All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres   

  1. Siste time
  2. Løsningen ble å bytte motor. Fikk en brukt ferdig levert fra England for 4 - 5000 kroner, så ble det en enklere løsning den gang. I ettertid har jeg lurt på om problemet egentlig kan ha vært vakumpumpen siden den var stille rett etter oppstart. Har hørt om lignende problem på andre dieselmotorer, og da endrer gjerne lyden seg med å pumpe mange ganger fort på bremsepedalen mens bilen går. Testet nok aldri det før motoren ble byttet i min.
  3. I dag
  4. Hei Bue Ser det er et gammelt innlegg, men håper du fremdeles har mulighet til å kommentere. Jeg sliter med tikkelyd tilsvarende det du beskriver i dette innlegget. Jeg har en 2005 2,4jtd 175hk. Fant du noen årsak til denne lyden, eventuelt løsning? Mvh Rune
  5. I går
  6. Hvor ble det av godeste Einar? Ingen kunne korrigere som ham
  7. Ny rumpe er bestilt på nett, sammen med ny fremre eksospotte som snart var moden for utskifting. Bestilt til en filleonkel i Sverige - hentes over grensa Lenge leve Speedo!
  8. Bilen har en del rust og skal selges hel eller i deler. Pris er kr. 6000,-. Stor service tatt, august 2017. Bilen er fullt kjørbar og fikk 3 anmerkninger på EU kontrollen som var nedre bærearmer foran, fjærer og håndbrekkwire. Disse delene er innkjøpt og kan følge med bilen. Bilen har gått 153.000 km, motoren er nyservet og i meget bra stand. Alle servicer er fulgt opp. Reg. rem og vannpumpe byttet. Alle slitedeler er skiftet ut. Siden bilen er fullt kjørbar, men med rust har jeg redusert prisen til 6000,-. I tillegg selges delene som må til for EU godkjenning for selvkost ca. 7500,-. Dette er meget lav pris for delene. Ta kontakt per mail for nærmere beskrivelse.
  9. Dagfinn, her er bildet av felgene.......
  10. Bilen har en del rust og skal selges hel eller i deler. Pris er kr. 6000,-. Stor service tatt, august 2017. Bilen er fullt kjørbar og fikk 3 anmerkninger på EU kontrollen som var nedre bærearmer foran, fjærer og håndbrekkwire. Disse delene er innkjøpt og kan følge med bilen. Bilen har gått 153.000 km, motoren er nyservet og i meget bra stand. Alle servicer er fulgt opp. Reg. rem og vannpumpe byttet. Alle slitedeler er skiftet ut. Siden bilen er fullt kjørbar, men med rust har jeg redusert prisen til 6000,-. I tillegg selges delene som må til for EU godkjenning for selvkost ca. 7500,-. Dette er meget lav pris for delene. Ta kontakt per mail for nærmere beskrivelse.
  11. I nærheten av fordelerkonnektoren til bakluka kanskje? sikkert bak en av sidepanelene baki.. Ser noen selger disse med "strømtyver", ikke bruk de! bedre å klippe ledningen og krympe på en skjøtehylse.. Aller helst lodde og beskytte med krympestrømpe. Koblingskvaliteten i slike strømtyver er så vilkårlig at det kan gjøre feilsøking senere nærmest umulig..
  12. Siste uke
  13. Mulig det er rust der hvor bump stop gummi festes. Skrotet en Coupe pga. det og at air bag lampe lyste. I ettertid var nok det noe forhastet fordi det er enklere å bytte travers bak enn først antatt. Air bag lampe var verre å gjøre noe med. Lite eller ingen annen rust. Ebay.de, elller https://www.ebay-kleinanzeigen.de/
  14. Man kan kjøpe en liten releboks som heter TEB7AS fra flere leverandører. Rikelig av tilbydere på ebay. Hvor pleier proffene å sette disse på en 156SW?
  15. Ønsker å kjøpe et sett vinterhjul til Alfa 166 5x108. Skal benyttes til Renault Megane. Send melding på: christer(ætt)raceunivers.com
  16. Da har jeg vært i tenkeboksen en stund og legger dette på is inntil videre.
  17. Nei, får håpe det er noen nykommere til serien
  18. Flott, nå var det like før den havna på fyllinga. Er du på denne siden av fjorden innimellom?
  19. Hei. Er interessert i barchetta-luka. Hadde vært artig å fulgt opp ideen din...
  20. Solgt for en uke siden...tenkte kanskje du var kjøperen
  21. Frontfanger, bakfanger og begge sideskjørt med lister selges. Ikke strøkent. Rød av farge, så er ikke bilen din rød burde da dette selvsagt lakkes. Selges kr 4000 tlf:938 00 349
  22. 164

    Selger spoiler til 164 . Kr 2000, - må lakeres .
  23. 😁 Nei, men den frister mange fine gåfort deler på den og prisen er jo gørlav 😎 Håper noen slår til på den fø jeg blir alt for fristet 🤣
  24. 1,8 - 131 hk.
  25. Mitt råd: Du sitter ikke akkurat på gull. Og generasjonen som kjøper biler under 50kkr nå, kan verken speile et egg, gå ned med søpla eller bytte fra sommer til vinter selv hvis ikke pappa eller besten stiller opp. 20000;- max for 156 hvis den er grei. Er den ikke grei så får du ikke solgt den. Det fins nok av andre biler. 159: Ikke fiks den hvis du ikke skrur selv. Legg vekt på de gode ting og vær ærlig om kassa og selg den som den er . Da får du 35-40kkr. Er kassa ok så kanskje 45-55kkr. 166: Jeg har hatt 2 stk 2,0 og 2 stk 3,0. Flotte biler, og jeg kan godt komme til å kjøpe en igjen. Men kjøp aldri en lurvete hvis du ikke skrur selv. Det blir dritdyrt!!! FINE 166 VIL FRA NÅ AV STIGE I PRIS. Jeg tror faktisk den vil stige fortere enn 164 fremover. De dårlige 166 får du nesten gratis. Bra kvalitet, men er det nedkjørt så koster det en halv årslønn å rulle igjen.
  26. De er hele, på bilde 2 ser du skjøten av gulvbordene som jeg har kledd veggen med . Eller reflekser fra lysrørene i taket. Bilde 3 er nærbilde for å se om det er mulig å se stripene som ikke er der Begge er hele, men sjekk innboksen din. Har sendt deg PM
  27. coupeteile.de er ihvertfall stedet å søke etter deler. Ikke sikkert de kan skaffe bakaksel, men finner man en så er det enkelt å bytte. Hva slags modell av Coupe har du kommet over? 1.8, 2.0 16V eller 2.0 20V med eller uten turbo?
  28. Tidlige M32 er "feilkonstruerte" og mangler tilgang på nok olje til det øverste lagret ytterst i kassen. Denne "feilen" ble oppgradert på senere modeller, men dessverre fikk aldri 159 denne oppgraderingen ettersom bilene ikke var i produksjon lenge nok til at utviklingen kom. 159 gikk ut i 2011, og oppgraderingen fra Getrag kom i 2012. Trolig kan man forhindre problemet ved å bruke en klatrende girolje. Men utenom det så har det nok lite med bruksmåte å gjøre hvorvidt problemet dukker opp eller ikke. Det er utrolig lett å finne Opeler med dette problemet, ettersom det er langt fler levert av dem enn Alfa. Og der blir nok de fleste kjørt pent i sammenligning. Fordelen er at kassen sjelden havarerer totalt, og derfor kjører mange med ulyden i årevis. Mange folk med "dårlig øre for mekanisk ulyd" hører det kanskje ikke engang. Her er litt mer info om forskjeller og den mekaniske utfordringen som skaper lagerproblemet. https://www.eco-torque.co.uk/single-post/2016/12/02/M32-GEARBOX-Everything-You-Need-To-Know-About-Uprated-Bearings-End-Casing
  29. Originalt takstativ til alfa 159 sedan (tror det passer til sw uten rails også). Med 2 nøkler. 500,- kr
  1. Last inn mer aktivitet