Poengoversikt


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 19. mars 2018 i alle områder

  1. 15 likes
    Her er bilder av min helt nye Alfa Romeo Giulia Veloce, denne har ALT utstyr som kan velges
  2. 14 likes
    I frustrasjon og påvente av at våren lar vente på seg tenkte jeg lage en liten tråd om mitt Alfa-prosjekt. Kanskje litt uvanlig, men jeg startet med utgangspunkt i en 2014-årgang 4C, med ambisjon om å lage den ultimate track day bilen. Både for å kunne kjøre jevnlig på Rudskogen, men også å kunne oppfylle drømmen om å kjøre på alle tilgjengelige baner i Sverige og på kontinentet. Bilen ble min vinteren 2015 etter en hyggelig bilhandel hos Dan & Tom hos Auto Ital i Oslo. Slik sett er status i dag at jeg er 3 år inne i prosjektet og forhistorien til valgene gjort vil jeg prøve å fylle ut kronologisk. Et ‘firkløver’ må nevnes som sentrale for å utvikle bilen. Første og fremst Tom hos Carrozzeria Alfa i Drøbak som med sin kunnskap og forståelse insisterte på at jeg måtte prøvekjøre en 4C før jeg bestemte meg om hvilken vei jeg skulle velge. En hyggeligere og mer kunnskapsrik alfisti er vanskelig å komme over! Dernest må André hos Squadra Sportiva omtales med positive ordelag. Alltid grundige og detaljerte tilbakemeldinger på forespørsler og svært lydhør for mine ønsker og krav. Det har vært ganske spesielt å oppleve at man får gehør for synspunkter i utviklingsarbeidet før man i det hele tatt har investert en krone (eg. Euro…). Han formidlet også kontakt med Laptime Racing i Papenburg hvor jeg har nytt godt av utviklingsarbeidet Alexander (eier, produktutvikler og svært dyktig racekjører) gjør sammen med Marco (mekaniker og altmuligmann). Alexander har tilgang til ATP testbanen i Papenburg 365 dager i året og gjør i sannhet bruk av det. Alt som lages utprøves umiddelbart til døde for å avsløre alle feil og mangler så tidlig i prosessen som mulig. Man kjenner kjapt en smule misunnelse over de mulighetene de har til kontinuerlig testing. Slik sett er min bil blitt en ørlite softere versjon av den fullblods racebilen Alexander lagde av sin LE for et par år siden, men her utvikles det i en fart som hadde desorientert mang en italiener... Status våren 2018 Motor Pogea Racing Stage 1 Clone, 290 HK, 415 Nm BMC luftfilter (samme som LE-utgavene ble utstyrt med) Diverse silikonslanger Koshi carbon motordeksel PU-insert i nedre motorfeste (Black series) Liteblox LB11XX batteri Girkasse LSD Forsterkede utløserlagre Ekstern oljekjøler med manuell styring Understell Novitec Competizione+ Racing coilovers (Nürnburgring-utgave) Ombygd innfesting nedre bærearmer foran, mulighet for mer camber Sector 111 Swaybars, justerbare, 24mm foran og 27mm bak Sector 111 Endlinks, justerbare Novitec N11 felger, sorte, 7,5x17" og 8,5x18” med Toyo R888R (kommer for salg) Novitec N11 prototype felger, 7,5x17" og 9,5x18” med Zestino Gredge (265/35 18” bak!) Pinnebolt/muttere Bremser Performance Friction (PFC) 2-delte bremseskiver foran PFC Compound 11 bremseklosser foran Ferodo DS 1.11 bremseklosser bak Stålomspunnede bremseslanger Kjøling forbremser Eksteriør Laptime Racing ombygd/forsterket OEM veltebøyle, tilpasset bruk av 6-punktsbelte Laptime Racing dive planes Interiør FIA-godkjente karbonstoler med Nomextrekk Schroth Enduro 6-punktsbelte OMP Kubik, avtakbart ratt med customfeste til girhendler Centerline Alfa, aluminium forlengere til OEM girhendler Sector 111 feste til brannslukker i OEM feste til gulvmatte på passasjerside
  3. 10 likes
    Da ble det en Alfa til.
  4. 7 likes
    Kort innpå; Takk takk! Innlegg kommer nok i rykk og napp når jeg har tid. Legger ved en link til en video fra stradalekjøringen i klubbens regi under sesongavslutningen på Rudskogen i september i fjor. Et uredigert utsnitt midt i en ca 40 minutters sesjon under krevende forhold. Jeg tror aldri jeg har kjørt på bane når det har vært så glatt før. Merk! Jeg legger meg helt flatt for det faktum at jeg slipper rattet helt på langsiden noen ganger. Det er ikke fordi jeg var sliten i hendene av å kjøre bilen, men snarere smerter i hendene etter å ha delt mye granitt med hammer og meisel dagene i forveien...
  5. 6 likes
    Selger en fin 164 Q4, dog er det litt småting å fikse 🙀.
  6. 6 likes
    Hjulbuen på plass må bare helsveises og jeg har fått tak i deler til andre siden
  7. 6 likes
    Ja, vi er i gang igjen, men i egen regi. Jeg har lagt ned min dugnad for KARN etter at styret stengte Bottegaen. For meg det rette tidspunktet for å takke alle kunder og besøkende i Bottega for handelen og hyggelige samtaler som vi hadde i løpet av årene. Min entusiasme og innsats for Alfa Romeo finnes nå i http://www.alfagarage.no/ Ikke alle varer er på plass enda , men vi kom akkurat tilbake fra handleturen, og varene kommer snart til Norge. Alfa garage gir 10 % rabatt til medlemmer . Hjertelig velkomne til en hyggelig handel. Hilsen Bottega May
  8. 5 likes
    Og 3 bilder for oss 164-elskere........QV 12v med hele18 000 km på telleren
  9. 5 likes
    Ferdig lakkert :-) . Gleder meg til vår og kan ta en skikkelig rens og polering av resten.
  10. 5 likes
    Da har jeg solgt Giuliettaen min til min far og hentet meg en 159 TI. Turen fra Arendal til Bergen gikk som en drøm
  11. 4 likes
    Da fikk 159'n selskap i gårdsplassen :-) En 2012mod Gulietta Competizione med 170hk og TCT girkasse. Kommer litt flere bilder etterhvert. Så langt veldig fornøyd! Umiddelbare planer for bilen: -DAB -Få aux inngangen til å fungere På lang sikt: -Dobbel eksos -Optimering
  12. 4 likes
    Endelig skjer det litt , dvs pakke fra England kom idag. Da er det vel bare å fortsette med verket. Viktigst er vel Borsch starter'n - jeg er lei av å dytte , så Duetto'n har stått på samme plassen i vinter. Fikk aldri prøvd den i snøen, men det er kanskje ikke for seint. Håper det ikke blir flere start motor problemer nå. Dere med 2 bolt startere - er det en skim/stål spacer mellom starter og motor (Næææ ??) - sånn som jeg tror det er på 3 hulls startere ? Så var det bakere bagasje lokk kant, og da innsiden som jeg hadde tenkt å lappe , men noen papir maler seinere - Fook Datt -. Det blir det uansett amatørenes aften med Mig'n. Delene passer fint i sammen. Enda -får vel søke litt ekspert råd før jeg begynner å kappe, men fri for rust blir det Nye linser var også på lista , hører /leser at tilpassing/ fit kan være e litt babb babb , Tenkte det var like greit å finne det ut med en gang. Mens en har sparkel boksen fremme. Og nye bremse slanger med stål Braiding. Må trykke ganske hard på pedalen for å få full skrubb med 1 krets Dunlop bremsene. Over på Alfa BB , sies det at dette gir fastere pedal og mere kraft . Fake news ? For Kr 350 synes jeg det er verd et forsøk . Hvis noen har noen Dunlop bak klosser de vil selge , så gi et vink !
  13. 4 likes
    Og ja, jeg synes dette er artig received_10155199847052890.mp4
  14. 4 likes
    Det skjer ting. Nye foringer,fjærer og dempere bak. Men med litt kortere fjærer ble limit strapsene alt for lange, og må kortes inn. Har også slengt litt lakk på noe delere til forstilling, så får de nye foringer og blir satt tilbake i løpet av helgen håper jeg.
  15. 3 likes
    Madammen skulle også ha seg en ny bil. Så nå ble det plutselig 3 alfa i gården. 159'n må nokk selges etterhvert desverre.
  16. 3 likes
  17. 3 likes
    Det våres... sakte men sikkert. Alfaen på Ålesund Lufthavn: Så fikk jeg frem badeanda i dag. Nye bærekuler og ny bremsevæske og da er EU OK og klar for Ringen i mai: Joa.... jeg ligger bak den i GT og Steffen ratter Lotusen hjem.Se den blå himmelen da!!
  18. 3 likes
    bare lekkert med nye saker.......
  19. 3 likes
    Hei gjengen, håper noen ønsker å overta prosjektet mitt. Kjøpte denne for 3 år siden og den har stått tørt innendørs siden. 92 modell med original waterspray, gått ca 123000 KM, alle servicer holdt. Ikke registrert og må påregnes noe arbeid. Bilen ser ok ut men trenger ny støtfanger, forskjerm på høyre side samt litt rustsveis på begge bakskjermer. Ellers er bunnen bra, konsollene under ser ikke så fine ut så de bør tas av og sandblåses og lakkes. Jeg har i løpet av de årene jeg har hatt den begynt på den, men som travel familiefar er det vanskelig å finne tid da den står en times kjøring hjemmefra. Har kjøpt inn masse goodies, coiloversett spesiallaget til denne bilen, nye bærearmer, servicedeler, skiver og klosser, komplett reg rem sett med vannpumpe, samt en del andre ting som jeg ikke kommer på i farta. Har også en komplett delebil man kan ta deler fra. 95 modell TS, denne er gått 98000km og ble hellakkert i 2009. Begge bilene er Alfa Rosso så her kan man bytte over det man måtte ønske, har også 3 sett med hjul til bilene. Selges til under kostpris, 30 000 PM eller svar i tråden. Håper Q4'en kan komme på veien igjen. Bilen står i Bergen, bilder kan sendes på mail om ønskelig. Mvh L-T
  20. 3 likes
    "Cara mia" med ny batteri og vi kom i gang med bremser til sønnen sin 159......det er jo også en form av påskeferie
  21. 3 likes
    Etter et par dager i mitt eie må jeg si at jeg er meget godt fornøyd med bilen. Utrolig bra kjøreegenskaper. Det ble jeg imponert over. Går godt gjør den også. Hvit bil med brunt interiør er egentlig ganske pent.
  22. 3 likes
  23. 3 likes
    75 3.0qv bakstilling er snart ferdig. Dedion har fått nye hjullager samt spindler og nav montert sammen med z"zagato" kule fra RSR. Girbox er grundig rengjort og lakkert, nye lager montert i clutchhus (6007 og 6205 2rs lager) ny kule til clutch -arm samt sandblåst og neddreid svinghjul. Nye framre og bakre girkasse fester/foring. Bakbremser og frambremser renovert.
  24. 3 likes
    Selger min nydelige 916 Tb med sjelden fin patina. Bildene taler for seg selv. Ta kontakt for en hyggelig alfaprat:) - oppgradert seter til fase 2 - registerreim skiftet i 2016 - ny clucth - chiptrimmet til 240 med Squadratuning - komplett airbagbsystem skiftet ut - EU godkjent til 2019 +++ Hadde tenkt meg 100 000,- men pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse. Kristian Telefon: 400 70 886
  25. 2 likes
    Jeg har en hot rod bygget med Mille Miglia som inspirasjon. Laaangt fra orginal, men herlig - helt som jeg vil ha den. Deler fra 1954 til 1972. Chassis nummer: AR1671628 Prod år 1969 navn Christer
  26. 2 likes
  27. 2 likes
    Takk Peer! Tjsahh.... man liker jo utfordringer... Spørs om jeg ikke tar sats på garasjegulvet jeg også... Eller kanskje en telefon til Masi som har bukk gjør susen...
  28. 2 likes
    Ferdig sveiset venstre side og neeesten ferdig med å slipe sveisefuger 😃
  29. 2 likes
  30. 2 likes
    Endelig er mitt eget personlige Vietnam over! 😃 innerskjermer er ferdig sveiset. En oppvisning i knotete arbeidsstillinger. Litt puss av sveiser kanskje, men sveisingen er ferdig. Dårlige bilder følger..
  31. 2 likes
    Takk for fine ord Thomas. Åsså så kjekt å selge bil til noen som setter pris på den. Fikk litt av sjelen min med på kjøpet
  32. 2 likes
    Er ganske vanlig dette, uansett merke. LED baklys eller stopp baklys utvikler ingen varme og kondens vil aldri tørke ut. Still bilen i solen en varm sommerdag så blir nok vanndråpene borte.
  33. 2 likes
    Her er noen triks for å holde bilen på veien uten å bruke reservedeler.....og nei det er ikke min verk
  34. 2 likes
  35. 2 likes
    Bakre bremser fikk en skikkelig omgang med rens og lakk. Mye bedre enn rødt.....Brukte 2 komponent lakk fra Folitec for første gang og er veldig fornøyd med produktet. Enkelt å jobbe med og en flott finish. Brukte 2 strøk. Ellers monterte vi kat og byttet høyre støvmansjett til styresnekke . Hjemme jobber jeg med dopapir-holderen
  36. 2 likes
    Da har pakke 2 av 3 med deler kommet. Rep sett av forgasser var først ut.
  37. 2 likes
    Armene bak kjøpte jeg via Dan hos Wizard: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta/1109745-gta-rear-suspension-overhauls.html Dan nevnte at tilgangen på disse begynner å bli dårlig, spesielt til 3.2, så jeg syntes det var verdt å slå til. Fikk med den foringen du nevner. Har ingen ambisjoner om å bytte armene i nær fremtid - bytte av starter og grenrør på baksiden av Busso`en har knekt mekkeviljen for en stund....😑🤬
  38. 2 likes
    Div deler klar for lakkering
  39. 2 likes
    Etter mye pussing, våtsliping og polering ble resultatet innafor for en bruks bil. Skal lakkeres med varm-klarlakk.
  40. 2 likes
  41. 2 likes
  42. 2 likes
    Lite problem som har dukket opp...min basisbil, en 1967 1300Junior, har hydraulisk clutch, men jeg må konvertere til wire-clutch for korrekt 1300GTA standard. Noen som vet hva som går å gjøre? Holder det å bytte clutchus (Alfaholics har et magnesium hus som er en korrekt GTA-kopi...ikke billig men dette er ikke noen billigbil,pølse i slaktetiden og alt det der...og hva med clutchpedal, og relevante armer og ledd og det der, går det å få tak i? Noen der ute som har gjort den jobben og har noen råd å komme med? Grazie mille! Dottore, Alfisto apprendista
  43. 2 likes
    Forstiiling...all the bells and whistles
  44. 2 likes
  45. 1 like
  46. 1 like
    Nå fikk jeg lyst til å hente fram min også. Grattis kul vil 👍
  47. 1 like
    Okay kan jeg ringe deg evt
  48. 1 like
    Takk for hyggelige ord, ja du har rett det er galskapp, vi treffes i garagen for å ha det kjekt og det går jo best med Alfa huffa meg, hvis det kommer folk med fremmed-merke og ber om hjelp ...... Jeg pusser ned rusten så godt som råd ,bruker alt mulig for å komme inn i krokene , beste er å demontere understells-deler, men ofte rekker ikke tiden . Alt som er sort er faktisk lakkert. 1.Owatrol 2.Owatrollmed 25% Arcanol matt og 3.Owatrol med 50% Arcanol og til slutt FluidFilm. Den FF i dunken er tykkere en Sprayboksen, den ligger bedre på . Men som alltid, bruk det med hensyn, ikke vits å ha tykk Fluidfilm overalt, da blir det fort plagsomt for fremtidig arbeid . Bremsecaliper brukte jeg 2 strøk med 2 Komponent lakk.
  49. 1 like
    Gleder meg over at Busso er frisk igjen, og lyden er ganske himmelsk. Ikke for drøyt og ikke for lite heller. Har faktisk ikke giddet montere DAB-greier i GTen enda. I Lotusen er det på gang. Først et bilde av bikkja som ikke ville forlate GTen idag..... Jeg prøver å få den inn på gulvet foran passasjersetet, men den vil helst passe på pedalene.. Deretter et lite stemningsbilde fra ranchen i dag. Fyra opp Shibauraen og den hosta litt men sa var vi i gang
  50. 1 like
    men det blir en utfordring ......måtte jo være 164-scudetto
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+02:00