Hans V

Caporeparto
  • Innholdsteller

    304
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Hans V

  • Rang
    Caporeparto

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Hurtigladere løser stort sett problemet. 25-30 min gir halv tank. Kan som regel kombineres med dagligvare handling. Alternativt kan man fordype seg i en alt-var-bedre-før-tråd på cuore, da flyr tiden. ? For øvrig var Fiat pionerer på området. En av norges første elbiler i moderne tid var Bellonas A-Ha sponsede elektrifiserte Panda fra slutten av åttitallet. ?
  2. Fornøylig lesing, selv om jeg savner Plommesen og Espen O i diskusjonen. De hadde hevet temperaturen ytterligere en del grader. Skjønner meg ikke helt på denne enten-eller-tankegangen. Dvs. el-bil og forbrenningsmotorbil er ikke gjensidig utelukkende. Selv kjører jeg i3 til daglig og etter drøyt 60.000 km kan jeg ikke si meg annet enn svært fornøyd. Har kjent på rekkeviddeangsten noen ganger, men storr sett har det vært selvforskyldt da jeg har glemt å sette den til lading. Til lengre turer benyttes familiens oljebrenner. Jeg er ikke ovebevist om at det miljømessige regnestykket går opp med el-bil, men takker og tar i mot de fordelene de gis. ? Jeg kan også glede meg over å brenne høyoktan drivstoff i min 6-liters 52 år gamle amerikanske sportsbil, som er en langt mindre miljøbelastning (dog neppe om den gikk 25.000 i året) - og regner vi inn de estetiske gevinstene den gir omgivelsene går den i stort pluss. Mén, til trådens emne. Jeg tolket Marchionnes utsagn som enda en unnskyldning for å ofre produktutvikling for børskurs. Han har strupet utviklingsbudsjettene i årevis for å kunne legge frem brukbare regnskaper, men for meg fremstår Marchionnes strategi som et pyramidespill, eller på godt norsk; "å pisse i buksa for å holde varmen". Ved å ikke være tilstede innen el-, hybrid og annen alternativ teknologi risikerer Alfa/Fiat å marginalisere seg ytterligere, i den grad det er mulig. Desverre.
  3. Vurderer litt mer moderne stoler (med sidestøtte ) til min 1964 Corvette og har lest meg til at Spider S4 passer fint inn. Er derfor ute etter noen slike, fortinnsvis sort skinn. Alternativt kan GTV 116 stoler eller andre relativt smale og lave også være av interesse. Hans 470 25 930
  4. Leasingavtalen på Modeoen går vel mot slutten før det er mulig å kjøpe en Giulia så her kan du ta kjøre Ford med god samvittighet.
  5. Jepp, det står en hvit utstilt på museet i Arese. Har sett den selv. Det er godt og høre. Kan den kjøres også, mon tro? Jeg kan veldig godt tenke med en Giulia, liker den diskret elegante designen og håper den kjører enda bedre enn den ser ut, men det tar for lang tid i denne omgang. Har sett veldig få bilder av kamuflerte Giuliaer under testing annet enn QV og den med Ghibli-karosseri), hvilket tyder på at produksjonsmodellene er et godt stykke unna. Siden jeg ikke vil ha første modellåret av en på alle måter helt ny Alfa, samt Sportwagon med firehjulstrekk, bør man vel vurdere noe annet i mellomtiden. Er allikevel ikke overbevist om at Sergio leverer.....
  6. Finnes det egentlig noen bevis for Giulias eksistens, bortsett fra den Nürburgring-Spezialen, eller er den kun nok et utspill i serien Sergio-prater-opp-aksjekursen-mens-han-kutter-produktutviklingskostnader?
  7. Med tanke på den underliggende substansen, dvs. modellutvalget, fortoner Marchionnes prosjekt stadig mer som et pyramidespill.
  8. Jeg tror og håper Giulia blir bra, spesielt ut fra hvordan Alfa for Giulia forsøk 2 satte opp en helt egen prosjektutviklingsgruppe som begynte med blanke ark og hvor kjøreglede var øverst på agendaen. Jeg er og spent på hvordan de mer moderate versjonene med 17-toms hjul uten "kjolpaket" ser ut. For min del er det greit den ser "moderat", så lenge den er elegant IRL - da hypermoderne designer har en tendens til å eldes fort. Det jeg stusser litt på er hvorfor de kjører rundt med bilen i kamuflasje etter lansering? Antar den på det tidspunktet ikke var helt ferdigutviklet, i hvert fall ikke "snikversjonene" men håper den blir det til produksjonsstart - og i motsetning til 4C ikke lanseres som "work in progress".
  9. Marchionne gir noen hint i den retning. http://www.grandprix247.com/2015/02/25/marchionne-hints-at-alfa-romeo-return-to-formula-1/ På den annen side, hadde alt han lirer av seg blitt til virkelighet hadde Alfa Romeo nå hatt et bredt utvalg av råkekre modeller.,,,
  10. Ferrari greier ikke å lage gode gatebiler og gode racerbiler samtidig, og for tiden lager de jo med 458 i ulike versjoner, FF og F12 fantastiske biler. Men det er en feil i artikkelen og det er at James Allison ikke har noen stor påvirkning på 2015 raceren. Han har nå vært der i et år og det var 2014 bilen han kom for sent til å få noen innflytelse på. Dessuten har han hatt mye suksess med Kimi tidligere, så forhåpentligvis kan han konstruere en bil med mye presisjon i fronten, som både Kimi og Vettel må ha, kan det tross alt bli bra (selv om motoren fortsatt vil være langt bak Mercedes).
  11. Ferdig snakka. http://www.motorsportauctions.com/category/342/Transporters/listings/33568/Ferrari-F1-Race-Trailer-for-sale.html
  12. Virkelig flott bil i nydelig farge, gratulerer! Tør jeg foreslå et sett mer tidsriktige skilter (http://www.lator.no/display.aspx?menuid=22)?
  13. Nå har jeg brukt ganske mange hundre kroner på bilblader nesten bare for å lese ulike tester av 4C. Uten at jeg har gjort en akademisk sammenfatning av alle disse testene synes det å være konsensus i internasjonal bilpresse om at bilen ikke er helt ferdigutviklet, med bl.a. trist motorkarakter, middelmådig paddleshift-kasse og spesielt graverende; inkonsistent styring. Alt dette kan og forhåpentligvis vil rettes. Det som er bekymringsfult er at Alfa ikke har lyktes helt med å utvikle noe så relativt enkelt som en liten, lett sportsbil som kun har ett formål; å underholde. Hva da med Giulia, hvor Marchionne sendte designere og ingeniører tilbake til tegnebordet for å gjøre den perfekt?
  14. Herlig historie, dette blir helt suverent, gleder meg til å sluttresultatet!
  15. Synes den ser ut som en faceliftet Lotus Exige. Noe som er litt skuffende gitt at de starter med blanke ark og knapt noen praktiske begrensninger å ta hensyn til i formgivningen. Det er imidlertid hvordan den kjører som betyr noe, så la oss håpe den innfrir og kan hamle opp med formidable konkurrenter som bl.a. Cayman/Boxster og Exige/Evora.