Gå til innhold

Poengoversikt


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet den 24.10.2018 i alle områder

  1. 2 liker
    Jaja, da står atter en Alfa i garasjen. Skulle ha en veloce Q4 men endte opp med en 2,2 180 hk diesel super. kona syntes setene var bedre i super’n 🤔😁 Spart penger på dette valget, grei bil med OK utstyr. Ikke topp spekket syntes motor skyver godt. Spent på vinterkjøring..klager kona i vinter så blir det Q4 uansett hva hu sier 🤭😂 hvit med lav km på 16000. Er som ny. Sort skinn. Automat 8 trinns, med manuell valg. Stor navi og varme i ratt er kjekt. Import fra Sverige og har igjen ett års garanti.
  2. 2 liker
    Jeg kjører med 1300 spindler, alu gtv6 bremboer og store orginale ikke-ventilerte skiver, samt cl brakes rc8r klosser. Før brukte jeg endless. Med dette oppsettet har jeg så latterlig kraftige bremser at 4 pot kit fra alfaholics føles totalt overflødig. Har nok bremseeffekt til å henge i setebeltet i toppfart, og ingen fading samme hva jeg finner på. Ang understell så er det viktig som ERA skriver at bilene bør være noe lavere bak en foran. De fleste race kitene til alfaholics er det. Jeg kjører med de blå racefjærene. Jeg syns de er så myke at de ikke er ubehagelige på gata. På banen kunne de godt vært litt stivere. Stabstag foran er viktig. 29 eller 30 mm må til. Bak behøver du ingenting. Camberarmer må til. Vel camber utfra dekk. Kjør på med mye caster. Geometri packen til alfaholics har jeg hørt mye positivt om, og jeg har vel også prøvd et par biler med alt montert som var veldig lettkjørte. Jeg tror dog at man da MÅ kjøre med 15 toms felger. Verdt å tenke over. Jeg har ikke noe slikt, og er ikke plaget med bumpsteer i det hele tatt.
  3. 1 liker
    Jeg har brukt maxspeedingrods i flere motorer - ikke hatt problemer, ikke funnet noe feil med vekt innad i settet / balanse heller. De to motorene de nok har blitt testet hardest sånn sett er nok en Alfa V6 på over 550hk og en 1.6 Nord motor over 350hk.. Det skal også legges til at eier av den sistnevnte motoren nå har en TS på over 400hk som jevlig er over 7500rpm i løpssammenheng og det med helt standard råder. Alltid fint å bytte råder for å være på den sikre siden, gjerne sammen med balansering av bunndel. Tar du en blir det jo fort masse andre skader samtidig. Men jeg hadde vel vurdert hvor mye jeg ville lagt i råder til en slik motor. Effekten blir jo ikke noe å snakke om så lenge du ikke skal henge på en kompressor eller turbo, så det eneste du klarer å utsette de rådene for er turtall - samtidig er det jo begrenset hvor mye turtall den toppen har lyst til å være med å forflytte luft på også kan du si.. Jeg ville valgt et sett nøye gjennomgått / satt opp originale eller maxspeedingrods.
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×