Poengoversikt


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 10/21/2017 i alle områder

  1. 17 likes
    Bra. Flere som er interessert i en avtale med Bulkspesialisten? Isåfall, trykk Liker
  2. 12 likes
    E sekshundreogtjuefem har blitt innvilget statsborgerskap i Kongeriket Norge. Og det var jo hyggelig For ti dager siden startet prosessen. Først måtte vi søke om asyl (fra Tyskland ) Her står den håpefulle i løvens hule og venter på dommen etter å ha blitt inspisert både inni, utenpå og under. Tre timer tok seansen, med sjekking og dobbeltsjekking av identitet og 11 år gamle tyske dokumenter, samt en svært grundig teknisk gjennomgang. Da jeg forsto at besøket ville ende med "bare" tekniske mangler, ble jeg svært lettet. Skruing er jo tross alt enklere en bevisførsel av identitet og graving i gamle tyske registre. Dommen lød på: - Mangelfull infesting av bremserør på bakaksling. - Midtre eksospotte hang for lavt. That was it. Så i dag troppet jeg opp igjen på "drop-in" og fikk OK på alle papirer. Her er vår nye statsborger: Og sånn ser en smørblid (og stolt) eier ut: Hmm. Hva skal jeg finne på nå tru ........ Erik
  3. 10 likes
    Hjertelig velkommen til alfa garagen ! Mange kjenner oss fra Bottegaen. Vi har nå etablert en Norsk nettside, for å føre videre tanken bak Bottegaen. Varelageret er ikke alt for stort enda, men vi bygger opp ett vareutvalg tilpasset det Norske Alfa miljøet. Nytt i programmet er sevice og slitedeler, stort sett original deler. Alfa garagen fikk tak i ett samlet delelager, nytt og brukt til 916 serien. Vi skaffer alle original deler fra FCA, husk understellsnummer ved alle henvendelser. Du kan nå oss via mail eller mobil. Alle medlemmer får 10% på lagervarer.
  4. 10 likes
    It's been a while. Progress is slow, but now, it is visible. We are days, if not hours, away from firing it up. Turbo is now firmly in its place. Also, MAF sensor is finally connected. In case someone else is as stupid as i am to do the same, BMW connector has the same wiring as original MAF. Installed tachometer from the last Brera model. Those gauges looks so much better than original ones. And it inherited mileage from the donor car, so my brera just got it's kilometers cut in half Of course, I'll be fixing that in MES New oil hoses. Used small uniballs to prevent rattle and allow for engine movement when accelerating. Prodrives have been painted silver and i do believe that i have two perfect wheel sets now And this is how close we are to fireing it up...
  5. 9 likes
    Da er avtale på plass "Jeg vil gjerne tilby medlemmene deres 20% på retting av bulker.MvhHans BergeBulkspesialisten.no"
  6. 8 likes
    99 mod GTV 916 3,0 med kompressor selges. Km-stand 152.000. Eibach senkesett og 307 HK godkjent og reg. i vognkort. Bilen ble kjøpt av Egil Sandvik, Bilgledebutikken, i 2012. Sebastian hos Squadra Italiana kjenner denne brutale GTV'n godt og har hatt all service og oppfølging. Stafettpinnen gis nå videre til noen som vil ta godt vare på dette råskinnet av en Alfa. Pris: Aner rett og slett ikke, er åpen for gode bud.
  7. 7 likes
    Da er vel bare å ha tålmodighet for å få resten av bilen like fin. Herlig følelse å ha den i garasjen igjen. Begynner med å få motoren opp å gå. Har fått handlet nye topp lokk som er korrekt til motoren da de originale var sveiset på en måte som ikke så spes pent ut.
  8. 7 likes
    Jeg ser poenget i ditt innlegg, men er i sum uenig Muligens representerer jeg kjernebrukeren av ulike bilfora, der "teknisk hjelp" er det behovet som gjør at jeg leter disse opp. Det er når det sier kaaabong jeg dukker opp. Å diskutere introduksjonen av kommende modeller, linjeføring eller økonomisk og teknisk sammenslåing blir for mye "fiff" for meg. Jeg kan til nød delta dersom det primære, tekniske behovet er stillet og de 20 og 30-års gamle Alfaene mine ruller ufortrødent videre. Det er døde sensorer og urovekkende knakkelyder som fenger min interesse. Ettersom jeg har horet meg inn på andre bilmerker og besøkt disse foraene også, så registrerer jeg at disse, slik som cuoresportivo, favner om mange interessegrupper. I bresjen er garasjemekkerne, så kommer de "ufaglærte" som behøver teknisk hjelp når nøden er størst. Når dette har stilnet så dukker ekshibisjonistene fram. Disse spiller en viktig rolle med sine nykjøp, sine glansmerker og poleringskunster. Det er denne gruppen som viser veg for oss med falmet lakk og ensporet gange. Ekshibisjonistene forteller om et mulighetsområde forutsatt at man gidder å egne litt tid til detailing og/eller drømme om framtidens mulige kjøp. Når hverdagsbehov og senere drømmer er mettet så har man ro til å diskutere sigarer, klokker og gårdagens hi-fi. Det jeg synes er et pre- for cuoresportivo og som bidro til at jeg kalte dette et levende forum er responsen og responstiden. I internettverden som i familie- og arbeidshverdagen så har vi alle behov for å bli både hørt og sett. Tenk deg å stille et "livsnødvendig" spørsmål når kjerra bare sier klikk-klikk. Du formulerer spørsmålet, klokka er 2035, trykker send, smugrøyker - og venter. Og venter! To scenarioer. I den første så ser du at noen har sett innlegget og lest. Håpet stiger; kanskje leter de etter hjelp, kanskje går de ut og sjekker egen bil, kanskje sender de melding til en venn. Uansett - du er sett. På cuoresportivo blir du sett. Og dersom det dukker opp svar, uansett innhold, så er det medisin nok. Ofte er det slik at terskelen for å svare er noe høy. Men har man ledet møter, vært ordstyrer, så vet man at det første utropet fra salen er den utløsende proppen. Sekundet etter følger de andre på. Det andre scenarioet (som var årsaken til denne tråden) er stillhet. Ikke en jævel svarer. Kanskje ser du at ingen har besøkt tråden din. Du ser ikke aktivitet. Eller endog jævligere: 12-15 kikkere, men øredøvende stillhet. Ingen likes, ingenting! Dét er frustrerende! Og dette har jeg opplevd på to foraer denne høsten; et større riskokerfora og et for de som må ha transferkasse. Sakral stillhet! I disse tilfellene (flere tråder med spørsmål) så driter jeg glatt i valg av sub, bluetooth eller linjeføring. Jeg behøver pengebesparende hjelp. Men stillheten råder. Når det gjelder pleasing og det å være naiz så har det sin funksjon: kommer du med et forslag og det bifalles (som klokt) så gir det deg vann på mølla for å fortsette i samme gate; du blir en bidragsyter, - uavhengig av om det er en avhandling eller kortpustet sukk. Forhåpentligvis er likerne ærlige Om Stelvio er en forkledd Qashqai eller Sergio Marchionne styrer Alfa mot døden får andre synse om, men jeg følger likevel taust med på den tråden...
  9. 6 likes
  10. 6 likes
    Jeg har lenge hatt lyst til å ha en Alfa Romeo. Ser du en Alfa Romeo, er det ikke til noen tvil, bildet av den klistrer seg til hjernen. Husker fortsatt den første jeg så og la merke til der den stod ved marinaen i Normannvik på midten av 90 tallet. Mulig det var en 33, svart en, så barsk ut med sine kantede former. Så våknet det igjen på 2000 tallet i Drammen der vi kjørte forbi forhandleren i Bjørnstjerne Bjørnsonsgate. Knall rød Brera. En av de vakreste bilene i moderne tid. Etter det var det mange lange blikk med som kunne ført til nakkesleng hver gang en Alfa Romeo kom kjørende på veien. Alle gode ting er tre. Det skulle bli 937 eller 916, gjerne med V6'er. Helst en GT for å få plass til unga og madammen og litt bagasje. En svart som glapp. En rød GTV som ikke passet i tidsskjema. Men så.. en nylakkert GTV, god teknisk stand (glemte å teste clutchen ordentlig, igjen). Flyr til Bergen med madammen. Det er mars, strålende sol, på vestlandet denne dagen. En svart kreasjon åpenbarer seg i garaseanlegget med glinsende metallflak. Også lyden da, for en lyd av en motor. et beist,i sin hule. Den runger med hjallende ekko i veggene. Vi tar en prøvetur, og den går som bare det bortover kysten utenfor bergen. bare synd det var så mange fartsdumper og mye 60 soner, bremsene ble testet godt der. Vi forlot sommeren, over fjellet med 200 spenstige hester i snødrev - tilbake til gårdsplassen hjemme. Ungene får plass baki, og det er vel stortsett unger det er plass til baki der. Ypperlig familiebil, lite bagasje, plass til 2 voksne og 2 smårollinger perfekt for sommerturer Fra sol og varme til dette... Sommer ja takk. Utsikt fra kjøkkenvinduet
  11. 6 likes
    Det er historieløst å tro at garasjemekkere om ti-femten år ikke kommer til å skru på Giulia slik som folk skrur på 156, GT og 159 i dag. Folk har antakeligvis mast om at "nye biler bare er elektronikk" siden biler fikk elektronikk. Elektronikk er en velsignelse og en forbannelse, men mest det første. Ingen går rundt med dreieskivetelefoner og skrivemaskiner og sutrer over at laptoper og smarttelefoner er blitt allemannseie. Og for the record: Alfa Romeo ER allerede en religion. Det finnes en gammel gud som alle tror på (les: legendariske røtter) og så har det utviklet seg ulike retninger eller menigheter - noen tror på Bertone, noen tror på transaksel, noen tror på fwd-æraen, noen gærninger tror sikkert på Arna, noen tror på GM-æraen og noen tror på paven (les: Sergio). Det finnes jo gud bedre meg folk i nære naboland som kriger om katolisismen eller protestantismen er best, selv om alle tror på samme fantasifigur! Det skulle faen spare meg bare mangle om det er ulike synspunkter på siste generasjon Alfaer. Det at man møter meningsmotstand må ikke forveksles med at ordet ikke er fritt på dette forumet.
  12. 5 likes
  13. 5 likes
    Her i sommer var tiden kommet for å bytte div tenningsdeler. Kjøpte inn tennkabler fra Magnecor, rotor fra Bosch, tennplugger, toppdekselpakninger og pluggpakninger. Hadde også skaffet slangeklemmer siden noen av clic-r klemmene begynte å miste grepet på slangene. Tidens tann har gjort at mange slanger har formet seg etter slaneniplene slik at omkretsen på slangen er redusert. Det var grei skuring med den fremre sylinderbanken, toppdekselpakningen var overmoden for bytte, det var pluggpakningene også. Da jeg kom til den bakre, viste det seg at lokket var limt fast med flytende pakning. I og med at jeg ikke hadde noe verktøy til å skjære løs den gamle pakningen, ei heller lyst til å gyve løs med flatjern på motoren lot jeg pakningen være. Bilen skulle til ventiljustering senere på høsten, så da får de proffe ta seg av det uten at jeg lager helleristninger på deksel og toppen. Handskene er pulverfri... Mens plenum og deksler var av fikk jeg muligheten til å rense disse for gammelt støv og skitt med Autosol og børste. Ikke helt fornøyd med resultatet, men får ta det igjen ved neste anledning. Rotor og plugger ble byttet, samt ledninger. Fordelerlokk ble pusset og renset med elektronikkrens. Magnecorledningene er veldig kjekke siden de er merket tydelig. Samtidig fant jeg syndern på krafttap ved turboboost... Vakuumrør mellom filter og LMM hadde sprekker i seg, og var tidligere tettet med vulketeip. Satte i nytt silikonrør som en midlertidig fiks, frem til jeg får tak i ny original del, om dette er mulig å få tak i. Tett ble det i hvertfall Ikke strøkent motorrom, men røde pluggledninger står i stil med signaturene på plenum og lokket
  14. 5 likes
    Dette syns jeg var et slapt råd fra NAF. Det er litt mer tungvint å sette i gang reklamasjonsprosessen når man må forholde seg til reglene i kjøpsloven i stedet for forbrukerkjøpsloven, men man er ikke rettsløs heller. For å kopiere det jeg skrev på KARN sine Facebooksider: "Etter kjøpsloven § 17 skal en "vare" være kvalitetsmessig i samsvar med det som følger av avtalen, og etter § 19 selv om den skulle vært solgt "som den står" vil det også utgjøre mangel om selger har latt være å gi opplysninger om "vesentlige forhold" som antas å kunne ha innvirket på kjøpet. Dersom det kan svares bekreftende på de to forrige spørsmålene er det ikke umulig at det kan kreves heving av kjøpet etter reglene i kjøplsoven § 25, som sier at en kjøper kan heve dersom det foreligger "vesentlig kontraktsbrudd"." Slik jeg har forstått har ikke selger opplyst noe om problemene med bilen. Hva sier kjøpskontrakten? Hvis du gidder å ta tak i det her, anbefaler jeg å skrive en skriftlig klage (epost/brev) til selger. Her gjør du rede for manglene som er på bilen, at du ønsker å reklamere, og aller helst heve kjøpet. Dette vil sannsynligvis gå ubesvart. Da kontakter du ditt lokale Konfliktråd, som forhåpentligvis vil kalle inn til mekling. Når det ikke går vil selger forhåpentligvis få et vedtak mot seg fra de, som du i siste instans, hvis du er heldig, kan gå til Namsmannen med. Kan gjerne hjelpe deg med å skrive reklamasjonen om du vil.
  15. 5 likes
    Da går bilen! Original ECU trengte også 5v signal fra fordeleren 😃trenger fortsatt litt justering, men en liten seier.
  16. 5 likes
    Viktig å renne ned trafikkstasjon og lensmannskontor, slik at vi får adoptert en svensk løsning, først som sist.
  17. 5 likes
    spontan GTA Treff i garagen 3,2 , 3,7 og på kvelden Rune`s GT 3,2 . Professor (Frank) tokk en del parkeringsbulker på GTVen til Dagfinn (med signatur)
  18. 5 likes
    LJ 68XXX er hentet ut. Bilen er klar for veien med nypakkede hjullager fremme. Nå er det bare å gi gass! Dette er nå min 3. LJ registrerte Alfa Romeo. Jeg vil si jeg gjør en god jobb med å øke antall Tønsbergregistrerte AR
  19. 4 likes
    Pris... vanskelig å svare på ettersom priser på finn.no er selgerens ønske/forhåpning, mens vi får neppe innsyn i den endelige handelen og pris. Finn.no-annonsen du viser til har en utropspris på kr 60k. Denne hadde utrop på 40k Når det gjelder modellene Duetto, Kamm-tail, Aerodinamica og S4, så er det S3 (Aerodinamica) som synes å være lavest verdsatt blant samlere. Årsaken er 80-tallsstuket med bagasjelokkspoileren. I finn.no-annonsen du viser til har eier(e) ettermontert Zender-kitet; noen synes det er fedtefett - andre griner på nesa og foretrekker originalitet. Heldigvis er det du som ny eier som bestemmer. Jeg har en 1985 Aerodinamica med gummileppa bak. Fet kjerre. Vond sittestilling. Fet lyd. Vinglete ræv og woblete karosseri. Jeg nyter den Skulle stive den opp med stålramme, men kanskje i morgen? Kjører poly-foringer i bakstilling. Hjalp ikke en dritt. Går som en Kuusamo-sluk på ujevn veg. Jeg simpelthen elsker dét. Forgassermotorene går råere enn innsprøytningsmodellene Spica og S4. Akselerasjonsdysene gir litt 80-talls turbo-feeling. 105- og 115-Spider er noe for seg selv. Noe for de spesielt interesserte. Har du prøvd roadster'n til Mazda, Fiat Spider eller MB SL (R107) så gremmes du når du åler deg inn i Alfa'n. Én av 789 blir imidlertid frelst i Alfa Spider'n. Psst! Du bør ettermontere vindskjerm; trekk i nakken - og du blir schjiuk. Hva bør du kikke etter... http://www.alfaspiderfaq.org/buying.htm og https://classics.honestjohn.co.uk/reviews/alfa-romeo/spider/ og sagt med svenske Wille Veloces ord http://www.veloce.se/buy1.htm Hadde dette noe verdi som råd? Neppe! Spider-eiere er individualister fra investorer med framtidig salg for øyet, via skrytpeiser, detailere til han i Cubus-buksa (uten rangering, kun tilfeldig oppramsing). Deler Highwood, Alfaholics, http://ar-hanel.de/cms/alfa-romeo-ersatzteile/index.html og alle de andre.
  20. 4 likes
  21. 4 likes
    Oppdatering fra Padova og litt til. Vi var på en langhelg i nord Italia, reisefølge var Peran, Trond og Porka. tok første fly fra OSL kl 0700 (litt ubehaglig tidlig å så opp kl 4) men, landet kl 9 på Malpensa og optimister som vi er så fleipa vi med at det blir nok en Citroen Cactus til leiebil, så vi la på sjarmen til bella i skranken, å fikk en brand new Giulia med 150 diesel hk og auto. Da bar det av sted til Arese Alfa Romeo museo. Det gamle lokalet var ved første blikk ganske likt som det var for 15 år siden men, så fort at det var brukt mange timer på oppusing. Trenger vel ikke si så mye om biler eller bilder her men, den blå Giuliaen er leiebilen og bildet 3 er Giulia fra ringen (hvite med mauel 7.39) og den røde autorask 7.32 fortsettelse følger......
  22. 4 likes
    Ikke nok med det, setene er ferdig
  23. 4 likes
    Ja da, i morgen står den i garasjen
  24. 4 likes
    Tenkte jeg skulle slenge ut noen bilder fra den første sesongen jeg har hatt bilen. De kommer i helt tilfeldig rekkefølge, men gjenspeiler en deilig kosebilsesong! Stortrives virkelig bak rattet på denne. Kjørt en del på bane. Har dessverre ingen bilder fra banetreff i år, men kanskje noen her inne har noen å sende meg? Ellers skal det gjøres noe arbeid i vinter: Regreim med simmerringer til topper og veiv. 105 serie casterkuler Nye gateslicks Fikse hengende taktrekk Få de elektriske stolene til å virke Rense interiør Polere bilen skikkelig Satser på noen kjøreturer til før jeg parkerer den for vinteren!
  25. 4 likes
    Hei og hopp, Her har det ikke skjedd en dritt på en god stund nå, det skyldes et husprosjekt. Det nærmer seg heldigvis slutten men, her har vi noe som kanskje kan motivere i kalde høstdager, Jeg blir motivert om ikke annet Jeg og en god venn har vært på tur til en tredje venn i vårt naboland. Kjørte 135 mil tur-retur kun for en forholdsvis kort visitt men, vært sekund er det vært. Noen av dere vet kanskje hvem han er !!! Motorima Magnus. Han bygger nå i disse dager alle gutters drøm, nemlig en Ferrari 250 GTO -64 replika. helt vannvittig og se på "LIVE" Den bygges for en kunde på en dokumentert orginal ramme fra en -64 gto som han fikk tak i. bilen blir bygg 110 % etter orginalen med riktig motor, gir, diff, hjul, lys kort sagt alt. bilen blir FIA godkjent og kan da kjøres i historisk race. noe som også trekker verdien endel opp. Gleder meg definitivt til og sitte på med dette monsteret når den blir klar Han hadde den alfa 6C`n som står i bakgrunnen på oslo motorshow i sommer. sikkert noen som la merke til den der Han holder også på med en 250 LM som står bak. Kan også skimte en liten stangulini som er helt tipp topp sammen med en austin seven En alt for kort helg................. Porka
  26. 4 likes
    Bilde i dagslys av Pioneer-anlegget. Ytre og indre ramme har ikke blitt permanent festet ennå, så noen småjusteringer gjenstår fortsatt. Bl.a. vil indre ramme ende opp litt lengre inn enn bildet det viser. Bilen er levert hos lakkerer, og første pakke er på vei fra UK...😊
  27. 4 likes
    og vi var heldig på Runde......
  28. 4 likes
  29. 4 likes
    Tilbake fra Minnesund treffet, mange stilte med sin Alfa til tross for regnværet. Ett flott arrangement. Vi takker for all dekksparking og handel hos oss.
  30. 3 likes
    Må si jeg likte denne formuleringen i BilNorge.no sin omtale:
  31. 3 likes
    Ville egentlig tipse om enda en 164 QV fra Sveits.......men for tregt denne gangen, den er solgt. Bilen fra 1.hånd,1.serie ,80tkm...ser ut som ny .......også under bilen aldri sett en sånn.
  32. 3 likes
    Gratulerer til sønnen.....han ble stolt far i dag en liten Alfa-jente , Maja . Alt vel med mor og baby.
  33. 3 likes
  34. 3 likes
    Fint med lakkerte detaljer - ikke så mye som skal til.. Upraktisk? Sikkert... https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=108696978
  35. 3 likes
    Litt vinterklargjøring Han som bestemte at disse 17" MAK-felgene egnet seg som vinterfelger på 159 når de solgte de med nye biler skulle hatt dask på lanken! Ville heller hatt de andre "2x5"-eika MAK-felgene som og ble solgt til 159...
  36. 3 likes
    Takk Eivind. Mine grenrør ble puttet i posten i UK i dag...😎
  37. 3 likes
    ...men før han gjør dette må han drikke noen øl
  38. 3 likes
  39. 3 likes
    Her om dagen gjorde jeg en "artig" oppdagelse. Det har seg nemlig slik at jeg har byttet begge tåkebaklysene på GT'en. De som satt på da jeg kjøpte bilen var begge sterkt plaget av kondens. Det var ikke påtrengende nødvendig å bytte dem, men jeg fikk det altså gjort likevel. Og hekken på bilen ble seende riktig fin ut med nye baklysene på hver side nederst på bakfangeren. Så til den artige oppdagelsen. Jeg kjøpte nemlig baklysene fra en butikk borti England. Og der borte er enkelte ting annerledes enn her i landet. Blant annet har de fortsatt venstrekjøring... Dermed endte jeg åpenbart opp med "venstrevridde" baklys hvor det røde tåkebaklyset i det nedre venstre baklyset stråler hvitt som bare det når det slås på. Mens ryggelyset i høyre nedre baklys lyser illrødt når den kule girspaken på GT'en skyves i reverssporet. Og verkstedgutta som har montert lampene har antakelig moret seg kostelig på min bekostning og uvitenhet... Eller kanskje de rett og slett ikke har tenkt over saken da de så at pærene lyste etter monteringen. Ved nærmere sjekk på nettet i dag ser jeg at det opereres med fire ulike delenumre på disse baklysene. I England har høyre og venstre lampe delenumrene 71736432/33, mens hos Italia Ricambi i Tyskland er tilsvarende numre 71736430/31. Altså fire forskjellige delenumre tilpasset høyre- og venstremarkedene. Sånn kan det altså gå når man ikke er seg nok bevisst på at verden forsatt har sine særegenheter, som at Brexitannia fortsatt opererer med feilsidekjøring og ditto lysarrangement. For noen år siden hadde jeg en søvndyssende Nissan Almera som tross all sin kjedsommelig skapte litt vel mye spenning da girkassen skar seg i det jeg dro i gang fra en parkeringsplass og jeg ble stående mitt i veien mens eimen av girolje spredte seg i kupéen. Til alt overmål var det 20 kuldegrader der dette skjedde. Gode råd var dyre siden jeg hadde tenkt å beholde bilen noen år til. Verkstedet anslo rep.kostndene til et sted mellom 40 og 50.000,- kr, noe jeg raskt innså ikke var forenlig med mine finansielle disposisjoner. Brukte girkasser var ikke å oppdrive her i landet. Heller ikke i Skandinavia for øvrig. Mens det var flere muligheter i Russland, noe jeg ikke turde å innlate meg på. Hos vår store nabo i øst var nemlig Almera en storselger og sikkert en god erstatter for Lada... Derimot var det flere brukte girkasser til salgs i England, hvor denne elendige Almeraen i sin tid rullet ut fra fabrikken. Så da ble det eBay handel hvor jeg betalte 400 pund for to år nyere girkasse, pluss 100 pund i forsendelse. Og girkassa kom og den funket, faktisk! Og holdt i flere år. Og poenget med denne historien var? Jo, nettopp dette med høyre og venstrekjøring og ditto konstruksjoner på kjøreinnretningen. Som f.eks. om en girkasse i høyrerattet britisk Almera kontra en EU/EØS Almera. Dette brukte jeg en del tid på å undersøke og fant én nettside etter utallige søk hvor det gikk fram at en og samme girkasse gikk omhverandre på Brexit og Europamodellen. Ganske naturlig, vil nok de fleste påstå. Men man kunne jo ikke være helt på den sikre siden før en fikk det bekreftet. Slik er det altså åpenbart ikke med baklys... Så da lærte jeg en lekse denne gangen også. Ny baklykter er i bestilling... Og bildoktoren får enda mer å gjøre, men ikke før neste sommer når bilen skal EU godkjennes... .
  40. 3 likes
  41. 3 likes
    Jeg skaffet meg et slikt enkelt sett for noen uker siden og fikk jammen rettet ut et par småbulker i dørene, sånne som typisk skjer når noen skjønner at obs! der gikk døra fortere opp og sneide innom nabobilen på den altfor trange parkeringsplassen... Etter noen få runder med det kinesiske verktøyet skal man nå se godt etter for å se ytterst svake antydninger av bulkene. GT'en hadde også tildels kraftige slipemerker på et begrenset område på frontruta, hvor ruta var blitt matt. Et eBay søk førte til kjøp av engelskprodusert slipepads og pasta. Og etter noen runder med dette på drillen så var slitefeltet blankt og fint og omtrent som ny igjen. Bortevekk med irriterende matt felt! To enkle fikser for noen få hundrelapper .
  42. 2 likes
    To dager på Finn og vekk var den.. kanskje en ny alfist på gang😊
  43. 2 likes
    Utviklingen på selvkjørende biler går fort, Tesla har allerede systemer som fungerer bra og det blir bedre og bedre for hver dag som går! og andre selskaper som Google og Uber bruker mye penger på utvikling av slike systemer. At det blir forbudt å kjøre selv kan nok komme, men at byråkratiet skulle klare å komme til en så dramatisk bestemmelse på 20 år tviler jeg på Vi må nok forvente at leking med biler blir en begrenset kunstform i fremtiden, hvor begrenset tør ikke jeg spå Det er allerede i dag noen blant bilentusiastene som begynner å tenke på politisk arbeide for å sikre at vi får lov til å leke med biler også i fremtiden, så her kan det bli viktig for alle bilklubber å henge med på det som blir gjort. Amcar har allerede i dag annsatte som jobber mot det politiske miljøet, og dette arbeidet blir nok bare mere og mere viktig
  44. 2 likes
    Boblet ikke over av respons på denne, men nå er den solgt!
  45. 2 likes
  46. 2 likes
  47. 2 likes
    Nok et bevis på at Fiat fortsatt gjør en formidabel jobb. Kjedelig å bli slått av Volvo og Tesla da... http://www.autoguide.com/auto-news/2017/10/top-10-most-unreliable-cars-2017-consumer-reports.html?utm_medium=email&utm_campaign=AlfaOwner.com_sold&utm_source=AlfaOwner.com20171031
  48. 2 likes
    Dagens prosjekt. Få knapp på nøkkel til å virke. Den har vært av og på siden jeg kjøpte bilen og ved et kjapt søk så fant jeg ut hvordan jeg åpnet den. Inni nøkkel fant jeg ut at mikrobryter hadde løsnet fra kretskort. Prøvde meg først å lime fast, men det fungerte ikke. Så da åpnet jeg nøkkel fra den ene bilen jeg har skrotet. Frem med loddebolt og ta av mikrobryter fra denne. Lodd på riktig kort, så monter sammen. Og jammen funket det. Har ikke så mye å si da jeg bare kunne brukt nøkkel i lås og ikke fjernstyrt, men elsker å ha ting i orden.
  49. 2 likes
    (Med fare for at jeg havner blant nettroll ) Jeg er enig i at majoriteten av innlegg ikke er saklige, men ganske så subjektive. Men da må jeg ile til å klargjøre, fordi: å være saklig (jf bl.a jussens krav om saklighet) krever at man legger tilside all personlig oppfatning, man skal presentere fenomenet objektivt uten at partiskhet skinner gjennom. Man skal simpelthen være upersonlig. Men hvor givende blir en slik presentasjon - og hvor befinner pulsen seg da? En saklig diskusjon med tørre fakta, upersonlige beskrivelser og sitering av kilder gir kun hvilepuls. En diskusjon preget av subjektivitet med gjentatte "jeg mener" og "jeg synes" gir oss andre muligheten til å bue og lete opp motargumenter der målet er nettopp å overbevise motparten om hvor fett det ville være å endre kurs. Jeg kjøpte min første Alfa transaksel i 1999 og søkte til dette forumet (det gamle og den gangen under et annet "nick") pga tekniske problemer. I begynnelsen var jeg frelst og lot det skinne gjennom ved å lovprise. Men lærdom fra forumhjelpere, egne erfaringer gjennom å skru selv, utroskap ved å kjøpe deler fra utlandet og ikke minst brukererfaring har bidratt til at jeg fortsatt tilhører menigheten; tar mine obligatoriske åtte Ave Maria, bøtter ne'på altervin - men er skeptisk til hallelujahropene når noen påstår å ha sett lyset i nye ikoner (same shit, but new wrapping) . Jeg vet at mitt syn ikke bidrar til objektivitet (saklighet), men som en kollega en gang sa: "Døm er ihvertfall reale, vi veit hvor vi har'rem!" Derfor fryder jeg meg hver gang en begynnende sak pepres av subjektivitet; da vet jeg at pulsen stiger i menigheten og jeg vet at penner kvesses
  50. 2 likes
    Today i took a day of from my modding endeavor to spend some time doing something I'm much better at For years now I've been growing chili peppers, and about this time each year i make chili jam. This year was no different, and I have prepared three flavors... pomegranate, strawberry and fruit mix (blueberry, raspberry, blackberry, currant and strawberry). Since i really enjoy spicy food, I use mostly so called "supper hots"...this year we had Carolina Reaper, Bhut Jolokia White, 7 Pot White, Trinidad scorpion Butch T, Red Savina, Trinidad Moruga Yellow i Trinidad Moruga Red Also i do produce my own Balkan's specialty "Ajvar" Sorry about offtopic, i know this is not cooking forum
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00