Gå til innhold

Runet

Regolatore
  • Innholdsteller

    5 876
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    34

Runet vant sist dagen den 21. oktober

Runet hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

241 Splendido

Om Runet

  • Rang
    Regolatore

Demografi

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Trodde det bare var kineserne som sota rutene sine ekstra... Ja det var godt du fikk det vekk😉
  2. Runet

    Antirustbehandling Giulia

    Tråden dreier seg om anbefalinger rundt rustbehandling av Giulia. La oss holde oss til det. Om hva som er normalt på mange bilmerker, og dermed er sikkert ikke Giulia noe unntak: https://www.dinside.no/motor/nye-biler-ruster-som-aldri-for/60968630 Så ja, folk kan bruke så mange tusen de vil på Shampo, balsam og polish på bilene sine, men jeg ville brukt dem på understellet. Har selv en leaset Volvo XC90 T8, og den skal de få tilbake etter 3 år like dårlig beskyttet som de sendte den ut. Hadde det vært min egen så hadde jeg behandlet den før første vinter. Uten tvil.
  3. Runet

    156 jts stoppet plutselig

    Ta en titt på denne. Her står også plasseringen av kamsensor. https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-andamp-gt/930418-alfa-gt-2006-camshaft-sensor-crankshaft-sensor.html Tror jeg ville sjekka at tannreima er tima riktig før du bruker penger på sensor. Å bytte deler på trua kan bli dyrt.. Sr forresten ut som tannreima må av for å bytte sensor på jts
  4. Runet

    156 jts stoppet plutselig

    Det trengs bensin, gnist, luft og kompresjon for at det skal starte. I tillegg må dette komme til rett tid. Du har bytta veivsensor, men den har vel også en kamsensor som virker på samme måte. Jeg regner med at begge disse sensorene gir beskjed til ecu om når dyser skal åpne og når gnist skal komme på hver sylinder. Hvis sensorene ikke gir signal, så blir det ikke gnist og trolig åpner heller ikke dysene da selv om bensin står i kø for å komme inn. Du har gnist, så da regner jeg med også kamsensor er i orden, og du har trolig bensin frem til dysene. Alle kam og veivsensorer jeg har byttet, begynte å svikte først når motoren blir passe varm for da blir sensorene varme. De har virka igjen etter en time når motor er passe kald igjen. Luft kan jeg aldri tenke meg mangler med mindre spjeldet i spjeldhuset er fullstendig blokkert/stengt hele tida. Så da er vi vel inne på timing, og da tenker jeg vel som du på om tannreima kan ha hoppet. Vet ikke hvor mange tenner over som skal til før kompresjon uteblir enten pga skade eller feil timing? Gammal reim? Du hørte ingen ulyder da den stoppet?
  5. Runet

    Antirustbehandling Giulia

    MB sverget i alle fall for et par år siden til Mercasol, men krever også at man ikke borrer i stålet for å bevare garanti. Eg enig i at utførelsen er vel så viktig! Jeg fikk tilbake en bil fra autorisert Tectylverksted der de ikke engang hadde tatt av felgene..... De fikk selvsagt tilbake bilen med beskjed om å rense felgene og gjøre jobben en gang til uten deksler og felger på.
  6. Runet

    Runet sin GT 3,2 fra side 5

    Har god smak de som jobber overtid på Frislid en fredag kveld😁 159 skimtes i bakgrunnen..
  7. Runet

    Sprutdeksel til GT ønskes

    Joda! Dette ser ut til å stemme. Men 48+ 10 britiske pund i Polen + norsk fortollingsgebyr og mva? Kjapt omregnet en 1000-ing altså? Jeg råtipper at den norske importøren vil ha omtrent det. Men takk for tipset altså! Ser han har 8 stk igjen, så jeg satser litt mer tid på sitteunderlaget og ser om det dukker opp alternativer.😎 Og jammen fantes det her også: http://ricambi.alfisti.net/product_info.php?products_id=9823
  8. Runet

    Sprutdeksel til GT ønskes

    Jeg er foran min tid Landmann. McGyverfaan i meg stjal konas sitteundelag som er laget i en slags svart plast. Saksa fra kjøkkenet og et langsynt øyemål skapte så et skreddersydd deksel som jeg skrudde fast i det originale festene. Det får holde midlertidig. Om sitteunderlag blir et flyveunderlag når man matcher max lovlig hastighet (og litt til) på vestlandsveier, ja det gjenstår å se.
  9. Bildet viser dekselet på venstre side, men jeg trenger til høyre side. Dekselet skal hindre vann/sølesprut fra hjulhuset inn mot strammehjul og løpehjul. Passer trolig også fra 147.
  10. Jaja... da er vi på veien igjen med ny dynamo, nytt batteri og ny bakre Lambda på rekke 1. Valgte å søke assistanse på verksted til slutt. Syns det var håpløst på gulvet i garasjen med bukker som knapt ga plass til lille meg under... Jeg trodde først at batteriet var ok, men da jeg tok det ut av bilen, ladet det fullt og målte etter 3 dager, så var det nede på 5 volt. Så da blei det nytt batteri også.
  11. Runet

    Runet sin GT 3,2 fra side 5

    Etter en tur for noen uker over Stigedalen i godt driv og øsende regnvær, så blei det brått melding om "battery charge low" da jeg nærmet meg ferja Folkestad-Volda. (ja... dere som maser og syter om bompenger skulle prøvd et liv i ferjeland). Slo av alle strømbrukere og kom meg akkurat hjem før det blei stopp. Den gikk nok ca 4 mil på bare batteriet. Etter litt måling både med motor i gang og prøving med batterilader, konkluderte jeg med at både batteri og dynamo hadde tatt kvelden. Ny Boschdynamo og batteri blei handla inn og disse er omsider på plass i GTen. Siden den sporadisk har gitt feilmelding på Lambda 2 på rekke 1 så blei ny Boschsensor også montert. Nå skal det sies at jeg feiga ut etter en del demontering fordi selv med bukker og god jekk og min lille kropp, så blei det trangt nok under der. Jeg begynner helt klart å bli gammal, samt at kona syns jeg hadde bedre ting å bruke tida på. Hun har jo litt rett da... Tauet den derfor ca 500 meter til et verksted som liker biler og kjenner GTen fra før, og de fullførte resten. Nå er det atter lutter kjøreglede i heimen😍
  12. Runet

    Giga/mega prosjekt alfasudsprint 78

    Driver jo en hel konfeksjonsfabrikk... Stoff finner vi alltids😎
  13. Litt innpå den ja? Ikke rart det fortsatt er svart da...
  14. Runet

    D.N.A, diesel, gassrespons og chiptuning

    Har selv ingen erfaring med chip eller powerbox (fordi jeg ikke ville brukt det), men har brukt såkalt optimering av software på flere dieseler. Det fungerer veldig bra. Jeg ville stilet spørsmålet ditt til for eksempel Trond på www.ultimo.no. Han vet hvilke parametere som kan justeres. Der kan du også lese hva optimering går ut på og du kan finne din bil der. Ser ut som de oppgir 150hk og 385nm og prisen er 6000 kroner
  15. Runet

    alfagarage.no

    Akryl er holdbart😋 Jeg tar et siden det står Alfa Romeo på det. Haster ikke. Tar det når jeg passerer Vartdal eller du passerer Eid.
×