All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres   

  1. I går
  2. Har et sett Keskin 16 tom med dekk fra min GTV6, hvis du ikke allerede har byttet 😊
  3. Hei, jeg er ute lokket til luftfilterboksen til 156. Jeg får ikke av skruene som holder luftmassemåleren.
  4. Kan jeg spørre om hva du fikk for den? Vanskelig å selge, lav interesse? Send gjerne PM. Sitter med nesten eksakt samme modell som du solgte, og frister med en giulia.
  5. Så de har fjernet muligheten for rånelys? Så Bra!
  6. Jeg har 35W AFS xenonlys og dermed ikke tåkelykter i fangeren. Har lysbryteren i auto og lar bilen styre selv (LED kjørelys når det er lyst og xenon når det er mørkt). Har ikke prøvd parklysene, men kan sjekke ut dette ved en passende anledning. Når det gjelder speilene, så er det ikke mulig å tilte speilene automatisk ved rygging, men hvis du har elseter med ledig minneknapp, så kan du programme inn tilt på speilene på denne måten. På Stelvio er jo disse knappene lett tilgjengelig på førerdøra.
  7. Hei, Jeg får ikke aktivert parklys når bilen synes det er for dunkelt ute. I bryteren for lys på Stelvio og Giulia er den jo fjærbelastet mot parklysene. Jeg får derfor ikke aktivert parklys når jeg selv ønsker. Må dette programmeres? Jeg kunne tenkt meg å bruke park/tåkelys kominasjonen innimellom når det er lyst nok til det, men bilen godtar altså ikke dette. Skulle også gjerne ha aktivert tilt på speilene ved rygging, noen som vet om dette går? Ellers er Stelvioen en kjempebil! Helt rå å kjøre, selv med "bare" 210 hk...
  8. Siste uke
  9. Hvorfor? Hva skal de forskjellige ha? 870 er GL6 men tilbakekompatibel med GL4 og GL5. Det var iallfall det jeg ble fortalt når jeg jobbet der. Kjøpte selv 5L dunk så jeg har både til gir og bakdiff på Integralen. 80/90 varianten.
  10. Ønsker å kjøpe 4-hulls Ronal felger til GTV Alfetta. Noen som har noe slikt liggende ?😊 Ring eller send melding på 90086846 Stig Muri
  11. Hei. Jeg kan være interessert. Ring meg på 90086846. Mvh Stig Muri 😊
  12. Forskjellige spesifikasjoner på Gir og Diff.
  13. Hvorfor skal du ha så mye spon i kassa da? Samler seg vel i bunnpluggens magnet, ellers kan du vel tappe den ut, filtrere den og ha den på igjen. Vann kan tappes ut ved å skru pluggen nesten helt ut, så vil vannet renne forbi fordi det er tynnere og ligger nederst. I Norge garanteres denne oljen til 3-5 ganger anbefalt skiftintervaler på lastebiler f.eks. Med tilbud om oljeanalyser dersom kunden ønsker det. De hadde vel ikke gitt så gode ordninger dersom de ikke var sikre på at oljen fungerte. Og det er vel iallfall et 30-35 år gammelt produkt nå, som er gradvis videreutviklet og godt gjennomprøvd i industrien. I bilsammenheng brukes det som regel enten i racing og rally (jeg kjenner til flere brukere), off-road eller av verksteder som benytter seg av en siste utvei for å fjerne ulyder i kassen hos en kunde (og med gode resultater i mange tilfeller).
  14. Men hvis disse oljene ikke trenger og byttes åssen får man ut sponet da? Fundere på å bruke d på 6 trinns kassa i 156 hvis jeg fikser og skal bruke den med 3.0L 24v motoren. Erik
  15. Det finnes det og, men litersprisen er vesentlig høyere. Øker typisk med et par 100 per liter. Men hvorfor skal du kun ha det på diffen, og ikke på girkassen samtidig?
  16. Synd de ikke selger mindre en 5 liter dunker for det blir dyrt med 3100kr når en trenger 1,8 L av disse.
  17. Det er det det koster. Selv som ansatt var det ikke mange hundrelappene mindre jeg ga selv. Tror det endte på ca 2800 for en 5L dunk.
  18. Sjekket ut olje til bakakselen med L.Slip til min Bertone hos Relekta(Norsk Industriolje) Det var min 5L de solgt og det skulle de ha 3099kr ink moms som blir 620kr/L for Orion 870. Ikke aktuelt for meg.
  19. http://www.automatik-getriebe-berlin.de/automatikgetriebefaupel/getriebe/oelk4HP20.pdf Fikk tak i den Febi oljen det refereres til her hos GS bildeler for en tid tilbake siden. Du må passe på å få riktig olje da girkassa i utgangspunktet er sealed for life. Olja er strågul og ikke rød som vanlig Dextron automat olje.
  20. Til og med Stelvio logrer med rumpa hvis du satser hardt nok. Fant ut det i en rundkjøring her i Frankrike i går kveld Den tar deg dog trygt tilbake til sporet ditt etter kort tid da...
  21. Odd Atle: Jeg svarte fra tlf, og la ikke merke til at det lå en link der. Om du kan bruke den på kassen din eller ikke vet jeg ikke, og jeg jobber ikke for Norsk Industriolje lenger så jeg får ikke sjekket det ut heller. Men du kan jo bare ringe inn til dem å spørre Når det gjelder priser så kan du bestille gjennom din lokale mekonomen, bilxtra, sjekkpunkt kjede eller tess. Alle disse kan skaffe deg oljen. Alternativt kan du og ringe inn til relekta og spørre om kontaktinformasjonen til vedkommende som er selger/representanten til Norsk Industriolje i distriktet ditt. Jørund: Jeg ser ingen grunn til at ikke 870/690 skal kunne brukes på en transaksel-kasse. Disse oljene har forøvrig og LSD-tilsettninger.
  22. Jeg savner Alfa
  23. Jeg er ikke en slik "må-ha-RWD" person, men synes at bilen fungerer utmerket på glatta. Til forskjell fra 159 så blinker det ingen lampe når antispinn/antiskrens jobber i Giulia. Antiskrens er ganske fintunet i denne bilen slik at du kan konsentrere deg om å kjøre bil uten å bli særlig forstyrret. Man hører bare en diskret klikking under rattet. Det er dessverre ikke mulig å koble ut antispinn og antiskrens (noe som kanskje kan påvirke framkommelighet i visse situasjoner), men i Dynamic kan du få den til å vrikke litt på rumpa ;D
  24. Har du fått prøvde den på glatta mht hvordan RWD fungerer. Jeg så på det engelske forumet at noen hadde hatt problemer. Men så viste det seg at de hadde sommerdekk......
  25. Jeg runder nok 10k over nyttår. Bilen er har fungert helt supert uten et eneste feilslag (bank i bordet) til alle skeptikeres frustrasjon. Har vært innom forhandler et par tre ganger i løpet av året for følgende fix: - Nye gummistoppere på bagasjelokket (subbet nedi støtfanger ved lukking). Jobben tok et par minutter - Diverse softwareoppdateringer for motor og infotainment system - Ny gassdemper på bagasjelokk (faller ned i oppoverbakker) - Nytt tanklokk - Plastdekslet slår seg og gaper i bakkant. Alt i alt ikke ille til å være på en tidlig produksjonsutgave av førsteårgang for en fullstendig ny bilmodell.
  26. Hvor mange km har du tilbakelagt i skjønnheten? Og har du noe ris og ros?
  1. Last inn mer aktivitet