All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres   

  1. Siste time
  2. Fargekode: VR 268/A (Bianco bianco B/B) Pris. 3000 eller bud
  3. I dag
  4. Det er det samme på min. Tok regenerering av partikkelfilteret i går også, 87% fult og endte opp på 70%. Det hjalp noe, men fortsatt litt fusking. Får prøve å bytte MAP til en ny og ikke bare rensing av den
  5. Sant nok, meeeen når jeg fryktet at motoren gikk alvorlig magert så er det gode nyheter :-) Skal som sagt justere ned luftmassemåleren igjen. Justerte denne litt opp for sikkerhets skyld. Man kan blåse ut soten, brenner man hull i stemplene er det hakket verre ...
  6. I går
  7. Landmann mener i denne saken som i andre saker ikke en skidt; Landmanns mantra er å nyansere påståtte sannheter basert på egen gatemekkererfaring. Landmann gir maks cred i prikkpunkt to til den som mener at håndbrekksøvelsen gir mulig gevinst idet Landmann sier at utøveren kan lykkes. I samme åndedrag sier Landmann, basert på egne gatemekkererfaringer, at kandidaten kan gå fe.... Som bruker av dette forumet, andre fora og life generelt så er jeg av den oppfatning at fora er arena for læring. Dette innebærer presentasjon av utførte øvelser, som gir bææædi resultat. Jeg har ingen intensjon om å snakke ned andre bidragsytere, kun fortelle om egne bedritne erfaringer for slik å nyansere bildet. Altså... jeg beklager dersom tidligere forslagstillere føler seg uthengt, det var slett ikke meningen. Jeg ville bare presentere nyanser. Når det gjelder nødbremsanlegget så er jeg fritidsmessig smittet av https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_26#§26-3 forskriftens paragraf 26-5, punkt 1-3 Nødbremseanlegg: Bremseanlegg som skal kunne tilsettes med varierende styrke og kunne stanse kjøretøyet på rimelig veglengde, uansett dets hastighet eller belastningstilstand, dersom det oppstår feil i driftsbremseanleggets overføringsinnretning og ellers på vilkårlig tidspunkt. I klartekst betyr dette at nødbremsanlegget skal kunne stoppe kjøretøyet uavhengig av belastning og hastighet. M.a.o - trekker du til et korrekt innstilt nødbremsanlegg så får klytsjchen en jæmmla jobb med å trekke doningen framover med låste bakhjul. Men - som creditert - du kan i teorien likevel lykkes for å renbremse såvel klosser som skiver.
  8. Taksenka 355. Det var da litt dumt da
  9. Vestfold idag :-/
  10. Må dessverre selg min "Mini Ferrari" da jeg hadde behov for en større bil Ett år EU OK med masse moro 😂😂 Lite rust - Kun 16.400kr https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=102535251&fks=102535251 Mvh Knut Bjarne Kolbotn 93007992
  11. de verdiene er fullstendig på bærtur og vil skape ujevn gange, en motor som "holder igjen" og mye sot som du sier. Du skal ligge på 14,7 på cruise og omtrent 12,5 på bånn gass. Bilen din vil gå betraktelig bedre dersom du får til det. Er det ikke original lamda på 75 turbo og?
  12. Bare hyggelige med litt tips 😉 hvordan gulvet er i 159 er jeg usikker på men, en ting er sikkert. Vann går den letteste veien og litt helling på bilen hjelper til det å.
  13. Takk for utrolig kjapp respons, porka racing, ODDATLE og Multijet! Jo, takk - det er en nytelse å kjøre den! Må helt tilbake til en Jaguar XJ-S 1990 modell V12 jeg hadde for 10 år siden, for å huske den feelingen på rattet. Denne 159 er bensinmodellen, 1,8 l og moderate 140 hk, men den er virkelig en glede å kjøre. Da tror jeg det er lurt å begynne med å sjekke døra bak, ja! Forhandler får snakke med verkstedet det brukte for å fikse vindusheisen. Er gulvbunnen lavere bak setet enn foran lurte jeg litt på nå? Kjennes ut som bunnen går opp noen cm midt under setet. Hvis det er tilfellet, er det kanskje rart at det blir så vått i gulvteppet foran med mindre vannet likevel trekker helt fram. Og ja, det har regnet en god del i det siste og bilen har vært vasket to ganger siste uka, så en engelsk tråd jeg leste om feil på airconditionanlegget er mindre sannsynlig. Takk for tips! Fin dag på Våler i dag, også! Første treff for meg. Guttungen var ikke høy nok som passasjer på banen, så det får bli til neste år :).
  14. 2006-modellen hadde noen barnesykdommer på dette området har jeg hørt, noen som kjenner detaljene?
  15. Ang. vannlekkasjen tipper jeg du har helt rett når det gjelder fuktsperren i døren bak. Problemet kan være pakningen på platen (aluminium) som vindusheisen er festet i, den morkner med tiden og "gjenbruk" kan medføre lekkasje. Den er heller ikke utbyttbar da den er limt til platen. Da lekker vannet inn i underkant av denne platen og inn i bilen. Tar du av dørpanelet i plast, tetter du i mellom denne platen og døren med Tech7 el.lign i hele platens lengde i underkant, og litt opp foran og bak. Velkjent problem dette
  16. Om det kom etter vindusheisen ble bytta ville jeg starta med en tlf til verksted ja. Om det er noen hull i det trekket som er limt fast i døra (bak dørtrekket) kan det forekomme vannlekasje når du vasker eller når det regner. Foreslår at trekket byttes om det er revet i stykker. Ellers litt uflaks med påkost men, en liten trøst er at alt som du har bytta er slitedeler og må tas en runde. Håper du er fornøyd med bilen ellers 😉
  17. Har diverse deler plukket av Spider S2 og litt fra S4 liggende. Mekaniske deler går jo til annet også. Si fra om det er noe dere trenger, så skal jeg se om jeg har... F.eks. endel krom, panser, bakluker (S2/S4), kalesje, dashbord, nakkeputer (S2), viskermotor, baklykter +++ Har også etpar 1,8 l (1750) Nord-motorer fra 116-serie som jeg ikke får turnet, men som vel kan brukes for deler. Har også bittelitt fra en '78 Giulietta. Ta kontakt for mer info. 96 907 90sju Gard
  18. Kjøpte en 159, 2006-modell i slutten av mai. Siden da har bremsen låst seg bak, calipp(er), begge skiver og klosser bak er byttet. Heisen på vindu bak på passasjersiden var defekt og ble byttet. Så røyk klutsjen, og det viste seg at den var helt gåen da jeg kjøpte bilen. Par-tre uker senere røyk høyre fjær foran. Bilen er dermed utbedret av forhandler for ca. 40.000 allerede, og jeg lurer litt på når moroa skal ta slutt :). Ikke helt ennå: På vei til Italiensk Dag på Våler i dag, oppdaget jeg at gulvet er veldig vått på passasjersiden både bak, under setet og foran setet. Skumgummien under gulvteppet og gulvteppet er søkkvått. Jeg har lagt ved noen bilder. Jeg har fått med meg at det kan være flere årsaker: - feil på fuktsperre i bakdør? Eller at vannet i alle fall renner over terskelen? Her kan jeg nevne at heisen på vinduet bak nylig har blitt reparert. Kan det tenkes at verkstedet har gjort en feil med fuktsperre el. da de fikset heisen? Bildet av terskelen viser at det ligger vann på lista/gummien, men av neste bilde kan jeg ikke se at det er vått under dørterskelen i plast eller gummilist. Og teppet fra terskelen og ned til gulvet er ikke like våt som teppet er under setet, hvor det er søkk vått. - feil på aircondition rør? Jeg har lest at det kan være feil/lekkasje på aircondition / rør, som gjør at vann samler seg i gulvet, i stedet for å renne ut under den? - lekkasje foran ved frontvindu? Jeg kan ikke se noe fukt i teppet foran som går opp under dashbordet. Det er mest vått i gulvbunnen og ikke opp langs kantene mot dører eller dashbord. Er veldig takknemlig for noen tips når jeg skal snakke med forhandler igjen... Bernt
  19. Den takgrinda må være som den er, bilen kler litt god gammel patina. Bilen er ikke en 5 åring lenger vet du 😊 hærlig bil
  20. Sjekk kontakten til egr. Hvis min er utav så får jeg ikke mer en 2000 rpm
  21. Helt ny EGR sitter i
  22. Desverre så har det ikke blitt så mange turer denne sommeren. Motoren har nå gått rett over 90 tusen og det merkes at den har behov for litt utbytting av deler. Det er litt tegn på sviktende stempelringer, lavt oljetrykk og litt vann som svetter ut fra et punkt på toppakkningen. Kan også høres ut som om rådelagerne og/eller veivlagerne har gjort sitt. Så nå driver jeg å maner meg opp til en liten overhaling... Har ikke gjort en så stor jobb før, men har heldighvis en venn som er bilkjyndig som kan bistå meg. Om noen her har gjort noe slik på en sånn bil tar jeg gjerne imot tipps og råd. Følgende står på agendaen: -Rådelager -Veivlager -Pakkningssett -Vurdering av tilstand på sylindere-------Stempelringer (Eventuelt stempelsett) -Oljepumpe Så blir det også reppsett på forgasser mens en holder på. Bensinpumpe, vannpumpe og termostat er av nyere dato så det tar jeg ikke med.
  23. Litt små shining i motorrommet er ferdig Måtte ta en service på start motoren også da den plutselig ikke ville starte. Da var bensinpumpa også bytta. Den gamle hadde begynt å svette litt. Og det er ikke noe særlig da den ligger forholdsvis nærme eksosen. Alltid morro å montere blanke nye deler Tidsriktige skvettlapper skal også på etterhvert
  24. Fått tak i en takgrinda! Veldig fornøyd med det. Den trenger litt puss og lakk, men det skal gå
  25. Gi egr en rens du😊
  26. 11-12.x på cruise og nede på høye 10 verdier på full gass og boost. Har justert opp luftmassmåleren. Skal sette denne tilbake til der den var og se hvordan det går. Pluggene er sotet så den går litt rikt.
  27. Jaja, det var godt ment. Og det er forskjell på å "dra til godt" (som jeg vitterlig skrev) og å ta i alt du kan. Landmann mener at noen her inne skriver at du skal trekke til håndbrekket så hardt at clutchen ryker. Lykke til med det på en 156 - min erfaring på to ulike 156 er at håndbrekket er feil laget slik at bevegelsen fra håndrbekk på bevegelse på klossene er liten - slik at du ikke får til å låsebakhjulene. Annet enn på is - for å ta i litt. Ettersom wire er off centre drar de også ulikt på v og h side. Så min påstand er at Landmann her overdriver. Dersom clutchen er gåen, -så bytt denne. Dersom clutchen ikke er gåen vil mitt forslag ikke ødelegge den. Men du må trekke til så bremseklossen ligger inntil skivene for å få vekk rumlingen. Dersom bremsene er defekt og clutchen er defekt - vel da bør du nok ta en service på disse. Det er ofte med bil at det ikke alltid er slik at alt er feil samtidig. Kanskje det er slik at bilen har stått noen dager med håndbrekket på og at det skjer at fuktighet ikke har tørket opp imellom klosser og skive slik at det har dannet seg litt korrosjon der. Dette kan du slite bort ved å bremse - enten hardt på alle hjul eller med håndbrekk - du trenger ikke engang å kjøre bilen - den kan trille i fri og du stanser den med håndbrekket. Slik at clutchen må ikke gå i stykker for å gjøre dette. Det er mulig å se løsninger!
  28. Et sett med bra dekk 900,- ca 5mm 97743907
  1. Last inn mer aktivitet