Poengoversikt


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 08/21/2017 i alle områder

  1. 16 likes
    Bra. Flere som er interessert i en avtale med Bulkspesialisten? Isåfall, trykk Liker
  2. 13 likes
    lenge siden forrige oppdatering.. Er omsider kommet så langt at det gikk an å våge seg utpå noen runder.. Overraskende velfungerende er konklusjonen. Men det er en liste med ting som må utsorteres frem mot neste kjøring som jeg tror blir ID. Motor og drivlinje ser ut til å holde, men jeg må få på igjen Colotti kassen, for TS kassen har altfor store drop i forhold til det smale registeret jeg har å kjøre på. Gøy å få kjørt igjen!
  3. 11 likes
    E sekshundreogtjuefem har blitt innvilget statsborgerskap i Kongeriket Norge. Og det var jo hyggelig For ti dager siden startet prosessen. Først måtte vi søke om asyl (fra Tyskland ) Her står den håpefulle i løvens hule og venter på dommen etter å ha blitt inspisert både inni, utenpå og under. Tre timer tok seansen, med sjekking og dobbeltsjekking av identitet og 11 år gamle tyske dokumenter, samt en svært grundig teknisk gjennomgang. Da jeg forsto at besøket ville ende med "bare" tekniske mangler, ble jeg svært lettet. Skruing er jo tross alt enklere en bevisførsel av identitet og graving i gamle tyske registre. Dommen lød på: - Mangelfull infesting av bremserør på bakaksling. - Midtre eksospotte hang for lavt. That was it. Så i dag troppet jeg opp igjen på "drop-in" og fikk OK på alle papirer. Her er vår nye statsborger: Og sånn ser en smørblid (og stolt) eier ut: Hmm. Hva skal jeg finne på nå tru ........ Erik
  4. 9 likes
    It's been a while. Progress is slow, but now, it is visible. We are days, if not hours, away from firing it up. Turbo is now firmly in its place. Also, MAF sensor is finally connected. In case someone else is as stupid as i am to do the same, BMW connector has the same wiring as original MAF. Installed tachometer from the last Brera model. Those gauges looks so much better than original ones. And it inherited mileage from the donor car, so my brera just got it's kilometers cut in half Of course, I'll be fixing that in MES New oil hoses. Used small uniballs to prevent rattle and allow for engine movement when accelerating. Prodrives have been painted silver and i do believe that i have two perfect wheel sets now And this is how close we are to fireing it up...
  5. 9 likes
    Det obligatoriske vårbildet med arbeidsredskap på slep.
  6. 8 likes
    Mail fra Autovia i dag. De har satt inn penger på konto og fighten er over.
  7. 8 likes
    Da er avtale på plass "Jeg vil gjerne tilby medlemmene deres 20% på retting av bulker.MvhHans BergeBulkspesialisten.no"
  8. 7 likes
    På vegne av styret kan jeg prøve å svare på litt av kommentarene, jeg var dessverre ikke tilstede selv, men jeg prøver 1. 164 markeringen ble satt bort til en av våre mest engasjerte 164 fans, og jeg vet han hadde mange navn/biler på blokka. Været får ta skylda for at kun noen få dukket opp. De som dukket opp fikk hedersplassen foran tribunene. Vedr. 35 års markeringen og mangel på formann, så måtte han til Bergen i familiære ærend den dagen. Vi kunne sikkert spadd frem noen andre som kunne sagt et par velvalgte ord, men da er vi over til punkt 2. 2. Speaker ble forsøkt for et par år siden med stor suksess. Dessverre kunne ikke vedkommende i år, og da vi fikk melding om det var de andre aktuelle opptatt. Dessuten er lydanlegget på Vålerbanen delvis nede for telling pga. litt ugreit tordenvær.... Oppgradering blir gjort i løpet av noen uker. Vi forsøker igjen til neste år. Det er også et kostnadsspørsmål, men er det et ønske med speaker så må vi gjøre det vi kan for å få det på plass. 3. Serverings muligheter er vanskelig utover det Vålerbanen selv kan tilby. Det står i kontrakten vår at vi ikke har lov til å tilby servering utover det Vålerbanen selv tilbyr. Heller ikke vareprøver er det lov å dele ut...(Er det samme på Rudskogen, så der er det ingen forskjell) Men det er jo dumt at de ikke skilter utsalgsstedene sine, og at de ikke har is er jo ikke bra! Det skal vi melde tilbake at de må få orden på. Så må vi selvsagt takke de frivillige som stilte opp for klubben i regnværet og gjorde sitt beste for at fremmøtte skulle få det så trivelig som mulig. Arve Vassbotn, Styremedlem KARN.
  9. 6 likes
    A year ago, on this day this phase of brera upgrade started. Here is a reminder how she looked just a day before complete teardown
  10. 5 likes
    Jo en liten rapport fra 164QV meet på Minne gård: 93 QV har 24v utgaven av Bussoen og 232hk, og 92QV har 12v Busso med ca 215-220hk. Forskjellene på motorene er som alltid med 12v og 24v. 24v har draget i øvre register, mens 12v har draget allerede ved 2000omdr men flater litt ut etter 6200 omdr. Denne 12v er Squadra chippet og drar godt videre og gir seg ikke før 7500. 92QV veier 1430kg mens 93QV veier 1510kg. Interiøret i disse 2 skiller seg i at midtkonsoll og innsiden av dørene er forskjellig. 93 virker mer moderne. Begge har 5 trinns girkasse, men gir overføringen er anderledes på 93. Med knapp som må aktiveres i revers. Merker ikke store forskjellen på støydemping. Begge bilene er godt isolert mot dekkstøy. Sidespeilene gir nok mindre vindsus på 93. understellet virker fast på begge. Kanskje en anelse hardere på 92, men det kommer antagelig av KW fjærene som med fordel byttes til Eibach når bærearmer skal skiftes en gang.
  11. 5 likes
    Ja det var flott at du vant, men enda flottere at du tok saken videre. Takk til deg som orker og ikke minst er tøff og villig til å ta opp kampen. Her har du gjort en flott kamp for oss forbrukere. RESPEKT er noe en får ved å vise handling og det her du. Takk Til dere som har lagt inn kommentarer tidligere på at dette har vært dumt, feil, lager dårlig omdømme av Alfa Romeo osv håper dere ser "nytte verdien" ved at saken i forbrukes favør med at fakta skal fram og er korrekt.
  12. 5 likes
    Utført litt småtteri i garasjen i kveld. Er stressa på jobb og andre steder ellers, så da er pils og litt hobbymekk i garasjen riktig medisin for å senke blodtrykket. Det lyser en gul motorlampe av og til, og i følge forrige eier mistenkes en av coilene på bakre rekke. Da må jo plenum av, og det er litt mer pes enn på fremste rekke. Første bildet under: Her er plenum av, og coilene tatt ut. Kontaktene som går inn på hver coil sjekkes for missfarging. Missfarging tyder på dårlig kontakt og det vil vi ikke ha. Her såg alle veldig bra ut. Dritt som samles i brønnene blåses ut med trykkluft. Dekker til innsugrørene så dritt ikke blåses inn der. Vi bytter samtidig tennplugger og her er nr 1 og 2 ute, og mens jeg holdt på med nr 3 kom jeg på at det var kjekt med et bilde. På bilde nr 2 er nye coiler montert. Da er vi sikre på å slippe å åpne bakre rekke på langt tid fremover, og jeg har et par brukte coiler til overs for senere bytte på fremre rekke om det skulle trenges. På bilde nr 3 er coilene på fremste rekke av og alle 3 tennplugger byttet. Bilde 4 viser gamle plugger. Vet ikke når de var bytta sist. Kanskje aldri hvis vi ser på utseende..... De på bildet er i så fall 13 år gamle og har ruslet 127000km. Og på bildet nr 5 er jeg ferdig Ikke verst på 2 timer og 3 pils inkludert tid til å lete etter verktøy og deler....
  13. 4 likes
    Da er endelig Giulia'n på veg til verksted for litt arbeid: - 4 hjulskontroll/justering - Lys justeringer - Justering av brekk/bremser +++ - EU kontroll slik at skilter kan hentes ut Det blir en spennende tid fremover
  14. 4 likes
    Tre små filmsnutter.....Bjørn og hans nye leketøy.
  15. 4 likes
    Thanks, "Vi er glade for at dommen ikke endret praksis i forhold til årsmodell, da dette ville devaluert mye av bruktbilmarkedet i Norge. Dommen omfatter opplysningsplikten i forhold til produksjonsdato. Vi mener at Autovia ikke har brutt opplysningsplikten, men har likevel valgt å foreta en praksisendring for fremtidige bilsalg." Da har jeg fått flyttet litt på praksis.
  16. 4 likes
    Takk for at du minner meg, men som du ser......vi har kjøpt mange hjul-kiler . Holländer-Q4 som tok seg en runde til naboens hage går til lakkering allerede onsdag, blir bra å få den tilbake
  17. 4 likes
    Då var dieselen OK og klar for mange mil videre, GT girkasse og 18 " oz felger gjorde susen
  18. 4 likes
    Hei Vil først bare takke organisatorene for en fin dag på Vålerbanen i helgen! MEN jeg har et par forslag til forbedringer... For det første: Det ble fremhevet i forkant at det var klubbens "35-årsdag", og 164 sin "30-årsdag", men dette var ikke merkbart på noen måte... (foruten noen flagg på et par biler) Hva med at formann eller annen sentral figur kunne samle folk og snakke/tale litt om dette? Kanskje gi et par gamle initiativtakere eller sentrale figurer en liten markering foran folket, til heder og ære? For det andre: Det var mange fine biler å se på, men ellers var det mest underholdning i Corsa Italiana (forståelig nok ), men vi (jeg, samboer og guttunge) savnet en kommentator til løpet! Det hadde vært mye underholdning og informativt for tilskuerne om man fikk kommentarer på det som skjedde på banen! Noe man kan prøve på neste år? Og så var det ikke så gunstig at eneste serveringsmulighet var i hotellet som lå en liten gåtur bort... Hadde vært bra med f.eks. kaffe, vafler og is i en stand på treffområdet. (kanskje problematisk ifht bane-eiernes reglement?) Kafeen i hotellet hadde ikke en gang is! Krise for en 4 år gammel gutt... Må jo ha noe å bestikke poden med når han blir trøtt, så han holder fred og far får nyte biler, bensin og lyd...
  19. 4 likes
    Da er ny fanger på plass😊 Wizard er sendt fra England, både jeg og Gta venter i spenning😊
  20. 4 likes
    Her går det unnaog det ble visst bestilt et cat-back system fra Wizard. Flere oppgraderinger kommer visst også
  21. 4 likes
    Solgt til hyggelig klubb medlem fra nord 👍
  22. 4 likes
    Da er bilen solgt til hyggelig og meget kompetent medlem fra Nord.
  23. 4 likes
    Testing, testing (en, to), testing...... Da var det sannelig på tide å få kjørt litt med Glassverandaen. Først den sedvanlige serien med skrytebilder fra Oslo sentrum ..... Kjerra går helt fint. Rask til å være så stor. Herlig lyd. Kjempefin girkasse som er presis og lett å gire. Bremser jevnt og fint (har hatt den på bremsetester og det var helt topp). Stabil og fin på styring: Myke og gode fjærer. En skikkelig flott cruiser, med masse krefter. Så da er det bare å bestille time hos Biltilsynet. Erik som burde få bidrag fra Oslo Turist-råd for underholdning og foredrag til nysgjerrige turister fra alle nasjoner.
  24. 3 likes
    Olje/filterskift med olje selvfølgelig levert av alfagarage.no! 198tkm, strøkent i kamakselhuset, null metall på bunnplugg
  25. 3 likes
    Spør heller med erfaringer vedr. Alfastumper
  26. 3 likes
    Legger denne "oppdagelsen" i dette forumet. Mener admin den hører hjemme et annet sted så må den gjerne flyttes. Saken er den at dørene på GT'en min har begynt å lage svært irriterende knekkelyder når dørene åpnes og lukkes. Tørt og trenger smørespray, olje eller fett, tenkte jeg, og prøvde alle tenkbare varianter. Ingenting hjalp, viste det seg... For øvrig er det få ting som låter billigere på en bil enn dørstoppere som lager høylydte knekkelyder. Så den lyden må bare bort! Men hvordan når smøring ikke hjelper? Så kom jeg over en tråd ute i nettverdenen der ute hvor det ble foreslått, utrpøvd og lovprist bruk av vokset tanntråd - av alle ting - over og under der dørstopperstaget er hengslet - se bildene nedenfor. For utrolig til at det kan være sant, var min første tanke. Knekkelyddøren på GT'en ble prompte svingt opp og der var jeg plutselig på vei til nærmere butikk for å handle tanntråd. Skulle jeg ha "slim" varianten eller en som har ekspanseringsegenskaper? Valgte en av hver. Det lot seg forsvare rent budsjettmessig... . Så var det hjem igjen og tvinne tanntråd. Og det er ingen vits i å gjøre dette innlegget lenger enn det allerede er blitt. Løsningen funker - utrolig nok!! Må bare nevne at mens jeg tvinnet tråden rundt staghengselfestet oppe og nede, hørte jeg etter hvert som jeg beveget døra og samtidig tvinnet og strammet tråden, at knekkelyden forsvant. En nesten uvirkelig opplevelse, må jeg virkelig si! Etter litt prøving og feiling viste det seg for øvrig at den tynne tråden fra Johnson&Johnson var den beste. Så gjenstår det selvfølgelig å se hvor lenge tanntråddempingen virker. Uansett så er det en fiks til godt under 100-lappen, verd å prøve for andre som har samme problem. Tvinne, stramme, knyte sammen mange ganger/omdreininger mens døren beveges for at tråden skal jobbe seg best mulig innom mot festebolten.
  27. 3 likes
    Drar i gang en (ny) tråd om bilen min, en 2007-modell GT Q2, noen av dere vil helt sikkert kjenne den igjen. For ca. en måned siden gjennomgikk den store lakkmessige utbedringer med godt resultat. Fikk også kjøpt meg en spiller med innebygd DAB da FM-nettet snart er historie. Starter med å legge ut noen bilder, flere oppdateringer kommer etterhvert.
  28. 3 likes
    Liten update her: Røyken må ha kommet fra en avklipt elektrikerstrips som har landa på eksosmaifolden. Kan ikke skjønne annet. Etter at verkstedet har feilsøkt og skrudd en hel dag, og ikke funnet noen logikk i sakene, så gikk jeg til innkjøp av en boks CRC airmass cleaner. Ut med LMM, spraya og dusja med boksen (ganske velluktende så blei en sprut under arma også). Venta 10 minutter så LMM fikk tørke og monterte igjen. Alt dette forklarte jeg vel ovenfor, og jeg sa at det var ingen merkbar endring. Men det viser seg at testturen på bare noen hundre meter sikkert var for kort. Den trenger sikkert litt til til å justere seg inn. Etter en tur på 3 mil i går og oppstart og kjøre til jobb i dag tidlig, så er feilmeldingene borte og den går klokkereint Jeg krysser fingrene for at det faktisk var LMM som kødda det til, og at feilen ikke kommer igjen.
  29. 3 likes
  30. 3 likes
  31. 3 likes
  32. 3 likes
    Her gikk det fort og ingen nett tilgang. Vi er allerede tilbake fra Sveits.....stort sett smertefritt export-avvikling . QVen uten overraskelser....Bella macchina Noen bilder , nesten ikke tid til å ta bilder ......
  33. 3 likes
    prikk fritt begge biler.......Bare at det var mye eksos-lukt i bilen, kommer gjennom bagasjeromslokket som ikke sitter helt korrekt på pakningen.
  34. 3 likes
    Endel pusling med bilen de siste dagene. Ferdigstilte installasjon av DSP og suber, bra bedre lyd, skjult og ikke noe plass tatt. RATS anbefalte skifte av girwire, så da er det gjort selvom jeg skjønner helt hvorfor... skiftet øvre motorfeste til ramma. og ikke minst: byttet ut eibach fjærene med Super fjærer. Me like very much.. nå har bilen fått passe høyde etter min smak og den ligger like bra på veien, hvis ikke bedre. Er ikke helt sikker på at eibach fjærene er progressive passer så godt til bilen. Den virker rett og slett mer lettkjørt nå, og ikke så "tung". Merkelig.. slenger vel ut et bilde når jeg har fått gnikka litt på'n
  35. 3 likes
    Takk til alle som handlet hos oss eller som kom innom for litt dekksparking i løpet av ID. Det var en flott dag til tross for dårlig vær. Takk til KARN som arrangerte alt.
  36. 3 likes
    Tja Volvo, Land Rover og Jag ser ikke ut til å lide noen nød under hendolsvis Kinesiske og Indiske eiere
  37. 2 likes
    Det går litt tregt om dagen. En dør om gangen.. Små pirk , fikse litt rust her og der. sandblåsing. Bli møkkete på et blunk. Lage små blekk lapper til å sveise inn.. Mye tenking og lite handling. En kan bli litt lei ! Da det hjelper å låse igjen garasjen og ta seg noen dager og dra ut på bankene og tråle litt isteden. Fint vær - men lite blank fisk. Ser ikke så verst ut når en opptar arbeidet igjen. Fått pakke med div ting til dørene , stoppere , vindus skinner/pakning osv. Mest spennende er var bakere skinn til bagasjelokk. Den ser ut til å passe bra. Mere tenking her og - noen som føler kallet ? Mig - Tig ? Som tidligere nevnt - litt jobb å gjøre på bak lokket Ellers så har jeg sendt klage på forvaltningsvedtaket til SVV/ Vegdirektorat. Tilbakevist Begge de 2 punkene SVV kom med , som sludder og vås. Dette er en 50 år gammel original Italiensk bil - uten mangler- Jeg vil ha den Norsk registert nå - Ta dere sammen !
  38. 2 likes
    hehe...jeg er akkurat tilbake fra en 500 mil tur for å hente Alfa og oppfattet det ikke som langt.........beinet kommer ikke til hunden.
  39. 2 likes
    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=104321225&fks=104321225 Nå er sjansen her om noen ønsker seg en rålekker bil til neste sommer!
  40. 2 likes
    Mange glemmer at autmatkasser trenger service de også og da helst med flusing av kassen. Vet om flere tilfeller at oljebytte og flushing har hjulpet. Forslag bare..
  41. 2 likes
    Det er ikke så mye spenning igjen, Landmann - og de store ordene (og storstemmen) brukte jeg allerede før jeg tok saken til Forbrukerrådet. Etter det har jeg bare vært overrasket over manglende vilje til løsning. Kommer det noe fra Lagmannsretten, så er det hva filosof Arne Næss sa da han klatret opp veggen på Blindern med brukket arm: "Det gjør det bare mere sportslig interessant".
  42. 2 likes
    Lot verksted gjøre jobben. Totalt kom dette på under 4000kr inkl deler. Er ikke så dyrt med italiensk eksotisk som folk tror
  43. 2 likes
    Fant ingen tegn til dårlig kontakt i sikringene. Stramme og fine i klypa og ingen missfarging. Fikk ikke sjekka mer i kveld. Skal under motor i morgen og sjekke. Går uansett over alle jordingspkt jeg finner. Det er ganske mange av dem. Jeg er ganske overbevist om at feilen er elektrisk og at noe brant/smelta den gangen nevnt i trådstarten. Må bare finne hva som nesten tok fyr... Salg kan bli aktuelt, men uansett ikke før den er i orden. Jeg har annet forslag som ikke koster deg noe: Du kan få låne den gratis en uke, så er den i orden når jeg får den igjen
  44. 2 likes
    Bilen ruller over Svinesund den 02.09.....valgte eksportskilt gyldig til 30.09. hehe! Ingenting stopper oss I dag besøk hos Bertelsbeck , og ankomst i Celle / ricambi. Ett lite spontan-treff med familie-medlem......
  45. 2 likes
    Fantastisk flott bilpark mister, var ikke klar over at det var du som kjørte 1750 på pinse treffet 😱
  46. 2 likes
    Holländeren klar for en spennende tur..... (Spideren skal også med)
  47. 2 likes
    Jeg skaffet meg et slikt enkelt sett for noen uker siden og fikk jammen rettet ut et par småbulker i dørene, sånne som typisk skjer når noen skjønner at obs! der gikk døra fortere opp og sneide innom nabobilen på den altfor trange parkeringsplassen... Etter noen få runder med det kinesiske verktøyet skal man nå se godt etter for å se ytterst svake antydninger av bulkene. GT'en hadde også tildels kraftige slipemerker på et begrenset område på frontruta, hvor ruta var blitt matt. Et eBay søk førte til kjøp av engelskprodusert slipepads og pasta. Og etter noen runder med dette på drillen så var slitefeltet blankt og fint og omtrent som ny igjen. Bortevekk med irriterende matt felt! To enkle fikser for noen få hundrelapper .
  48. 2 likes
    Jeg ville muligens gjøre (og har gjort) slik med min egen bil, men vil aldri anbefale noen, som ikke vet hva de gjør, å forsøke noe slikt.
  49. 2 likes
    Tok noen bilder innvendig også. Ser ut som den er skitten i skinnet, men det er den ikke. Jeg reduserte oppløsning på bildene, så må være noe med det som gir dette inntrykket. Skinnet er meget bra mtp alder.
  50. 2 likes
    Etter en liten kattevask.
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+02:00