte må lære seg å be arbeidsgiver dra til helvete hvis de behandles dårlig. Har du lyst å jobbe så finnes det nok av ærlig og riktig betalt arbeid (er en fordel om man har arbeidstillatelse også da...). Om det er sant alt i brennpunkt, med for eksempel lønn rundt 20kr timen, så er det vel mer lønnsomt å plukke tomflasker som rike, bortskjemte og late norske tenåringer og voksne ikke gidder pante. Eller som sagt finne en annen arbeidsgiver.
  13. Kjenner ikke til quickfix på dette. Kjøpte mine her: http://ricambi.alfisti.net/product_info.php?products_id=10036 Er vel pris med tysk moms hvis du ikke logger inn.
  14. Har en ny MB vito 111 varebil (1,6 diesel) som går stort sett på småkjøring/vareleveranse. Den må vedlikeholdlades en gang pr mnd i vinterhalvåret hvis man vil stole på at den skal starte hver gang.
  15. Har tilgang til en ZF4HP-18. Den skal være ubrukt sies det. Er det noe som kan brukes på en 166? Eller er det en 164-ting?