All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres   

  1. Siste time
  2. Flott story... thumbs up 🙂👍
  3. Gratulerer!! Giulia Super er den beste bilen!
  4. Med fare for å flåse, men jeg har stor sans for den amerikaniserte versjonen (krevende og bevisste) av det norske folkeferdet, nemlig den førrbainna nordlænning. Majoriteten av oss fjellaber (dansk betegnelse på beboere i steinrøysa) tilhører nikkerne, de duknakkede og de med lua i hånda. Vi, nikker'ne, klarer aldri å korrigere følt uriktig adferd hos motparten. Men "den sinte nordlending" baner veg for oss duknakkede. Så tidligere takk til Pål Arthur og nå takk til Shetil som tør og som tar tak. Jeg heier her fra nordlysets landsdel. Som det heter på "facebook'sk": FØLGER 🙂👍
  5. I dag
  6. Ang koni, så kan de fleste kun justeres på såkalt "rebound," og det gjøres som oftest enten ved å vri på et lite hjul på toppen av demperskruen (ser for om du har den typen), eller ved å trekke demper helt ut, fjerne "bump stopp," for så å presse demper helt sammen igjen og skru/vri demper rundt til du kjenner det klikker (noen har også trinnløs justering) Husker ikke hvilken vei som er strammere og hvilken som er løsere, men det finnes nok at steder på interwebben med bedre forklaring
  7. Kanskje det du - sjekker i kveld eller i morgen.
  8. jeg satt turbo trykksmåleren inn der klokken var(fant en som var rimelig lik de andre på utseende) , har jo klokke på stereo uansett
  9. Da har ting begynt å dra seg til.... Bilen er 2011-modell, men det er 2 år siden registerreimen ble skiftet. Verksted som oppdaget problemet med registerreimen fant ved en seinere anledning, når de begynt på arbeidet, en bolt som hadde ligget løs og gnaget på både registerreim og tannhjul. Så poeng til integrale som hadde mistanke om dette. Det er ikke klart hvor denne bolten kom fra. Bilen har vært på eu-kontroll og service etter at reimen ble skiftet, men jeg kan ikke skjønne at bolten havnet i motoren under disse verkstedbesøkende og er overbevisst om at det må ha skjedd da reim og vannpumpe ble byttet. Fikk vite i dag at verkstedet som utførte jobben nekter å betale for utbedring av skaden. De har ikke snakket direkte med meg eller gitt meg en begrunnelse så jeg venter i spenning på hva de vil si. Men denne saken kommer jeg til å forfølge og kjempe innbitt for hva jeg mener er rett. Skjønner ikke hvorfor jeg skal belastes for feil andre har gjort.
  10. Tipper på bøyde ventiler jeg og. du må nok av med toppen. tipper du trenger ny topp.
  11. Du verden. Skal si du er aktiv. Kasper2 (se egen tråd så skjønner du hva jeg mener) bilen blir godt ivaretatt, det er det ingen tvil om. Det er det viktigste. Håper vi ser den igjen på treff til neste år.
  12. Planen nå er å få den til å starte først, for så å sveise hullene i gulvet og sette inn ny lydisolasjon og nytt teppe. Så blir det nok et slags rullende prosjekt hvor jeg vil ha den lavere,stivere og raskere. Men alt med måte, og ikke noe hastværk
  13. Setet hadde et stort hull hvor skumgunni ramlet ut, jeg lappet det med en lærbit, samt påførte lær lakk for å blede det, vil tilføye at dette bilde er tatt rett etter lakkpåføring, og endelige resultat ikke så slik ut, ble ganske greit til å være hjemmefikset skal få oppdatert! Blant andre ting gjort er lamdasonde byttet! Er fortsatt ting som skal gjøres, så får oppdatere mens det pågår Skjønner noen ikke liker emblem-bytter og estetiske forandringer i motorrommet, men er smak og behag, alle endringer gjort er reversible, i det tilfelle jeg en gang selger den videre.. Men det skjer ikke med det første.. denne skal jeg ha til den blir veteran.. utvilsomt
  14. Hubb caps med svart sølv logo på felger, samt calipere malt opp gule med påført alfa dekal. Tja , hva kan man si her? Motorommet har fått mye kjærlighet... den ser spell ny ut Er gjort endel kosmetiske ting....
  15. Pioneer sub ble plassert godt gjemt Spiller nydelig Takk @Super Luigi for at dere hadde lagt kablene klar ! Spart for mye jobb haha EMBLEMER: Jeg endra til Sølv og svart, det passer lakken til bilen noe helt fantastisk.. beholdt selvsagt de gamle i tilfelle. Samt fikk bytte et par slitne pininfarina merker med spell nye
  16. SMÅ FIKSING: Nytt bensinfilter Mansjett på styresnekke passasjer side var , mildt sagt, ganske trøtt og lei. Den fikk pensjonert seg og ble erstattet med en fersking. Bilen er jo senket og bar litt preg av oppskrapt bunnpanne, jeg fikk skrapt den ganske godt selv . Jeg ga den et ekstra lag beskyttelse med Loctite 3463 metallfyllemasse. Det blir jo stein hardt, og hvis jeg noengang er uheldig og skraper nedi er det loctite'n som får juling og ikke bunnpanna... Er bare en ekstra liten beskyttelse, fram til jeg får ordna et underdeksel. Det var ikke mye rust under her, men den fikk alikevel mye ekstra behandlig med diverse midler.
  17. Hey godt folk! Jeg tenker jeg overtar denne tråden litt, da det var jeg som kjøpte den Først la meg introdusere meg: Jeg heter Alex, medlem av klubben i mange år og snoket på forumet lenge, men aldri snakket med noen Men nå er det vel på tide jeg kommer ut av skapet haha. Såå, denne bilen er jo Gull ! Men jeg har alikevel fått gjort en del småplukk. Noe kosmetisk rett å slett av forfengelighet, kansje noen som er uenig med noen av mine modifiseringer, men det får vel være Så her kommer lista over de ting jeg har fått gjort i mitt snart 2 mnd eie av bilen: LUFTFILTER: Det gamle konfilteret samt festeanårdningen var ikke no særlig, inntaks delen til AFM'n var også delvis knekt og deformert, som du ser på bildet brukte jeg stål epoksy for å tette og rette den ut igjen, for å så sette på nye mellomrør og nytt filter fra KN.Er nå tett og greit, selv om en orginal luftboks hadde vært det greieste, som er noe jeg for øyeblikket er på kikk etter. LYS: Fikk satt in full LED belysning i alle frontlykter. Hva mer kan man si? Det gir bilen en enkel mer moderne look, og lyset er fantastisk! Og nei, det blender ikke motgående trafikk Det er grundig testet av undertegnede INTRERIØR: Siden jeg liker å vite hva turboen gjør satt jeg inn en Turbotrykksmåler. Må inrømme at dette er ikke den endelige løsning på hvor den skal stå, estetisk stikker den litt ut, så den skal jobbes mer med. Satt QV emblem i dashbordet, fordi hvorfor ikke Emblem bytte på ratt, til svart og sølv.. fordi jeg syns det ser så vanvittig bra ut. Den er festet over orginalen, så er bare ta av hvis jeg ombestemmer meg . Satt en heads up touchscreen android enhet på dashbordet. Denne har alt det snadderet en trenger.. som GPS, dashcam, spotify, ryggekamera og mye annet... Den kobler seg opp via bluetooth til hovedenheten. Og momo trekk til rattet, liker stort grep Mer kommer i neste post om et par min:
  18. Har vært borti at ventilen har banka hull i ventilløfteren fra innsiden. Ta av toppen og se hva som har skjedd Porka
  19. Kan nok hende Porka mener lekkasjetest. Du bruker i prinsippet ca samme utstyret, men kobler direkte på en kompressor for å høre om du har lekkasje i innsuget, ekosen eller ned i bunnkassa. I ditt tilfelle ser det dessverre ut til at du da har ventiler som står åpne, hvilket skulle bety at de mest sannsynlig er bøyde. Men for å være optimistisk og på den sikre siden, kan man utføre en lekkasjetest sånn i tilfelle det kaaaanskje er løfteren i seg selv som er ødelagt på innsiden. Dog er det vel heller lite sannsynlig...
  20. Skrev feil, ventilene står åpen ikke lukket. Vil ikke lukke seg, derfor merker på kammen. Kan ikke kjøre komp test på åpne ventiler sier de.
  21. Er det noen der ute som har bensintankfeste til GTV6 så trenger jeg de øverste båndene da forrige eier av bilen har gjemt de på et lurt sted Hilsen Bjørn Ivar Iversen Tlf 90013370
  22. I går
  23. jo........det er sikkert synderen .
  24. Gratulere så mye. Flott Alfa og den kommer til å gi deg mye glede😀😀😀😀. kos deg med oppbyggingen og nytt tiden med ditt nye glis👍🏼👍🏼
  25. husker jeg hadde kun en side som fungerte og da måtte jeg kjøpe en slik: http://ricambi.alfisti.net/product_info.php?products_id=9980 den gamle var gått i oppløsning innvendig
  26. Noen som har liggende ? evt. komplett lykt høgre side . Dreng Homme Kjetsåvegen 52 4737 Hornnes 95162580
  27. Da er det meste undersøkt. Funnet ut at ja det var et dårlig lager venstre side og høyre var bra.. må bytte noe annet som var slarkete.. bilen bærer preg av å ha vært skrudd ihjel av tidligere eiere.. Nå er det 4 nye senkefjører, nye foringer i topp av alle dempere og noe annet smått på dempere.. nye bolter på samtlige dempere og litt annet. Labert med respons på forumet..
  28. MSD

    Hei. Kom over et bilde av en 127 med MSD 6AL og MSD blaster , vet lite om disse systemene og hva man får ut av dette . Er det noen som er litt støere på dette som kunne sagt litt rundt det?
  1. Last inn mer aktivitet