Gå til innhold

Poengoversikt


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 19.09.2018 i alle områder

  1. 4 liker
    Tråden dreier seg om anbefalinger rundt rustbehandling av Giulia. La oss holde oss til det. Om hva som er normalt på mange bilmerker, og dermed er sikkert ikke Giulia noe unntak: https://www.dinside.no/motor/nye-biler-ruster-som-aldri-for/60968630 Så ja, folk kan bruke så mange tusen de vil på Shampo, balsam og polish på bilene sine, men jeg ville brukt dem på understellet. Har selv en leaset Volvo XC90 T8, og den skal de få tilbake etter 3 år like dårlig beskyttet som de sendte den ut. Hadde det vært min egen så hadde jeg behandlet den før første vinter. Uten tvil.
  2. 2 liker
    dette er solide motorer, går helt sikkert å få til noe med de du har. Sjekk om detikke allerede er hull til lager i veiva, noen av 116 serie motorene ble levert med veiva boret, om det ikke er hull så er det senter hull slik at du får sentrert et bor riktig. Mange har boret opp for hand med godt resultat (mener det er et bronse lager som brukes her, ikke nålelager) Høvle toppen 1,5mm og porte (ikke bytt ventiler, koster mye mere en det smaker) og eventuelt nye kammer burde holde i lange baner for deg, men det krever at du dyser om forgasseren, eventuelt monterer datasprut. (finnes utgaver som ser ut som de doble gasserene som sitter der orginalt, og det kan godt være ett kostnadseffektivt alternativ dersom du ikke allerede har gassere, ettersom det ikke er helt rett frem å finne noen som kan dyse om gassere for å tilpasse en trimmet motor) Sjekk hvor ille foringene dine er før du begynner å lete etter nye. orginalt er disse harde og tåler mye juling, men selvfølgelig rusta kan ta knekken på mye. Det ligger nok av motorer rundt om så let etter en brukt før du går bananas og kjøper nye stempler / foringer, er skjelden at foringene får juling på disse motorene som sagt
  3. 2 liker
    Foruten å skifte olje, tennplugger og filtre, så er det vel forsåvidt ikke noe man gjør selv heller på en TB. Skifte reg reim og justere ventiler overlater man til fagfolk. Selv om det er mye lettere å skifte reg reim på en TB enn en 3.0. En TB har mye enklere motor elektronikk. På 3.0 er gasspedalen kun en sensor som gir beskjed til det elektriske gass spjeldet om å åpne seg i følge forhåndsprogrammert data. Samme på 166, 156, 147, GT. På TB er det enkelt og greit en gass vaier. Og vanlig coil, og vanlige pluggledninger. Ikke en coil over hver plugg som 24v V6 har. Kan ikke bli enklere enn TB. Det er back to basic.
  4. 2 liker
  5. 1 liker
    Alt av interesse - Har du en du skal selge, ta kontakt på: [email protected] eller 473 84 980
  6. 1 liker
    De fleste råder er støpte 👌
  7. 1 liker
    Får nok ta å prøvekjøre både TB og 3.0, og finne ut hvilken jeg liker best. TB virker fristende, men må ta nok prøve begge. Takk for innspill
  8. 1 liker
    kondolerer med salg, godt du har 124en å trøste deg med. Det var litt av en elg!
  9. 1 liker
    He he , du har for lite andre problemer med Alfa´n din. Disse kjente stedene i England har disse konverterings sett/deler mener jeg å huske
  10. 1 liker
    Alternativt... demonter begge grøftelysene før PKK. Vil du tette igjen hullene, så skjer til plast/pleksiglass og lakk. Grøftelys, som sjelden brukes, gir god grobunn til el-problemer bl.a pga langvarig fukt og irr.
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+02:00
×