Runet

Regolatore
  • Innholdsteller

    5,677
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Runet vant sist dagen den 3. september

Runet hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

123 Eccellente

Om Runet

  • Rang
    Regolatore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  1. Takk for innspill Ronny. Jeg kjørte den i 15 minutter og det er selvsagt ikke nok til å danne meg et riktig bilde. Reagerte ikke på setene. Tristessen med bilen er motorlyden. En kvalt firer som virker litt stressa. Da foretrekker jeg faktisk heller 6-er diesellyden i GLen. Men den gikk bra, den skal den ha. Vekttillegget er beskjedent. T6 er 2165kg og T8 er 2319. 154 kg er ikke ille. Selv veier jeg 60kg så dette blir bra Lånte en XC90 Inscription, men bestilte en R. Mulig setene i R er hardere. De norske testene sier 2,5 til 3 mil på batteri. Her er Broom sin: "Volvo sier selv 40 kilometer. Vi klarer akkurat å runde 30 stille og lydløse kilometer med pen kjøring på E18, før bensinmotoren slår inn og bilen fortsetter på hybriddrift" Broom nevner faktisk også at setene i R er usedvanlig faste, så du har et poeng. Temperaturen den dagen vet jeg ikke. Jeg leaser den på 3 år og regner med jeg leverer den inn. Så blir det vel å kjøpe en Stelvio bensin som er brukt ca 2-3 år, eller så har det dukket opp noe annet artig. Jeg tenker at kanskje er Stelvio QV priset brukt til rundt 700-750000 etter 3 år. Det frister jo... Eller 280hk til 400-450000,- brukt. På Vccn-forumet er det mange som er fornøyde med forbruket på XC90 fordi de lader hver natt, og selv på langturer er den på under literen. Volvo logger også typen bruk på alle bilene, og kan melde om hyppig lading på de fleste og et hyggelig snittforbruk. Men VCCN-folka er jo entusiaster som her, og lite å stole på
  2. Fet bil
  3. Hadde jo vært på sin plass med en beklagelse fra Autovia syns jeg. Dette er rimelig arrogant.
  4. Finn en bensinstasjon med trykkluft og blås vekk i første omgang
  5. Og da trur jeg den er frisk igjen gitt! Rensa LMM og nå er vi på andre dagen uten feilmelding!!
  6. Liten update her: Røyken må ha kommet fra en avklipt elektrikerstrips som har landa på eksosmaifolden. Kan ikke skjønne annet. Etter at verkstedet har feilsøkt og skrudd en hel dag, og ikke funnet noen logikk i sakene, så gikk jeg til innkjøp av en boks CRC airmass cleaner. Ut med LMM, spraya og dusja med boksen (ganske velluktende så blei en sprut under arma også). Venta 10 minutter så LMM fikk tørke og monterte igjen. Alt dette forklarte jeg vel ovenfor, og jeg sa at det var ingen merkbar endring. Men det viser seg at testturen på bare noen hundre meter sikkert var for kort. Den trenger sikkert litt til til å justere seg inn. Etter en tur på 3 mil i går og oppstart og kjøre til jobb i dag tidlig, så er feilmeldingene borte og den går klokkereint Jeg krysser fingrene for at det faktisk var LMM som kødda det til, og at feilen ikke kommer igjen.
  7. Noen som har en 147 156 eller GT bensin som kan nappe ut LMM og se om tankmåler kobler ut? Hvis det ikke skjer, så kan jeg konsentrere leitinga etter el-feil og ikke komponentfeil. Neste skritt for min del er å ta av kontaktene på ecu (er vel en kontakt pr sylinderrekke) og sjekke at jeg ikke har benda vekk en pinne da jeg tok av plenum. Ikke at jeg tror det er mulig, men jeg har klart det mulige (umulige) før...
  8. Samme sjuka som på MB E-klasse dette. Armen går ut og smaler dritt og tar dritten med seg inn i teleskopet når den går inn igjen.
  9. Takk for tilbudet. Det kan bli aktuelt. Skal først sjekke en delebil i nærheten her.
  10. Vært under bilen i dag. Ned med skliplata og sjekket jording og lete etter eventuelt ting som kan ha brent. Men bare velstand der. Tørr og fin motor med unntak av litt svetting fra toppdekselpakning. Rensa LMM med CRC air mass cleaner, men ingen merkbar endring. Fjerna også filt/plastinnerskjermen på venstre side, blåste reint bakover innvendig i kanalen og sprøyta kanalfett innover for skjermen ble montert igjen. Hvor stor er muligheten for at en ny coil (Bosch) er defekt? Har jo montert nye deler før som ikke har vært ok, men dette syns jeg er merkelige greier...
  11. Artig!! Ellers er det også greit å sjekke at skruen på bildet øverst sitter skikkelig. Ofte gjenger den seg ut og da knepper det som om det er gåen dørstopper.
  12. Grunnet stress og mas blei tanklokket til GTen liggende igjen på en bensinstasjon. Bensin om det betyr noe. Noen syns sikkert det var et vakkert lokk, for det var ikke lenger der noe timer senere, og heller ikke bak disken på stasjonen. Noen som har et ekstra? Trolig passer 156 og 147-lokk også. Du sender, jeg vippser.
  13. GTen er fortsatt småsyk, men håper det nærmer seg en løsning. Som trøst fikk den 4 nye sommerdekk i dim 225/40-18. De som stod på var gamle og 215. Vognkortet sier 225.
  14. Fant ingen tegn til dårlig kontakt i sikringene. Stramme og fine i klypa og ingen missfarging. Fikk ikke sjekka mer i kveld. Skal under motor i morgen og sjekke. Går uansett over alle jordingspkt jeg finner. Det er ganske mange av dem. Jeg er ganske overbevist om at feilen er elektrisk og at noe brant/smelta den gangen nevnt i trådstarten. Må bare finne hva som nesten tok fyr... Salg kan bli aktuelt, men uansett ikke før den er i orden. Jeg har annet forslag som ikke koster deg noe: Du kan få låne den gratis en uke, så er den i orden når jeg får den igjen
  15. Så hvis jeg napper ut sikring etter sikring og ser etter på dem så bør det være missfarging der det er dårlig kontakt?