Runar

Capo di tutti capi
  • Innholdsteller

    697
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Runar vant sist dagen den 26. desember 2017

Runar hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

136 Eccellente

1 følger

Om Runar

  • Rang
    Capo di tutti capi
  • Bursdag 14. juli 1989

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Gjøvik

Nylige profilbesøk

764 profilvisninger
  1. Er det noen forskjell på lyktespylerne på de ulike modellene? Fargen er ikke viktig da de skal lakkeres uansett! Den ene min er ødelagt, og jeg var innom en fyr med delebil i fjor sommer men vi klarte ikke få løsnet de fra hans bil.
  2. Har du lyktespylerne?
  3. GTA-en ble kjørt lite de siste månedene før den ble pakket ned for vinteren, men før snøen kom rakk den jammen meg å skape litt hodebry. Ved oppstart blinker det en melding i infodisplayet om for høy temperatur på kjølevæsken (se første bilde), og når motoren går ser både olje- og vanntemperaturen ut til å stige til langt over normalt nivå (se andre bilde). Verkstedet har bekreftet at de faktiske temperaturene er normale og de mener følerne er i fin stand, så feilen oppstår et sted mellom følerne og visningen av temperaturene. Det som er rart er at vanntemperaturen vises analogt i midtkonsollen mens oljetemperaturen vises digitalt i infodisplayet, så vi finner ingen umiddelbar fellesnevner. Har noen vært borti en slik feil før, eller er det det noen som vet om en magisk dings som både måleren for vanntemperatur og infodisplayet får data fra?
  4. Jeg er ikke NAF-medlem, men forsikringen dekket det ikke da bilen hadde sommerdekk
  5. Og forrige lørdag ble GTA-en trygt transportert til vinterlagring, noe som nesten var litt synd da blåfargen tok seg veldig godt ut i snøen: (Ja, jeg måtte prøve, men det var ikke plass til kjettingene.)
  6. Her var det veldig lenge siden forrige oppdatering! Grunnet overgang til ny jobb ble det ikke så mye bilkjøring i sommer og høst som jeg hadde håpet på, men jeg fikk med i det minste meg Pinsetreffet:
  7. GTA-en har pådratt seg en mild forkjølelse, og ser ut til å trenge et nytt spjeldhus. Veiledende pris hos den lokale forhandleren og mitt faste verksted er ganske høy så jeg hadde håpet å finne noe billigere, men Ricambi kunne ikke skaffe den og jeg venter fortsatt på svar fra EB Spares og Autolusso. Både verkstedet og jeg har lett på eBay og lignende sider, men vi har ikke funnet noe vi tør å ta sjansen på. Saken er den at motorlampen lyser, og tidligere i høst hentet jeg ut følgende feilkoder: P0606 Control unit faulty (Microprosessor), P0560 Battery voltage, og P1680 Motorised throttle (spring). Fjerner jeg feilkodene kommer de tilbake etter noen timer eller dager. Bilen har blitt brukt lite de siste månedene, men de gangene jeg har kjørt den har jeg ikke merket noe til ujevnheter eller lignende. Spjeldhuset (gasspjeld) ble rengjort og kontakten kontrollert tidligere i høst, uten at det ser ut til å ha hjulpet. Mine spørsmål til dere er: har noen opplevd dette problemet, og vet noen hvor jeg kan få tak i et nytt spjeldhus til en litt vennligere pris enn 200 utepils?
  8. Takk for tilbakemeldingene! Det varmer et høstkaldt adminhjerte å høre at dere trives her inne. Det at dere bruker forumet fremfor de mange Facebook-gruppene som finnes, gjør det hele verdt det! Vi som driver forumet er ganske fleksible, så dersom dere har ønsker eller forslag til forbedringer må dere for all del si ifra. Forumet er til for dere!
  9. Jeg er på saken! Det vil ta litt tid, men jeg skal gjøre mitt beste for at alle bilder blir flyttet over til vår egen server.
  10. Og fortsetter med flere bilder fra søndag og mandag!
  11. Noen av dere har kanskje sett noen av disse bildene på Facebook, men ettersom ikke alle er der laster jeg de opp her også. Vi begynner med noen bilder fra fredag og lørdag!
  12. Støttes! Ting forsvinner raskt på Facebook, mye enklere å finne det igjen her på forumet.
  13. Krysser fingrene for at den kan sveises eller limes! Hvis ikke, så får du ny fanger fra Italia Ricambi for 6 200 kr (pluss frakt og moms).
  14. Jeg tror dessverre ikke du kommer til fra undersiden, så du må nok av med fangeren. Begge sider er like, og du bør være litt forsiktig så tuppen ikke brekker, som var det som skjedde med min. Utover dette er de ganske enkle å demontere! Jeg tar kontakt en dag! Jeg trenger diverse skruer og bolter, men ingen store deler. Når kvitter du deg med skallet/bilen?
  15. Gratulerer med ny bil! Legg gjerne ut bilder av (den røde) skjønnheten